"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Madar
Reza Nikfarjam
برای تمام مادران
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند ‌.
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که می‌توانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
20😢1
روز مادر
به طور ویژه به یاد مادرانی هستیم
که فرزندی از دست دادند ...
خدا بر زخم دلشان مرهم گذارد..
که جز این هیچ چیز دیگر سزاوار داغ و عذاب دلهای رنجورشان نیست ...
که روزی در آن دشت های سبز در محشر الهی دیدار بی اندوه شان با پاره گان جگرشان رخ خواهد داد...
بر صبر شان فزون🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
💔20😢91
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم‌.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
15😢3👍1
تو مرد روز هاي سخت و بوران زمستاني

نبينم ساده با فصل خزان سازش كني مادر

حسين زحمتكش
@adelehz
21💔4😢2
می خندید و می‌گفت اگر میوه بودی سیب قرمز می شدی حال آدم را خوب میکردی !
اما نمی دانست که من سالهاست انارم ..
دلم هزار دانه است و هر دانه اش یاقوتی خون آلود است .
کسی نمی داند کدام مان اناریم
تا وقتی چاقوی روزگار به دلمان بخورد.
#عادله_زمانی

@adelehz
😢10💔97
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هیچکس به جز خود آدم درک نمی‌کند که تو شب ها و روزها در ذهنت چه سفری را دنبال کرده ای .چند بار گوشه ی دلت اشک ریخته ای و چندبار رویاهایت را خودت به دست خودت در دلت دفن کرده ای ..
این راه طولانی را از کجا تا کجا آمده ای ..چه شده که گاهی در سکوت فرو می روی و چه بغضها لابلای گلویت رسوخ کرده است .
هرشب خسته از راهی نامعلوم به خانه برگشتن و چشمها را بستن.
هیچکس نمیداند تو هر شب در ذهنت و دلت چه راهی را می روی.
#عادله_زمانی
@adelehz
24😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ورود گوزن های وحشی از مرز ترکمنستان به افغانستان
یکم قشنگی ببینید🥺
@adelehz
38😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از یک سنی به بعد آنقدر بزرگ‌میشوی که رفتن آدم‌ها تورا بهم نمی ریزد .
دلتنگی وجود دارد اما مثل یک‌مار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدم‌ها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به  آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمی‌کند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد می‌کند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
27😢8💔3
یه جوری سرده که من تو خیابون هر لحظه منتظرم یه سورتمه با سگهای هاسکی از کنارم رد بشه😒🥶
😁452
شازده کوچلو دستانش را دور گلش پیچید ولی سعی کرد به او نزدیک نشود پس یک‌حفاظ خیالی دور گلش درست کرد .
گل از شازده کوچلو پرسید چرا مرا در آغوش نمیکشی ؟‌؟
شازده کوچلو جواب داد چون اگر به تو نزدیک‌ شوم‌ ممکن ست نابودت کنم. میدانی عشق گاهی چنین‌ مفهومی دارد از دور ولی نه خیلی دور مواظبش هستی چون میدانی اگر به او بسیار نزدیک شوی ممکن ست از تو آسیبی ببیند .
عشق گاهی بسیار متفاوت از آنچه ما می دانیم جلوه می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
33😢6🕊3
چه خوب که زن ها در این دنیا هستند🥹❤️
@adelehz
26🕊5
من سالهاست از مرحله ی توضیح خود برای دیگران عبور کرده ام ،حتی برای آن ها که دوستشان دارم .
این درواقع خیلی هم حس خوبی نیست با اینکه از کلافه نشدن بابت درک اشتباه تو توسط دیگران خوشحالی،ولی از اینکه دیگر برایت مهم نیست در موردت خوب فکر کنند یا بد لذت نمی بری .
البته رسیدن به این نقطه به آن آسانی ها که فکر می‌کنید نیست شما سالها درگیر عذاب وجدان هستید بخاطر هر کلامی که گفته اید و درد در دلتان پیچیده که مبادا فلانی منظورم را اشتباه فهمیده و ناراحت شده باشد ؟ عذابی که بدنتان را گرم می‌کند و حسی شبیه بالا آوردن آنچه در معده تان دارد نصیب تان می کند .
اما به محض گذار از این‌مرحله هربار که با خودتان می‌گویید مبادا .....
بلافاصله از خودتان می پرسید مگر او مرا نمیشناسد پس چرا باید چنین فکری در مورد منظوری که نداشتم بکند؟
شما به طرز جالبی روی خودتان متمرکز میشوید و از اینکه کسی به خودش زحمت شناختن تان را ندهد و قضاوت تان کند بیشتر متعجب میشوید تا اندوهگین شدن بابت اشتباه درک کردن کلام‌تان.
من سالهاست از این مرحله گذشته ام شما چطور ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
22🕊5😢2💔2
چرا اینجوری میکنید خوب🥺
@adelehz
😁32💔7😢3
فرزندم
فرزند نداشته ام ..
امیدوارم تو روزی در جهانی زندگی کنی که در آن از شادی خودت شرمنده نشوی و لبخند بر لبت وا نرود آنگاه که می دانی اندوه همسایه ات بیشمار ست .
آنچه ما تجربه اش نکردیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
15😢6💔3
‏و ما
زمستان دیگرى را
سپرى خواهیم کرد.
با عصیان بزرگى که
در درونمان هست
و تنها چیزى
که گرممان مى‌دارد،
آتش مقدس امیدوارى‌ست...

ناظم حکمت

@adelehz
15🕊3
شب تون بخیر قشنگا ❤️❤️
11
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..