اگر عمر دوباره داشتم
اشتباهات بیشتری مرتکب می شدم
همه چیز را آسان میگرفتم
از عمر اولم ابله تر می شدم
اندکی از رویدادهای جهان را جدی می گرفتم
مسافرت بیشتر می رفتم
از کوه ها بیشتر بالا می رفتم
در رودخانه های بیشتری شنا می کردم
بستنی بیشتر می خوردم و اسفناج کمتر
مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری
آخر ببینید من از آدمهایی بودم که بسیار محتاط و خیلی عاقلانه زندگی کردم ساعت به ساعت روز به روز، لبته من هم لحظات سرخوشی داشتم اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظات سرخوشی بیشتر می داشتم
من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و…نمی رفتم
اگر عمر دوباره داشتم
سبکتر سفر می کردم
وقت بهار زودتر پابرهنه راه می رفتم
و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می دادم
از مدرسه بیشتر جیم می شدم
گلوله های کاغذی بیشتری به معلمهایم پرتاب می کردم
دیرتر به رختخواب می رفتم و می خوابیدم
بیشتر عاشق می شدم
پایکوبی و دست افشانی بیشتری می کردم
و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند من به سهل و آسان گرفتن اوضاع می پرداختم زیرا با ویل دورانت موافقم که می گوید:
"شادی از خرد عاقلتر است."
✍🏻 هرالد
@adelehz
اشتباهات بیشتری مرتکب می شدم
همه چیز را آسان میگرفتم
از عمر اولم ابله تر می شدم
اندکی از رویدادهای جهان را جدی می گرفتم
مسافرت بیشتر می رفتم
از کوه ها بیشتر بالا می رفتم
در رودخانه های بیشتری شنا می کردم
بستنی بیشتر می خوردم و اسفناج کمتر
مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری
آخر ببینید من از آدمهایی بودم که بسیار محتاط و خیلی عاقلانه زندگی کردم ساعت به ساعت روز به روز، لبته من هم لحظات سرخوشی داشتم اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظات سرخوشی بیشتر می داشتم
من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و…نمی رفتم
اگر عمر دوباره داشتم
سبکتر سفر می کردم
وقت بهار زودتر پابرهنه راه می رفتم
و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می دادم
از مدرسه بیشتر جیم می شدم
گلوله های کاغذی بیشتری به معلمهایم پرتاب می کردم
دیرتر به رختخواب می رفتم و می خوابیدم
بیشتر عاشق می شدم
پایکوبی و دست افشانی بیشتری می کردم
و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند من به سهل و آسان گرفتن اوضاع می پرداختم زیرا با ویل دورانت موافقم که می گوید:
"شادی از خرد عاقلتر است."
✍🏻 هرالد
@adelehz
❤17🕊1
آنچه زمانی باعث خوشحالی تان میشده ممکن ست امروز به طوری فزاینده سبب اندوه تان گردد .میتواند برای تان خنثی و بی معنی باشد.
هدفم آن ست که هیچچیز با معنایی تا ابد یکشکل باقی نمی ماند پس صرف انرژی و وقت بیش از حد بر آن نادانی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
هدفم آن ست که هیچچیز با معنایی تا ابد یکشکل باقی نمی ماند پس صرف انرژی و وقت بیش از حد بر آن نادانی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
Madar
Reza Nikfarjam
برای تمام مادران
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند .
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که میتوانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند .
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که میتوانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20😢1
روز مادر
به طور ویژه به یاد مادرانی هستیم
که فرزندی از دست دادند ...
خدا بر زخم دلشان مرهم گذارد..
که جز این هیچ چیز دیگر سزاوار داغ و عذاب دلهای رنجورشان نیست ...
که روزی در آن دشت های سبز در محشر الهی دیدار بی اندوه شان با پاره گان جگرشان رخ خواهد داد...
بر صبر شان فزون🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
به طور ویژه به یاد مادرانی هستیم
که فرزندی از دست دادند ...
خدا بر زخم دلشان مرهم گذارد..
که جز این هیچ چیز دیگر سزاوار داغ و عذاب دلهای رنجورشان نیست ...
که روزی در آن دشت های سبز در محشر الهی دیدار بی اندوه شان با پاره گان جگرشان رخ خواهد داد...
بر صبر شان فزون🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
💔20😢9❤1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
❤15😢3👍1
❤21💔4😢2
می خندید و میگفت اگر میوه بودی سیب قرمز می شدی حال آدم را خوب میکردی !
اما نمی دانست که من سالهاست انارم ..
دلم هزار دانه است و هر دانه اش یاقوتی خون آلود است .
کسی نمی داند کدام مان اناریم
تا وقتی چاقوی روزگار به دلمان بخورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما نمی دانست که من سالهاست انارم ..
دلم هزار دانه است و هر دانه اش یاقوتی خون آلود است .
کسی نمی داند کدام مان اناریم
تا وقتی چاقوی روزگار به دلمان بخورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢10💔9❤7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هیچکس به جز خود آدم درک نمیکند که تو شب ها و روزها در ذهنت چه سفری را دنبال کرده ای .چند بار گوشه ی دلت اشک ریخته ای و چندبار رویاهایت را خودت به دست خودت در دلت دفن کرده ای ..
این راه طولانی را از کجا تا کجا آمده ای ..چه شده که گاهی در سکوت فرو می روی و چه بغضها لابلای گلویت رسوخ کرده است .
هرشب خسته از راهی نامعلوم به خانه برگشتن و چشمها را بستن.
هیچکس نمیداند تو هر شب در ذهنت و دلت چه راهی را می روی.
#عادله_زمانی
@adelehz
این راه طولانی را از کجا تا کجا آمده ای ..چه شده که گاهی در سکوت فرو می روی و چه بغضها لابلای گلویت رسوخ کرده است .
هرشب خسته از راهی نامعلوم به خانه برگشتن و چشمها را بستن.
هیچکس نمیداند تو هر شب در ذهنت و دلت چه راهی را می روی.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از یک سنی به بعد آنقدر بزرگمیشوی که رفتن آدمها تورا بهم نمی ریزد .
دلتنگی وجود دارد اما مثل یکمار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدمها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمیکند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد میکند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلتنگی وجود دارد اما مثل یکمار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدمها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمیکند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد میکند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27😢8💔3
یه جوری سرده که من تو خیابون هر لحظه منتظرم یه سورتمه با سگهای هاسکی از کنارم رد بشه😒🥶
😁45❤2
شازده کوچلو دستانش را دور گلش پیچید ولی سعی کرد به او نزدیک نشود پس یکحفاظ خیالی دور گلش درست کرد .
گل از شازده کوچلو پرسید چرا مرا در آغوش نمیکشی ؟؟
شازده کوچلو جواب داد چون اگر به تو نزدیک شوم ممکن ست نابودت کنم. میدانی عشق گاهی چنین مفهومی دارد از دور ولی نه خیلی دور مواظبش هستی چون میدانی اگر به او بسیار نزدیک شوی ممکن ست از تو آسیبی ببیند .
عشق گاهی بسیار متفاوت از آنچه ما می دانیم جلوه می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
گل از شازده کوچلو پرسید چرا مرا در آغوش نمیکشی ؟؟
شازده کوچلو جواب داد چون اگر به تو نزدیک شوم ممکن ست نابودت کنم. میدانی عشق گاهی چنین مفهومی دارد از دور ولی نه خیلی دور مواظبش هستی چون میدانی اگر به او بسیار نزدیک شوی ممکن ست از تو آسیبی ببیند .
عشق گاهی بسیار متفاوت از آنچه ما می دانیم جلوه می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤33😢6🕊3
من سالهاست از مرحله ی توضیح خود برای دیگران عبور کرده ام ،حتی برای آن ها که دوستشان دارم .
این درواقع خیلی هم حس خوبی نیست با اینکه از کلافه نشدن بابت درک اشتباه تو توسط دیگران خوشحالی،ولی از اینکه دیگر برایت مهم نیست در موردت خوب فکر کنند یا بد لذت نمی بری .
البته رسیدن به این نقطه به آن آسانی ها که فکر میکنید نیست شما سالها درگیر عذاب وجدان هستید بخاطر هر کلامی که گفته اید و درد در دلتان پیچیده که مبادا فلانی منظورم را اشتباه فهمیده و ناراحت شده باشد ؟ عذابی که بدنتان را گرم میکند و حسی شبیه بالا آوردن آنچه در معده تان دارد نصیب تان می کند .
اما به محض گذار از اینمرحله هربار که با خودتان میگویید مبادا .....
بلافاصله از خودتان می پرسید مگر او مرا نمیشناسد پس چرا باید چنین فکری در مورد منظوری که نداشتم بکند؟
شما به طرز جالبی روی خودتان متمرکز میشوید و از اینکه کسی به خودش زحمت شناختن تان را ندهد و قضاوت تان کند بیشتر متعجب میشوید تا اندوهگین شدن بابت اشتباه درک کردن کلامتان.
من سالهاست از این مرحله گذشته ام شما چطور ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
این درواقع خیلی هم حس خوبی نیست با اینکه از کلافه نشدن بابت درک اشتباه تو توسط دیگران خوشحالی،ولی از اینکه دیگر برایت مهم نیست در موردت خوب فکر کنند یا بد لذت نمی بری .
البته رسیدن به این نقطه به آن آسانی ها که فکر میکنید نیست شما سالها درگیر عذاب وجدان هستید بخاطر هر کلامی که گفته اید و درد در دلتان پیچیده که مبادا فلانی منظورم را اشتباه فهمیده و ناراحت شده باشد ؟ عذابی که بدنتان را گرم میکند و حسی شبیه بالا آوردن آنچه در معده تان دارد نصیب تان می کند .
اما به محض گذار از اینمرحله هربار که با خودتان میگویید مبادا .....
بلافاصله از خودتان می پرسید مگر او مرا نمیشناسد پس چرا باید چنین فکری در مورد منظوری که نداشتم بکند؟
شما به طرز جالبی روی خودتان متمرکز میشوید و از اینکه کسی به خودش زحمت شناختن تان را ندهد و قضاوت تان کند بیشتر متعجب میشوید تا اندوهگین شدن بابت اشتباه درک کردن کلامتان.
من سالهاست از این مرحله گذشته ام شما چطور ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22🕊5😢2💔2
فرزندم
فرزند نداشته ام ..
امیدوارم تو روزی در جهانی زندگی کنی که در آن از شادی خودت شرمنده نشوی و لبخند بر لبت وا نرود آنگاه که می دانی اندوه همسایه ات بیشمار ست .
آنچه ما تجربه اش نکردیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
فرزند نداشته ام ..
امیدوارم تو روزی در جهانی زندگی کنی که در آن از شادی خودت شرمنده نشوی و لبخند بر لبت وا نرود آنگاه که می دانی اندوه همسایه ات بیشمار ست .
آنچه ما تجربه اش نکردیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15😢6💔3
و ما
زمستان دیگرى را
سپرى خواهیم کرد.
با عصیان بزرگى که
در درونمان هست
و تنها چیزى
که گرممان مىدارد،
آتش مقدس امیدوارىست...
ناظم حکمت
@adelehz
زمستان دیگرى را
سپرى خواهیم کرد.
با عصیان بزرگى که
در درونمان هست
و تنها چیزى
که گرممان مىدارد،
آتش مقدس امیدوارىست...
ناظم حکمت
@adelehz
❤15🕊3