"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح شاهکار خلقت خداست .
نور را بر می‌دارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
21
صبح با بوی نیمرو و نون تازه بیدار شدن یعنی حداقل نصف روز ساخته شده :)

@adelehz
22😁4
داشتید صبح می رفتید از خونه بیرون
به خیابونهای شهر تون نگاه کنید ،گرد سیاه نا امیدی رو بریزید توی جوی آب و بعد این شعر نزار رو بذارید گوشه ی لپ تون و آروم آروم مزه اش کنید ....❤️

#عادله_زمانی


اینجا سرزمینِ ماست،
از سپیده دَم عمر اینجا بوده‌ایم،
اینجا بازی کرده‌ایم
عاشق شده‌ایم
و شعر نوشته‌ایم
ما ریشه داریم در آب‌راهش
چون گیاهان دریا،
ریشه داریم در تاریخش،
در نانِ نازکش،
در زیتونش،
در گندمِ زردگونش،
ریشه داریم در وجدانش،
ماندگاریم در آذار و نیسانش.

نزار قبانی

@adelehz
36🕊12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توی برزیل این ویدئو از یه مغازه دار که دوبار پشت سر هم با یه اشتباه شاگرد ناشی و تازه کارش ضربه می خوره ترند شده. اون میله رو برای نگه داشتن در مغازه استفاده می کنن. علت ترند شدنش اینه که قصیه مثل کارتون‌ها شده😄

@adelehz
😁281
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان می‌کنم بین آدمهای مختلف با زبانها و گویشهای متنوع یک ارتباط قلبی یکسان و ویژه برقرار است .
اگر از مفاهیم مشترکی چون عشق،شادی، زیبایی دوستی و ...بگذریم .
یک‌نوع غم مشترک بین همه ی آدم‌ها وجود دارد نوعی از غم که برای درکش نیاز به هیچگونه توضیح اضافی نیست.و اگر چنین نباشد چگونه باید کسی به زبانی دیگر بخواند و دل کسی که آن زبان را بلد نیست بلرزد؟
این غم‌نهانی مشترک قادر به وصل کردن آدمهایی که حتی همدیگر را نمی‌شناسند بهم ست .
در ان‌لحظه ای که دلهایشان ناگهان مثل گلی در باد در برابر این غم می لرزد.
#عادله_زمانی
@adelehz
20😢2💔2
ساده نباش عزیزکم‌
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمین‌نخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
27🕊3💔2
تمامِ عشق، تقدیم به کسانی که
از شدتِ خوب بودنشان احساس کردیم
خدا دوستمان دارد...


شب زیبا ❤️

@adelehz
43💔1
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
3
نفرت را بگذار لای اوراق تاریخ بماند.
ما برای این زندگی
به عشق نیازمندیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
26💔1
‏مائیم که از بادهٔ بی‌جام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم

گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بی‌هیچ سرانجام خوشیم

مولانای جان

@adelehz
27😢1
اگر عمر دوباره داشتم
اشتباهات بیشتری مرتکب می شدم
همه چیز را آسان میگرفتم
از عمر اولم ابله تر می شدم
اندکی از رویدادهای جهان را جدی می گرفتم
مسافرت بیشتر می رفتم
از کوه ها بیشتر بالا می رفتم
در رودخانه های بیشتری شنا می کردم
بستنی بیشتر می خوردم و اسفناج کمتر
مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری
آخر ببینید من از آدم‌هایی بودم که بسیار محتاط و خیلی عاقلانه زندگی کردم ساعت به ساعت روز به روز، لبته من هم لحظات سرخوشی داشتم اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظات سرخوشی بیشتر می داشتم
من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و…نمی رفتم
اگر عمر دوباره داشتم
سبک‌تر سفر می کردم
وقت بهار زودتر پابرهنه راه می رفتم
و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می دادم
از مدرسه بیشتر جیم می شدم
گلوله های کاغذی بیشتری به معلم‌هایم پرتاب می کردم
دیرتر به رختخواب می رفتم و می خوابیدم
بیشتر عاشق می شدم
پایکوبی و دست افشانی بیشتری می کردم
و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند من به سهل و آسان گرفتن اوضاع می پرداختم زیرا با ویل دورانت موافقم که می گوید:

"شادی از خرد عاقلتر است."

✍🏻 هرالد

@adelehz
17🕊1
آنچه زمانی باعث خوشحالی تان می‌شده ممکن ست امروز به طوری فزاینده سبب اندوه تان گردد .می‌تواند برای تان خنثی و بی معنی باشد.
هدفم آن ست که هیچ‌چیز با معنایی تا ابد یک‌شکل باقی نمی ماند پس صرف انرژی و وقت بیش از حد بر آن نادانی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
15
Madar
Reza Nikfarjam
برای تمام مادران
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند ‌.
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که می‌توانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
20😢1
روز مادر
به طور ویژه به یاد مادرانی هستیم
که فرزندی از دست دادند ...
خدا بر زخم دلشان مرهم گذارد..
که جز این هیچ چیز دیگر سزاوار داغ و عذاب دلهای رنجورشان نیست ...
که روزی در آن دشت های سبز در محشر الهی دیدار بی اندوه شان با پاره گان جگرشان رخ خواهد داد...
بر صبر شان فزون🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
💔20😢91
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم‌.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
15😢3👍1
تو مرد روز هاي سخت و بوران زمستاني

نبينم ساده با فصل خزان سازش كني مادر

حسين زحمتكش
@adelehz
21💔4😢2
می خندید و می‌گفت اگر میوه بودی سیب قرمز می شدی حال آدم را خوب میکردی !
اما نمی دانست که من سالهاست انارم ..
دلم هزار دانه است و هر دانه اش یاقوتی خون آلود است .
کسی نمی داند کدام مان اناریم
تا وقتی چاقوی روزگار به دلمان بخورد.
#عادله_زمانی

@adelehz
😢10💔97