کَرگدن گفت: عاشق یعنی چه؟
دُم جنبانک گفت: یعنی کسی که
قلبش از چشمهایش میچکد...
شلسیلوراستاین
@adelehz
دُم جنبانک گفت: یعنی کسی که
قلبش از چشمهایش میچکد...
شلسیلوراستاین
@adelehz
❤21💔5😢2🕊2
کودکی که آب نباتش بر خاک افتاده بود با چشمان اشک آلود کوچکش نگاهم کرد و گفت چرا اینطوری شد ؟
بغلش کردم و گفتم ممکن ست این آخرین آب نبات از دست داده ات نباشد .
اما تو هرگز نباید از طعم و لذت چشیدن یک آبنبات نا امید شوی ..
همیشه برای چشیدن یک ابنبات شیرین و دوباره لذت بردن فرصتی پیدا خواهد شد ...
یادت نرود..
#عادله_زمانی
@adelehz
بغلش کردم و گفتم ممکن ست این آخرین آب نبات از دست داده ات نباشد .
اما تو هرگز نباید از طعم و لذت چشیدن یک آبنبات نا امید شوی ..
همیشه برای چشیدن یک ابنبات شیرین و دوباره لذت بردن فرصتی پیدا خواهد شد ...
یادت نرود..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18🕊3💔3
فکر می کنم هر کسی در دوره ای از زندگی دچار سندروم" خود گم کردگی" میگردد .سندرومی که سخت دل آزار و عذاب آور است.
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16💔7
محبوب دلخواهم
آیا در زندگی قبلی تان عسل بوده اید ؟
وگرنه این حجم شیرینی لب تان توجیه دیگری ندارد....
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا در زندگی قبلی تان عسل بوده اید ؟
وگرنه این حجم شیرینی لب تان توجیه دیگری ندارد....
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23
نِی گفت که: تلخاست جهان، گفتمش: این نیست..
نالید که: من بارِ شِکَر داشتم این شد...
حسین جنتی
نالید که: من بارِ شِکَر داشتم این شد...
حسین جنتی
❤23💔16
صبح شاهکار خلقت خداست .
نور را بر میدارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
نور را بر میدارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21
داشتید صبح می رفتید از خونه بیرون
به خیابونهای شهر تون نگاه کنید ،گرد سیاه نا امیدی رو بریزید توی جوی آب و بعد این شعر نزار رو بذارید گوشه ی لپ تون و آروم آروم مزه اش کنید ....❤️
#عادله_زمانی
اینجا سرزمینِ ماست،
از سپیده دَم عمر اینجا بودهایم،
اینجا بازی کردهایم
عاشق شدهایم
و شعر نوشتهایم
ما ریشه داریم در آبراهش
چون گیاهان دریا،
ریشه داریم در تاریخش،
در نانِ نازکش،
در زیتونش،
در گندمِ زردگونش،
ریشه داریم در وجدانش،
ماندگاریم در آذار و نیسانش.
نزار قبانی
@adelehz
به خیابونهای شهر تون نگاه کنید ،گرد سیاه نا امیدی رو بریزید توی جوی آب و بعد این شعر نزار رو بذارید گوشه ی لپ تون و آروم آروم مزه اش کنید ....❤️
#عادله_زمانی
اینجا سرزمینِ ماست،
از سپیده دَم عمر اینجا بودهایم،
اینجا بازی کردهایم
عاشق شدهایم
و شعر نوشتهایم
ما ریشه داریم در آبراهش
چون گیاهان دریا،
ریشه داریم در تاریخش،
در نانِ نازکش،
در زیتونش،
در گندمِ زردگونش،
ریشه داریم در وجدانش،
ماندگاریم در آذار و نیسانش.
نزار قبانی
@adelehz
❤36🕊12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توی برزیل این ویدئو از یه مغازه دار که دوبار پشت سر هم با یه اشتباه شاگرد ناشی و تازه کارش ضربه می خوره ترند شده. اون میله رو برای نگه داشتن در مغازه استفاده می کنن. علت ترند شدنش اینه که قصیه مثل کارتونها شده😄
@adelehz
@adelehz
😁28❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان میکنم بین آدمهای مختلف با زبانها و گویشهای متنوع یک ارتباط قلبی یکسان و ویژه برقرار است .
اگر از مفاهیم مشترکی چون عشق،شادی، زیبایی دوستی و ...بگذریم .
یکنوع غم مشترک بین همه ی آدمها وجود دارد نوعی از غم که برای درکش نیاز به هیچگونه توضیح اضافی نیست.و اگر چنین نباشد چگونه باید کسی به زبانی دیگر بخواند و دل کسی که آن زبان را بلد نیست بلرزد؟
این غمنهانی مشترک قادر به وصل کردن آدمهایی که حتی همدیگر را نمیشناسند بهم ست .
در انلحظه ای که دلهایشان ناگهان مثل گلی در باد در برابر این غم می لرزد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر از مفاهیم مشترکی چون عشق،شادی، زیبایی دوستی و ...بگذریم .
یکنوع غم مشترک بین همه ی آدمها وجود دارد نوعی از غم که برای درکش نیاز به هیچگونه توضیح اضافی نیست.و اگر چنین نباشد چگونه باید کسی به زبانی دیگر بخواند و دل کسی که آن زبان را بلد نیست بلرزد؟
این غمنهانی مشترک قادر به وصل کردن آدمهایی که حتی همدیگر را نمیشناسند بهم ست .
در انلحظه ای که دلهایشان ناگهان مثل گلی در باد در برابر این غم می لرزد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20😢2💔2
ساده نباش عزیزکم
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمیننخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمیننخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27🕊3💔2
❤43💔1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
❤3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
❤27😢1
اگر عمر دوباره داشتم
اشتباهات بیشتری مرتکب می شدم
همه چیز را آسان میگرفتم
از عمر اولم ابله تر می شدم
اندکی از رویدادهای جهان را جدی می گرفتم
مسافرت بیشتر می رفتم
از کوه ها بیشتر بالا می رفتم
در رودخانه های بیشتری شنا می کردم
بستنی بیشتر می خوردم و اسفناج کمتر
مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری
آخر ببینید من از آدمهایی بودم که بسیار محتاط و خیلی عاقلانه زندگی کردم ساعت به ساعت روز به روز، لبته من هم لحظات سرخوشی داشتم اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظات سرخوشی بیشتر می داشتم
من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و…نمی رفتم
اگر عمر دوباره داشتم
سبکتر سفر می کردم
وقت بهار زودتر پابرهنه راه می رفتم
و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می دادم
از مدرسه بیشتر جیم می شدم
گلوله های کاغذی بیشتری به معلمهایم پرتاب می کردم
دیرتر به رختخواب می رفتم و می خوابیدم
بیشتر عاشق می شدم
پایکوبی و دست افشانی بیشتری می کردم
و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند من به سهل و آسان گرفتن اوضاع می پرداختم زیرا با ویل دورانت موافقم که می گوید:
"شادی از خرد عاقلتر است."
✍🏻 هرالد
@adelehz
اشتباهات بیشتری مرتکب می شدم
همه چیز را آسان میگرفتم
از عمر اولم ابله تر می شدم
اندکی از رویدادهای جهان را جدی می گرفتم
مسافرت بیشتر می رفتم
از کوه ها بیشتر بالا می رفتم
در رودخانه های بیشتری شنا می کردم
بستنی بیشتر می خوردم و اسفناج کمتر
مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری
آخر ببینید من از آدمهایی بودم که بسیار محتاط و خیلی عاقلانه زندگی کردم ساعت به ساعت روز به روز، لبته من هم لحظات سرخوشی داشتم اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظات سرخوشی بیشتر می داشتم
من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و…نمی رفتم
اگر عمر دوباره داشتم
سبکتر سفر می کردم
وقت بهار زودتر پابرهنه راه می رفتم
و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می دادم
از مدرسه بیشتر جیم می شدم
گلوله های کاغذی بیشتری به معلمهایم پرتاب می کردم
دیرتر به رختخواب می رفتم و می خوابیدم
بیشتر عاشق می شدم
پایکوبی و دست افشانی بیشتری می کردم
و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند من به سهل و آسان گرفتن اوضاع می پرداختم زیرا با ویل دورانت موافقم که می گوید:
"شادی از خرد عاقلتر است."
✍🏻 هرالد
@adelehz
❤17🕊1
آنچه زمانی باعث خوشحالی تان میشده ممکن ست امروز به طوری فزاینده سبب اندوه تان گردد .میتواند برای تان خنثی و بی معنی باشد.
هدفم آن ست که هیچچیز با معنایی تا ابد یکشکل باقی نمی ماند پس صرف انرژی و وقت بیش از حد بر آن نادانی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
هدفم آن ست که هیچچیز با معنایی تا ابد یکشکل باقی نمی ماند پس صرف انرژی و وقت بیش از حد بر آن نادانی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15