"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
7
دلم برای دایی احمدم تنگ شده
این روزها که هوا سرد شده غصه ام می‌گیرد که آنجایی که گذاشتیمش و به خانه برگشتیم سردش نباشد..
و دلم آتش می‌گیرد که اگر کسی،کسی را نداشته باشد تا هنگام گذاشتنش در آن دشت بی سر و پیکر محفل مردگان، در گورستان ،به او بگوید مراقب خودت باش بازهم می آیم و به تو سر می زنم چه ؟
اگر کسی را برای روشن کردن شمعی بر مزارش نداشته باشد چه ؟
اگر گلی بر خاکش پر پر نشود چه ؟
اگر هیچ کس بدرقه اش نکرده باشد چه؟

دلم برای دایی احمد تنگ شده ...
من نمی‌دانم در دنیای مردگان می‌توان به دنبال آدم‌ها گشت یا نه ولی میدانم اگر چنین باشد دایی احمد من و هزارها آدم مهربان دائم السکوت آنجا هوای بی پناهانی که کسی در این جهان بدرقه شان نکرد را خواهند داشت .

دلم برای دایی احمدم تنگ شده ..
هوا سرد ست ...
کاش در آن دشت سبز،بهار باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢38💔12
در کنار ساحل قدم می زدم و میخواستم به جایی دیگر بروم که درخشش چیزی از فاصله دور توجهم را به خود جلب کرد. جلوتر رفتم تا به شی درخشان رسیدم. نگاه کردم دیدم یه قوطی نوشابه است، با خودم فکر کردم، در زندگی چند بار چیزهای بی ارزش من را فریب داده و من را از مسیر اصلی خودم غافل کرده است و وقتی به آن رسیدم دیدم که چقدر بیهوده بوده است،
ولی آیا اگر به سمت آن شیء بی ارزش نمیرفتم، واقعا می فهمیدم که بی ارزش است یا سالها حسرت آن را میخوردم...

📓 مکتوب
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
23💔3
ما در هیچ حال، قلب‌هایمان خالی از غم نخواهد شد،
چرا که غم ودیعه‌ای‌ست طبیعی
که ما را پاک نگه می‌دارد. انسان‌های بی‌اندوه، به معنای متعالی کلمه، هرگز «انسان» نبوده‌اند و نخواهند بود.
از این صافیِ انسان ساز نترس!

آتش بدون دود
نادر ابراهیمی
#نارنجی
@adelehz
25😢9
خسرو شکیبایی - خسته ام خسته
تهران پادکست
پادکست خسته ام
از خسرو شکیبایی

حال همه ی ما خوب ست
اما تو باور نکن ...
@adelehz
😢13💔4
زندگی ترانه ای ست که هر صبح نتی برآن افزوده می‌شود.
نتی پایین
نتی بالا
اما این ترانه وقتی زیبا می‌شود که پذیرای تمام نت هایش باشی .
پس از نت های پایین هم نترس
چون این آغاز زیبایی ست .❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
18
جنگیدن زیباتر از پیروزیه.
به سمت مقصد رفتن، از رسیدن به اون با ارزش‌تره. وقتی برنده می‌شی یا به مقصد می‌رسی یه خلأ رو تو خودت حس می‌کنی؛ واسه پُر کردن همین خلأ باید دوباره راه بیفتی و مقصد تازه‌ای پیدا کنی ...

✍🏻 اوریانا فالاچی

@adelehz
🕊179
عمرمن در شب نشست!!
و
عشق من در مه شکست!!
قصه ام این است ،،،
وجز این نیست تحریرش کنید.....

حسین منزوی
@adelehz
19😢9💔2
کَرگدن گفت: عاشق یعنی چه؟
دُم جنبانک گفت: یعنی کسی که
قلبش از چشم‌هایش می‌چکد...

شل‌سیلور‌استاین

@adelehz
21💔5😢2🕊2
کودکی که آب نباتش بر خاک افتاده بود با چشمان اشک آلود کوچکش نگاهم کرد و گفت چرا اینطوری شد ؟
بغلش کردم و گفتم ممکن ست این آخرین آب نبات از دست داده ات نباشد .
اما تو هرگز نباید از طعم و لذت چشیدن یک آب‌نبات نا امید شوی ..
همیشه برای چشیدن یک ابنبات شیرین و دوباره لذت بردن فرصتی پیدا خواهد شد ...
یادت نرود..
#عادله_زمانی
@adelehz
18🕊3💔3
فکر می کنم هر کسی در دوره ای از زندگی دچار سندروم" خود گم کردگی" میگردد .سندرومی که سخت دل آزار و عذاب آور است.
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلم‌میخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه  ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلم‌میخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
16💔7
محبوب دلخواهم
آیا در زندگی قبلی تان عسل بوده اید ؟
وگرنه این حجم شیرینی لب تان توجیه دیگری ندارد....
#عادله_زمانی
@adelehz
23
نِی گفت که: تلخ‌است‌ جهان، گفتمش: این نیست‌..
نالید که: من بارِ شِکَر داشتم این شد...

حسین جنتی
23💔16
صبح شاهکار خلقت خداست .
نور را بر می‌دارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
21
صبح با بوی نیمرو و نون تازه بیدار شدن یعنی حداقل نصف روز ساخته شده :)

@adelehz
22😁4
داشتید صبح می رفتید از خونه بیرون
به خیابونهای شهر تون نگاه کنید ،گرد سیاه نا امیدی رو بریزید توی جوی آب و بعد این شعر نزار رو بذارید گوشه ی لپ تون و آروم آروم مزه اش کنید ....❤️

#عادله_زمانی


اینجا سرزمینِ ماست،
از سپیده دَم عمر اینجا بوده‌ایم،
اینجا بازی کرده‌ایم
عاشق شده‌ایم
و شعر نوشته‌ایم
ما ریشه داریم در آب‌راهش
چون گیاهان دریا،
ریشه داریم در تاریخش،
در نانِ نازکش،
در زیتونش،
در گندمِ زردگونش،
ریشه داریم در وجدانش،
ماندگاریم در آذار و نیسانش.

نزار قبانی

@adelehz
36🕊12