"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کمتر پیش میاید که زندگی فرصت دوباره ای برای جبران خنده ای که از دست دادی به تو بدهد.اما درعوض زندگی همیشه فرصت برای افسوس و حسرت دارد که به بقیه بدهد .
پس اگر یک روز زندگی آنقدر سخاوت مند شد که به تو خنده بدهد ابدا دستش را رد نکن‌.
بخند
فرصت را از دست نده.
#عادله_زمانی
@adelehz
19
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
🕊6
Shahr Khali
Reza Bahram
آیا وطنم خواهد دانست که من هرگز اورا از خود دور نکردم؟‌
و گرچه نتوانستم چون بنفشه ها او را با خود ببرم اما همیشه برای زخمهایش اشک ریختم؟
آیا وطنم سحرگاهی در میان مه صبحگاهی اش از میان کوهستانهای سرفرازش آنگاه که چشمان خسته اش را بسته است فرزندش را بیاد خواهد آورد؟
و تو به من بگو چه چیزی وطن آدمی را و تَن آدمی را می‌تواند که از قلبش پاک کندآنگاه که خواب دشتهای پرنور سرزمینش را می‌بیند؟
شاید هیچ چیز....

#عادله_زمانی
@adelehz
😢16💔124
مراجعه مریضها با علائم سرماخوردگی ویروسی به بیمارستانها و دکتر خیلی زیاد شده
حواستون به خودتون و عزیزانتون باشه.
💔19😢52
سرانگشتش
گره می زد به گیسو
دلم می رفت و آنجا گیر می کرد..

هوشنگ ابتهاج
@adelehz
12
تاثیر مثبت مهمانی های زنانه بر روی خانم ها چگونه است؟

تحقيقات جدید نشان داده که علت عمر طولانی‌تر زنان و ميزان کم تر سکته قلبی در میانشان، همین میهمانی های زنانه است.
▫️زن ها به نحوه مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار ميکنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که استرس و دشواری های زندگی را با یکدیگر تقسیم کرده و از شدت آن می کاهند. این کیفیت که به «وقت گذرانی با دوست های مونث» تعبیر ميشود ، در بدن به تولید سروتونین بیش تر کمک می کند؛ نوعی انتقال دهنده عصبی که با افسردگی مبارزه ميکند و در بدن حس سرزندگی و نشاط بوجود می آورد.

در این میهمانی ها زنان راحت و رها حرف ميزنند ، مهم نیست که این صحبت در مورد دستور پخت غذایی جدید باشد یا تجربه ای در نحوه برخورد با کودکان یا تعریف داستان فیلم تأثیرگذاری که به تازگی دیده اند. مهم این است که زن ها میتوانند حرف بزنند. اینگونه که معلوم است حرف زدن فشار خون شان را تنظیم ميکند، اعصابشان را ارامش مي کند، روحشان را شاداب و احتمالا ميزان چربی و کلسترول خونشان را میزان نگه می دارد.

از ژوان
@zhuanchannel

@adelehz
16😁6
زندگی
بی توجه به ریز و درشت ما قرنهاست راهش را می رود.
نه برای کسی مسیرش را عوض کرده نه بخاطر غصه و شادی کسی نظمش را برهم زده .
هزاران سال ست صبحش خورشید می آید و غروب می رود ،بهار بدنبال زمستان می آید و تابستان بعد از بهار جاری می شود.
حالا فکر میکنی اگر تو کمی بیشتر گریه کنی و غم کم و بیش را بخوری زندگی ناگهان از حرکت ایستاده بغلت می‌کند و می گوید اوه عزیزم چه شده است ؟
نه عزیزک ساده ام
در واقع خیلی باید شانس بیاوری که زندگی یک سیلی به گوشت ننوازد...
به خودت بیا و خودت قلبت را نوازش کن غصه خوردن را کنار بگذار و آرام باش
کسی تورا نوازش نخواهد کرد .
به خودت فکر کن .

#عادله_زمانی
@adelehz
😢2012💔10
یک روز خودم را خواهم بخشید
از آسیبی که به خویش روا داشتم،
از آسیبی که اجازه دادم دیگران بر من روا دارند...
و از اهمیت دادن بیش از حد به آدم ها و چنان محکم خویش را در آغوش خواهم کشید که هرگز ترک خود نکنم.

امیلی دیکنسون
@adelehz
33💔6😢4🕊3
شبتون بخیر رفقا
خودتون و بغل کنید
خدا پناهتون
دوستتون دارم
38😁8😢2
اون سال‌های کودکی از این ساعت شب
کم‌کم قند توی دل آب شدن ما برای ذوق فردا شروع می شد .
ذوق صبح زود بیدار نشدن و جمعه مهمون داشتن ،مدرسه نرفتن و بیخیال مشق نوشتن بودن.
این ساعتها
ساعت‌های طلایی خوشحالی و بیخیالی به حساب می آمد.
چیزی که بعدها دوباره زیر زبان مان مزه مزه نشد .چیزی که تکرار نشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔258
یه روزی یه جایی که خیلی از خونه دور نبود در حالی که اشک هام و پاک میکردم به خودم قول دادم خیلی چیزها رو بخاطر خستگی های پدرم‌تحمل کنم .
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمی‌گفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون می‌خواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
34💔7
امروز یه نفر تو شهر دلش شکسته 💔
@adelehz
💔42😢23
نارنجی خوشتیپ🦊
@adelehz
10😁2
مردی لبهای زنی را بوسید
‏به قدر یک بوسه از اندوه جهان کم شد ...

@adelehz
24💔15
در موردِ بعد
بعد از تو هیچ‌کس را دوست نخواهم داشت...

در موردِ قبل
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی‌شناختم...

محمود درویش

@adelehz
23😢7
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
6
دوستتون دارم نقل و نبات ها
شبتون بخیر ❤️
28