پس قسم به شب
آنهنگام که نقاب قوی بودنت را برمیداری .
تن آزرده ات را در آغوش خالی مانده ات جمع میکنی .
و چشمان خیست را می بندی .
قسم به شب
به دوباره خود شدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آنهنگام که نقاب قوی بودنت را برمیداری .
تن آزرده ات را در آغوش خالی مانده ات جمع میکنی .
و چشمان خیست را می بندی .
قسم به شب
به دوباره خود شدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔33😢12❤9
صبحِ امروز , به دور از چشمِ همسرم برای پسرم یادداشتی کنارِ تختش گذاشتم : «عزیزم! به گمانم وقتِ آن رسیده که برای خود معشوقه ای پیدا کنی؛ برایش شاملو بخوانی , گیتار بزنی , گیسوانش را لا به لایِ انگشتانت تاب بدهی.فقط جانِ مادر , رابطه پستی و بلندی دارد. نرسد روزی که صدایت را برایش بلند و دیدگانش را تَر کنی.خدا نیاورد روزی را که عکس هایش را از دیوارِ اتاقت جمع کنی. نرسد روزی که با حجمِ عظیمی از بغض , تنهایی به سمت کافه همیشگیتان روانه اَش کنی. زبانم لال نیاید روزی که دل ببری و به یک باره برایِ لیلیِ قلبت مجنونِ بی وفا شوی. تصدقت شوم! اگر دل دادی , اگر دل بُردی , مرد باش. رفیقِ نیمه راه نشوی که من بی وفایی را به تو نیاموخته ام.»
″دلبرِ از یاد رفته ام!
امروز تولدِ هجده سالگیِ پسرم است؛ دیروز در جیبِ لباسش عکسِ دخترت را پیدا کردم!
برایت پیغام گذاشتم که بگویم نگران نباش... پسرِ رویاهایمان را تنهایی و بدونِ کوچک ترین شباهتی به تو تربیت کرده ام!
خیالَت راحت پسرم هم نامِ تو چرا , ولی هم رسمِ تو نیست!″
نویسنده:؟
@adelehz
″دلبرِ از یاد رفته ام!
امروز تولدِ هجده سالگیِ پسرم است؛ دیروز در جیبِ لباسش عکسِ دخترت را پیدا کردم!
برایت پیغام گذاشتم که بگویم نگران نباش... پسرِ رویاهایمان را تنهایی و بدونِ کوچک ترین شباهتی به تو تربیت کرده ام!
خیالَت راحت پسرم هم نامِ تو چرا , ولی هم رسمِ تو نیست!″
نویسنده:؟
@adelehz
😢46💔28❤11🕊2
دخترک کوچکم
آیا تو داستان تمام زنانی که در تاریخ عاشق شدند و زجر کشیدن را سرمشق زندگی ات قرار خواهی داد ؟ یا تو نیاز هزار و چندمین زن عاشقی خواهی بود که قلبش میشکند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا تو داستان تمام زنانی که در تاریخ عاشق شدند و زجر کشیدن را سرمشق زندگی ات قرار خواهی داد ؟ یا تو نیاز هزار و چندمین زن عاشقی خواهی بود که قلبش میشکند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22💔12
💔30❤6
عشق ورزیدم و عقلم به ملامت برخاست
کان که عاشق شد از او حکم سلامت برخاست
هر که با شاهد گلروی به خلوت بنشست
نتواند ز سر راه ملامت برخاست
که شنیدی که برانگیخت سمند غم عشق
که نه اندر عقبش گَرد ندامت برخاست
سعدى
@adelehz
کان که عاشق شد از او حکم سلامت برخاست
هر که با شاهد گلروی به خلوت بنشست
نتواند ز سر راه ملامت برخاست
که شنیدی که برانگیخت سمند غم عشق
که نه اندر عقبش گَرد ندامت برخاست
سعدى
@adelehz
❤17
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.
👤عرفان نظر آهاری
سارا
فیروزآباد فارس
@adelehz
👤عرفان نظر آهاری
سارا
فیروزآباد فارس
@adelehz
❤17
مغز ما و کهکشانها به طرز عجیبی شبیه به هم هستند!
🔸تصویر سمت چپ یک قسمت از مغز ماست که 400 برابر بزرگ شده و سمت راست تصویر کهکشانهای موجود در عالم است و طول هر ضلع از تصویر برابر 300 میلیون سال نوری است!
🔸مغز حدودا از صد میلیارد سلول عصبی تشکیل شده و حدودا صد میلیارد کهکشان هم در عالم وجود دارد!
فقط 30 درصد مغز از سلول و رشته های عصبی تشکیل شده و مابقی آب است. همین طور تنها 30 درصد از جهان از ماده تشکیل شده است.
ارتباط و توزیع شبکهای سلولهای مغز و کهکشانها هم در بررسی ها انجام شده شبیه به هم بودهاند!
🔸این تحقیقات اعجاب انگیز حاصل همکاری بین دو دانشکده مغز و اعصاب و کیهان شناسی است. آنها معتقدند اگر قاعدهای برای این شباهتها پیدا کنند میتوانند به سوالهای بی جواب دربارهی کهکشانهای یا در مغز انسان پاسخ دهند!
❗خلاصه اینکه انگار مغز ما از کهکشانها الگو گرفته...
✍️مجید میرزایی
پ.ن اونی که میگه خالقی وجود نداره و همه چیز از روی تصادف ایجاد شده بهتره یکم بیشتر فکر کنه !!!
@adelehz
🔸تصویر سمت چپ یک قسمت از مغز ماست که 400 برابر بزرگ شده و سمت راست تصویر کهکشانهای موجود در عالم است و طول هر ضلع از تصویر برابر 300 میلیون سال نوری است!
🔸مغز حدودا از صد میلیارد سلول عصبی تشکیل شده و حدودا صد میلیارد کهکشان هم در عالم وجود دارد!
فقط 30 درصد مغز از سلول و رشته های عصبی تشکیل شده و مابقی آب است. همین طور تنها 30 درصد از جهان از ماده تشکیل شده است.
ارتباط و توزیع شبکهای سلولهای مغز و کهکشانها هم در بررسی ها انجام شده شبیه به هم بودهاند!
🔸این تحقیقات اعجاب انگیز حاصل همکاری بین دو دانشکده مغز و اعصاب و کیهان شناسی است. آنها معتقدند اگر قاعدهای برای این شباهتها پیدا کنند میتوانند به سوالهای بی جواب دربارهی کهکشانهای یا در مغز انسان پاسخ دهند!
❗خلاصه اینکه انگار مغز ما از کهکشانها الگو گرفته...
✍️مجید میرزایی
پ.ن اونی که میگه خالقی وجود نداره و همه چیز از روی تصادف ایجاد شده بهتره یکم بیشتر فکر کنه !!!
@adelehz
❤10
کمتر پیش میاید که زندگی فرصت دوباره ای برای جبران خنده ای که از دست دادی به تو بدهد.اما درعوض زندگی همیشه فرصت برای افسوس و حسرت دارد که به بقیه بدهد .
پس اگر یک روز زندگی آنقدر سخاوت مند شد که به تو خنده بدهد ابدا دستش را رد نکن.
بخند
فرصت را از دست نده.
#عادله_زمانی
@adelehz
پس اگر یک روز زندگی آنقدر سخاوت مند شد که به تو خنده بدهد ابدا دستش را رد نکن.
بخند
فرصت را از دست نده.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
🕊6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
Shahr Khali
Reza Bahram
آیا وطنم خواهد دانست که من هرگز اورا از خود دور نکردم؟
و گرچه نتوانستم چون بنفشه ها او را با خود ببرم اما همیشه برای زخمهایش اشک ریختم؟
آیا وطنم سحرگاهی در میان مه صبحگاهی اش از میان کوهستانهای سرفرازش آنگاه که چشمان خسته اش را بسته است فرزندش را بیاد خواهد آورد؟
و تو به من بگو چه چیزی وطن آدمی را و تَن آدمی را میتواند که از قلبش پاک کندآنگاه که خواب دشتهای پرنور سرزمینش را میبیند؟
شاید هیچ چیز....
#عادله_زمانی
@adelehz
و گرچه نتوانستم چون بنفشه ها او را با خود ببرم اما همیشه برای زخمهایش اشک ریختم؟
آیا وطنم سحرگاهی در میان مه صبحگاهی اش از میان کوهستانهای سرفرازش آنگاه که چشمان خسته اش را بسته است فرزندش را بیاد خواهد آورد؟
و تو به من بگو چه چیزی وطن آدمی را و تَن آدمی را میتواند که از قلبش پاک کندآنگاه که خواب دشتهای پرنور سرزمینش را میبیند؟
شاید هیچ چیز....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢16💔12❤4
مراجعه مریضها با علائم سرماخوردگی ویروسی به بیمارستانها و دکتر خیلی زیاد شده
حواستون به خودتون و عزیزانتون باشه.
حواستون به خودتون و عزیزانتون باشه.
💔19😢5❤2
تاثیر مثبت مهمانی های زنانه بر روی خانم ها چگونه است؟
تحقيقات جدید نشان داده که علت عمر طولانیتر زنان و ميزان کم تر سکته قلبی در میانشان، همین میهمانی های زنانه است.
▫️زن ها به نحوه مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار ميکنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که استرس و دشواری های زندگی را با یکدیگر تقسیم کرده و از شدت آن می کاهند. این کیفیت که به «وقت گذرانی با دوست های مونث» تعبیر ميشود ، در بدن به تولید سروتونین بیش تر کمک می کند؛ نوعی انتقال دهنده عصبی که با افسردگی مبارزه ميکند و در بدن حس سرزندگی و نشاط بوجود می آورد.
در این میهمانی ها زنان راحت و رها حرف ميزنند ، مهم نیست که این صحبت در مورد دستور پخت غذایی جدید باشد یا تجربه ای در نحوه برخورد با کودکان یا تعریف داستان فیلم تأثیرگذاری که به تازگی دیده اند. مهم این است که زن ها میتوانند حرف بزنند. اینگونه که معلوم است حرف زدن فشار خون شان را تنظیم ميکند، اعصابشان را ارامش مي کند، روحشان را شاداب و احتمالا ميزان چربی و کلسترول خونشان را میزان نگه می دارد.
از ژوان
@zhuanchannel
@adelehz
تحقيقات جدید نشان داده که علت عمر طولانیتر زنان و ميزان کم تر سکته قلبی در میانشان، همین میهمانی های زنانه است.
▫️زن ها به نحوه مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار ميکنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که استرس و دشواری های زندگی را با یکدیگر تقسیم کرده و از شدت آن می کاهند. این کیفیت که به «وقت گذرانی با دوست های مونث» تعبیر ميشود ، در بدن به تولید سروتونین بیش تر کمک می کند؛ نوعی انتقال دهنده عصبی که با افسردگی مبارزه ميکند و در بدن حس سرزندگی و نشاط بوجود می آورد.
در این میهمانی ها زنان راحت و رها حرف ميزنند ، مهم نیست که این صحبت در مورد دستور پخت غذایی جدید باشد یا تجربه ای در نحوه برخورد با کودکان یا تعریف داستان فیلم تأثیرگذاری که به تازگی دیده اند. مهم این است که زن ها میتوانند حرف بزنند. اینگونه که معلوم است حرف زدن فشار خون شان را تنظیم ميکند، اعصابشان را ارامش مي کند، روحشان را شاداب و احتمالا ميزان چربی و کلسترول خونشان را میزان نگه می دارد.
از ژوان
@zhuanchannel
@adelehz
❤16😁6
"زنی کهگم کردم "
تاثیر مثبت مهمانی های زنانه بر روی خانم ها چگونه است؟ تحقيقات جدید نشان داده که علت عمر طولانیتر زنان و ميزان کم تر سکته قلبی در میانشان، همین میهمانی های زنانه است. ▫️زن ها به نحوه مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار ميکنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که…
چقدر خوبه اینمهمونی هامون🥺
❤15😁4😢2🕊1
زندگی
بی توجه به ریز و درشت ما قرنهاست راهش را می رود.
نه برای کسی مسیرش را عوض کرده نه بخاطر غصه و شادی کسی نظمش را برهم زده .
هزاران سال ست صبحش خورشید می آید و غروب می رود ،بهار بدنبال زمستان می آید و تابستان بعد از بهار جاری می شود.
حالا فکر میکنی اگر تو کمی بیشتر گریه کنی و غم کم و بیش را بخوری زندگی ناگهان از حرکت ایستاده بغلت میکند و می گوید اوه عزیزم چه شده است ؟
نه عزیزک ساده ام
در واقع خیلی باید شانس بیاوری که زندگی یک سیلی به گوشت ننوازد...
به خودت بیا و خودت قلبت را نوازش کن غصه خوردن را کنار بگذار و آرام باش
کسی تورا نوازش نخواهد کرد .
به خودت فکر کن .
#عادله_زمانی
@adelehz
بی توجه به ریز و درشت ما قرنهاست راهش را می رود.
نه برای کسی مسیرش را عوض کرده نه بخاطر غصه و شادی کسی نظمش را برهم زده .
هزاران سال ست صبحش خورشید می آید و غروب می رود ،بهار بدنبال زمستان می آید و تابستان بعد از بهار جاری می شود.
حالا فکر میکنی اگر تو کمی بیشتر گریه کنی و غم کم و بیش را بخوری زندگی ناگهان از حرکت ایستاده بغلت میکند و می گوید اوه عزیزم چه شده است ؟
نه عزیزک ساده ام
در واقع خیلی باید شانس بیاوری که زندگی یک سیلی به گوشت ننوازد...
به خودت بیا و خودت قلبت را نوازش کن غصه خوردن را کنار بگذار و آرام باش
کسی تورا نوازش نخواهد کرد .
به خودت فکر کن .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢20❤12💔10
یک روز خودم را خواهم بخشید
از آسیبی که به خویش روا داشتم،
از آسیبی که اجازه دادم دیگران بر من روا دارند...
و از اهمیت دادن بیش از حد به آدم ها و چنان محکم خویش را در آغوش خواهم کشید که هرگز ترک خود نکنم.
امیلی دیکنسون
@adelehz
از آسیبی که به خویش روا داشتم،
از آسیبی که اجازه دادم دیگران بر من روا دارند...
و از اهمیت دادن بیش از حد به آدم ها و چنان محکم خویش را در آغوش خواهم کشید که هرگز ترک خود نکنم.
امیلی دیکنسون
@adelehz
❤33💔6😢4🕊3