"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
وقتی بچه بودم بقیه می‌گفتند خدا بهترین دوست آدم‌هاست. و من همیشه از خودم می‌پرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟ کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند . روزها که گذشت…
والبته عزیزم اضافه کن خدا تنها کسی هست که برای دیدنش وصحبت کردن باهاش احتیاج به گرفتن وقت قبلی  نداری واحتیاج نداری کلی پول  وهزینه بدهی برا گرفتن وقت و مثلا ی ساعت  صبحت باهاش 
و احتیاج نیست که لباس مخصوص وآرایش مخصوص داشته باشی .احتیاج نیست که اصلا  با کلمات  قلمبه و سلمبه باهاش حرف بزنی واز درون  دلت وعمق روحت اگاه هستش عزیز دلم ودر دسترس واحتیاج به پیمودن مسافت نیست .احتیاج به پوشیدن لباس خاصی نداری ، راز دار هست ومنت سرت نمیگذارد وآبرویت را هم نمیبرد..

پ.ن این و یکی از اعضای با محبت کانال فرستادند. خیلی زیبا بود 🥺❤️
@adelehz
38🕊4😢3
میخواستم اما نشد که فراموشت‌کنم .
میخواستم اما نشد دلم برای اندوه ات غمین نشود .
میخواستم اما نشد که یادم رود کجای زندگی من بودی ..
نفش کشیدن را چه کسی فراموش کرده که من بتوانم از یاد ببرم ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢19🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتم شاید خیار خوردن نارنجی و دوست داشته باشین ببینین .
#نارنجی
@adelehz
30😁3
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
7
در گذشته از تاریکی میترسیدم‌.شبها که وقت خواب تمام چراغ ها خاموش میشد ترس وجودم را فرا می گرفت .زمان که گذشت و بزرگتر شدم عاشق تاریکی و نور کم شدم وقتی چراغ‌ها را در شب خاموش میکردم و به شب نمای توی سالن اکتفا می کردم ،آرامش بود که در من وجودم لبریز می شد .نور به ذات زیباست من هم عاشقش هستم اما در زمانش مثل هر چیز دیگری .
میخواهم بگویم‌حتی زیباترین چیزها هم اگر در زمانی که متعلق به آنها نیست دیده شوند زیبایی شان را از دست می دهند .
حتی نور هم در شب برهم زننده آرامش می شود .
چقدر هر چیز در زمان خودش زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz
23💔4😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی من تو زندگی قبلیم اینجا زندگی میکردم .اگه اینطور نباشه مطمئنم تو زندگی بعدی میرم اینجا😄

@adelehz
23😁5
در زمانه‌ای که اندوه، از هر امکان و احتمال دیگری، ممکن‌تر و دست‌یافتنی‌تر است؛ آدمی چنگ می‌زند به هر آنچه و هرآنکس که قدری، فقط قدری باعث می‌شود حقیقت تلخ و سیال و گزنده‌ی در حال وقوع را فراموش کند.
آدمی چنگ می‌زند به کتاب، قهوه، موسیقی، طبیعت، خواب...
آدمی چنگ می‌زند به آدمی دیگر ...

نرگس طرافیان طوفان
@adelehz
💔244
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشبختی پرنده ی کوچکی ست که گاهی نباید زیاد دنبالش دوید .
خوشبختی لیوانی چای گرم بعد از روزی سخت و جانفرساست.
خوشبختی خوابی قیلوله بعد از ساعتها ایستادن ست .
خوشبختی سکوت بعد از فریادهای فراوان ست .
میخواهم بگویم خوشبختی چیز محیرالعقولی نیست .هدیه ی کوچکی ست .
فقط باید بازش کنی و از آن لذت ببری
و آن را با هیچکس مقایسه نکنی
فقط همین .
#عادله_زمانی
@adelehz
22🕊3
وقتی که بچه بودم شبهای امتحان استرس بدی به جانم می افتاد .صرف نظر از بیهوده بودنش و اینکه حالا که فکر میکنم میبینم چقدر مظلومانه و کودکانه در چرخه زرنگ و تنبل بودن برچسب می‌خوردیم.
مادرم همیشه یک راه حل مفید برایم داشت .وقتی کتابم را به پایان می رساندم و بیکار می نشستم .مادرم که استرسم را می دید مرا صدا می‌کرد و می پرسید خوب درست تمام شد ؟
میگفتم بله ولی ...
مادرم می‌گفت ولی ندارد.
دیگر تمام شده است .
۵۰ درصد کار را کردی
میگفتم پس ۵۰ درصد دیگر چی؟
می‌خندید و می‌گفت آن ۵۰ درصد دست تو نیست
دست منم نیست حتی دست معلمت هم نیست .
آن باقی مانده دست خداست .
تو کارت را کردی حالا برو بخواب و سعی نکن کار یاد خدا بدهی.
و من همین کار را می کردم .
فردا صبح تا خود محل امتحان میگفتم خدایا من که کارم را کردم بقیه اش دست تو
و میدانید چه می شد .
خدا خیلی بهتر از من کارش را بلد بود .
۹۰ درصد مواقع بالاترین نمره ی کلاس را من میگرفتم .
چندسالی ست حرفهای مادرم یادم رفته ست .
بشکلی احمقانه تلاش میکردم هم کار خودم و هم کار خدا را باهم انجام دهم .به زمین و آسمان می زدم و به هر دری می کوبیدم و نتیجه اینکه همیشه دستم خالی می ماند .
راستش مدتی ست رها کردم .
حتی اگر هیچ چیز از دستم برنمی آید بجای ۵۰ درصد ۱۰۰درصد را به خدا میسپارم .
این به معنی تنبلی نیست من واقعا دری پیدا نمیکنم و راستش دیگر دلم به رو انداختن به خلق الله نمی رود .
پس گفتم خدایا خودت میدانی و خودت
تو مرا میشناسی
توقعم را هم میدانی
به خلقت نیاز ندارم تو بساز که سازنده تویی .
و راستش هیچ چیز اگر نشد حداقل آرامش مرا فرا گرفت و تو چه می دانی شاید وضعیت بعد از این تغییر کند.

#عادله_زمانی
@adelehz
37😢5
از نظر روحی  نیاز دارم که باز کودکی ده ساله باشم ،توی جنگلهای گیلان شاد و خرم چست وچابک
باز باران با ترانه با گوهرهای  فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz
27💔1
شبتون بخیر قشنگا
خسته ی روزگار نباشید.
خدا پناهتون ❤️
20
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
6
Azizam
Mahasti
بچه که بودم مامانم با ضبط صوت کوچلوی توی آشپزخونه اش این آهنگ و پلی می کرد و به کاراش می رسید منم با اون دامن های گلدار کوتاهی که برام می دوخت دورش می چرخیدم و برای خودم می رقصیدم.
مدتیه آهنگ شاد گوش نمیدم نه که نخوام نمی تونم یه غمی گوشه ی دلم‌نشسته حس میکنم اگه آهنگ شاد بشنوم انگار دارم به یه نفر خیانت می کنم ..
امروز اما ..
این آهنگ و گذاشتم و چشمامو بستم انگار ایمان داشته باشم که
یه روز دوباره مامانم این آهنگ و توی آشپزخونه اش پلی میکنه و با دامن کلوش سیاه قشنگش اونجا راه میره ..
یه روز دوباره کتلت های خوشمزه و کوکوهای سرخ شده می چینیم توی چینی های گلسرخی
یه روز دوباره مامان هامون اینقدر حالشون خوب میشه که شب با بیگودی آب جوشی بخوابند و صبح با موهای فر و رژ لبهای مکه ای برای باباهامون دلبری کنند .
یه روز همه چیز قشنگ تر میشه
یه روز از ظهر تا نزدیک غروب این طرف و اون طرف می دویم تا به عروسی دختر همسایه برسیم و اونجا با آهنگهای قر دار یه دل سیر برقصیم.
یه روز دوباره زرشک پلوها با نوشابه های زرد عروسی ها حالمون و خوب میکنه
یه روز دوباره ذوق میکنیم
همین

#عادله_زمانی
19💔12🕊11😢4
مرا به هیچ بدادی و من هنوز بر آنم
که از وجود تو مویی به عالمی نفروشم

سعدى
@adelehz
💔207😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیر اگر باشم چه غم، عشقم جوان است ای پری
وین جوانی هم هنوزش عنفوان است ای پری
هرچه عاشق پیرتر، عشقش جوانتر، ای عجب!
دل دهد تاوان، اگر تن ناتوان است ای پری

شهریار

@adelehz
19😢11
مگه من غیر از تو
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟؟؟

اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند ‌.
همه ی چیزهای گران بهای دنیا که نصیب من و تو نیست .
اما ما رو هم برای شادی هم افریدند .
بیا هوای همو داشته باشیم.
بیا هم و کامل کنیم
ما جز همدیگه چی داریم  مگه؟
#عادله_زمانی
@adelehz
28😢4
شبتون بخیر قشنگا
خدا همراه تون
خدا براتون بسازه ❤️
@adelehz
28
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
16
بعد از سالها امروز کتابی که معلم دبیرستانم یه روزی بهمون معرفی کرده بود (شلوارهای وصله دار) رو خریدم .
میخوام بگم ما نسل حرف گوش کنی بودیم فقط خیلی وقتها امکانش دستمون نبود :))))
31😁9😢4