آدمها به فراموشی محتاجترند تا به خاطره.
آدمها از خاطرات، خنجر میسازند
و با خنجرِ خاطره خط میاندازند
روی همهچیزِ زندگی.
زندگی خجالت میکشد
که از ذهن بیرون بیاید،
بسکه تنوبدن و سروصورتش خطخطی خاطرات است.
گاهی خاطره،
خطرناکترین چیز جهان است.
👤سیمین دانشور
@adelehz
آدمها از خاطرات، خنجر میسازند
و با خنجرِ خاطره خط میاندازند
روی همهچیزِ زندگی.
زندگی خجالت میکشد
که از ذهن بیرون بیاید،
بسکه تنوبدن و سروصورتش خطخطی خاطرات است.
گاهی خاطره،
خطرناکترین چیز جهان است.
👤سیمین دانشور
@adelehz
😢20❤10💔6
قدر آنچه از توست و حق مسلم خودت میدانی را تا روزی که از دستش ندهی نمیدانی ...
تا دیر نشده قدر داشته هایت را بدان
#عادله_زمانی
🖼هنگامه جان
@adelehz
تا دیر نشده قدر داشته هایت را بدان
#عادله_زمانی
🖼هنگامه جان
@adelehz
❤22😢3
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
@adelehz
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
@adelehz
❤37🕊10💔6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
❤6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزهایی که حالم خوب نیست ...روزهایی که قلبم آتیش گرفته از اتاقم بیرونمیام میرم تو اتاق مادرم .
میرم کنارش دراز میکشم و معمولا مادرم با چشمهای خواب آلود میگه اا مامان جان اومدی اینجا ؟
میرم کنارش دراز میکشم و مادرم رومو میپوشونه
در آغوش مادرم گرم میشم و بیخوابی هام کمکم جاشو به خواب میده ..
مادرم ببخش اگه نگهبان خوبی برای قلبی که ماهها اون و در وجودت نگه داشتی تا بهم بدی نبودم .
مادرم پناهگاه امن خستگی هایی ست که دیگران اون رو لایق من دونستن و نثارم کردن
کاری نکنید که کسی مجبور بشه به مادرش پناه ببره و عین یه جنین در سکوت توی آغوش مادرش جمع بشه
که هیچ چیز نتونه به مادرش بگه و فقط ازش بخواد پاهای سرد شو گرم کنه ...
با بچه های مردم این کار و نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
میرم کنارش دراز میکشم و معمولا مادرم با چشمهای خواب آلود میگه اا مامان جان اومدی اینجا ؟
میرم کنارش دراز میکشم و مادرم رومو میپوشونه
در آغوش مادرم گرم میشم و بیخوابی هام کمکم جاشو به خواب میده ..
مادرم ببخش اگه نگهبان خوبی برای قلبی که ماهها اون و در وجودت نگه داشتی تا بهم بدی نبودم .
مادرم پناهگاه امن خستگی هایی ست که دیگران اون رو لایق من دونستن و نثارم کردن
کاری نکنید که کسی مجبور بشه به مادرش پناه ببره و عین یه جنین در سکوت توی آغوش مادرش جمع بشه
که هیچ چیز نتونه به مادرش بگه و فقط ازش بخواد پاهای سرد شو گرم کنه ...
با بچه های مردم این کار و نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢37💔19❤8
وقتی بچه بودم بقیه میگفتند خدا بهترین دوست آدمهاست.
و من همیشه از خودم میپرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟
کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند .
روزها که گذشت دردها که در استخوان و قلب پیچید .
فهمیدم آن دور و بری های آن زمانه عجیب راست می گفتند ..که خدا بهترین دوست آدمیزاد است .
که وقتی آدم دلش آتش میگیرد گوشی ست برای شنیدن نه زبانی برای طعنه زدن
که می گوید هزار بار اگر اشتباه کردی که هزار بار اگر زمین خوردی به من برگرد
بیا و با من حرف بزن حتی اگر تو خوب نبودی ..
که من اینجا هستم ،هرجا که تو باشی در اندوهت آنگاه که چشمانت پر از اشک است و در شادی ات آنگاه که لبانت می خندد .
که من به تو بسیار نزدیکم .
فهمیدم راست می گویند هیچکس جایگزین خدا نمیشود .حتی عزیزترین ها هم روزگاری تورا می رنجانند یا آنچنان بر قلبت تازیانه می زنند که نمیتوانی از خودت در برابر شان دفاع کنی .
اما خدا
خدایی که صاحب هر چیز است .در برابرت آرام ایستاده و به محض دیدنت که گریان و خسته با زانوی زخمی و لباس خاک آلود و پاره به سویش می دوی برایت آغوش می گشاید .
و بدون هیچ حرفی به تو امان می دهد.
حالا که بزرگترم حالا که بچه نیستم خوب فهمیده ام بهترین دوست اتفاقا همانی ست که دیده نمی شود همانی که سرزنشت نمی کند .
همانی ست که همیشه امانت می دهد
و او کیست جز خدا ؟
البته که هیچکس ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و من همیشه از خودم میپرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟
کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند .
روزها که گذشت دردها که در استخوان و قلب پیچید .
فهمیدم آن دور و بری های آن زمانه عجیب راست می گفتند ..که خدا بهترین دوست آدمیزاد است .
که وقتی آدم دلش آتش میگیرد گوشی ست برای شنیدن نه زبانی برای طعنه زدن
که می گوید هزار بار اگر اشتباه کردی که هزار بار اگر زمین خوردی به من برگرد
بیا و با من حرف بزن حتی اگر تو خوب نبودی ..
که من اینجا هستم ،هرجا که تو باشی در اندوهت آنگاه که چشمانت پر از اشک است و در شادی ات آنگاه که لبانت می خندد .
که من به تو بسیار نزدیکم .
فهمیدم راست می گویند هیچکس جایگزین خدا نمیشود .حتی عزیزترین ها هم روزگاری تورا می رنجانند یا آنچنان بر قلبت تازیانه می زنند که نمیتوانی از خودت در برابر شان دفاع کنی .
اما خدا
خدایی که صاحب هر چیز است .در برابرت آرام ایستاده و به محض دیدنت که گریان و خسته با زانوی زخمی و لباس خاک آلود و پاره به سویش می دوی برایت آغوش می گشاید .
و بدون هیچ حرفی به تو امان می دهد.
حالا که بزرگترم حالا که بچه نیستم خوب فهمیده ام بهترین دوست اتفاقا همانی ست که دیده نمی شود همانی که سرزنشت نمی کند .
همانی ست که همیشه امانت می دهد
و او کیست جز خدا ؟
البته که هیچکس ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44💔7
"زنی کهگم کردم "
وقتی بچه بودم بقیه میگفتند خدا بهترین دوست آدمهاست. و من همیشه از خودم میپرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟ کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند . روزها که گذشت…
والبته عزیزم اضافه کن خدا تنها کسی هست که برای دیدنش وصحبت کردن باهاش احتیاج به گرفتن وقت قبلی نداری واحتیاج نداری کلی پول وهزینه بدهی برا گرفتن وقت و مثلا ی ساعت صبحت باهاش
و احتیاج نیست که لباس مخصوص وآرایش مخصوص داشته باشی .احتیاج نیست که اصلا با کلمات قلمبه و سلمبه باهاش حرف بزنی واز درون دلت وعمق روحت اگاه هستش عزیز دلم ودر دسترس واحتیاج به پیمودن مسافت نیست .احتیاج به پوشیدن لباس خاصی نداری ، راز دار هست ومنت سرت نمیگذارد وآبرویت را هم نمیبرد..
پ.ن این و یکی از اعضای با محبت کانال فرستادند. خیلی زیبا بود 🥺❤️
@adelehz
و احتیاج نیست که لباس مخصوص وآرایش مخصوص داشته باشی .احتیاج نیست که اصلا با کلمات قلمبه و سلمبه باهاش حرف بزنی واز درون دلت وعمق روحت اگاه هستش عزیز دلم ودر دسترس واحتیاج به پیمودن مسافت نیست .احتیاج به پوشیدن لباس خاصی نداری ، راز دار هست ومنت سرت نمیگذارد وآبرویت را هم نمیبرد..
پ.ن این و یکی از اعضای با محبت کانال فرستادند. خیلی زیبا بود 🥺❤️
@adelehz
❤38🕊4😢3
میخواستم اما نشد که فراموشتکنم .
میخواستم اما نشد دلم برای اندوه ات غمین نشود .
میخواستم اما نشد که یادم رود کجای زندگی من بودی ..
نفش کشیدن را چه کسی فراموش کرده که من بتوانم از یاد ببرم ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواستم اما نشد دلم برای اندوه ات غمین نشود .
میخواستم اما نشد که یادم رود کجای زندگی من بودی ..
نفش کشیدن را چه کسی فراموش کرده که من بتوانم از یاد ببرم ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢19🕊3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
❤7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
در گذشته از تاریکی میترسیدم.شبها که وقت خواب تمام چراغ ها خاموش میشد ترس وجودم را فرا می گرفت .زمان که گذشت و بزرگتر شدم عاشق تاریکی و نور کم شدم وقتی چراغها را در شب خاموش میکردم و به شب نمای توی سالن اکتفا می کردم ،آرامش بود که در من وجودم لبریز می شد .نور به ذات زیباست من هم عاشقش هستم اما در زمانش مثل هر چیز دیگری .
میخواهم بگویمحتی زیباترین چیزها هم اگر در زمانی که متعلق به آنها نیست دیده شوند زیبایی شان را از دست می دهند .
حتی نور هم در شب برهم زننده آرامش می شود .
چقدر هر چیز در زمان خودش زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم بگویمحتی زیباترین چیزها هم اگر در زمانی که متعلق به آنها نیست دیده شوند زیبایی شان را از دست می دهند .
حتی نور هم در شب برهم زننده آرامش می شود .
چقدر هر چیز در زمان خودش زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23💔4😢1
در زمانهای که اندوه، از هر امکان و احتمال دیگری، ممکنتر و دستیافتنیتر است؛ آدمی چنگ میزند به هر آنچه و هرآنکس که قدری، فقط قدری باعث میشود حقیقت تلخ و سیال و گزندهی در حال وقوع را فراموش کند.
آدمی چنگ میزند به کتاب، قهوه، موسیقی، طبیعت، خواب...
آدمی چنگ میزند به آدمی دیگر ...
نرگس طرافیان طوفان
@adelehz
آدمی چنگ میزند به کتاب، قهوه، موسیقی، طبیعت، خواب...
آدمی چنگ میزند به آدمی دیگر ...
نرگس طرافیان طوفان
@adelehz
💔24❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشبختی پرنده ی کوچکی ست که گاهی نباید زیاد دنبالش دوید .
خوشبختی لیوانی چای گرم بعد از روزی سخت و جانفرساست.
خوشبختی خوابی قیلوله بعد از ساعتها ایستادن ست .
خوشبختی سکوت بعد از فریادهای فراوان ست .
میخواهم بگویم خوشبختی چیز محیرالعقولی نیست .هدیه ی کوچکی ست .
فقط باید بازش کنی و از آن لذت ببری
و آن را با هیچکس مقایسه نکنی
فقط همین .
#عادله_زمانی
@adelehz
خوشبختی لیوانی چای گرم بعد از روزی سخت و جانفرساست.
خوشبختی خوابی قیلوله بعد از ساعتها ایستادن ست .
خوشبختی سکوت بعد از فریادهای فراوان ست .
میخواهم بگویم خوشبختی چیز محیرالعقولی نیست .هدیه ی کوچکی ست .
فقط باید بازش کنی و از آن لذت ببری
و آن را با هیچکس مقایسه نکنی
فقط همین .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22🕊3
وقتی که بچه بودم شبهای امتحان استرس بدی به جانم می افتاد .صرف نظر از بیهوده بودنش و اینکه حالا که فکر میکنم میبینم چقدر مظلومانه و کودکانه در چرخه زرنگ و تنبل بودن برچسب میخوردیم.
مادرم همیشه یک راه حل مفید برایم داشت .وقتی کتابم را به پایان می رساندم و بیکار می نشستم .مادرم که استرسم را می دید مرا صدا میکرد و می پرسید خوب درست تمام شد ؟
میگفتم بله ولی ...
مادرم میگفت ولی ندارد.
دیگر تمام شده است .
۵۰ درصد کار را کردی
میگفتم پس ۵۰ درصد دیگر چی؟
میخندید و میگفت آن ۵۰ درصد دست تو نیست
دست منم نیست حتی دست معلمت هم نیست .
آن باقی مانده دست خداست .
تو کارت را کردی حالا برو بخواب و سعی نکن کار یاد خدا بدهی.
و من همین کار را می کردم .
فردا صبح تا خود محل امتحان میگفتم خدایا من که کارم را کردم بقیه اش دست تو
و میدانید چه می شد .
خدا خیلی بهتر از من کارش را بلد بود .
۹۰ درصد مواقع بالاترین نمره ی کلاس را من میگرفتم .
چندسالی ست حرفهای مادرم یادم رفته ست .
بشکلی احمقانه تلاش میکردم هم کار خودم و هم کار خدا را باهم انجام دهم .به زمین و آسمان می زدم و به هر دری می کوبیدم و نتیجه اینکه همیشه دستم خالی می ماند .
راستش مدتی ست رها کردم .
حتی اگر هیچ چیز از دستم برنمی آید بجای ۵۰ درصد ۱۰۰درصد را به خدا میسپارم .
این به معنی تنبلی نیست من واقعا دری پیدا نمیکنم و راستش دیگر دلم به رو انداختن به خلق الله نمی رود .
پس گفتم خدایا خودت میدانی و خودت
تو مرا میشناسی
توقعم را هم میدانی
به خلقت نیاز ندارم تو بساز که سازنده تویی .
و راستش هیچ چیز اگر نشد حداقل آرامش مرا فرا گرفت و تو چه می دانی شاید وضعیت بعد از این تغییر کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مادرم همیشه یک راه حل مفید برایم داشت .وقتی کتابم را به پایان می رساندم و بیکار می نشستم .مادرم که استرسم را می دید مرا صدا میکرد و می پرسید خوب درست تمام شد ؟
میگفتم بله ولی ...
مادرم میگفت ولی ندارد.
دیگر تمام شده است .
۵۰ درصد کار را کردی
میگفتم پس ۵۰ درصد دیگر چی؟
میخندید و میگفت آن ۵۰ درصد دست تو نیست
دست منم نیست حتی دست معلمت هم نیست .
آن باقی مانده دست خداست .
تو کارت را کردی حالا برو بخواب و سعی نکن کار یاد خدا بدهی.
و من همین کار را می کردم .
فردا صبح تا خود محل امتحان میگفتم خدایا من که کارم را کردم بقیه اش دست تو
و میدانید چه می شد .
خدا خیلی بهتر از من کارش را بلد بود .
۹۰ درصد مواقع بالاترین نمره ی کلاس را من میگرفتم .
چندسالی ست حرفهای مادرم یادم رفته ست .
بشکلی احمقانه تلاش میکردم هم کار خودم و هم کار خدا را باهم انجام دهم .به زمین و آسمان می زدم و به هر دری می کوبیدم و نتیجه اینکه همیشه دستم خالی می ماند .
راستش مدتی ست رها کردم .
حتی اگر هیچ چیز از دستم برنمی آید بجای ۵۰ درصد ۱۰۰درصد را به خدا میسپارم .
این به معنی تنبلی نیست من واقعا دری پیدا نمیکنم و راستش دیگر دلم به رو انداختن به خلق الله نمی رود .
پس گفتم خدایا خودت میدانی و خودت
تو مرا میشناسی
توقعم را هم میدانی
به خلقت نیاز ندارم تو بساز که سازنده تویی .
و راستش هیچ چیز اگر نشد حداقل آرامش مرا فرا گرفت و تو چه می دانی شاید وضعیت بعد از این تغییر کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤37😢5
از نظر روحی نیاز دارم که باز کودکی ده ساله باشم ،توی جنگلهای گیلان شاد و خرم چست وچابک
باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz
باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27💔1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
❤6