"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح تون گل گلی قند و نبات ها❤️
@adelehz
39
قابلیت جدید تلگرام برای مخفی کردن ممبر گروه ها برای گروه های بالاتر از 100 ممبر

قابلیت جدید برای افرادی که پروفایلشون رو مخفی کردن از حالا میتونن پروفایل جداگانه
برای نمایش پابلیک داشته باشند.

@adelehz
5
"زنی که‌گم کردم "
Photo
آخه چقدر یه اپ میتونه جیگر و فهمیده باشه😍
و در ضمن خاک بر سر واتساپ 😒
😁50😢21👍1
هیچ چیز قوی‌تر از صبر و زمان نیست؛
و همه چیز برای کسی که می‌داند
چگونه صبر کند به موقع اتفاق می‌افتد.

📓 جنگ و صلح
✍🏻 لئو تولستوی
@adelehz
🕊2812
اما فهمیدن این موضوع کار سختی نبود که زن خود زندگی ست .
و زندگی بدون زن معنا ندارد .
که گیسوان زن شاخه های حیات زندگانی ست .
که زندگی بدون زن درخت بی ریشه است.
که کسی تا بحال جنگلی از درختان بی ریشه ندیده است .
#عادله_زمانی
@adelehz
42🕊9
کجای دنیا آن لحظه ی کودکانه ای که نارنگی را پوست می کندم و میخندیدم را می فروشند ؟
از این بزرگسالی پر غصه فراری ام
کجا کودکانه هایم را می فروشند ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢2515💔5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوب من
خواستم نخواهمتان
نشد که بشود ..
کی نوشته ی حک‌ شده روی سنگ پاک می‌شود که عشقت ازقلبم برود .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢8💔8
این شیرها طعم عجیبی داشتند که بعدها توی هیچ شیری تکرار نشد .
شاید این ها نماد کودکی ما بود ،کودکی ساده و بی تکراری که هرگز دوباره رخ نداد.
بوی خیلی خوبی داشت و دیدن شیشه هایش آدم را به هوس خوردن شیر تازه می انداخت.
از آن زر ورق و یک بند انگشت خامه ی رویش که دیگر نگویم .
هوس نوستالژی نکرده ام هوس کودکی کرده ام .
هوس این طعم های خاص ...
#عادله_زمانی
44😢12
مادرم می‌گفت: وارد آشپزخانه که می‌شوید با لبخند و جانانه وارد شوید
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمی‌آید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم می‌گفت: زنی که از آشپزخانه‌اش  بوی  غذا می‌آید، قشنگ‌ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...

مادرم این حرف‌ها را طوری بیان می‌کرد که آدم دلش می‌خواست ساعت‌ها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند

حتی برای  انارها و سیب‌های گوشه آشپزخانه‌اش هم نجوا می‌کرد و
موقعی که خمیر‌ها را به دیواره تنور می‌چسباند  تنور گرم را قسم می‌داد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنه‌ای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروس‌های حیاطش هم عذرخواهی می‌کرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا می‌کرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....

حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانی‌اش می‌ریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا می‌زد و می‌گفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟

مادرم چیزی از روانشناسی نمی‌دانست...
او فقط یک زن ساده‌ی روستایی بود که  دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانی‌اش همه را آرام می‌کرد...

پ.ن اسم نویسنده  انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
51💔7
آدم‌ها به فراموشی محتاج‌ترند تا به خاطره.
آدم‌ها از خاطرات، خنجر می‌سازند
و با خنجرِ خاطره خط می‌اندازند
روی همه‌چیزِ زندگی.

زندگی خجالت می‌کشد
که از ذهن بیرون بیاید،
بس‌که تن‌و‌بدن و سروصورتش خط‌خطی خاطرات است.
گاهی خاطره،
خطرناک‌ترین چیز جهان است.

👤سیمین دانشور

@adelehz
😢2010💔6
قدر آنچه از توست و حق مسلم خودت میدانی را تا روزی که از دستش ندهی نمیدانی ...
تا دیر نشده قدر داشته هایت را بدان
#عادله_زمانی

🖼هنگامه جان
@adelehz
22😢3
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:

جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری

تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان می‌دهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز



@adelehz
37🕊10💔6
شبتون بخیر
دوستتون دارم
خدا براتون بسازه ❤️
40😢1
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزهایی که حالم خوب نیست ...روزهایی که قلبم آتیش گرفته از اتاقم بیرون‌میام میرم تو اتاق مادرم .
میرم کنارش دراز میکشم و معمولا مادرم با چشمهای خواب آلود میگه اا مامان جان اومدی اینجا ؟
میرم کنارش دراز میکشم و مادرم رومو میپوشونه
در آغوش مادرم گرم میشم و بی‌خوابی هام کم‌کم جاشو به خواب میده ..
مادرم ببخش اگه نگهبان خوبی برای قلبی که ماه‌ها اون و در وجودت نگه داشتی تا بهم بدی نبودم .
مادرم پناهگاه امن خستگی هایی ست که دیگران اون رو لایق من دونستن و نثارم کردن
کاری نکنید که کسی مجبور بشه به مادرش پناه ببره و عین یه جنین در سکوت توی آغوش مادرش جمع بشه
که هیچ چیز نتونه به مادرش بگه و فقط ازش بخواد پاهای سرد شو گرم کنه ...
با بچه های مردم این کار و نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢37💔198
وقتی بچه بودم بقیه می‌گفتند خدا بهترین دوست آدم‌هاست.
و من همیشه از خودم می‌پرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟
کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند .
روزها که گذشت دردها که در استخوان و قلب پیچید .
فهمیدم آن دور و بری های آن زمانه عجیب راست می گفتند ..که خدا بهترین دوست آدمیزاد است .
که وقتی آدم دلش آتش می‌گیرد گوشی ست برای شنیدن نه زبانی برای طعنه زدن
که می گوید هزار بار اگر اشتباه کردی که هزار بار اگر زمین خوردی به من برگرد
بیا و با من حرف بزن حتی اگر تو خوب نبودی ..
که من اینجا هستم ،هرجا که تو باشی در اندوهت آنگاه که چشمانت پر از اشک است و در شادی ات آنگاه که لبانت می خندد .
که من به تو بسیار نزدیکم .
فهمیدم راست می گویند هیچکس جایگزین خدا نمیشود .حتی عزیزترین ها هم روزگاری تورا می رنجانند یا آنچنان بر قلبت تازیانه می زنند که نمیتوانی از خودت در برابر شان دفاع کنی .
اما خدا
خدایی که صاحب هر چیز است .در برابرت آرام ایستاده و به محض دیدنت که گریان و خسته با زانوی زخمی و لباس خاک آلود و پاره به سویش می دوی برایت آغوش می گشاید .
و بدون هیچ حرفی به تو امان می دهد.
حالا که بزرگترم حالا که بچه نیستم خوب فهمیده ام بهترین دوست اتفاقا همانی ست که دیده نمی شود همانی که سرزنشت نمی کند .
همانی ست که همیشه امانت می دهد
و او کیست جز خدا ؟
البته که هیچکس ...
#عادله_زمانی
@adelehz
44💔7
"زنی که‌گم کردم "
وقتی بچه بودم بقیه می‌گفتند خدا بهترین دوست آدم‌هاست. و من همیشه از خودم می‌پرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟ کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند . روزها که گذشت…
والبته عزیزم اضافه کن خدا تنها کسی هست که برای دیدنش وصحبت کردن باهاش احتیاج به گرفتن وقت قبلی  نداری واحتیاج نداری کلی پول  وهزینه بدهی برا گرفتن وقت و مثلا ی ساعت  صبحت باهاش 
و احتیاج نیست که لباس مخصوص وآرایش مخصوص داشته باشی .احتیاج نیست که اصلا  با کلمات  قلمبه و سلمبه باهاش حرف بزنی واز درون  دلت وعمق روحت اگاه هستش عزیز دلم ودر دسترس واحتیاج به پیمودن مسافت نیست .احتیاج به پوشیدن لباس خاصی نداری ، راز دار هست ومنت سرت نمیگذارد وآبرویت را هم نمیبرد..

پ.ن این و یکی از اعضای با محبت کانال فرستادند. خیلی زیبا بود 🥺❤️
@adelehz
38🕊4😢3
میخواستم اما نشد که فراموشت‌کنم .
میخواستم اما نشد دلم برای اندوه ات غمین نشود .
میخواستم اما نشد که یادم رود کجای زندگی من بودی ..
نفش کشیدن را چه کسی فراموش کرده که من بتوانم از یاد ببرم ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢19🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتم شاید خیار خوردن نارنجی و دوست داشته باشین ببینین .
#نارنجی
@adelehz
30😁3