Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
کس نبود که فال قهوهی مرا بگیرد و نداند ،
که تو محبوبِ منی ...!
کس نبود که در دستم کفبینی کند ،
و حروف سه گانهی نامت را کشف نکند !
هر چیزی را میتوان تکذیب کرد ،
جز رایحهی کسی که دوست میداریم ...!
همه چیز را میتوان پنهان داشت ،
جز گامهای کسی که در درونِ ما میپوید ...!
نزار قبانی
هنگامه جان🖼
@adelehz
که تو محبوبِ منی ...!
کس نبود که در دستم کفبینی کند ،
و حروف سه گانهی نامت را کشف نکند !
هر چیزی را میتوان تکذیب کرد ،
جز رایحهی کسی که دوست میداریم ...!
همه چیز را میتوان پنهان داشت ،
جز گامهای کسی که در درونِ ما میپوید ...!
نزار قبانی
هنگامه جان🖼
@adelehz
❤39
انسان مدرن مدتها از اهمیت استقلال میگوید برای خودش تز می دهد که آنها موفقترند که تنها و مستقل زندگی کنند ولی میدانی چه میشود؟
یک عطر خوب چایی دم کشیده وقتی خواب باشی و بیدارت کند .
یا پرده ای که کنار زده شود و یا جلز و ولز تخم مرغی در روغن که هوشیارت نماید .تمام معادلات شان را برهم می زند و تو اعتراف میکنی دلت میخواهد کسی باشد که وقتی تو خوابی زندگی را در خانه ات جاری سازد.
انسان مدرن برغم تمام تلاشش در برابر معجزه ی نور و عشق،حرفی برای گفتن ندارد.
ما نیاز داریم هر صبح با صدای کسی که دوستش داریم از خواب برخیزیم یا صدایی برای بیدار نمودن او باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک عطر خوب چایی دم کشیده وقتی خواب باشی و بیدارت کند .
یا پرده ای که کنار زده شود و یا جلز و ولز تخم مرغی در روغن که هوشیارت نماید .تمام معادلات شان را برهم می زند و تو اعتراف میکنی دلت میخواهد کسی باشد که وقتی تو خوابی زندگی را در خانه ات جاری سازد.
انسان مدرن برغم تمام تلاشش در برابر معجزه ی نور و عشق،حرفی برای گفتن ندارد.
ما نیاز داریم هر صبح با صدای کسی که دوستش داریم از خواب برخیزیم یا صدایی برای بیدار نمودن او باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41😢2😁1
قابلیت جدید تلگرام برای مخفی کردن ممبر گروه ها برای گروه های بالاتر از 100 ممبر
قابلیت جدید برای افرادی که پروفایلشون رو مخفی کردن از حالا میتونن پروفایل جداگانه
برای نمایش پابلیک داشته باشند.
@adelehz
قابلیت جدید برای افرادی که پروفایلشون رو مخفی کردن از حالا میتونن پروفایل جداگانه
برای نمایش پابلیک داشته باشند.
@adelehz
❤5
"زنی کهگم کردم "
Photo
آخه چقدر یه اپ میتونه جیگر و فهمیده باشه😍
و در ضمن خاک بر سر واتساپ 😒
و در ضمن خاک بر سر واتساپ 😒
😁50😢2❤1👍1
هیچ چیز قویتر از صبر و زمان نیست؛
و همه چیز برای کسی که میداند
چگونه صبر کند به موقع اتفاق میافتد.
📓 جنگ و صلح
✍🏻 لئو تولستوی
@adelehz
و همه چیز برای کسی که میداند
چگونه صبر کند به موقع اتفاق میافتد.
📓 جنگ و صلح
✍🏻 لئو تولستوی
@adelehz
🕊28❤12
اما فهمیدن این موضوع کار سختی نبود که زن خود زندگی ست .
و زندگی بدون زن معنا ندارد .
که گیسوان زن شاخه های حیات زندگانی ست .
که زندگی بدون زن درخت بی ریشه است.
که کسی تا بحال جنگلی از درختان بی ریشه ندیده است .
#عادله_زمانی
@adelehz
و زندگی بدون زن معنا ندارد .
که گیسوان زن شاخه های حیات زندگانی ست .
که زندگی بدون زن درخت بی ریشه است.
که کسی تا بحال جنگلی از درختان بی ریشه ندیده است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42🕊9
کجای دنیا آن لحظه ی کودکانه ای که نارنگی را پوست می کندم و میخندیدم را می فروشند ؟
از این بزرگسالی پر غصه فراری ام
کجا کودکانه هایم را می فروشند ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
از این بزرگسالی پر غصه فراری ام
کجا کودکانه هایم را می فروشند ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢25❤15💔5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوب من
خواستم نخواهمتان
نشد که بشود ..
کی نوشته ی حک شده روی سنگ پاک میشود که عشقت ازقلبم برود .
#عادله_زمانی
@adelehz
خواستم نخواهمتان
نشد که بشود ..
کی نوشته ی حک شده روی سنگ پاک میشود که عشقت ازقلبم برود .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢8💔8
این شیرها طعم عجیبی داشتند که بعدها توی هیچ شیری تکرار نشد .
شاید این ها نماد کودکی ما بود ،کودکی ساده و بی تکراری که هرگز دوباره رخ نداد.
بوی خیلی خوبی داشت و دیدن شیشه هایش آدم را به هوس خوردن شیر تازه می انداخت.
از آن زر ورق و یک بند انگشت خامه ی رویش که دیگر نگویم .
هوس نوستالژی نکرده ام هوس کودکی کرده ام .
هوس این طعم های خاص ...
#عادله_زمانی
شاید این ها نماد کودکی ما بود ،کودکی ساده و بی تکراری که هرگز دوباره رخ نداد.
بوی خیلی خوبی داشت و دیدن شیشه هایش آدم را به هوس خوردن شیر تازه می انداخت.
از آن زر ورق و یک بند انگشت خامه ی رویش که دیگر نگویم .
هوس نوستالژی نکرده ام هوس کودکی کرده ام .
هوس این طعم های خاص ...
#عادله_زمانی
❤44😢12
مادرم میگفت: وارد آشپزخانه که میشوید با لبخند و جانانه وارد شوید
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمیآید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم میگفت: زنی که از آشپزخانهاش بوی غذا میآید، قشنگ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...
مادرم این حرفها را طوری بیان میکرد که آدم دلش میخواست ساعتها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند
حتی برای انارها و سیبهای گوشه آشپزخانهاش هم نجوا میکرد و
موقعی که خمیرها را به دیواره تنور میچسباند تنور گرم را قسم میداد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنهای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروسهای حیاطش هم عذرخواهی میکرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا میکرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....
حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانیاش میریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا میزد و میگفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟
مادرم چیزی از روانشناسی نمیدانست...
او فقط یک زن سادهی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانیاش همه را آرام میکرد...
پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمیآید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم میگفت: زنی که از آشپزخانهاش بوی غذا میآید، قشنگ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...
مادرم این حرفها را طوری بیان میکرد که آدم دلش میخواست ساعتها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند
حتی برای انارها و سیبهای گوشه آشپزخانهاش هم نجوا میکرد و
موقعی که خمیرها را به دیواره تنور میچسباند تنور گرم را قسم میداد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنهای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروسهای حیاطش هم عذرخواهی میکرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا میکرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....
حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانیاش میریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا میزد و میگفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟
مادرم چیزی از روانشناسی نمیدانست...
او فقط یک زن سادهی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانیاش همه را آرام میکرد...
پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
❤51💔7
آدمها به فراموشی محتاجترند تا به خاطره.
آدمها از خاطرات، خنجر میسازند
و با خنجرِ خاطره خط میاندازند
روی همهچیزِ زندگی.
زندگی خجالت میکشد
که از ذهن بیرون بیاید،
بسکه تنوبدن و سروصورتش خطخطی خاطرات است.
گاهی خاطره،
خطرناکترین چیز جهان است.
👤سیمین دانشور
@adelehz
آدمها از خاطرات، خنجر میسازند
و با خنجرِ خاطره خط میاندازند
روی همهچیزِ زندگی.
زندگی خجالت میکشد
که از ذهن بیرون بیاید،
بسکه تنوبدن و سروصورتش خطخطی خاطرات است.
گاهی خاطره،
خطرناکترین چیز جهان است.
👤سیمین دانشور
@adelehz
😢20❤10💔6
قدر آنچه از توست و حق مسلم خودت میدانی را تا روزی که از دستش ندهی نمیدانی ...
تا دیر نشده قدر داشته هایت را بدان
#عادله_زمانی
🖼هنگامه جان
@adelehz
تا دیر نشده قدر داشته هایت را بدان
#عادله_زمانی
🖼هنگامه جان
@adelehz
❤22😢3
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
@adelehz
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
@adelehz
❤37🕊10💔6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
❤6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
"زنی کهگم کردم "
خوب رفقا بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه میپردازیم. اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید . قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
Telegram
اتاق سفید همفکری
مکانی برای همفکری جمعی و حل مشکلات
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
برای فرستادن سوالات و مشکلات تون
به این ایدی مراجعه کنید :
@aydel70
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزهایی که حالم خوب نیست ...روزهایی که قلبم آتیش گرفته از اتاقم بیرونمیام میرم تو اتاق مادرم .
میرم کنارش دراز میکشم و معمولا مادرم با چشمهای خواب آلود میگه اا مامان جان اومدی اینجا ؟
میرم کنارش دراز میکشم و مادرم رومو میپوشونه
در آغوش مادرم گرم میشم و بیخوابی هام کمکم جاشو به خواب میده ..
مادرم ببخش اگه نگهبان خوبی برای قلبی که ماهها اون و در وجودت نگه داشتی تا بهم بدی نبودم .
مادرم پناهگاه امن خستگی هایی ست که دیگران اون رو لایق من دونستن و نثارم کردن
کاری نکنید که کسی مجبور بشه به مادرش پناه ببره و عین یه جنین در سکوت توی آغوش مادرش جمع بشه
که هیچ چیز نتونه به مادرش بگه و فقط ازش بخواد پاهای سرد شو گرم کنه ...
با بچه های مردم این کار و نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
میرم کنارش دراز میکشم و معمولا مادرم با چشمهای خواب آلود میگه اا مامان جان اومدی اینجا ؟
میرم کنارش دراز میکشم و مادرم رومو میپوشونه
در آغوش مادرم گرم میشم و بیخوابی هام کمکم جاشو به خواب میده ..
مادرم ببخش اگه نگهبان خوبی برای قلبی که ماهها اون و در وجودت نگه داشتی تا بهم بدی نبودم .
مادرم پناهگاه امن خستگی هایی ست که دیگران اون رو لایق من دونستن و نثارم کردن
کاری نکنید که کسی مجبور بشه به مادرش پناه ببره و عین یه جنین در سکوت توی آغوش مادرش جمع بشه
که هیچ چیز نتونه به مادرش بگه و فقط ازش بخواد پاهای سرد شو گرم کنه ...
با بچه های مردم این کار و نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢37💔19❤8
وقتی بچه بودم بقیه میگفتند خدا بهترین دوست آدمهاست.
و من همیشه از خودم میپرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟
کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند .
روزها که گذشت دردها که در استخوان و قلب پیچید .
فهمیدم آن دور و بری های آن زمانه عجیب راست می گفتند ..که خدا بهترین دوست آدمیزاد است .
که وقتی آدم دلش آتش میگیرد گوشی ست برای شنیدن نه زبانی برای طعنه زدن
که می گوید هزار بار اگر اشتباه کردی که هزار بار اگر زمین خوردی به من برگرد
بیا و با من حرف بزن حتی اگر تو خوب نبودی ..
که من اینجا هستم ،هرجا که تو باشی در اندوهت آنگاه که چشمانت پر از اشک است و در شادی ات آنگاه که لبانت می خندد .
که من به تو بسیار نزدیکم .
فهمیدم راست می گویند هیچکس جایگزین خدا نمیشود .حتی عزیزترین ها هم روزگاری تورا می رنجانند یا آنچنان بر قلبت تازیانه می زنند که نمیتوانی از خودت در برابر شان دفاع کنی .
اما خدا
خدایی که صاحب هر چیز است .در برابرت آرام ایستاده و به محض دیدنت که گریان و خسته با زانوی زخمی و لباس خاک آلود و پاره به سویش می دوی برایت آغوش می گشاید .
و بدون هیچ حرفی به تو امان می دهد.
حالا که بزرگترم حالا که بچه نیستم خوب فهمیده ام بهترین دوست اتفاقا همانی ست که دیده نمی شود همانی که سرزنشت نمی کند .
همانی ست که همیشه امانت می دهد
و او کیست جز خدا ؟
البته که هیچکس ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و من همیشه از خودم میپرسیدم چطور ممکن است موجودی که حتی به چشم دیده نمی شود بهترین دوست آدم باشد؟؟
کسی که وقتی با او حرف میزنی حتی جوابت را نمی دهد و ساعتها در سکوت فقط به تو گوش می کند .
روزها که گذشت دردها که در استخوان و قلب پیچید .
فهمیدم آن دور و بری های آن زمانه عجیب راست می گفتند ..که خدا بهترین دوست آدمیزاد است .
که وقتی آدم دلش آتش میگیرد گوشی ست برای شنیدن نه زبانی برای طعنه زدن
که می گوید هزار بار اگر اشتباه کردی که هزار بار اگر زمین خوردی به من برگرد
بیا و با من حرف بزن حتی اگر تو خوب نبودی ..
که من اینجا هستم ،هرجا که تو باشی در اندوهت آنگاه که چشمانت پر از اشک است و در شادی ات آنگاه که لبانت می خندد .
که من به تو بسیار نزدیکم .
فهمیدم راست می گویند هیچکس جایگزین خدا نمیشود .حتی عزیزترین ها هم روزگاری تورا می رنجانند یا آنچنان بر قلبت تازیانه می زنند که نمیتوانی از خودت در برابر شان دفاع کنی .
اما خدا
خدایی که صاحب هر چیز است .در برابرت آرام ایستاده و به محض دیدنت که گریان و خسته با زانوی زخمی و لباس خاک آلود و پاره به سویش می دوی برایت آغوش می گشاید .
و بدون هیچ حرفی به تو امان می دهد.
حالا که بزرگترم حالا که بچه نیستم خوب فهمیده ام بهترین دوست اتفاقا همانی ست که دیده نمی شود همانی که سرزنشت نمی کند .
همانی ست که همیشه امانت می دهد
و او کیست جز خدا ؟
البته که هیچکس ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44💔7