من هنوز بعضی شبها تورا خواب میبینم.
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔22😢7❤2
اگه امروز کسی بهتون نگفته پس من میگم
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤51😢2
#چی_بخونیم
خودت را به فنا نده
در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده میخوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه میدهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمیتوانیم.»
نمیتوانم، نمیتوانم، نمیتوانم؛ اما بدان که میتوانی. اینها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید میدهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آنها طفره میروی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت میشود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو میشوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت میکنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آنها عزم خود را جزم کردهاند و وارد عمل شدهاند. آنها آن زندگی را ساختهاند و آن را زندگی کردهاند.
@adelehz
خودت را به فنا نده
در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده میخوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه میدهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمیتوانیم.»
نمیتوانم، نمیتوانم، نمیتوانم؛ اما بدان که میتوانی. اینها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید میدهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آنها طفره میروی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت میشود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو میشوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت میکنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آنها عزم خود را جزم کردهاند و وارد عمل شدهاند. آنها آن زندگی را ساختهاند و آن را زندگی کردهاند.
@adelehz
❤7
اما عشق ذاتا باید چون نور باشد بر قلب آدمی بتابد و روشنش کند ...
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔21❤6😢5
تصویری از دخترکی معصوم در کنار عروسکش
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
❤14
برداشت 1-بادها
@chayonabat
من هرشب بادها را اجیر میکنم.
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی
صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی
صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
❤13😢2
تورا هر شب قبل از خواب میبوسم.
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18💔4
«در موردِ بعد...
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»
محمود درویش
@adelehz
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»
محمود درویش
@adelehz
❤21😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آه اگر بدانی پشت چشمانی که میشناختی شان
این روزها هزار دریا اشک برای باریدن ایستاده است .
هزار دریای نباریده
هزار دریایی که منتظر یک موج ناآرام برای باریدن است.
شاید بگویی دریا که نمی بارد .
و من میگویمت که در شهر من دریاها می بارند و باران ها روان می شوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
این روزها هزار دریا اشک برای باریدن ایستاده است .
هزار دریای نباریده
هزار دریایی که منتظر یک موج ناآرام برای باریدن است.
شاید بگویی دریا که نمی بارد .
و من میگویمت که در شهر من دریاها می بارند و باران ها روان می شوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔15😢3
مهربانترین آدمها، خاموش ترین و کم رنگ ترین آدمهای زندگی ما هستند. همان هایی که کمتر متوجهشان می شویم چون اهل شو آف و نمایش و هیاهو نیستند. آنها با صدای بلند، طوری که همه بشنوند قربان صدقه ما نمی روند. حضورشان نمایشی و مرا ببین تا تو را ببینم نیست. اهل چرا چراهای دست و پاگیر نیستند. در سکوت ما را دوست دارند. بی هیچ توقعی متوجه ما هستند. ذهنشان مشغول حاشیه های فاصله انداز نیست. در فرهنگ لغاتشان، حرفهایی که انرژی ما را کممی کنند، جایی ندارد. حضورشان هم نه ربطی به حال خوب و بد خودشان دارد، نه حال خوب و بد ما. همیشه هستند و همیشه حالشان با حال خوب ما خوب می شود.
بهتر است به جای آدمهای هیجانی که تب تندشان زود عرق می کند، آدمهای مهربان زندگی مان را پیدا کنیم و بیشتر آنها را ببینیم و بیشتر متوجه شان باشیم. بهتر است حضور آدمهایی را در زندگی مان پر رنگ کنیم که مستمر و همیشگی و همانطور که هستیم دوستمان دارند ..
نیکی فیروزکوهی
@adelehz
بهتر است به جای آدمهای هیجانی که تب تندشان زود عرق می کند، آدمهای مهربان زندگی مان را پیدا کنیم و بیشتر آنها را ببینیم و بیشتر متوجه شان باشیم. بهتر است حضور آدمهایی را در زندگی مان پر رنگ کنیم که مستمر و همیشگی و همانطور که هستیم دوستمان دارند ..
نیکی فیروزکوهی
@adelehz
❤44
پاییز جان در حال رفتن هستی
آنچه با خود آوردی چون برگهایت زرد و شکننده و پژمرده بود.
رفتنت به جای شادی باری از اندوه را سنگین تر و غلیظ تر بر دلها می نشاند .
در کدامینکوچه برگهای زرد شده ات را جا ماندی و کدام ترانه را نادیده فراموش کردی نمی دانم .
فقط میدانم پاییز جان که این بار انارهایت را دانه کرده می روی
دانه های سرخی که بر زمین دلها ریخته ست .
خدا بهراهمت پاییز جان
این روزها را بیاد داشته باش و زودتر با شادی برگرد ..
فقط همین
#عادله_زمانی
آنچه با خود آوردی چون برگهایت زرد و شکننده و پژمرده بود.
رفتنت به جای شادی باری از اندوه را سنگین تر و غلیظ تر بر دلها می نشاند .
در کدامینکوچه برگهای زرد شده ات را جا ماندی و کدام ترانه را نادیده فراموش کردی نمی دانم .
فقط میدانم پاییز جان که این بار انارهایت را دانه کرده می روی
دانه های سرخی که بر زمین دلها ریخته ست .
خدا بهراهمت پاییز جان
این روزها را بیاد داشته باش و زودتر با شادی برگرد ..
فقط همین
#عادله_زمانی
💔22❤10🕊10
پشت در پاییز
زمستانی ایستاده است که منتظرست .
دقیقا نمیدانم که زمستان منتظر ماست یا ما منتظر زمستان
فقط یک چیز را خوب می دانم
که هیچ زمستانی ابدی نیست .
و هر زمستانی به امید بهاری دوباره سپری میشود.
#عادله_زمانی
زمستان مبارک
@adelehz
زمستانی ایستاده است که منتظرست .
دقیقا نمیدانم که زمستان منتظر ماست یا ما منتظر زمستان
فقط یک چیز را خوب می دانم
که هیچ زمستانی ابدی نیست .
و هر زمستانی به امید بهاری دوباره سپری میشود.
#عادله_زمانی
زمستان مبارک
@adelehz
❤33🕊11
😢19❤7💔2
پاییز که تمام شود ،برگها که بریزد
زردها و نارنجی ها که تمام شود
سراغت خواهم آمد .
از اولین روز زمستان
دستانت را لای دستانم میگیرم و به انگشتان یخ زده ات ها می کنم .
بعد یک گردو که از آخرین برداشت باغ به دستم رسیده از جیبم در می آورم نصفش را میدهم به تو و نصفش را در دهانم میگذارم
آن وقت می نشینیم به درختان بی برگ و بار نگاه میکنیم و به امید بهار منتظر می مانیم .
پاییز که تمام شود
تمام زمستان را با هم منتظر بهار می نشینیم چون هر سرما را دوتایی پشت سر کردن آسان تر خواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
زردها و نارنجی ها که تمام شود
سراغت خواهم آمد .
از اولین روز زمستان
دستانت را لای دستانم میگیرم و به انگشتان یخ زده ات ها می کنم .
بعد یک گردو که از آخرین برداشت باغ به دستم رسیده از جیبم در می آورم نصفش را میدهم به تو و نصفش را در دهانم میگذارم
آن وقت می نشینیم به درختان بی برگ و بار نگاه میکنیم و به امید بهار منتظر می مانیم .
پاییز که تمام شود
تمام زمستان را با هم منتظر بهار می نشینیم چون هر سرما را دوتایی پشت سر کردن آسان تر خواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22😢5
ولی من بیشتر دوستام دی ماهی هستند از اول تا آخر دی ده تا تولد بیشتر هست .
نمیدونم چرا اواخر بهار اینقدر حال مادر پدرها خجسته بوده 😒
@adelehz
نمیدونم چرا اواخر بهار اینقدر حال مادر پدرها خجسته بوده 😒
@adelehz
😁61