دایی احمد من خیلی جوان نبود ،یه ثمره ی زندگی یه بچه داشت
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلممی لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی ..
@adelehz
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلممی لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی ..
@adelehz
😢61💔21❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه کهنشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون میشود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر میگردد
روزی که یکآرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
می شود اما هزار بار این دل خون میشود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر میگردد
روزی که یکآرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢8🕊1
یه نوع درمان هم هست که من کشفش کردم
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊
@adelehz
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊
@adelehz
😁46❤8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به گمانم زندگی را سخت گرفتیم .
دنبال مفهوم خوشبختی جایی دورتر از دسترس گشته ایم .
آیا ما تشنه لبان گرد جهان گرده ایم در حالی که یار در خانه و آب در کوزه بوده ست؟
به گمانم بله
آخ
محبوب دل پسندم
همینکه با تو بنشینم و چای بنوشم و گوشهایم را برای شنیدنت تیز کنم ،یعنی خوشبختم .
بیشتر از آن براستی که گزافه گویی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
دنبال مفهوم خوشبختی جایی دورتر از دسترس گشته ایم .
آیا ما تشنه لبان گرد جهان گرده ایم در حالی که یار در خانه و آب در کوزه بوده ست؟
به گمانم بله
آخ
محبوب دل پسندم
همینکه با تو بنشینم و چای بنوشم و گوشهایم را برای شنیدنت تیز کنم ،یعنی خوشبختم .
بیشتر از آن براستی که گزافه گویی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن سالها
آن سالها ،آن آدمهایی که ما را نمیشناسند
و عکسهای مان را میبینند راجع به ما چه خواهند گفت؟
آیا ما را بیاد خواهند آورد؟
لبخندی نثارمان خواهند کرد و یا حتی قطره ای اشک برایمان می ریزند؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
آن سالها ،آن آدمهایی که ما را نمیشناسند
و عکسهای مان را میبینند راجع به ما چه خواهند گفت؟
آیا ما را بیاد خواهند آورد؟
لبخندی نثارمان خواهند کرد و یا حتی قطره ای اشک برایمان می ریزند؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24😢6
هرچند که ویران شدهی پاییزیم
هرچند که از غصه و غم لبریزیم
سوگند به برگ برگ افتاده به خاک
یک روز دوباره سبز برمیخیزیم
@adelehz
هرچند که از غصه و غم لبریزیم
سوگند به برگ برگ افتاده به خاک
یک روز دوباره سبز برمیخیزیم
@adelehz
❤30
کدوم ؟
anonymous poll
بغلم کن که ازین در به دری میترسم – 66
👍👍👍👍👍👍👍 62%
کشیدهایم در آغوش، آرزوی تو را... – 40
👍👍👍👍 38%
👥 106 people voted so far.
anonymous poll
بغلم کن که ازین در به دری میترسم – 66
👍👍👍👍👍👍👍 62%
کشیدهایم در آغوش، آرزوی تو را... – 40
👍👍👍👍 38%
👥 106 people voted so far.
❤9😢2🕊2
من هنوز بعضی شبها تورا خواب میبینم.
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔22😢7❤2
اگه امروز کسی بهتون نگفته پس من میگم
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤51😢2
#چی_بخونیم
خودت را به فنا نده
در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده میخوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه میدهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمیتوانیم.»
نمیتوانم، نمیتوانم، نمیتوانم؛ اما بدان که میتوانی. اینها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید میدهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آنها طفره میروی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت میشود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو میشوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت میکنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آنها عزم خود را جزم کردهاند و وارد عمل شدهاند. آنها آن زندگی را ساختهاند و آن را زندگی کردهاند.
@adelehz
خودت را به فنا نده
در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده میخوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه میدهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمیتوانیم.»
نمیتوانم، نمیتوانم، نمیتوانم؛ اما بدان که میتوانی. اینها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید میدهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آنها طفره میروی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت میشود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو میشوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت میکنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آنها عزم خود را جزم کردهاند و وارد عمل شدهاند. آنها آن زندگی را ساختهاند و آن را زندگی کردهاند.
@adelehz
❤7
اما عشق ذاتا باید چون نور باشد بر قلب آدمی بتابد و روشنش کند ...
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔21❤6😢5
تصویری از دخترکی معصوم در کنار عروسکش
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
❤14
برداشت 1-بادها
@chayonabat
من هرشب بادها را اجیر میکنم.
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی
صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی
صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
❤13😢2
تورا هر شب قبل از خواب میبوسم.
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18💔4
«در موردِ بعد...
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»
محمود درویش
@adelehz
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»
محمود درویش
@adelehz
❤21😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آه اگر بدانی پشت چشمانی که میشناختی شان
این روزها هزار دریا اشک برای باریدن ایستاده است .
هزار دریای نباریده
هزار دریایی که منتظر یک موج ناآرام برای باریدن است.
شاید بگویی دریا که نمی بارد .
و من میگویمت که در شهر من دریاها می بارند و باران ها روان می شوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
این روزها هزار دریا اشک برای باریدن ایستاده است .
هزار دریای نباریده
هزار دریایی که منتظر یک موج ناآرام برای باریدن است.
شاید بگویی دریا که نمی بارد .
و من میگویمت که در شهر من دریاها می بارند و باران ها روان می شوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔15😢3