"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دایی احمد من خیلی جوان نبود ،یه ثمره ی زندگی یه بچه داشت
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون  سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلم‌می لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی  ..
@adelehz
😢61💔214
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢8🕊1
یه نوع درمان هم هست که من کشفش کردم
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊

@adelehz
😁468
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به گمانم زندگی را سخت گرفتیم .
دنبال مفهوم خوشبختی جایی دورتر از دسترس گشته ایم .
آیا ما تشنه لبان گرد جهان گرده ایم در حالی که یار در خانه و آب در کوزه بوده ست؟
به گمانم بله
آخ
محبوب دل پسندم
همینکه با تو بنشینم و چای بنوشم و گوشهایم را برای شنیدنت تیز کنم ،یعنی خوشبختم .
بیشتر از آن براستی که گزافه گویی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن سالها
آن سالها ،آن آدمهایی که ما را نمی‌شناسند
و عکسهای مان را می‌بینند راجع به ما چه خواهند گفت؟
آیا ما را بیاد خواهند آورد؟
لبخندی نثارمان خواهند کرد و یا حتی قطره ای اشک برایمان می ریزند؟
کسی چه می داند .

#عادله_زمانی
@adelehz
24😢6
seeta Qasemi
<unknown>
عاشق شده ای دل غم هایت مبارک باد
زنجیر جنون ای دل بر پایت مبارک باد
🎙سیتا قاسمی
@adelehz
7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زخم‌ها خوب می‌شوند،
اما این خوب شدن،
با مثل روز اول شدن بسیار تفاوت دارد...

👤اوریانا فالاچی

@adelehz
💔17😢2
هرچند که ویران شده‌ی پاییزیم
هرچند که از غصه و غم لبریزیم

سوگند به برگ برگ افتاده به خاک
یک روز دوباره سبز برمی‌خیزیم

@adelehz
30
کدوم ؟
anonymous poll

بغلم کن که ازین در به دری میترسم – 66
👍👍👍👍👍👍👍 62%

کشیده‌ایم در آغوش، آرزوی تو را... – 40
👍👍👍👍 38%

👥 106 people voted so far.
9😢2🕊2
من هنوز بعضی شبها تورا خواب میبینم.
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔22😢72
چون تو با مایی نباشد هیچ غم

مولانای جان
@adelehz
30
اگه امروز کسی بهتون نگفته پس من میگم
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
51😢2
#چی_بخونیم
خودت را به فنا نده


در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده می‌خوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه می‌دهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمی‌توانیم.»
نمی‌توانم، نمی‌توانم، نمی‌توانم؛ اما بدان که می‌توانی. این‌ها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید می‌دهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آن‌ها طفره می‌روی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت می‌شود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو می‌شوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت می‌کنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند و وارد عمل شده‌اند. آن‌ها آن زندگی را ساخته‌اند و آن را زندگی کرده‌اند.
@adelehz
7
اما عشق ذاتا باید چون نور باشد بر قلب آدمی بتابد و روشنش کند ...
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔216😢5
تصویری از دخترکی معصوم در کنار عروسکش
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
14
برداشت 1-بادها
@chayonabat
من هرشب بادها را اجیر میکنم.
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی

صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
13😢2
تورا هر شب قبل از خواب میبوسم‌.
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست‌.
#عادله_زمانی 
@adelehz
18💔4
«در موردِ بعد...
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»


محمود درویش
@adelehz
21😢2
#چی_بخوانیم
نیل دانلد والش

بی نهایت زیبا
ساده
روان
و بسیار بسیار کارآمد

@adelehz
10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آه اگر بدانی پشت چشمانی که می‌شناختی شان
این روزها هزار دریا اشک برای باریدن ایستاده است .
هزار دریای نباریده
هزار دریایی که منتظر یک موج ناآرام برای باریدن است.
شاید بگویی دریا که نمی بارد .
و من می‌گویمت که در شهر من دریاها می بارند و باران ها روان می شوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔15😢3