"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
شب جمعه
بیاد تمام اون پرنده های غریبی که از جهان مون رفتن و دایی احمد مهربون من
روح همشون شاد و غرق ارامش❤️
دوست تون دارم ❤️
شب تون بخیر 🪞🪐💫
@adelehz
52🕊16💔5😢3
غروب جمعه که میشود آنچنان سکوتی شهر وخانه را میگیرد که بار سنگین غربتش از توان شانه های نحیف ما خیلی سنگین ترست ...به خودت که می آیی میبینی یک آهنگ غمگین صدبار دوره شده ست و تو خیره شدی به خورشید که کم کم بارش را جمع کرده ست و می رود حس میکنی شازده کوچلو شدی و دلت غروب آفتاب میخواهد.
ما سالهاست ریتم زندگی از دستمان در رفته ست این اصلا هم خوب نیست وقتی کوچکتر بودیم غروب جمعه اینقدرها هم غمگین نبود شاید هم  ما بلد نبودیم خیلی غصه بخوریم .غروب جمعه ای بود و کتلت سرخ کرده ای مشقهای پای بخاری و پوست نارنگی که دور ازچشم مادرمان می انداختیمش روی بخاری تا بویش بپیچد توی اتاق وهمیشه هم مچمان را میگرفتند البته ...
نمیدانم شاید کودک بودن ازاین جهت خود بهشت ست که هنوز یاد نگرفتی غم های عالم را بریزی توی دلت و هی مرتب مثل کسی که کتابهایش را مرتب میکند مرتب بچینیشان در قفسه های دلت ..
بهرحال آدم تا ابد که کودک نمی ماند .
هرچه هست اسمش زندگی ست و هرچقدرهم تلخ دلت به این آسانی ها نمیخواهد از دست بدهیش..
غروب جمعه هرچقدرهم بد باشد یادمان می اندازد که زندگی بعد از هرسکون هنوز در جریانست و صبح شنبه پشت در ایستاده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
20💔5😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه می شد با خوراکیا ازدواج کرد من الان زن شکلات بودم🥺😏
@adelehz
25😁1
#چی_بخونیم
کلیدر
محمود دولت آبادی

داستان گل محمد شخصیت فداکار و دلاوری که جلوی ارباب رعیتی می ایستد تا حق مظلوم رو از ظالم بگیرد و در آخر در کلیدر نزدیک سبزوار کشته میشه ..خیلی رمان
جالبیه. ..خیلی نکات آموزنده داره .

@adelehz
17🕊3👍2
دایی احمد من خیلی جوان نبود ،یه ثمره ی زندگی یه بچه داشت
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون  سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلم‌می لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی  ..
@adelehz
😢61💔214
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢8🕊1
یه نوع درمان هم هست که من کشفش کردم
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊

@adelehz
😁468
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به گمانم زندگی را سخت گرفتیم .
دنبال مفهوم خوشبختی جایی دورتر از دسترس گشته ایم .
آیا ما تشنه لبان گرد جهان گرده ایم در حالی که یار در خانه و آب در کوزه بوده ست؟
به گمانم بله
آخ
محبوب دل پسندم
همینکه با تو بنشینم و چای بنوشم و گوشهایم را برای شنیدنت تیز کنم ،یعنی خوشبختم .
بیشتر از آن براستی که گزافه گویی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن سالها
آن سالها ،آن آدمهایی که ما را نمی‌شناسند
و عکسهای مان را می‌بینند راجع به ما چه خواهند گفت؟
آیا ما را بیاد خواهند آورد؟
لبخندی نثارمان خواهند کرد و یا حتی قطره ای اشک برایمان می ریزند؟
کسی چه می داند .

#عادله_زمانی
@adelehz
24😢6
seeta Qasemi
<unknown>
عاشق شده ای دل غم هایت مبارک باد
زنجیر جنون ای دل بر پایت مبارک باد
🎙سیتا قاسمی
@adelehz
7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زخم‌ها خوب می‌شوند،
اما این خوب شدن،
با مثل روز اول شدن بسیار تفاوت دارد...

👤اوریانا فالاچی

@adelehz
💔17😢2
هرچند که ویران شده‌ی پاییزیم
هرچند که از غصه و غم لبریزیم

سوگند به برگ برگ افتاده به خاک
یک روز دوباره سبز برمی‌خیزیم

@adelehz
30
کدوم ؟
anonymous poll

بغلم کن که ازین در به دری میترسم – 66
👍👍👍👍👍👍👍 62%

کشیده‌ایم در آغوش، آرزوی تو را... – 40
👍👍👍👍 38%

👥 106 people voted so far.
9😢2🕊2
من هنوز بعضی شبها تورا خواب میبینم.
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔22😢72
چون تو با مایی نباشد هیچ غم

مولانای جان
@adelehz
30
اگه امروز کسی بهتون نگفته پس من میگم
خسته ی روزگار نباشید شاهکارهای خدا❤️
دوستتون دارم
شبتون بخیر ❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
51😢2
#چی_بخونیم
خودت را به فنا نده


در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده می‌خوانیم:
ما دائماً به خودمان رشوه می‌دهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمی‌توانیم.»
نمی‌توانم، نمی‌توانم، نمی‌توانم؛ اما بدان که می‌توانی. این‌ها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید می‌دهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آن‌ها طفره می‌روی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت می‌شود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو می‌شوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت می‌کنی!
تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند و وارد عمل شده‌اند. آن‌ها آن زندگی را ساخته‌اند و آن را زندگی کرده‌اند.
@adelehz
7
اما عشق ذاتا باید چون نور باشد بر قلب آدمی بتابد و روشنش کند ...
تو چه کرده ای که عشقت دنیای مرا تاریک و ساکت ساخت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔216😢5
تصویری از دخترکی معصوم در کنار عروسکش
در ایرانِ زمان قاجار
از مجموعه عکسهای قاجار دانشگاه هاروارد
@adelehz
14
برداشت 1-بادها
@chayonabat
من هرشب بادها را اجیر میکنم.
نه برای وزیدن یا اینکه عطرت را بیاوردند.بلکه برای بوسیدن تو،وقتی خواب هستی واز دنیا بی خبر...
بوسیدن ارام موهایت ،پلکهایت و دستان خسته ازکارت
بوسیدن صدایت وقتی عاشقانه درجواب من که تورا صدا میکنم میگویی:جانم!
بوسیدن نگاهت وقتی درمیان جمع بی هوا دنبال من میگردی
بوسیدن دل کوچکت ،وقتی بی خبر برای من میطپد..
جانا؛من هزار سرزمین باد را اجیر کردم تا فقط کاری که من تمام نکردم را تمام کنند...
#عادله_زمانی

صدا: حسین آقاجان پور🌸
@adelehz
13😢2