❤27
ما میتوانستیم خودمان باشیم .
نه شبها دیر بخوابیم و نه روزها غصه ها بالای سرمان چون کلافی در هم تنیده معلق ایستاده باشد .
میتوانستیم نفهمیم عشق چیست و نیمه شبها از خواب نپریم.
میتوانستیم خودمان باشیم و هی از خودمان نپرسیم مگر من چه کردم و کجای کارم اشتباه بوده است ..
اگر میگذاشتند.
اما افسوس که نگذاشتند ..
بی دعوت آمدند و برهم ریختند و رفتند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
نه شبها دیر بخوابیم و نه روزها غصه ها بالای سرمان چون کلافی در هم تنیده معلق ایستاده باشد .
میتوانستیم نفهمیم عشق چیست و نیمه شبها از خواب نپریم.
میتوانستیم خودمان باشیم و هی از خودمان نپرسیم مگر من چه کردم و کجای کارم اشتباه بوده است ..
اگر میگذاشتند.
اما افسوس که نگذاشتند ..
بی دعوت آمدند و برهم ریختند و رفتند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢13💔13❤3🕊2
محبوبِ گمشده ام !
آیا شما با چنگیز مغول نسبتی دارید؟
که اینگونه بی دعوت آمدید، ویرانمان کردید و سپس رفتید ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا شما با چنگیز مغول نسبتی دارید؟
که اینگونه بی دعوت آمدید، ویرانمان کردید و سپس رفتید ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔26❤2
#چه_بخوانیم
جز از کل
استیو تولتز
من از خوندن رمان جز از کل نوشتە ی استیو تولتز خیلی لذت بردم . طوری که بعد خوندنش ، هر رمان دیگه ای که میخونم رو با اون مقایسه میکنم و یه جورایی انگار برام معیار سنجش ضعف و قوت داستانی شده ! داستان در مورد زندگی و ارتباط یه پدر و پسره ، با درونمایه ی فلسفی و روایات و اتفاقات مجذوب کننده ... پیچیدگیهای هر دو شخصیت ( خصوصا پدر) بشدت جذاب و تامل برانگیزه ...
کلا در کتابهای استیو تولتز ، شخصیت پردازی بی نهایت قویه ...
کتاب ریگ روان و هر چه باداباد از همین نویسنده رو هم بشدت پیشنهاد میکنم.
@adelehz
جز از کل
استیو تولتز
من از خوندن رمان جز از کل نوشتە ی استیو تولتز خیلی لذت بردم . طوری که بعد خوندنش ، هر رمان دیگه ای که میخونم رو با اون مقایسه میکنم و یه جورایی انگار برام معیار سنجش ضعف و قوت داستانی شده ! داستان در مورد زندگی و ارتباط یه پدر و پسره ، با درونمایه ی فلسفی و روایات و اتفاقات مجذوب کننده ... پیچیدگیهای هر دو شخصیت ( خصوصا پدر) بشدت جذاب و تامل برانگیزه ...
کلا در کتابهای استیو تولتز ، شخصیت پردازی بی نهایت قویه ...
کتاب ریگ روان و هر چه باداباد از همین نویسنده رو هم بشدت پیشنهاد میکنم.
@adelehz
❤24
چقدر بعضی وقتها به سکوت نیاز داریم .
انگار که بخواهی کلمات به شکلی سنگین در هوا معلق بمانند و هیچ جا نروند .
انگار که سکوت یکجو گرم و آرام باشد که پیرامون آدم را احاطه کرده باشد ...
من به این شکل از سکوت نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
انگار که بخواهی کلمات به شکلی سنگین در هوا معلق بمانند و هیچ جا نروند .
انگار که سکوت یکجو گرم و آرام باشد که پیرامون آدم را احاطه کرده باشد ...
من به این شکل از سکوت نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25😢4👍1
❤16
روباه دلش برای گل سرخش تنگ شده بود اما یادش آمد که گل سرخ هیچوقت به او اعتماد نداشت .
نمیتوانست گل را قانع کند که او را باور کند چون میدانست که به کسی بلور داشتن چیزی ست که هرکس ۶ودش باید به آن برسد .
پس روباه در جنگل انبوه خودش تنها ماند و دوباره چیزی را برای گل سرخ توضیح نداد .
روباه می دانست که اگر گل سرخ نخواهد هیچ چیز را باور نخواهد کرد.
#عادله_زمانی
#نارنجی
@adelehz
نمیتوانست گل را قانع کند که او را باور کند چون میدانست که به کسی بلور داشتن چیزی ست که هرکس ۶ودش باید به آن برسد .
پس روباه در جنگل انبوه خودش تنها ماند و دوباره چیزی را برای گل سرخ توضیح نداد .
روباه می دانست که اگر گل سرخ نخواهد هیچ چیز را باور نخواهد کرد.
#عادله_زمانی
#نارنجی
@adelehz
😢12❤8💔6
چونان صاعقهای بر من فرود آمدی
و دو نیمم کردی
نیمی که دوستت میدارد
و نیمی دیگر که رنج میبرد
به خاطرِ نیمه ای که دوستت دارد...
غادة السمان
@adelehz
و دو نیمم کردی
نیمی که دوستت میدارد
و نیمی دیگر که رنج میبرد
به خاطرِ نیمه ای که دوستت دارد...
غادة السمان
@adelehz
😢26❤9
قشنگترین آدم زندگی تون کیه .
نه که خوشگلترین باشه
اونی که اصلا لازم نیست در موردش فکر کنید
اونی که خیلی زندگی تون و قشنگ میکنه
اونی که درد تون و میخره
همونو خدا براتون تا ابد نگه داره ...❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
نه که خوشگلترین باشه
اونی که اصلا لازم نیست در موردش فکر کنید
اونی که خیلی زندگی تون و قشنگ میکنه
اونی که درد تون و میخره
همونو خدا براتون تا ابد نگه داره ...❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤62😢3💔1
شب جمعه
بیاد تمام اون پرنده های غریبی که از جهان مون رفتن و دایی احمد مهربون من
روح همشون شاد و غرق ارامش❤️
دوست تون دارم ❤️
شب تون بخیر 🪞🪐💫
@adelehz
بیاد تمام اون پرنده های غریبی که از جهان مون رفتن و دایی احمد مهربون من
روح همشون شاد و غرق ارامش❤️
دوست تون دارم ❤️
شب تون بخیر 🪞🪐💫
@adelehz
❤52🕊16💔5😢3
غروب جمعه که میشود آنچنان سکوتی شهر وخانه را میگیرد که بار سنگین غربتش از توان شانه های نحیف ما خیلی سنگین ترست ...به خودت که می آیی میبینی یک آهنگ غمگین صدبار دوره شده ست و تو خیره شدی به خورشید که کم کم بارش را جمع کرده ست و می رود حس میکنی شازده کوچلو شدی و دلت غروب آفتاب میخواهد.
ما سالهاست ریتم زندگی از دستمان در رفته ست این اصلا هم خوب نیست وقتی کوچکتر بودیم غروب جمعه اینقدرها هم غمگین نبود شاید هم ما بلد نبودیم خیلی غصه بخوریم .غروب جمعه ای بود و کتلت سرخ کرده ای مشقهای پای بخاری و پوست نارنگی که دور ازچشم مادرمان می انداختیمش روی بخاری تا بویش بپیچد توی اتاق وهمیشه هم مچمان را میگرفتند البته ...
نمیدانم شاید کودک بودن ازاین جهت خود بهشت ست که هنوز یاد نگرفتی غم های عالم را بریزی توی دلت و هی مرتب مثل کسی که کتابهایش را مرتب میکند مرتب بچینیشان در قفسه های دلت ..
بهرحال آدم تا ابد که کودک نمی ماند .
هرچه هست اسمش زندگی ست و هرچقدرهم تلخ دلت به این آسانی ها نمیخواهد از دست بدهیش..
غروب جمعه هرچقدرهم بد باشد یادمان می اندازد که زندگی بعد از هرسکون هنوز در جریانست و صبح شنبه پشت در ایستاده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ما سالهاست ریتم زندگی از دستمان در رفته ست این اصلا هم خوب نیست وقتی کوچکتر بودیم غروب جمعه اینقدرها هم غمگین نبود شاید هم ما بلد نبودیم خیلی غصه بخوریم .غروب جمعه ای بود و کتلت سرخ کرده ای مشقهای پای بخاری و پوست نارنگی که دور ازچشم مادرمان می انداختیمش روی بخاری تا بویش بپیچد توی اتاق وهمیشه هم مچمان را میگرفتند البته ...
نمیدانم شاید کودک بودن ازاین جهت خود بهشت ست که هنوز یاد نگرفتی غم های عالم را بریزی توی دلت و هی مرتب مثل کسی که کتابهایش را مرتب میکند مرتب بچینیشان در قفسه های دلت ..
بهرحال آدم تا ابد که کودک نمی ماند .
هرچه هست اسمش زندگی ست و هرچقدرهم تلخ دلت به این آسانی ها نمیخواهد از دست بدهیش..
غروب جمعه هرچقدرهم بد باشد یادمان می اندازد که زندگی بعد از هرسکون هنوز در جریانست و صبح شنبه پشت در ایستاده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20💔5😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه می شد با خوراکیا ازدواج کرد من الان زن شکلات بودم🥺😏
@adelehz
@adelehz
❤25😁1
#چی_بخونیم
کلیدر
محمود دولت آبادی
داستان گل محمد شخصیت فداکار و دلاوری که جلوی ارباب رعیتی می ایستد تا حق مظلوم رو از ظالم بگیرد و در آخر در کلیدر نزدیک سبزوار کشته میشه ..خیلی رمان
جالبیه. ..خیلی نکات آموزنده داره .
@adelehz
کلیدر
محمود دولت آبادی
داستان گل محمد شخصیت فداکار و دلاوری که جلوی ارباب رعیتی می ایستد تا حق مظلوم رو از ظالم بگیرد و در آخر در کلیدر نزدیک سبزوار کشته میشه ..خیلی رمان
جالبیه. ..خیلی نکات آموزنده داره .
@adelehz
❤17🕊3👍2
دایی احمد من خیلی جوان نبود ،یه ثمره ی زندگی یه بچه داشت
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلممی لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی ..
@adelehz
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلممی لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی ..
@adelehz
😢61💔21❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه کهنشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون میشود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر میگردد
روزی که یکآرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
می شود اما هزار بار این دل خون میشود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر میگردد
روزی که یکآرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢8🕊1
یه نوع درمان هم هست که من کشفش کردم
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊
@adelehz
به نام کُپل درمانی😊
اینجوریه که وقتی حالتون بده یا ناراحتید یه آدم کُپل،نرم ،خوشبو و مهربون و که خیلی دوسش دارید و برای چند دقیقه بغل کنید .بعدش میبینید که چقدر خوشحالتر میشید .
منتها حتما باید این کپُل مورد نظر و دوست داشته باشید و از نزدیک هاتون باشه
نرید هرکی تپلی بود بغل کنید ها😒
موفق باشید 😊
@adelehz
😁46❤8