"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یک‌بوسه در رویا
و هیچ بوسه ای در واقعیت
زیر نور آخرین چراغ برق خیابان همدیگر را نبوسیدن
در باران آرام بهاری یکدیگر را نبوسیدن
پشت درخت کاج باران خورده هم را نبوسیدن
من هزاران بار تورا نبوسیدم.
و راستش عشق بدون بوسه حتی اگر بوسه ای و کوچک از روی ترس باشد به چه می ارزد ؟

#عادله_زمانی
@adelehz
💔19😢97
‌هرگزت شیرین نمی بردم گمان
ای شهدِ عشق

تلخ می دانستمت امّا ,
نه این مقدار تلخ !
طالب آملی

@adelehz
💔23
كجايي ای زِ جان خوشتر ؟
شبت خوش باد، من رفتم..


عراقی

شب بخیر رفقای جانم❤️🌈

@adelehz
27
ما می‌توانستیم خودمان باشیم .
نه شبها دیر بخوابیم و نه روزها غصه ها بالای سرمان چون کلافی در هم تنیده معلق ایستاده باشد .
می‌توانستیم نفهمیم عشق چیست و نیمه شبها از خواب نپریم.
می‌توانستیم خودمان باشیم و هی از خودمان نپرسیم مگر من چه کردم و کجای کارم اشتباه بوده است ..
اگر می‌گذاشتند.
اما افسوس که نگذاشتند ..
بی دعوت آمدند و برهم ریختند و رفتند ...
#عادله_زمانی

@adelehz
😢13💔133🕊2
محبوبِ گمشده ام !

آیا شما با چنگیز مغول نسبتی دارید؟
که اینگونه بی دعوت آمدید، ویرانمان کردید و سپس رفتید ؟


#عادله_زمانی
@adelehz
💔262
#چه_بخوانیم
جز از کل
استیو تولتز

من از خوندن رمان جز از کل نوشتە ی استیو تولتز خیلی لذت بردم . طوری که بعد خوندنش ، هر رمان دیگه ای که میخونم رو با اون مقایسه میکنم و یه جورایی انگار برام معیار سنجش ضعف و قوت داستانی شده ! داستان در مورد زندگی و ارتباط یه پدر و پسره ، با درونمایه ی فلسفی و روایات و اتفاقات مجذوب کننده ... پیچیدگیهای هر دو شخصیت ( خصوصا پدر) بشدت جذاب و تامل برانگیزه ...
کلا در کتابهای استیو تولتز ، شخصیت پردازی بی نهایت قویه ...
کتاب ریگ روان و هر چه باداباد از همین نویسنده رو هم بشدت پیشنهاد میکنم.

@adelehz
24
😢177
چقدر بعضی وقتها به سکوت نیاز داریم .
انگار که بخواهی کلمات به شکلی سنگین در هوا معلق بمانند و هیچ جا نروند .
انگار که سکوت یک‌جو گرم و آرام باشد که پیرامون آدم را احاطه کرده باشد ...
من به این شکل از سکوت نیاز دارم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
25😢4👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
2
#چی_بخونیم
ظرافت جوجه تیغی

توضیح به قلم:خانم طاهره رفعت
@adelehz
16
روباه دلش برای گل سرخش تنگ شده بود اما یادش آمد که گل سرخ هیچوقت به او اعتماد نداشت ‌.
نمی‌توانست گل را قانع کند که او را باور کند چون می‌دانست که به کسی بلور داشتن چیزی ست که هرکس ۶ودش باید به آن برسد .
پس روباه در جنگل انبوه خودش تنها ماند و دوباره چیزی را برای گل سرخ توضیح نداد .
روباه می دانست که اگر گل سرخ نخواهد هیچ چیز را باور نخواهد کرد.
#عادله_زمانی
#نارنجی
@adelehz
😢128💔6
چونان صاعقه‌ای بر من فرود آمدی
و‌ دو نیمم کردی
نیمی که دوستت می‌دارد
و نیمی دیگر که رنج می‌برد
به خاطرِ نیمه ای که دوستت دارد...

غادة السمان

@adelehz
😢269
قشنگترین آدم زندگی تون کیه .
نه که خوشگلترین باشه
اونی که اصلا لازم نیست در موردش فکر کنید
اونی که خیلی زندگی تون و قشنگ میکنه
اونی که درد تون و میخره
همونو خدا براتون تا ابد نگه داره ...❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
62😢3💔1
شب جمعه
بیاد تمام اون پرنده های غریبی که از جهان مون رفتن و دایی احمد مهربون من
روح همشون شاد و غرق ارامش❤️
دوست تون دارم ❤️
شب تون بخیر 🪞🪐💫
@adelehz
52🕊16💔5😢3
غروب جمعه که میشود آنچنان سکوتی شهر وخانه را میگیرد که بار سنگین غربتش از توان شانه های نحیف ما خیلی سنگین ترست ...به خودت که می آیی میبینی یک آهنگ غمگین صدبار دوره شده ست و تو خیره شدی به خورشید که کم کم بارش را جمع کرده ست و می رود حس میکنی شازده کوچلو شدی و دلت غروب آفتاب میخواهد.
ما سالهاست ریتم زندگی از دستمان در رفته ست این اصلا هم خوب نیست وقتی کوچکتر بودیم غروب جمعه اینقدرها هم غمگین نبود شاید هم  ما بلد نبودیم خیلی غصه بخوریم .غروب جمعه ای بود و کتلت سرخ کرده ای مشقهای پای بخاری و پوست نارنگی که دور ازچشم مادرمان می انداختیمش روی بخاری تا بویش بپیچد توی اتاق وهمیشه هم مچمان را میگرفتند البته ...
نمیدانم شاید کودک بودن ازاین جهت خود بهشت ست که هنوز یاد نگرفتی غم های عالم را بریزی توی دلت و هی مرتب مثل کسی که کتابهایش را مرتب میکند مرتب بچینیشان در قفسه های دلت ..
بهرحال آدم تا ابد که کودک نمی ماند .
هرچه هست اسمش زندگی ست و هرچقدرهم تلخ دلت به این آسانی ها نمیخواهد از دست بدهیش..
غروب جمعه هرچقدرهم بد باشد یادمان می اندازد که زندگی بعد از هرسکون هنوز در جریانست و صبح شنبه پشت در ایستاده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
20💔5😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه می شد با خوراکیا ازدواج کرد من الان زن شکلات بودم🥺😏
@adelehz
25😁1
#چی_بخونیم
کلیدر
محمود دولت آبادی

داستان گل محمد شخصیت فداکار و دلاوری که جلوی ارباب رعیتی می ایستد تا حق مظلوم رو از ظالم بگیرد و در آخر در کلیدر نزدیک سبزوار کشته میشه ..خیلی رمان
جالبیه. ..خیلی نکات آموزنده داره .

@adelehz
17🕊3👍2
دایی احمد من خیلی جوان نبود ،یه ثمره ی زندگی یه بچه داشت
سرد و گرم دنیا رو چشیده بود
و با غم و شادی سر کرده بود با این وجود با رفتنش ما رو تا مغز استخون  سوزند یه جوری که من هنوز بعضی روزها تو خواب و بیدار بیادش می افتم و دلم‌می لرزه، حسش میکنم و انگار بندی از دلم کشیده میشه ..
بمیرم برای دل اونایی که جوان ناکام و مثل دسته گل شون و از دست میدن
بچه هایی که هنوز فرصت تجربه هیچ چیز و نداشتند
چه دردی
چه عمق زجری
چه شبهایی چه سوختنی  ..
@adelehz
😢61💔214
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢8🕊1