کسی را مجبور نکن
که روحت را در آغوش بگیرد
زیرا عشق مانند دین است
هیچ اجباری در آن نیست.
جلال الدين الرومي
@adelehz
که روحت را در آغوش بگیرد
زیرا عشق مانند دین است
هیچ اجباری در آن نیست.
جلال الدين الرومي
@adelehz
❤32💔2
ببین!
خواستم یادت بیندازم
که دنیا آنقدر پیچیده و بخشنده و بزرگ هست که برای ما هم سهمی از دلخوشی و لبخند کنار گذاشتهباشد، نگران نباش، نوبت ماهم خواهد رسید.
ما هم میخندیم و نفسهای عمیق میکشیم و عشقبازی میکنیم و خبرهای خوب میشنویم.
ما هم با حالی خوب و خیالی تخت و آرامشی خالص، به آسمان و ستارهها نگاه خواهیمکرد و از اتفاقاتِ خوبِ در حال وقوع حرف خواهیمزد...
ناشناس
@adelehz
خواستم یادت بیندازم
که دنیا آنقدر پیچیده و بخشنده و بزرگ هست که برای ما هم سهمی از دلخوشی و لبخند کنار گذاشتهباشد، نگران نباش، نوبت ماهم خواهد رسید.
ما هم میخندیم و نفسهای عمیق میکشیم و عشقبازی میکنیم و خبرهای خوب میشنویم.
ما هم با حالی خوب و خیالی تخت و آرامشی خالص، به آسمان و ستارهها نگاه خواهیمکرد و از اتفاقاتِ خوبِ در حال وقوع حرف خواهیمزد...
ناشناس
@adelehz
❤32💔3😢2👍1
صبح ها که از خواب بیدار میشوم
و شبها که میخواهم به خواب بروم
با باز کردن چشمانم و با بستن شان تویی که در برابرم ظاهر میشوی ...
صبح بخیری نگفته و شب بخیری نشنیده ...
و آنچه بین این دو،بین صبح تا شب رخ می دهد نیز خالی از تو نیست .
عجیب ست که در عین نبودت اینجا حضور داری .
محبوب گمشده ام
دلتنگی شاید نام همین حال من باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
و شبها که میخواهم به خواب بروم
با باز کردن چشمانم و با بستن شان تویی که در برابرم ظاهر میشوی ...
صبح بخیری نگفته و شب بخیری نشنیده ...
و آنچه بین این دو،بین صبح تا شب رخ می دهد نیز خالی از تو نیست .
عجیب ست که در عین نبودت اینجا حضور داری .
محبوب گمشده ام
دلتنگی شاید نام همین حال من باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢27💔11🕊2
این عکس و تو گوشی تون سیو کنید و هر موقع خیلی دلتون گرفت بهش نگاه کنید .
تا یادتون نره خدایی که ماه و چراغ شب کرده نمیذاره سیاهی زندگی هم مطلق و ادامه دار بمونه ...
بهش اعتماد کنید.
#عادله_زمانی
دوستتون دارم ❤️
شب بخیر
@adelehz
تا یادتون نره خدایی که ماه و چراغ شب کرده نمیذاره سیاهی زندگی هم مطلق و ادامه دار بمونه ...
بهش اعتماد کنید.
#عادله_زمانی
دوستتون دارم ❤️
شب بخیر
@adelehz
❤45🕊8💔4
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤14🕊3
یکزن میتونه یک فاحشه باشه.
یکزن میتونه یک فرشته باشه.
یکزن میتونه در روز با چند نفر باشه.
یکزن میتونه یک عمر فقط با یه نفر باشه.
یکزن میتونه هفت خط باشه.
یکزن میتونه خط ممتد یک زندگی باشه.
یکزن هر چیزی میتونه باشه!
و این بستگی به مردی داره که توو
زندگیش بوده یا هست!!
@adelehz
یکزن میتونه یک فرشته باشه.
یکزن میتونه در روز با چند نفر باشه.
یکزن میتونه یک عمر فقط با یه نفر باشه.
یکزن میتونه هفت خط باشه.
یکزن میتونه خط ممتد یک زندگی باشه.
یکزن هر چیزی میتونه باشه!
و این بستگی به مردی داره که توو
زندگیش بوده یا هست!!
@adelehz
❤74💔19😁2
اثرِ آه من از سینهی افلاک بپرس
گردِ این تیر سبکرو زِ نشان میخیزد
اثرِ ظلم محال است به ظالم نرسد
ناله پیش از هدف از پشتِ کمان میخیزد
صائب جان تبریزی
@adelehz
گردِ این تیر سبکرو زِ نشان میخیزد
اثرِ ظلم محال است به ظالم نرسد
ناله پیش از هدف از پشتِ کمان میخیزد
صائب جان تبریزی
@adelehz
❤18💔6
از وقتی چشم باز کرده ایم عین ربات های طراحی شده یاد گرفته ایم در جواب چطوری ؟
بگوییم خوبم !
حتی اگر خوب نبودیم
حتی اگر شکسته بودیم
حتی اگر بخشی از وجود مان ترک برداشته بود .
اصلا این خوبم دروغین از کجا یهو آمد نشست وسط روزمرگی های ما ؟
چرا ما فکر کردیم اگر کسی بداند خوب نیستیم ،کسر شان ست !؟
چرا خیال کردیم وقتی میگوییم خوبم، همه چیز به خوشی ختم به خیر می شود ؟
عزیز من
خوب نبودن بد نیست ،گاهی باید ایستاد و در جواب چطوری ؟ گفت خوب نیستم! خسته ام! شکسته ام!
آقا! کم آورده ام .
اصلا بدِ بد هستم .
و بعد میبینی که همین اعتراف به حقیقتی که تلخ ست نیمی از تلخی اش را حذف میکند.
من از این خوبم های دروغین خسته ام
این بار که بپرسی چطوری؟
میگویم: بارانی ،
آیا چتری برایم می آوری؟
#عادله_زمانی
@adelehz
بگوییم خوبم !
حتی اگر خوب نبودیم
حتی اگر شکسته بودیم
حتی اگر بخشی از وجود مان ترک برداشته بود .
اصلا این خوبم دروغین از کجا یهو آمد نشست وسط روزمرگی های ما ؟
چرا ما فکر کردیم اگر کسی بداند خوب نیستیم ،کسر شان ست !؟
چرا خیال کردیم وقتی میگوییم خوبم، همه چیز به خوشی ختم به خیر می شود ؟
عزیز من
خوب نبودن بد نیست ،گاهی باید ایستاد و در جواب چطوری ؟ گفت خوب نیستم! خسته ام! شکسته ام!
آقا! کم آورده ام .
اصلا بدِ بد هستم .
و بعد میبینی که همین اعتراف به حقیقتی که تلخ ست نیمی از تلخی اش را حذف میکند.
من از این خوبم های دروغین خسته ام
این بار که بپرسی چطوری؟
میگویم: بارانی ،
آیا چتری برایم می آوری؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢10
😢27❤11💔6
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان میکنم میانه ی یک روز سرد پاییزی در جایی ناشناخته وخلوت ایستاده ام درحالی که ته دلم خالیست و بادی خنک صورتم را یخ کرده ست .
همین اندازه تنها
همین اندازه خالی ...
#عادله_زمانی
همین اندازه تنها
همین اندازه خالی ...
#عادله_زمانی
😢39💔10
یا رب
دو چشم،دو گوش، دو دست و دو پا
اما فقط یک قلب برای تحمل این همه غم کافی ست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
دو چشم،دو گوش، دو دست و دو پا
اما فقط یک قلب برای تحمل این همه غم کافی ست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28😢12💔11🕊2
چهارراه قصر که رسیدیم پسر سرباز که جلو نشستهبود با لهجه شیرین ترکیش گفت ممنونم پیاده میشم. یه اسکناس گرفت طرف راننده. آقای راننده به پسر سرباز گفت کرایه نمیگیرم ازت، بچه خودمم سربازه. آقای سرباز گفت دم شما گرم. پیاده شد رفت.
آقای راننده پشت چراغ قرمز اشک از چشم دویید رو صورت تیغتیغی مهربونش، من روی صندلی عقب اشک جمع شد تو گلوم، خانم هایده توی ضبط خوندن مث برگ زرد پاییز، غم لعنتی به من زد.
چراغ سبز شد آقای راننده گفت الهی همه غریبا سلامت باشن. منم گفتم آمین. گفت سخته آقا دوری. گفتم بله. بعد آقای راننده آهنگ رو عوض کردن، خانم هایده گفتن سلام سلام، زندگی سلام.
همه چی مثل یه سکانس معمولی از یه فیلم معمولی بود. فقط نمیدونم این روزها فیلم زندگی چرا غمگین شده. اون بچههایی که توی ماشینای بغلی بستنی میخوردن و غشغش میخندیدن و به ما ادا درمیآوردن، همشون از این شهر رفتن انگار. سرباز شدن تو شهرهای دور...
حمیدسلیمی
@adelehz
آقای راننده پشت چراغ قرمز اشک از چشم دویید رو صورت تیغتیغی مهربونش، من روی صندلی عقب اشک جمع شد تو گلوم، خانم هایده توی ضبط خوندن مث برگ زرد پاییز، غم لعنتی به من زد.
چراغ سبز شد آقای راننده گفت الهی همه غریبا سلامت باشن. منم گفتم آمین. گفت سخته آقا دوری. گفتم بله. بعد آقای راننده آهنگ رو عوض کردن، خانم هایده گفتن سلام سلام، زندگی سلام.
همه چی مثل یه سکانس معمولی از یه فیلم معمولی بود. فقط نمیدونم این روزها فیلم زندگی چرا غمگین شده. اون بچههایی که توی ماشینای بغلی بستنی میخوردن و غشغش میخندیدن و به ما ادا درمیآوردن، همشون از این شهر رفتن انگار. سرباز شدن تو شهرهای دور...
حمیدسلیمی
@adelehz
😢34❤3💔1
دوستی میگفت :
خیلی سال پیش که دانشجو بودم..،
بعضی از اساتید عادت به حضور غیاب داشتند..، تعدادی هم برای محکم کاری دو بار این کار را انجام میدادند..، ابتدا و انتهای کلاس..، كه مجبور باشی تمام ساعت را سر کلاس بنشینی...!
هم رشته ای داشتم که شیفته یکی از دختران هم دوره اش بود..،
هر وقت این خانم سر کلاس حاضر بود..،
حتی اگر نصف کلاس غایب بودند..،
جناب مجنون میگفت :
استاد همه حاضرند...!
و اگر تنها غایب کلاس این خانم بود و میگفت :
استاد امروز همه غایبند...!
هیچکس نیامده...!
در اواخر دوران تحصیل با هم ازدواج کردند و دورادور میشنیدم که بسیار خوب هستند...!
امروز خبر دار شدم که آگهی ترحیم بانو را با این مضمون چاپ کرده است :
هیچکس زنده نیست...!
همه مردند...!
شاید عشق همین باشد...! :)
#شما_فرستادین
@adelehz
خیلی سال پیش که دانشجو بودم..،
بعضی از اساتید عادت به حضور غیاب داشتند..، تعدادی هم برای محکم کاری دو بار این کار را انجام میدادند..، ابتدا و انتهای کلاس..، كه مجبور باشی تمام ساعت را سر کلاس بنشینی...!
هم رشته ای داشتم که شیفته یکی از دختران هم دوره اش بود..،
هر وقت این خانم سر کلاس حاضر بود..،
حتی اگر نصف کلاس غایب بودند..،
جناب مجنون میگفت :
استاد همه حاضرند...!
و اگر تنها غایب کلاس این خانم بود و میگفت :
استاد امروز همه غایبند...!
هیچکس نیامده...!
در اواخر دوران تحصیل با هم ازدواج کردند و دورادور میشنیدم که بسیار خوب هستند...!
امروز خبر دار شدم که آگهی ترحیم بانو را با این مضمون چاپ کرده است :
هیچکس زنده نیست...!
همه مردند...!
شاید عشق همین باشد...! :)
#شما_فرستادین
@adelehz
😢48💔14❤10🕊2
برایم نوشته ست که امروز صبح در هوای سرد صبحگاهی این قلب کوچک بر سر راهش ظاهر شده و از زیبایی و آمدن ناگهانی اش قلبش را گرم کرده ست .
و من برای او و برای هر کس لایق عشق است چنین حضور ناگهانی قلبی گرم در بحبوحه سرمای زندگی آرزو کردم .
برای هرکس که لایق عشق است و لایق حفظ این قلب کوچک،هرکس که آن را نمی شکند .
#عادله_زمانی
@adelehz
و من برای او و برای هر کس لایق عشق است چنین حضور ناگهانی قلبی گرم در بحبوحه سرمای زندگی آرزو کردم .
برای هرکس که لایق عشق است و لایق حفظ این قلب کوچک،هرکس که آن را نمی شکند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤50💔1
به شکوه ظهور نور نگاه کنید .
شکافتن دل سیاهی و شب
درخشش زیبایی و زندگی
آغازی برای زندگی
نور چنین زیبایی و شکوهی برای زیستن ست.
به فردا بیندیش به اینکه نور قلبت را و زندگیت را روشن می کند .
شکوه نور را هرگز دست کم نگیر ..
#عادله_زمانی
طلوع خورشید در روستای هورامان کوردستان
شکافتن دل سیاهی و شب
درخشش زیبایی و زندگی
آغازی برای زندگی
نور چنین زیبایی و شکوهی برای زیستن ست.
به فردا بیندیش به اینکه نور قلبت را و زندگیت را روشن می کند .
شکوه نور را هرگز دست کم نگیر ..
#عادله_زمانی
طلوع خورشید در روستای هورامان کوردستان
❤27
خداوند به برنامه های شما برای زندگیتان کاری ندارد او برنامه های خودش برای شما را پیش می برد .
و نکته ی جالب این ست که برنامه های او برای زندگی شما همیشه بهتر از برنامه های خودتان ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
و نکته ی جالب این ست که برنامه های او برای زندگی شما همیشه بهتر از برنامه های خودتان ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤36😁3
به کوچههای نور میروی، پسرم!
به خورشید اگر رسیدی
برای دلشورههایم
یک بغل آرامش
برای جراحتهایم
یک بهار مَرهمِ بهار
برای سکوتِ خانه
یک پنجره قناری بفرست!
به کوچههای نور میروی، پسرم!
به خورشید اگر رسیدی
برای غروبهای دلگیرم
یک خورشید طلوع بفرست!
رضا کاظمی
@adelehz
به خورشید اگر رسیدی
برای دلشورههایم
یک بغل آرامش
برای جراحتهایم
یک بهار مَرهمِ بهار
برای سکوتِ خانه
یک پنجره قناری بفرست!
به کوچههای نور میروی، پسرم!
به خورشید اگر رسیدی
برای غروبهای دلگیرم
یک خورشید طلوع بفرست!
رضا کاظمی
@adelehz
❤24😢5🕊4👍1