"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
🥺❤️
@adelehz
51🕊13💔8
پشت نقابِ بزرگسالیِ همه‌ی ما
کودکی است
نیازمندِ عاطفه، گذشت، عشق و
ترسیده از تنهایی!


#آلن_دو_باتن
28😢16
تو که هرگز خبردار نمی‌شوی
اما بگذار من گوشه ای بنویسم .شبها نبودت هزار برابر سنگین تر است و چراغ ها نمی‌توانند به اندازه ی شمع بودنت خانه را روشن کنند .
از روزی رفته ای چراغی در قلبم خاموش شده ست چراغی که تصادفا نور تمام وجودم به آن متصل بود .
افسوس که خودت هرگز خبردار نخواهی شد.
#عادله_زمانی

@adelehz
💔40😢123
وقتی یکی از دانشجویان از "مارگارت مید" پرسید نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگ چیست؟ دانشجو انتظار داشت تا "مید" درباره‌ی سفال یا سنگ آسیاب حرف بزند، ولی "مید" گفت نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگِ باستانی استخوان رانی بوده که شکسته شده و دوباره جوش خورده. "مید" توضیح داد که چنانچه پای شما در یک قلمروی حیوانی بشکند، شما می‌میرید. نمی‌توانید از خطر فرار کنید، برای نوشیدن به رودخانه بزنید یا برای غذا شکار کنید. شما خوراکی هستید برای جانوران پرسه‌زن. هیچ حیوانی با پای شکسته آنقدر دوام نمی‌آورد تا استخوانش جوش بخورد. استخوان شکسته‌ی رانی که جوش خورده است گواهی‌ست بر اینکه کسی زمان صرف کرده تا با شخص پاشکسته همراهی کند. محل جراحت را بسته، شخص را نگهداری و تیمار کرده تا سلامت و بهبودی پیدا کند. "مید" گفت: کمک به دیگری در عین دشواری، همان‌ جایی‌ست که تمدن آغاز می‌شود. ما وقتی در اوج شکوفایی خود هستیم که به دیگران یاری می‌رسانیم.

پ.ن:
مارگارت مید استاد برجسته‌ی انسان‌شناس آمریکایی‌ست که در حوزه‌ی تخصصش کتاب‌های مطرح و ماندگاری دارد.

@adelehz
38
دانشجوهای عزیز روزتون مبارک امیدوارم توی دانشگاه درس خوب انسانیت و شرافت رو بیاموزید که از همه ی دروس اولی تر ست ❤️🌈
35
هرگز کسی شور و نشاط شما را نمی رباید،
خود شما با متکی کردن نشاط خود به دیگران آن را از خود می ربایید.

✍🏻 باربارا دی انجلیس

@adelehz
😢139🕊3
مه بود. کنار آتش نشستم و به ماه کوهستان نگاه کردم. بعد دلم برایت تنگ شد. دلم خواست حالت را بپرسم، درباره چیزی ساده با تو حرف بزنم، بعد بگویم قصه‌ام را بفرستم بخوانی؟
یادم آمد صد سال است قصه‌ای ننوشته‌ام. یادم آمد صد سال است حرف نمی زنیم.

اما مه بود و بوی چوب سوخته و خاک خیس و باران و تنهایی. طبیعی بود دلتنگت باشم. طبیعی نبود؟

حمید سلیمی
@adelehz
😢1810🕊5💔3
رنج سنی تون چنده ؟
anonymous poll

بین سی تا چهل سال – 154
👍👍👍👍👍👍👍 49%

چهل سال به بالا – 88
👍👍👍👍 28%

بین ۱۸ تا سی سال – 69
👍👍👍 22%

زیر ۱۸ سال – 6
▫️ 2%

👥 317 people voted so far. Poll closed.
19👍1
کسی را مجبور نکن
که روحت را در آغوش بگیرد
زیرا عشق مانند دین است
هیچ اجباری در آن نیست.


جلال الدين الرومي


@adelehz
32💔2
ببین!

خواستم یادت بیندازم
که دنیا آنقدر پیچیده و بخشنده و بزرگ هست که برای ما هم سهمی از دلخوشی و لبخند کنار گذاشته‌باشد، نگران نباش، نوبت ماهم خواهد رسید.
ما هم می‌خندیم و نفس‌های عمیق می‌کشیم و عشق‌بازی می‌کنیم و خبرهای خوب می‌شنویم.
ما هم با حالی خوب و خیالی تخت و آرامشی خالص، به آسمان و ستاره‌ها نگاه خواهیم‌کرد و از اتفاقاتِ خوبِ در حال وقوع حرف خواهیم‌زد...

ناشناس
@adelehz
32💔3😢2👍1
صبح ها که از خواب بیدار میشوم
و شبها که می‌خواهم به خواب بروم
با باز کردن چشمانم و با بستن شان تویی که در برابرم ظاهر میشوی ‌...
صبح بخیری نگفته و شب بخیری نشنیده ...
و آنچه بین این دو،بین صبح تا شب رخ می دهد نیز خالی از تو نیست ‌.
عجیب ست که در عین نبودت اینجا حضور داری .
محبوب گمشده ام
دلتنگی شاید نام همین حال من باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢27💔11🕊2
این عکس و تو گوشی تون سیو کنید و هر موقع خیلی دلتون گرفت بهش نگاه کنید ‌.
تا یادتون نره خدایی که ماه و چراغ شب کرده نمیذاره سیاهی زندگی هم مطلق و ادامه دار بمونه ...
بهش اعتماد کنید.
#عادله_زمانی

دوستتون دارم ❤️
شب بخیر
@adelehz
45🕊8💔4
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
14🕊3
یک‌زن میتونه یک فاحشه باشه.
‏یک‌زن میتونه یک فرشته باشه.
‏یک‌زن میتونه در روز با چند نفر باشه.
یک‌زن میتونه یک عمر فقط با یه نفر باشه.
یک‌زن میتونه هفت خط باشه.
‏یک‌زن میتونه خط ممتد یک زندگی باشه.
‏یک‌زن هر چیزی میتونه باشه!
‏و این بستگی به مردی داره که توو
زندگیش بوده یا هست!!

‌‌@adelehz
74💔19😁2
اثرِ آه من از سینه‌ی افلاک بپرس
گردِ این تیر سبک‌رو  زِ نشان می‌خیزد
اثرِ ظلم محال است به ظالم نرسد
ناله پیش از هدف از پشتِ کمان می‌خیزد

صائب جان تبریزی

@adelehz
18💔6
از وقتی چشم باز کرده ایم عین ربات های طراحی شده یاد گرفته ایم در جواب چطوری ؟
بگوییم خوبم !
حتی اگر خوب نبودیم
حتی اگر شکسته بودیم
حتی اگر بخشی از وجود مان ترک برداشته بود .
اصلا این خوبم دروغین از کجا یهو آمد نشست وسط روزمرگی های ما ؟
چرا ما فکر کردیم اگر کسی بداند خوب نیستیم ،کسر شان ست !؟
چرا خیال کردیم وقتی می‌گوییم خوبم، همه چیز به خوشی ختم به خیر می شود ؟
عزیز من
خوب نبودن بد نیست ،گاهی باید ایستاد و در جواب چطوری ؟ گفت خوب نیستم! خسته ام! شکسته ام!
آقا! کم آورده ام .
اصلا بدِ بد هستم .
و بعد میبینی که همین اعتراف به حقیقتی که تلخ ست نیمی از تلخی اش را حذف می‌کند.
من از این خوبم های دروغین خسته ام
این بار که بپرسی چطوری؟
می‌گویم: بارانی ،
آیا چتری برایم می آوری؟

#عادله_زمانی
@adelehz
30😢10
یک نیستان ناله در هر استخوان داریم ما

حزین لاهیجی
@adelehz
😢2711💔6