"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
زن ميانسالی با پسر شش، هفت ساله‌اش عقب تاكسی نشسته بود.
پسربچه داشت با آب و تاب برای مادرش تعريف مي‌كرد كه امروز با سه تا از دوستانش كشتی گرفته، از دو نفر برده ولي به آخري باخته است.‍
‌ مادر با اشتياق به حرف‌هاي پسرش گوش و سفارش مي‌كرد كه موقع كشتي گرفتن، مواظب هم باشند.
مردي كه جلوي تاكسي نشسته بود، با حسرت گفت: «من جوان كه بودم ازدواج نكردم، ولي الان پشيمونم، چون خيلي تنهام.»‌
راننده كه پا به سن گذاشته بود، گفت: «من ازدواج كردم، چهار تا بچه دارم با هفت تا نوه ولي فكر كنم از شما تنهاتر باشم.»
مرد گفت: «مگه ميشه؟» راننده گفت: «زنم عمرش را داده به شما، دو تا از بچه‌هام خارج هستند، يكي‌شون شهرستانه، يكي هم تهرانه كه سال تا سال خبري ازم نمي‌گيره، نوه‌ها هم كه هيچي.»‌
زني كه عقب تاكسي نشسته بود، گفت: «والا منم كه هم شوهرم زنده است، هم دو تا بچه‌هام تو خانه هستند، تنهام.»
مرد گفت: «پس آدم بايد چی كار كنه كه تنها نباشه؟»‌
‌پسربچه گفت: «بايد دوست خوب داشته باشه.»
سروش صحت

از ژوان
@adelehz
🕊2119😢7
یه زمانی وقتی می رفتم مدرسه هر صبح جلوی یه مغازه یه پیرزن چادری رو به تیر چراغ برق نشسته بود،یادمه من گاهی از سرویس پیاده میشدم و می رفتم از اون مغازه براش کیک و شیرکاکائو میخریدم یا پول خرد میکردم و بهش می دادم .
بعضی روزهایی که خیلی هوا سرد بود پیرزن نمیومد و من نمیدیدمش
میدونی اون روزها دلم می گرفت و نگرانش میشدم .
اون‌پیرزن یه رهگذر توی زندگی من بود منم یه رهگذر توی زندگی اون
ولی اگه یه روز نمی دیدمش دلنگرانش میشدم .
حالا بعضی آدمها چطور میتونن یه دفعه بی هیچ توضیحی کسی که مدتها و روزها باهاش دمسازند رو بذارن کنار و اصلا دلنگرانش نشن؟؟
اصلا حس نکنند که کجا ممکنه باشه و دلشون تنگ نشه ..
نمیدونم شاید هم مشکل از نظر منه و این چیزها روال عادیه زندگیه
شما چی فکر می‌کنید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢46💔2217
آدم به عکسهای جوانانی که نیستند نگاه می‌کند به لبخندها و فیلم هایشان، به شور زندگی شان
و باور نمی کند که این جوان‌ها دیگر زنده نیستند .
احساس میکنی جایی دور دوباره درحال خنده، رقص و شادی اند ...
کسی چه می داند
شاید جایی دیگر در کهکشان ..🖤💔
@adelehz
😢60💔282
شبتون گرم
رفقای مهربون
دوستتون دارم❤️

@adelehz
34
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رها کن بره رفیق تا وقتی خدا هست❤️
@adelehz
24
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه بسیار روزهایی که با غصه بیدار شدیم اما در میانه راه خدا دلمان را شاد کرد.چه بسیار روزهایی که با گریه از خانه بیرون رفتیم و با خنده برگشتیم. باران بارید و آفتاب تابید..
خدای روزهای بارانی خدای روزهای آفتابی هم هست...به او اعتماد کن جوابش را خواهی گرفت...
#عادله_زمانی


@adelehz
53
🥺❤️
@adelehz
51🕊13💔8
پشت نقابِ بزرگسالیِ همه‌ی ما
کودکی است
نیازمندِ عاطفه، گذشت، عشق و
ترسیده از تنهایی!


#آلن_دو_باتن
28😢16
تو که هرگز خبردار نمی‌شوی
اما بگذار من گوشه ای بنویسم .شبها نبودت هزار برابر سنگین تر است و چراغ ها نمی‌توانند به اندازه ی شمع بودنت خانه را روشن کنند .
از روزی رفته ای چراغی در قلبم خاموش شده ست چراغی که تصادفا نور تمام وجودم به آن متصل بود .
افسوس که خودت هرگز خبردار نخواهی شد.
#عادله_زمانی

@adelehz
💔40😢123
وقتی یکی از دانشجویان از "مارگارت مید" پرسید نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگ چیست؟ دانشجو انتظار داشت تا "مید" درباره‌ی سفال یا سنگ آسیاب حرف بزند، ولی "مید" گفت نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگِ باستانی استخوان رانی بوده که شکسته شده و دوباره جوش خورده. "مید" توضیح داد که چنانچه پای شما در یک قلمروی حیوانی بشکند، شما می‌میرید. نمی‌توانید از خطر فرار کنید، برای نوشیدن به رودخانه بزنید یا برای غذا شکار کنید. شما خوراکی هستید برای جانوران پرسه‌زن. هیچ حیوانی با پای شکسته آنقدر دوام نمی‌آورد تا استخوانش جوش بخورد. استخوان شکسته‌ی رانی که جوش خورده است گواهی‌ست بر اینکه کسی زمان صرف کرده تا با شخص پاشکسته همراهی کند. محل جراحت را بسته، شخص را نگهداری و تیمار کرده تا سلامت و بهبودی پیدا کند. "مید" گفت: کمک به دیگری در عین دشواری، همان‌ جایی‌ست که تمدن آغاز می‌شود. ما وقتی در اوج شکوفایی خود هستیم که به دیگران یاری می‌رسانیم.

پ.ن:
مارگارت مید استاد برجسته‌ی انسان‌شناس آمریکایی‌ست که در حوزه‌ی تخصصش کتاب‌های مطرح و ماندگاری دارد.

@adelehz
38
دانشجوهای عزیز روزتون مبارک امیدوارم توی دانشگاه درس خوب انسانیت و شرافت رو بیاموزید که از همه ی دروس اولی تر ست ❤️🌈
35
هرگز کسی شور و نشاط شما را نمی رباید،
خود شما با متکی کردن نشاط خود به دیگران آن را از خود می ربایید.

✍🏻 باربارا دی انجلیس

@adelehz
😢139🕊3
مه بود. کنار آتش نشستم و به ماه کوهستان نگاه کردم. بعد دلم برایت تنگ شد. دلم خواست حالت را بپرسم، درباره چیزی ساده با تو حرف بزنم، بعد بگویم قصه‌ام را بفرستم بخوانی؟
یادم آمد صد سال است قصه‌ای ننوشته‌ام. یادم آمد صد سال است حرف نمی زنیم.

اما مه بود و بوی چوب سوخته و خاک خیس و باران و تنهایی. طبیعی بود دلتنگت باشم. طبیعی نبود؟

حمید سلیمی
@adelehz
😢1810🕊5💔3
رنج سنی تون چنده ؟
anonymous poll

بین سی تا چهل سال – 154
👍👍👍👍👍👍👍 49%

چهل سال به بالا – 88
👍👍👍👍 28%

بین ۱۸ تا سی سال – 69
👍👍👍 22%

زیر ۱۸ سال – 6
▫️ 2%

👥 317 people voted so far. Poll closed.
19👍1
کسی را مجبور نکن
که روحت را در آغوش بگیرد
زیرا عشق مانند دین است
هیچ اجباری در آن نیست.


جلال الدين الرومي


@adelehz
32💔2
ببین!

خواستم یادت بیندازم
که دنیا آنقدر پیچیده و بخشنده و بزرگ هست که برای ما هم سهمی از دلخوشی و لبخند کنار گذاشته‌باشد، نگران نباش، نوبت ماهم خواهد رسید.
ما هم می‌خندیم و نفس‌های عمیق می‌کشیم و عشق‌بازی می‌کنیم و خبرهای خوب می‌شنویم.
ما هم با حالی خوب و خیالی تخت و آرامشی خالص، به آسمان و ستاره‌ها نگاه خواهیم‌کرد و از اتفاقاتِ خوبِ در حال وقوع حرف خواهیم‌زد...

ناشناس
@adelehz
32💔3😢2👍1
صبح ها که از خواب بیدار میشوم
و شبها که می‌خواهم به خواب بروم
با باز کردن چشمانم و با بستن شان تویی که در برابرم ظاهر میشوی ‌...
صبح بخیری نگفته و شب بخیری نشنیده ...
و آنچه بین این دو،بین صبح تا شب رخ می دهد نیز خالی از تو نیست ‌.
عجیب ست که در عین نبودت اینجا حضور داری .
محبوب گمشده ام
دلتنگی شاید نام همین حال من باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢27💔11🕊2
این عکس و تو گوشی تون سیو کنید و هر موقع خیلی دلتون گرفت بهش نگاه کنید ‌.
تا یادتون نره خدایی که ماه و چراغ شب کرده نمیذاره سیاهی زندگی هم مطلق و ادامه دار بمونه ...
بهش اعتماد کنید.
#عادله_زمانی

دوستتون دارم ❤️
شب بخیر
@adelehz
45🕊8💔4