"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ولی حقیقتا آنفولانزا خر است 🤧
😢70😁15🕊10💔4
ولی آدمیزاد حتی در سیاه ترین روزهایش هم خواب نور می بیند .
انگار که خداوند هنگام خلقتش دلش نیامده سیاهی مطلق بریزد در جام وجود آدمیزاد عزیز دردانه اش
این است که نمی‌تواند ناامید شود
این است که همیشه فکر میکند صبح می‌شود شب ...
و نور دوباره می تابد .
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊259💔2
الکی نیست من هر شب قبل خواب بهتون میگم دوستتون دارم
از بس همین اندازه ماهید❤️💋😍
@adelehz
49
سیزده سال ست که این یادداشت کوچک را نگه داشتم .همکلاسی ام در یک‌مدرسه ی قدیمی ته خیابانی که درخت های توت در دو طرفش قد کشیده بودند در یک بعدازظهر سرد که منتظر زنگ آخر بودیم پشت نیمکت های چوبی برایم یادداشتی نوشت و لای کتاب ادبیات به سمت من فرستاد .
چه رویاها چه آرزوها چه باورها آن سالها در دلمان ریشه دوانده بود .
هنوز آدم‌ها را نشناخته بودیم و خیال میکردیم عشق را همانگونه که بدهیم پس خواهیم گرفت اما دریغ ...
کسی که یک یادداشت را سیزده سال نگه می‌دارد بسختی می‌تواند چیزی را فراموش کند .
نمیدانم این نعمت ست یا عذاب ولی این آدم عشق را
عشق و دردِ عشق را هرگز نخواهد توانست که فراموش کند.
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢28💔1910
شبتون بخیر رفقا
دوستتون دارم ❤️
@adelehz
32
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
18
باید یاد بگیریم تا وقتی
از عشق کسی مطمئن نشده ایم ،
با او خاطره ایی نسازیم!

چرا که تاوان خاطرات، جنون است و بس!

گابریل گارسیا مارکز
@adelehz
😢2510💔2🕊1
زن ميانسالی با پسر شش، هفت ساله‌اش عقب تاكسی نشسته بود.
پسربچه داشت با آب و تاب برای مادرش تعريف مي‌كرد كه امروز با سه تا از دوستانش كشتی گرفته، از دو نفر برده ولي به آخري باخته است.‍
‌ مادر با اشتياق به حرف‌هاي پسرش گوش و سفارش مي‌كرد كه موقع كشتي گرفتن، مواظب هم باشند.
مردي كه جلوي تاكسي نشسته بود، با حسرت گفت: «من جوان كه بودم ازدواج نكردم، ولي الان پشيمونم، چون خيلي تنهام.»‌
راننده كه پا به سن گذاشته بود، گفت: «من ازدواج كردم، چهار تا بچه دارم با هفت تا نوه ولي فكر كنم از شما تنهاتر باشم.»
مرد گفت: «مگه ميشه؟» راننده گفت: «زنم عمرش را داده به شما، دو تا از بچه‌هام خارج هستند، يكي‌شون شهرستانه، يكي هم تهرانه كه سال تا سال خبري ازم نمي‌گيره، نوه‌ها هم كه هيچي.»‌
زني كه عقب تاكسي نشسته بود، گفت: «والا منم كه هم شوهرم زنده است، هم دو تا بچه‌هام تو خانه هستند، تنهام.»
مرد گفت: «پس آدم بايد چی كار كنه كه تنها نباشه؟»‌
‌پسربچه گفت: «بايد دوست خوب داشته باشه.»
سروش صحت

از ژوان
@adelehz
🕊2119😢7
یه زمانی وقتی می رفتم مدرسه هر صبح جلوی یه مغازه یه پیرزن چادری رو به تیر چراغ برق نشسته بود،یادمه من گاهی از سرویس پیاده میشدم و می رفتم از اون مغازه براش کیک و شیرکاکائو میخریدم یا پول خرد میکردم و بهش می دادم .
بعضی روزهایی که خیلی هوا سرد بود پیرزن نمیومد و من نمیدیدمش
میدونی اون روزها دلم می گرفت و نگرانش میشدم .
اون‌پیرزن یه رهگذر توی زندگی من بود منم یه رهگذر توی زندگی اون
ولی اگه یه روز نمی دیدمش دلنگرانش میشدم .
حالا بعضی آدمها چطور میتونن یه دفعه بی هیچ توضیحی کسی که مدتها و روزها باهاش دمسازند رو بذارن کنار و اصلا دلنگرانش نشن؟؟
اصلا حس نکنند که کجا ممکنه باشه و دلشون تنگ نشه ..
نمیدونم شاید هم مشکل از نظر منه و این چیزها روال عادیه زندگیه
شما چی فکر می‌کنید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢46💔2217
آدم به عکسهای جوانانی که نیستند نگاه می‌کند به لبخندها و فیلم هایشان، به شور زندگی شان
و باور نمی کند که این جوان‌ها دیگر زنده نیستند .
احساس میکنی جایی دور دوباره درحال خنده، رقص و شادی اند ...
کسی چه می داند
شاید جایی دیگر در کهکشان ..🖤💔
@adelehz
😢60💔282
شبتون گرم
رفقای مهربون
دوستتون دارم❤️

@adelehz
34
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رها کن بره رفیق تا وقتی خدا هست❤️
@adelehz
24
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه بسیار روزهایی که با غصه بیدار شدیم اما در میانه راه خدا دلمان را شاد کرد.چه بسیار روزهایی که با گریه از خانه بیرون رفتیم و با خنده برگشتیم. باران بارید و آفتاب تابید..
خدای روزهای بارانی خدای روزهای آفتابی هم هست...به او اعتماد کن جوابش را خواهی گرفت...
#عادله_زمانی


@adelehz
53
🥺❤️
@adelehz
51🕊13💔8
پشت نقابِ بزرگسالیِ همه‌ی ما
کودکی است
نیازمندِ عاطفه، گذشت، عشق و
ترسیده از تنهایی!


#آلن_دو_باتن
28😢16
تو که هرگز خبردار نمی‌شوی
اما بگذار من گوشه ای بنویسم .شبها نبودت هزار برابر سنگین تر است و چراغ ها نمی‌توانند به اندازه ی شمع بودنت خانه را روشن کنند .
از روزی رفته ای چراغی در قلبم خاموش شده ست چراغی که تصادفا نور تمام وجودم به آن متصل بود .
افسوس که خودت هرگز خبردار نخواهی شد.
#عادله_زمانی

@adelehz
💔40😢123
وقتی یکی از دانشجویان از "مارگارت مید" پرسید نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگ چیست؟ دانشجو انتظار داشت تا "مید" درباره‌ی سفال یا سنگ آسیاب حرف بزند، ولی "مید" گفت نخستین نشانه‌ی تمدن در یک فرهنگِ باستانی استخوان رانی بوده که شکسته شده و دوباره جوش خورده. "مید" توضیح داد که چنانچه پای شما در یک قلمروی حیوانی بشکند، شما می‌میرید. نمی‌توانید از خطر فرار کنید، برای نوشیدن به رودخانه بزنید یا برای غذا شکار کنید. شما خوراکی هستید برای جانوران پرسه‌زن. هیچ حیوانی با پای شکسته آنقدر دوام نمی‌آورد تا استخوانش جوش بخورد. استخوان شکسته‌ی رانی که جوش خورده است گواهی‌ست بر اینکه کسی زمان صرف کرده تا با شخص پاشکسته همراهی کند. محل جراحت را بسته، شخص را نگهداری و تیمار کرده تا سلامت و بهبودی پیدا کند. "مید" گفت: کمک به دیگری در عین دشواری، همان‌ جایی‌ست که تمدن آغاز می‌شود. ما وقتی در اوج شکوفایی خود هستیم که به دیگران یاری می‌رسانیم.

پ.ن:
مارگارت مید استاد برجسته‌ی انسان‌شناس آمریکایی‌ست که در حوزه‌ی تخصصش کتاب‌های مطرح و ماندگاری دارد.

@adelehz
38
دانشجوهای عزیز روزتون مبارک امیدوارم توی دانشگاه درس خوب انسانیت و شرافت رو بیاموزید که از همه ی دروس اولی تر ست ❤️🌈
35
هرگز کسی شور و نشاط شما را نمی رباید،
خود شما با متکی کردن نشاط خود به دیگران آن را از خود می ربایید.

✍🏻 باربارا دی انجلیس

@adelehz
😢139🕊3