"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا ببوس
با اینکه ازتو کوتاه ترم
من عاشق این کوتاه آمدنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
22
باور به اینکه تنهایی همیشه ناخوشایندست،باوری کهنه و خام ست .
تنهایی می‌تواند عرصه ی رشد و بلوغ باورهای آدمی شود ،تصورش را بکن که در سکوتی غلیظ فرصت کندکاو خودت و احساساتت را داشته باشی .
مثل اینکه کسی بتواند در سکوت و تنهایی یک باغچه را بیل بزند باغچه ای که احتمالا درونش گنجی نهفته است .
نسل بشر باید بیاموزد که به خاطر فرار از تنهایی به هر آدم و هر جمعی پناه نبرد ،چون این تنهایی می تواند ارزشی بسا بیشتر داشته باشد .

#عادله_زمانی
@adelehz
33😢2
‏مایوس نباش!
‏من امیدم را در یاس یافتم
‏مهتابم را در شب
‏عشقم را در سال بد یافتم
‏و هنگامی که داشتم
‏خاکستر می‌شدم
‏گُر گرفتم ...

احمد شاملو

@adelehz
40💔6
جمعه ها یک جورایی آدم را تسخیر می کند .به نظرم هیچ روزی قدرت جمعه را ندارد ،انگار یک دست آهنین دارد که میندازد خِر گلوی روح و روان آدم و تا جایی که میتواند فشار می دهد .
فشارش تصاعدی بالا می رود یعنی از صبح که کسل بیدار میشوی شروع می‌شود   نزدیکای غروب آخرین توانش را روی تو پیاده می کند.
اصلا نمیدانم کی جمعه ها این جوری شد ما که نسل عاشق جمعه بودیم ما تمام هفته را صبح ساعت ۷ به ذوق رسیدن جمعه بیدار می شدیم .
نکند که ما بزرگ شدیم و این به سرمان آمد
نکند که بقیه ی دلخوشی هایمان هم به سرنوشت جمعه دچار شد؟ ..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢17💔3
خدا بخیر بگذرونه
همین و کم داشتیم..🙄
@adelehz
😁29😢10
هربار خواستم فراموش کنم دوستت دارم .
چیزی مانع شد
نوشته ای، عطری ، یک خط شعر
حتی مردی غریبه که در خیابان شبیه تو لباس پوشیده بود.
هربار خواستم بیاد نیاورم که چقدر دلم برایت تنگ شده است .چیزی رخ داد که مانع شد .
شب باران بارید .خواننده ای انگار با بغض آواز خواند.حتی پرنده ی کوچکی آن شب مرد..
همه چیز دست در دست هم دادند تا زیر گریه بزنم و از اعماق قلب اشک بریزم و نتوانم قبول کنم که دلم برایت تنگ نشده است‌.
این راز عجیب و بی رحمی ست اما جهان در لحظه ای که میخواهی کسی را دوست نداری بیکار نمی نشیند و با تمام قوت اورا بیادت می آورد.
تا بدانی عشق گاهی زخمی میشود که تا همیشه نمی توانی از آن رها شوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
27💔18😢8
شاید "کلمه‌ها" دروغ بگویند،
اما "رفتارها" همیشه راست می‌گویند...

#نزار_قبانی

@adelehz
36💔14
غم انگیز است اما ما معمولا از آدمهایی عمیق ترین ضربه ها را میخوریم که به آنها بزرگترین عشق را داده ایم .
و گمان هم نمیکنیم که قرار است چنین اندوه بزرگی نثار مان کنند .
این درد می‌تواند چون سوزاندن ریشه ی یک گیاه که همیشه آب می‌خورده اما مدتی ست فراموش شده و خشکیده ست جانسوز باشد .
و کاش آدم‌ها بفهمند که اگر قادر نیستند به بقیه ضربه نزنند پس حق ندارند وارد زندگی آنها شوند ‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
30💔16😢5
گفتم بین این همه خبر تلخ یه خبر قشنگ براتون بیارم که یه نور هرچند کوچلو توی دلتون روشن کنه ...
دو تا توله یوز توی پارک توران پیدا کردند ،زایمان یوز ها در بهار رخ میده و اینکه یک یوز در پاییز توله بدنیا بیاره پدیده ی نادری هست .
خیلی خوشگل و قشنگن و عین نور امید توی سیاهی ها می‌مونن
انگار یکی بهمون گفته باشه تو کوچه تون عروسی شده 😍🥺❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
62🕊20
ولی حقیقتا آنفولانزا خر است 🤧
😢70😁15🕊10💔4
ولی آدمیزاد حتی در سیاه ترین روزهایش هم خواب نور می بیند .
انگار که خداوند هنگام خلقتش دلش نیامده سیاهی مطلق بریزد در جام وجود آدمیزاد عزیز دردانه اش
این است که نمی‌تواند ناامید شود
این است که همیشه فکر میکند صبح می‌شود شب ...
و نور دوباره می تابد .
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊259💔2
الکی نیست من هر شب قبل خواب بهتون میگم دوستتون دارم
از بس همین اندازه ماهید❤️💋😍
@adelehz
49
سیزده سال ست که این یادداشت کوچک را نگه داشتم .همکلاسی ام در یک‌مدرسه ی قدیمی ته خیابانی که درخت های توت در دو طرفش قد کشیده بودند در یک بعدازظهر سرد که منتظر زنگ آخر بودیم پشت نیمکت های چوبی برایم یادداشتی نوشت و لای کتاب ادبیات به سمت من فرستاد .
چه رویاها چه آرزوها چه باورها آن سالها در دلمان ریشه دوانده بود .
هنوز آدم‌ها را نشناخته بودیم و خیال میکردیم عشق را همانگونه که بدهیم پس خواهیم گرفت اما دریغ ...
کسی که یک یادداشت را سیزده سال نگه می‌دارد بسختی می‌تواند چیزی را فراموش کند .
نمیدانم این نعمت ست یا عذاب ولی این آدم عشق را
عشق و دردِ عشق را هرگز نخواهد توانست که فراموش کند.
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢28💔1910
شبتون بخیر رفقا
دوستتون دارم ❤️
@adelehz
32
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
18
باید یاد بگیریم تا وقتی
از عشق کسی مطمئن نشده ایم ،
با او خاطره ایی نسازیم!

چرا که تاوان خاطرات، جنون است و بس!

گابریل گارسیا مارکز
@adelehz
😢2510💔2🕊1
زن ميانسالی با پسر شش، هفت ساله‌اش عقب تاكسی نشسته بود.
پسربچه داشت با آب و تاب برای مادرش تعريف مي‌كرد كه امروز با سه تا از دوستانش كشتی گرفته، از دو نفر برده ولي به آخري باخته است.‍
‌ مادر با اشتياق به حرف‌هاي پسرش گوش و سفارش مي‌كرد كه موقع كشتي گرفتن، مواظب هم باشند.
مردي كه جلوي تاكسي نشسته بود، با حسرت گفت: «من جوان كه بودم ازدواج نكردم، ولي الان پشيمونم، چون خيلي تنهام.»‌
راننده كه پا به سن گذاشته بود، گفت: «من ازدواج كردم، چهار تا بچه دارم با هفت تا نوه ولي فكر كنم از شما تنهاتر باشم.»
مرد گفت: «مگه ميشه؟» راننده گفت: «زنم عمرش را داده به شما، دو تا از بچه‌هام خارج هستند، يكي‌شون شهرستانه، يكي هم تهرانه كه سال تا سال خبري ازم نمي‌گيره، نوه‌ها هم كه هيچي.»‌
زني كه عقب تاكسي نشسته بود، گفت: «والا منم كه هم شوهرم زنده است، هم دو تا بچه‌هام تو خانه هستند، تنهام.»
مرد گفت: «پس آدم بايد چی كار كنه كه تنها نباشه؟»‌
‌پسربچه گفت: «بايد دوست خوب داشته باشه.»
سروش صحت

از ژوان
@adelehz
🕊2119😢7