Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بوسه ی پنهانی دو عاشق،در گورستانی در شهر کابل
میدانی محبوبم عشق راهش را پیدا خواهد کرد مثل آب که راهش را از میان سنگها پیدا خواهد کرد .
و بوسه ها آفتاب را به تابیدن بر شهرهای تاریک مهمان خواهند کرد .
میدانی محبوبم من تورا میان باید ها و نبایدها پیش چشم زنده ها و مرده ها در شهرهای آفتاب زده یا باران زده دوست خواهم داشت .
و چنین است که عشق در تاریخ از نام هایی چون نفرت و جنگ ماندگار تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی محبوبم عشق راهش را پیدا خواهد کرد مثل آب که راهش را از میان سنگها پیدا خواهد کرد .
و بوسه ها آفتاب را به تابیدن بر شهرهای تاریک مهمان خواهند کرد .
میدانی محبوبم من تورا میان باید ها و نبایدها پیش چشم زنده ها و مرده ها در شهرهای آفتاب زده یا باران زده دوست خواهم داشت .
و چنین است که عشق در تاریخ از نام هایی چون نفرت و جنگ ماندگار تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24
کودکان بازیگوش آینده
آنگاه که کتابهای تاریخش شان را با بی حوصلگی ورق می زنند و لابلای خطوطش شکلک های خندان میکشند آیا خواهند فهمید که ما نسلهای گذشته خط به خط آن روزها را با جان و دلمان زندگی کردیم اشک ریختیم،لبخند زدیم عاشق شدیم و سوختیم؟
آیا آن کودکان زیبای سرشار از زندگی ، داستانهای ما را بیاد خواهند آورد؟
#عادله_زمانی
آنگاه که کتابهای تاریخش شان را با بی حوصلگی ورق می زنند و لابلای خطوطش شکلک های خندان میکشند آیا خواهند فهمید که ما نسلهای گذشته خط به خط آن روزها را با جان و دلمان زندگی کردیم اشک ریختیم،لبخند زدیم عاشق شدیم و سوختیم؟
آیا آن کودکان زیبای سرشار از زندگی ، داستانهای ما را بیاد خواهند آورد؟
#عادله_زمانی
😢31💔16❤8
😢32💔19❤1
❤47
یکی از حسرت های زندگی من اینه که تا بحال کوردستان رو ندیدمو با کوردها پای یک سفره ننشستم ...عجیب زیبا و نجیب هستند.❤️
@adelehz
@adelehz
❤103😢4
شده از شدت افکار مختلف حس کنید مغز تون ورم کرده ؟ سرتون سنگینه 🫥
@adelehz
@adelehz
😢88❤9🕊6
به آرامشی کودکانه برای گذران روزهای سرد و ابری نیازمندم .
به بیخیالی نیازمندم .
به خنده های بیخیال و بلند که یک جهان انرژی مثبت بریزد در جانم نیازمندم.
شرح نیازمندی هایم زیاد ست و عجیب که تمام شان ساده اند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به بیخیالی نیازمندم .
به خنده های بیخیال و بلند که یک جهان انرژی مثبت بریزد در جانم نیازمندم.
شرح نیازمندی هایم زیاد ست و عجیب که تمام شان ساده اند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤38👍1
❤37🕊15
❤31💔12😢5
تلاش برای خوشحال کردن کسی که قصد کرده برنجد و خوشحال نباشد تلاش بیهوده ای ست .
اگر در قلبش از بودنت خوشحال و راضی نباشد حتی شمع کردن انگشتان و روشن کردن وجودت برای روشنایی شبهایش هم او را مال تو نخواهد کرد .
در عوض آنکه میخواهد با تو خوشحال باشد همیشه دنبال خوبی های حتی نداشته ات می گردد .
بین آدم عاشق و بقیه آدمها فرق همین ست .
#عادله_زمانی
اگر در قلبش از بودنت خوشحال و راضی نباشد حتی شمع کردن انگشتان و روشن کردن وجودت برای روشنایی شبهایش هم او را مال تو نخواهد کرد .
در عوض آنکه میخواهد با تو خوشحال باشد همیشه دنبال خوبی های حتی نداشته ات می گردد .
بین آدم عاشق و بقیه آدمها فرق همین ست .
#عادله_زمانی
💔29❤8
"لا تكن كالفرح يمرّ عابراَ ويختفي،
كن كالحزن حبيبي وامكث معي"
مثلِ شادی نباش که چون رهگذری عبور میکند
و مخفی میشود مثل اندوه باش عزیزِ من
و با من بمان...
غادة السمان
@adelehz
😢25💔3❤2
❤48
به من دوستی واقعی بده
نه از آنهایی که فلان می کنند به اعصابت
راه شان را می کشند و می روند و باز نیمه شبی از فرط تنهایی یا بر اثر نوشیدن آن زهرماری ها بیادت می افتند و یک پیام سه کلمه ای می فرستند روی صفحه گوشی لعنتی ات!
از آن دوست های واقعی که گوشند و قلب
گوش برای شنیدن چرندیاتت و قلب برای دوست داشتنت .
از آن دوستانی که نمیترسی با آنها حرف بزنی ،اینکه بترسی هرچه بگویی به یک جای مبارک حضرت والا برنخورد و نشیمن گاهش را دور ندهد و برود پی کارش !
از آنها که برخوردشان از امروز تا فردا ۱۸۰ درجه تغییر نمی کند آن هم تغییری که تو نمیدانی علتش چیست و همش باید با خودت دو دوتا چهارتا کنی که چه گفتم و چکار کردم که باز رفتارش عوض شده ؟
به من یک دوست واقعی بده گرچه شاید جهان آنقدر سخاوت مند نباشد که چنین کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
نه از آنهایی که فلان می کنند به اعصابت
راه شان را می کشند و می روند و باز نیمه شبی از فرط تنهایی یا بر اثر نوشیدن آن زهرماری ها بیادت می افتند و یک پیام سه کلمه ای می فرستند روی صفحه گوشی لعنتی ات!
از آن دوست های واقعی که گوشند و قلب
گوش برای شنیدن چرندیاتت و قلب برای دوست داشتنت .
از آن دوستانی که نمیترسی با آنها حرف بزنی ،اینکه بترسی هرچه بگویی به یک جای مبارک حضرت والا برنخورد و نشیمن گاهش را دور ندهد و برود پی کارش !
از آنها که برخوردشان از امروز تا فردا ۱۸۰ درجه تغییر نمی کند آن هم تغییری که تو نمیدانی علتش چیست و همش باید با خودت دو دوتا چهارتا کنی که چه گفتم و چکار کردم که باز رفتارش عوض شده ؟
به من یک دوست واقعی بده گرچه شاید جهان آنقدر سخاوت مند نباشد که چنین کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤33😢6💔4🕊2
کتابهای زیادی مطالعه کردم ولی لذت هیچکدام با دیدن مطالعه مادر۶۳ساله ام برابری نمیکند
پ ن:مادرمن هیچ وقت نتونسته مدرسه بره، بخاطر شرایط اون زمان.
قدم به قدم باهم شروع کردیم واین روزها رسیده به مرحله ای که کتب مشاهیر جهانو با ارامش وصبر والبته کنجکاوی یک کلاس اولی مطالعه میکنه🤗
از کانال چهل سالگی ❤️
@adelehz
پ ن:مادرمن هیچ وقت نتونسته مدرسه بره، بخاطر شرایط اون زمان.
قدم به قدم باهم شروع کردیم واین روزها رسیده به مرحله ای که کتب مشاهیر جهانو با ارامش وصبر والبته کنجکاوی یک کلاس اولی مطالعه میکنه🤗
از کانال چهل سالگی ❤️
@adelehz
❤89🕊2
"و أما أنا...
فقد زرعتک ورداً بین أضلعی...
و اما من...
به راستی که تو را چون گلی
در میانِ دندههای سینهام کاشتم..."
@adelehz
فقد زرعتک ورداً بین أضلعی...
و اما من...
به راستی که تو را چون گلی
در میانِ دندههای سینهام کاشتم..."
@adelehz
❤18
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر آنچه بوده فراموش کن چنان که نبوده
خیال کن که تو گفتی و گوشِ من نشنیده
بگو كه پست چيان را بنا كنم به شكنجه
بگو كه نامه نوشتى به دستِ من نرسيده
سید تقی سیدی
@adelehz
خیال کن که تو گفتی و گوشِ من نشنیده
بگو كه پست چيان را بنا كنم به شكنجه
بگو كه نامه نوشتى به دستِ من نرسيده
سید تقی سیدی
@adelehz
💔21
وضعیت اینطوریه که من یه چیزی میخونم اشکام می ریزه
کسی هم تو خونه ازم نمی پرسه چرا گریه میکنی
انگار که باید همینطور باشه ...
این تلخه....
کسی هم تو خونه ازم نمی پرسه چرا گریه میکنی
انگار که باید همینطور باشه ...
این تلخه....
😢42💔17❤1