"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ولی من همونیم که وقتی واسه کسی مینویسم عزیز سریع ادیت میکنم و یه میم بهش اضافه میکنم تا مبادا ناراحت بشه
با من از دل شکستن حرف نزنید 🥺
@adelehz
45😢9💔6
مرا دردیست اندر دل که گر گویم زبان سوزد
وگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد

منجم کوکب بخت مرا از برج بیرون کن
که من از طالعم ترسم ز آهم آسمان سوزد...

@adelehz
😢39🕊4💔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میگن درد کشیده،درد و میفهمه 💔
تا آخر ویدیو ببینید ‌.
@adelehz
34😢5💔1
تنها ایستاده بودم که یهو حس کردم صدای دایی احمد پیچید توی گوشم ...انگار با کلی انرژی میگه سلام علیکم ..
انگار یه نخ ظریف از دلم کشیده شد و درد آرومی رو توی قفسه ی سینه ام حس کردم ..💔
رفیق من دلم برات تنگ شده
من نمیتونم هرگز کسی رو پیدا کنم که اندازه ی تو دوستم داشته باشه ..
رفیق کجایی
اینجا هوا سرده ...😔
@adelehz
😢36💔52
امروز روز جهانی کودک بود
هیچی دیگه 🥲
😢552
اونی که چنین ذهن قشنگ بچگانه ای داره و این تصاویر و میکشه قطعا دوست منه ❤️

@adelehz
55
بسیار دوستت داشتم آنقدر که حتی باور خودت هم نشد .
ندیده،لمس نکرده و بعنوان یک بیگانه که آشنا شده بود دوستت داشتم .
و تو هرگز نفهمیدی که ارزش دوست داشتن از راه دور ،ارزش ندیده دوست داشتن کسی هزار بار بیشتر از دوست داشتن آدمی ست که هر روز در حوالی ات از خواب برمی‌خیزد و در چشمت راه می رود.
که تو هرگز بهای این دوست داشتن را نفهمیدی ..
#عادله_زمانی

@adelehz
😢23💔124
خدای خوب گم‌کرده راه ها
خدای خوب در راه مانده ها
خدای خوب روزهای خاکستری غم آلود
خدای خوب بغض های بی دلیل
خدای مهربان درهای بسته..
تو برای تمام این سختی ها راهی داری
من هیچ چیز نمیدانم پس همه را به تو رها میکنم
خودت برایم راه را روشن کن
خودت مسیر را به من نشان بده
و خودت دری بگشای برایم که حتی نقشه اش هم در ذهنم نقش نبسته بود .
به امید خودت
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
31
شبتون بخیر رفقا
دوستتون دارم ❤️
@adelehz
32
آن‌ها که اهل ِصُلحند بُردند زندگی را!
وین ناکسان بمانند در جنگِ زندگانی!!!

مولانای جان
@adelehz
25😢4
Adagio in G Minor
Mac Quayle
اگر شبی چمدانی از اتاقت برداشتی و راس ساعت ۲ شب وقتی سکوت و سیاهی چون مخملی سنگین بر سر شهرت سایه افکنده بود از خانه بیرون رفتی تا گم شوی..‌
چند نفر خواهند بود که زودتر از بقیه بفهمند نیستی؟
و چند نفر خواهند بود که دلشان برایت تنگ شود و دلشان هرگز نخواهد که چمدانی در دستت و سفری پیش رویت باشد.
اگر شبی در یک سکوت و تنهایی غلیظ از جاده های این شهر عبور کردی و این شهر را پس از خودت وا گذاشتی چند نفر خواهند بود که سراغت را بگیرند و یا بپرسند فلانی کجا رفته ست.
اگر شبی با شنیدن آوازی کلاسیک یا حتی فولکلور متعلق به شهر و خانه ی پدری ات،راهی جاده شدی .چند نفر خواهند بود که از نبودنت در این شهر اشک بریزند؟
انسان قصه ی تنهای غم انگیزی ست که شاید در زندگی چند خواننده داشته باشد اما هیچکس نمی تواند تضمین کند که این خواننده ها واقعا عاشق این قصه ی تنهای غم انگیزند یا فقط برای پر شدن ثانیه شمار روزهایشان دنبالش میکنند..
کسی چه میداند..
به چمدانت و به ساعت ۲ شب و به آن تاریکی غلیظ نیمه شب فکر کن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
20😢10
ببخشید که کلا حساب روزها از دستم در رفته😐
آغاز آخرین ماه خزان به خیر و برکت 🍂🍁
💔406
آذر جان زودتر بیا...
بیا ؛
اما یادت نرود که توشه ات مثل مهر و آبان نباشد...
نکند با خودت غبار بیاوری !
فراق نیاوری که در پاییز بیچاره میکند..
سوز بسیار را هم در چمدانت نگذار، اینجا خیلی ها کسی را ندارند که وقتی سردشان شد ،ها کند دست هایشان را ...

اما در عوض،
با خودت خنده های از ته دل ، خواب های شیرین ، باران های مست کننده، هوای دو نفره همراه کن ...
آذر جان لطفا مهربان تر باش !
اینجا خیلی وقت است که حال دلها خوب نیست...!

ناشناس
#شما_فرستادین
@adelehz
26😢11🕊4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بس كه اخلاقت
شبيه آسمانِ آذر است
چتــر در دستم نشسته،
آفتابم در بغل!
@adelehz
19
بوسه ی پنهانی دو عاشق،در گورستانی در شهر کابل
میدانی محبوبم عشق راهش را پیدا خواهد کرد مثل آب که راهش را از میان سنگها پیدا خواهد کرد .
و بوسه ها آفتاب را به تابیدن بر شهرهای تاریک مهمان خواهند کرد ‌.
میدانی محبوبم من تورا میان باید ها و نبایدها پیش چشم زنده ها و مرده ها در شهرهای آفتاب زده یا باران زده دوست خواهم داشت .
و چنین است که عشق در تاریخ از نام هایی چون نفرت و جنگ ماندگار تر است ‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
24
کودکان بازیگوش آینده
آنگاه که کتاب‌های تاریخش شان را با بی حوصلگی ورق می زنند و لابلای خطوطش شکلک های خندان می‌کشند آیا خواهند فهمید که ما نسل‌های گذشته خط به خط آن روزها را با جان و دلمان زندگی کردیم اشک ریختیم،لبخند زدیم عاشق شدیم و سوختیم؟
آیا آن کودکان زیبای سرشار از زندگی ، داستان‌های ما را بیاد خواهند آورد؟
#عادله_زمانی
😢31💔168
دلم‌ می‌سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید...

اخوان ثالث

@adelehz
😢32💔191
شبتون بخیر رفقای گلِ گلابم
دوستتون دارم
خدا همین اینجاست 🪐
خلاص
@adelehz
47
یکی از حسرت های زندگی من اینه که تا بحال کوردستان رو ندیدم‌و با کوردها پای یک سفره ننشستم ...عجیب زیبا و نجیب هستند.❤️

@adelehz
103😢4