"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اینکه کسی شما را دوست دارد بشما مجوزی برای رفتار کردن با او به گونه ای که لایقش نیست نمی دهد .
چون لیاقت دوست داشته شدن را داشتن، هنر بزرگی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
41💔6
ملکه ثریا طرزی، ملکه ی افغانستان که تمام جواهراتش را فروخت تا اولین مکتب دخترانه را تاسیس کند .
ولی متاسفانه امروز دخترانش از رفتن به مدرسه محروم هستند.
@adelehz
😢57💔94
"زنی که‌گم کردم "
Photo
زن بودن گناه ما بود و بی خبر بودیم.
#عادله_زمانی
💔45😢101
به دلِ خسته بگویید، خداوندی هست

ناشناس

شب زیبا❤️
@adelehz
💔32🕊188
اگر گذشته ای داری که ناراحتت می‌کند، همین حالا فراموشش کن.
داستان تازه‌ای برای زندگی‌ات بساز و به آن ایمان داشته باش.
فقط بر لحظاتی تمرکز کن که در آن‌ها، به خواسته‌ات رسیده‌ای.
این نیرو کمکت می‌کند تا خواسته‌ات را انجام دهی.

📓کوه پنجم
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
29😢6
بنظرم دنیا برعکس آنچه می گوید عمل می کند
مگر قرار نیست هر انسانی یک بار زندگی کند و یک بار بمیرد
پس این همه مردن یک انسان برای تنها یک بار زندگی کردن منصفانه نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
26😢19🕊11👍1
زنها
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگوییم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگوییم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگ‌ها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث  گذاشتید ؟
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گم‌می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢14💔5
می‌رسد غم‌های بی‌پایان به پایان، غم مخور

صائب
@adelehz
40🕊12💔3😁1
شبتون بخیر نقل و نبات ها
خدا کریمِ❤️
51😁2
نهایت تمامی نیروها پیوستن است؛
پیوستن به اصل روشن خورشید
و ریختن به شعور نور ...!

فروغ فرخزاد

@adelehz
24
چرا همش این روزا حس میکنم دلم میخواد ایران و بغل کنم و بگم تو خیلی زیبا و صبوری عزیزم🥺🥺💔
@adelehz
42🕊18💔11😢3
گاهی وقتها چاره ای جز این نیست ..
@adelehz
32
💔
@adelehz
💔26👍1
سلام به روی ماهتون ❤️

به هدف کمک به کسب و کارهای خانگی و اینترنتی که این روزها دچار نوسانات عمیقا متاثر کننده ای شدند تصمیم گرفتم این روزها برخی کانالهای مربوط به این کسب و کارها رو در کانال خودم معرفی کنم‌.
امیدوارم این کار خیلی خیلی کوچیک من بتونه کمکی حداقلی به مردمی بکنه که شرافتمندانه در صدد داشتن درامدی هستند .
پس اگر کسب و کاری این‌چنینی دارید حتما بهم پیام بدید .و یه بنر هم برای کانالتون آماده داشته باشید لطفا❤️
@aydel7
به امید روزهای زیبا عزیزای دلم❤️
43😢3
جَهان آلوده‌ی خواب است و مَن در وَهمِ خود بیدار

سهراب سپهری
@adelehz
36
شب بخیر گل گلی ها❤️🌸
بخوابیم که خدا بیداره❤️

@adelehz
48🕊2
من به او در دلم می گویم "بابا نقلی"
پیرمرد ریزه ی خوش اخلاقی که بتازگی مغازه ی خرازی قدیمی اش را به اینجا منتقل کرده ست .
وارد دکانش که میشوی با لبخند به تو سلام می دهد روپوش سرمه ای مرتبی به سبک کاسب های قدیمی بازار برتن دارد و هر چیز خرد و ریزه ای که فکرش را بکنی در دکانش پیدا می‌شود.
چیزهایی که به ندرت جای دیگر میتوانی پیدایشان کنی .
برکت را به بیش ترجیح می دهد این است که در وضعیت فعلی که ۵۰ هزار تومانی پول خُرد به حساب می آید  در دکان بابا نقلی میتوانی جنسهای هزار تومنی پیدا کنی .
من راستش مدت‌هاست هزار تومنی ندیده ام و خوب ست که کارتخوان دارد تا آدم آن مبلغ را کارت بکشد .
وقتی خیلی خرید کنی ناگهان چرتکه اش را از زیر میز بیرون می کشد و شروع می کند به چرتکه انداختن ،آدم از صدای ترق ترق مهره های چرتکه اش به وجد می آید.
و آن تلفن سبز رنگ زنگ دار ،که روزگاری در خانه ی همه ی ما به نوبت روزهایی را گذرانده ست که چه وقتهایی از روی مشق ها بلند شدیم تا به صدای وحشتناکش پایان دهیم و جواب تلفن را بدهیم.
که چه روزهایی ندانستیم کی پشت خط ست و به ذوق شنیدن صدایی خاص تلفن را برداشتیم.

رادیوی کوچکش تمام روز را بی وقفه در حال پخش اخبار و موسیقی ست ،این قسمت مرا می‌برد به اتاق دایی احمد، دایی احمد هم رادیویی همیشه روشن داشت که بعد از رفتنش بشکلی غریبانه خاموش شد .
در این دکان کوچک خرازی گمشده ی این روزهای ما،آرامش به وفور موج می زند.
لبخند دوستانه و نگاه گرم بابا نقلی آدم را به زندگی امیدوار می کند وارد دکانش که میشوی  انگار که از دریای طوفان زده به جزیره ی کوچک آرامی رسیده باشی .
اینجا همه چیز اصیل ست و می‌توان در آن کودک شد ‌.
بعد از خداحافظی از پیرمرد مهربان باید دوباره کتت را محکم به تنت بچسبی و از دکان بیرون بروی چون آن بیرون طوفان‌ها هنوز پابرجاست
آن بیرون دنیای جدید بزرگسالی ست که اصالت در آن گم شده ست .
ولی همین چند لحظه آرامش هم غنیمت ست.
همین‌
#عادله_زمانی
43
خاطره حسین سلیمانی (بازیگر) در مورد علی دایی


از کاف
@adelehz
52
همیشه گفته ام بنشین برایت چای دم کرده ام
یک بار بگو بنشین برایت چای دم کرده ام .
آن که همیشه مهربان ست و صبور هم گاهی نیاز دارد کسی مهربانش باشد و صبورش
آنکس که همیشه می‌شنود هم نیاز دارد گاهی بگویید و آرام شود .
راستی رفیق چایت دم ست ؟
#عادله_زمانی

@adelehz
28