اینکه کسی شما را دوست دارد بشما مجوزی برای رفتار کردن با او به گونه ای که لایقش نیست نمی دهد .
چون لیاقت دوست داشته شدن را داشتن، هنر بزرگی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
چون لیاقت دوست داشته شدن را داشتن، هنر بزرگی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41💔6
ملکه ثریا طرزی، ملکه ی افغانستان که تمام جواهراتش را فروخت تا اولین مکتب دخترانه را تاسیس کند .
ولی متاسفانه امروز دخترانش از رفتن به مدرسه محروم هستند.
@adelehz
ولی متاسفانه امروز دخترانش از رفتن به مدرسه محروم هستند.
@adelehz
😢57💔9❤4
اگر گذشته ای داری که ناراحتت میکند، همین حالا فراموشش کن.
داستان تازهای برای زندگیات بساز و به آن ایمان داشته باش.
فقط بر لحظاتی تمرکز کن که در آنها، به خواستهات رسیدهای.
این نیرو کمکت میکند تا خواستهات را انجام دهی.
📓کوه پنجم
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
داستان تازهای برای زندگیات بساز و به آن ایمان داشته باش.
فقط بر لحظاتی تمرکز کن که در آنها، به خواستهات رسیدهای.
این نیرو کمکت میکند تا خواستهات را انجام دهی.
📓کوه پنجم
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
❤29😢6
بنظرم دنیا برعکس آنچه می گوید عمل می کند
مگر قرار نیست هر انسانی یک بار زندگی کند و یک بار بمیرد
پس این همه مردن یک انسان برای تنها یک بار زندگی کردن منصفانه نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
مگر قرار نیست هر انسانی یک بار زندگی کند و یک بار بمیرد
پس این همه مردن یک انسان برای تنها یک بار زندگی کردن منصفانه نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢19🕊11👍1
زنها
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگوییم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگوییم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث گذاشتید ؟
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گممی کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگوییم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگوییم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث گذاشتید ؟
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گممی کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢14💔5
چرا همش این روزا حس میکنم دلم میخواد ایران و بغل کنم و بگم تو خیلی زیبا و صبوری عزیزم🥺🥺💔
@adelehz
@adelehz
❤42🕊18💔11😢3
سلام به روی ماهتون ❤️
به هدف کمک به کسب و کارهای خانگی و اینترنتی که این روزها دچار نوسانات عمیقا متاثر کننده ای شدند تصمیم گرفتم این روزها برخی کانالهای مربوط به این کسب و کارها رو در کانال خودم معرفی کنم.
امیدوارم این کار خیلی خیلی کوچیک من بتونه کمکی حداقلی به مردمی بکنه که شرافتمندانه در صدد داشتن درامدی هستند .
پس اگر کسب و کاری اینچنینی دارید حتما بهم پیام بدید .و یه بنر هم برای کانالتون آماده داشته باشید لطفا❤️
@aydel7
به امید روزهای زیبا عزیزای دلم❤️
به هدف کمک به کسب و کارهای خانگی و اینترنتی که این روزها دچار نوسانات عمیقا متاثر کننده ای شدند تصمیم گرفتم این روزها برخی کانالهای مربوط به این کسب و کارها رو در کانال خودم معرفی کنم.
امیدوارم این کار خیلی خیلی کوچیک من بتونه کمکی حداقلی به مردمی بکنه که شرافتمندانه در صدد داشتن درامدی هستند .
پس اگر کسب و کاری اینچنینی دارید حتما بهم پیام بدید .و یه بنر هم برای کانالتون آماده داشته باشید لطفا❤️
@aydel7
به امید روزهای زیبا عزیزای دلم❤️
❤43😢3
❤36
من به او در دلم می گویم "بابا نقلی"
پیرمرد ریزه ی خوش اخلاقی که بتازگی مغازه ی خرازی قدیمی اش را به اینجا منتقل کرده ست .
وارد دکانش که میشوی با لبخند به تو سلام می دهد روپوش سرمه ای مرتبی به سبک کاسب های قدیمی بازار برتن دارد و هر چیز خرد و ریزه ای که فکرش را بکنی در دکانش پیدا میشود.
چیزهایی که به ندرت جای دیگر میتوانی پیدایشان کنی .
برکت را به بیش ترجیح می دهد این است که در وضعیت فعلی که ۵۰ هزار تومانی پول خُرد به حساب می آید در دکان بابا نقلی میتوانی جنسهای هزار تومنی پیدا کنی .
من راستش مدتهاست هزار تومنی ندیده ام و خوب ست که کارتخوان دارد تا آدم آن مبلغ را کارت بکشد .
وقتی خیلی خرید کنی ناگهان چرتکه اش را از زیر میز بیرون می کشد و شروع می کند به چرتکه انداختن ،آدم از صدای ترق ترق مهره های چرتکه اش به وجد می آید.
و آن تلفن سبز رنگ زنگ دار ،که روزگاری در خانه ی همه ی ما به نوبت روزهایی را گذرانده ست که چه وقتهایی از روی مشق ها بلند شدیم تا به صدای وحشتناکش پایان دهیم و جواب تلفن را بدهیم.
که چه روزهایی ندانستیم کی پشت خط ست و به ذوق شنیدن صدایی خاص تلفن را برداشتیم.
رادیوی کوچکش تمام روز را بی وقفه در حال پخش اخبار و موسیقی ست ،این قسمت مرا میبرد به اتاق دایی احمد، دایی احمد هم رادیویی همیشه روشن داشت که بعد از رفتنش بشکلی غریبانه خاموش شد .
در این دکان کوچک خرازی گمشده ی این روزهای ما،آرامش به وفور موج می زند.
لبخند دوستانه و نگاه گرم بابا نقلی آدم را به زندگی امیدوار می کند وارد دکانش که میشوی انگار که از دریای طوفان زده به جزیره ی کوچک آرامی رسیده باشی .
اینجا همه چیز اصیل ست و میتوان در آن کودک شد .
بعد از خداحافظی از پیرمرد مهربان باید دوباره کتت را محکم به تنت بچسبی و از دکان بیرون بروی چون آن بیرون طوفانها هنوز پابرجاست
آن بیرون دنیای جدید بزرگسالی ست که اصالت در آن گم شده ست .
ولی همین چند لحظه آرامش هم غنیمت ست.
همین
#عادله_زمانی
پیرمرد ریزه ی خوش اخلاقی که بتازگی مغازه ی خرازی قدیمی اش را به اینجا منتقل کرده ست .
وارد دکانش که میشوی با لبخند به تو سلام می دهد روپوش سرمه ای مرتبی به سبک کاسب های قدیمی بازار برتن دارد و هر چیز خرد و ریزه ای که فکرش را بکنی در دکانش پیدا میشود.
چیزهایی که به ندرت جای دیگر میتوانی پیدایشان کنی .
برکت را به بیش ترجیح می دهد این است که در وضعیت فعلی که ۵۰ هزار تومانی پول خُرد به حساب می آید در دکان بابا نقلی میتوانی جنسهای هزار تومنی پیدا کنی .
من راستش مدتهاست هزار تومنی ندیده ام و خوب ست که کارتخوان دارد تا آدم آن مبلغ را کارت بکشد .
وقتی خیلی خرید کنی ناگهان چرتکه اش را از زیر میز بیرون می کشد و شروع می کند به چرتکه انداختن ،آدم از صدای ترق ترق مهره های چرتکه اش به وجد می آید.
و آن تلفن سبز رنگ زنگ دار ،که روزگاری در خانه ی همه ی ما به نوبت روزهایی را گذرانده ست که چه وقتهایی از روی مشق ها بلند شدیم تا به صدای وحشتناکش پایان دهیم و جواب تلفن را بدهیم.
که چه روزهایی ندانستیم کی پشت خط ست و به ذوق شنیدن صدایی خاص تلفن را برداشتیم.
رادیوی کوچکش تمام روز را بی وقفه در حال پخش اخبار و موسیقی ست ،این قسمت مرا میبرد به اتاق دایی احمد، دایی احمد هم رادیویی همیشه روشن داشت که بعد از رفتنش بشکلی غریبانه خاموش شد .
در این دکان کوچک خرازی گمشده ی این روزهای ما،آرامش به وفور موج می زند.
لبخند دوستانه و نگاه گرم بابا نقلی آدم را به زندگی امیدوار می کند وارد دکانش که میشوی انگار که از دریای طوفان زده به جزیره ی کوچک آرامی رسیده باشی .
اینجا همه چیز اصیل ست و میتوان در آن کودک شد .
بعد از خداحافظی از پیرمرد مهربان باید دوباره کتت را محکم به تنت بچسبی و از دکان بیرون بروی چون آن بیرون طوفانها هنوز پابرجاست
آن بیرون دنیای جدید بزرگسالی ست که اصالت در آن گم شده ست .
ولی همین چند لحظه آرامش هم غنیمت ست.
همین
#عادله_زمانی
❤43
همیشه گفته ام بنشین برایت چای دم کرده ام
یک بار بگو بنشین برایت چای دم کرده ام .
آن که همیشه مهربان ست و صبور هم گاهی نیاز دارد کسی مهربانش باشد و صبورش
آنکس که همیشه میشنود هم نیاز دارد گاهی بگویید و آرام شود .
راستی رفیق چایت دم ست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
یک بار بگو بنشین برایت چای دم کرده ام .
آن که همیشه مهربان ست و صبور هم گاهی نیاز دارد کسی مهربانش باشد و صبورش
آنکس که همیشه میشنود هم نیاز دارد گاهی بگویید و آرام شود .
راستی رفیق چایت دم ست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28