"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جمعه های کودکی
آرام می گذشت و شیرین
انگار یک غار امن میان طوفانها بود وقتی بعد از یک هفته درس و امتحان و صبح زود بیدار شدن به آن می رسیدی‌.
یک ساعت خواب بیشتری بود و برنامه ی کودکی بعد از صبحانه
بیخیالی مطلق و بوی آبگوشت روی بار مادر که با شتاب و بی توجه به اطراف قل می زد .
جمعه های کودکی هر ساعتش یک مزه ای داشت مزه ی طالبی های تابستانی یا خرمالوهای پاییزی شاید هم طعم گیلاس های اواخر بهار
جمعه های کودکی ترسی از غروب دلگیر نداشت همه چیز نقره ای بود و درخشان
نمیدانم سالها بعد چه چیزی فرق کرد .چه چیزی عوض شد که دنیا برای کودکی های شیرین دیگر وقتی نداشت .
جای چایی های خوش رنگ جمعه را قهوه های تلخ و جای غروب های نقره ای غروب های دلگیر توام با دود سیگار گرفت.
شاید بزرگ شدن بهای سنگینی داشت
بهایی به قیمت از دست دادن جمعه های خوش آب و رنگ
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢6💔5
برای دوستی بین حال و احوال نوشتم
حالت چطوره؟ خوش میگذره ؟‌
راستش قبل از اینکه او پاسخ دهد خودم چند ثانیه در سکوت و بهت معلق ماندم .
عجب سوال عجیبی پرسیدم .
خوش گذشتن؟؟
در روزهای خاکستری ؟
پس قبل از تایپ کردنش نوشتم نمی‌خواهد جواب بدهی چون خودم می داند که :
نه در واقع خوش نمی‌گذرد فقط می گذرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔27😢13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو دریای من بودی آغوش وا کن
که می‌خواهد این قوی زیبا بمیرد..😢

@adelehz
18😢14
گاهی دلم می‌خواهد خودم را در آغوش بگیرم و بگویم
مرا ببخش که نتوانستم آنقدری که لیاقتت بود خوشحالت کنم.سخت تلاش کردم تا بتوانم برایت کاری بکنم اما نشد که نشد .
دوست دارم خودم را در آغوش بکشم و بگویم عزیزم مرا ببخش که نتوانستم آدمهایی را پیدا کنم که باعث شادی ات شوند...
در واقع هر آدمی یک آغوش محکم اینچنینی به خودش بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
30😢11
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
13
رادیو سوئد گزارش داده جسد مردی که دو یا سه سال قبل در بستر خواب در خانه‌اش در شهر گوتنبرگ سویدن فوت کرده بود، هنگامی کشف شد که خانه‌اش در معرض نمایش برای فروش گذاشته شد.
این مرد که حدود هشتاد سال سن داشت، دو تا سه سال قبل و به دلایل نا معلوم در بستر خوابش درگذشته است.
یک نهاد دولتی بنام «اداره اجرائیات»، آپارتمان او را دو ماه قبل به فروش گذاشت، چون در دوسال گذشته پول خدمات آپارتمان و بقیه هزینه‌ها پرداخت نشده و این نهاد نتوانسته با مردی که درگذشته، تماس برقرار کند.
بازدید کنندگان و خریداران، یکی یکی آمدند و آپارتمان را دیدند، اما هیچ کسی متوجه جسد خشک شده ی مرد هشتاد ساله در زیر لحاف نشدند.
در نهایت، یک کارمند «اداره اجرائیات» متوجه شد که جسدی زیر لحاف افتاده است.
به دلیل اینکه جسد خشک شده بود و بوی آن کاملاً از بین رفته بود، در این مدت نه همسایه‌ها و نه بازدیدکنندگان، متوجه آن نشدند.
یک رسانه سوئدی دختر این مرد را پیدا کرد و با او مصاحبه کرده و این خانم گفت، از ۲۰ سال به این‌سو با پدرش تماس نداشته و نمی‌داند چه بر سر پدرش گذشته است. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که احتمال دارد اموال و اجناس خانه پدرش در جریان بازدید مشتری‌ها از خانه دزدی شده باشند!!!


پ.ن: ۲۰ سال دخترت ازت خبر نگیره،۳ سال بعد مرگت بفهمند مردی
یعنی توی ۸ میلیارد آدم بود و نبودت برای یه نفر هم مهم نباشه !
والله که غربت همینه و لا غیر
#عادله_زمانی
@adelehz
😢52💔211
شبی‌ از میان‌ اینهمه‌ درد، امید‌ می‌‌روید

امیر حیدرپور

@adelehz
🕊28💔8😁1
شبتون بخیر نقل و نبات ها ❤️
دوستتون دارم
خدا براتون بسازه جوری که هیچکی نتونه خرابش کنه❤️
@afelehz
51😁2👍1
هرگاه زندگی به من بیشتر از بیش فشار می آورد
به کتاب پناه می برم .
بگذار لابلای خطوط سفر کنم به جهانی دیگر
بگذار کسی دیگر باشم .
اگر اینجا مجالی برای زندگی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
27
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در دنیای خواننده های دوزاری که با صدتا افکت صداشون قابل شنیدن میشه و اشعاری که میخونن در واقع شعر که نه سس شعر هست!!!
گوش جان بسپارید به این نغمه ی جانانه ی خراسانی و روح تون و صیقل بدید .
تمام شد و رفت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
34
"زنی که‌گم کردم "
ولی این خیلی ترسناکه ایشون خودشون ساکن سوئد هستند. @adelehz
دلم همسایه ی فضولی میخواد که به بهانه ی نذری آوردن بیاد تو خونم سرک بکشه اما بهم فکر کنه و مرده و زنده ام براش فرق کنه 😢
😢24😁216
اینکه کسی شما را دوست دارد بشما مجوزی برای رفتار کردن با او به گونه ای که لایقش نیست نمی دهد .
چون لیاقت دوست داشته شدن را داشتن، هنر بزرگی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
41💔6
ملکه ثریا طرزی، ملکه ی افغانستان که تمام جواهراتش را فروخت تا اولین مکتب دخترانه را تاسیس کند .
ولی متاسفانه امروز دخترانش از رفتن به مدرسه محروم هستند.
@adelehz
😢57💔94
"زنی که‌گم کردم "
Photo
زن بودن گناه ما بود و بی خبر بودیم.
#عادله_زمانی
💔45😢101
به دلِ خسته بگویید، خداوندی هست

ناشناس

شب زیبا❤️
@adelehz
💔32🕊188
اگر گذشته ای داری که ناراحتت می‌کند، همین حالا فراموشش کن.
داستان تازه‌ای برای زندگی‌ات بساز و به آن ایمان داشته باش.
فقط بر لحظاتی تمرکز کن که در آن‌ها، به خواسته‌ات رسیده‌ای.
این نیرو کمکت می‌کند تا خواسته‌ات را انجام دهی.

📓کوه پنجم
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
29😢6
بنظرم دنیا برعکس آنچه می گوید عمل می کند
مگر قرار نیست هر انسانی یک بار زندگی کند و یک بار بمیرد
پس این همه مردن یک انسان برای تنها یک بار زندگی کردن منصفانه نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
26😢19🕊11👍1
زنها
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگوییم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگوییم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگ‌ها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث  گذاشتید ؟
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گم‌می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢14💔5