"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
❄️یخبندان گسترده طی هفته آینده در کشور

🔹طی هفته آینده کاهش دما در کشور محسوس‌تر از این هفته بوده و علی الخصوص در ساعات شبانگاهی شب های سردی را در کشور شاهد خواهیم بود.
🔹با کاهش محسوس دما در ساعات کمینه شاهد ثبت دماهای منفی و زیر صفر درجه سانتیگراد در بخش گسترده ای از استان های نیمه غربی کشور خواهیم بود.
🔹استان های سردسیر نیمه غربی و نوار شمالی کشور طی هفته آینده اولین یخبندان گسترده را به ثبت خواهند رساند.

@adelehz
😢103
موضوع داد و گرفت نیست .
ما از معامله در عشق حرف نمی‌زنیم.
اما عشق یا هر تلاشی برای ان باید دوطرفه باشد چون آنکه دوست داشته نشود نمی تواند دوست بدارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
25💔7😢3
روزی که لب آورد ببوسم رمضان شد ...
حامد عسکری
صدا: عادله زمانی🪐
@adelehz
29
ما هميشه زندگى را بديهى فرض مى‌كنيم، نه؟
فكر مى‌كنيم سال‌هاى زيادى پيشِ رو داريم و براى تمام كارهايى كه قرار است در آينده انجام دهيم برنامه ريزى مى‌كنيم، به اين فكر كردم كه هر كدام از ما چه زمان زيادى را با ناراحتى تلف مى‌كنيم، كارهايى را كه نمى‌خواهيم انجام مى‌دهيم و هرگز خودمان را راضى نمى‌كنيم؛ چرا كه فكر می‌کنیم براى آنكه بالاخره، كارى را كه مى‌خواهيم انجام بدهيم، وقت زيادى باقى مانده است؛

اما اين طور نيست، زندگى ممكن است در يک ثانيه تغيير كند، ممكن است در يک لحظه متلاشى شود و در هم بريزد و آن وقت، براى انجام دادن كارهايى كه به تاخير انداخته ايم، خيلى دير است. ديگر خيلى دير است كه بخواهيم بر اساس روياهايى كه تمام اين مدت در سر مى‌پرورانده ايم، زندگى كنيم.


✍🏻 سى بل هاگ

@adelehz
😢124
در هند یک روستایی وجود داره که با بدنیا آمدن هر دختر ۱۱۱ درخت کاشته میشه و احتمالا اگر خانواده‌ای بگه ما توانایی مالی بزرگ کردن دختر رو نداریم اهالی بهش پول و امکانات میدن و تضمین میگیرن که دختر رو تا ۱۸ سالگی ساپورت کنه و بذاره دختر درس بخونه و...
این رسم از سال ۲۰۰۶ وقتی که بزرگ روستا دخترش رو از دست داد، شروع شد و مردم به پیشنهاد همون بزرگ‌ روستا این حرکت رو برای هر دختری که تازه به جمع روستا وارد میشه انجام میدن
درخت‌ها هم اکثر درخت میوه‌اند و از همون میوه هم درآمدزایی میشه. تا الان بیش از ۳۵ هزار درخت در این منطقه بخاطر دختران کاشته شده ست.
@adelehz
65🕊8
برای من از آدمهایی بگو که سراسر زندگی و عشق بودند .
خنده شان شور بود و رقص هایشان افق های زیستن را معنا می کرد
برایم از داستان‌های زیبای گم نشدنی در تاریخ آدم‌ها بگو
از آدمهایی که چیزی جز عشق برای عرضه به جهان نداشتند به آنها که وجود شان لازم بود و نبودشان شور و خلا آفرین .
آنها که جاودانه شدند در قاب های خندان و رقصان
برایم از هرچیزی بگو که دلم را گرم کند
دلم را که شبی در کوهستان میان برف گیر کرده ست ،خوابش گرفته
صدای گرگ ها را از دور دستها ها می‌شنود
اما بین خواب و بیداری رویای خورشیدکی گرم را می بیند ‌..
برایم بگو...
#عادله_زمانی
@adelehz
17
"زنی که‌گم کردم "
Habib – Bebar Ey Barf
امیدوارم امسال برفهای زیادی بر مزار دایی احمد و همه ی اونهایی که رفتند اما بشکلی خاص موندگار شدن بباره ...
😢357
"زنی که‌گم کردم "
Habib – Bebar Ey Barf
این برف زمستون
همین که آب شه
اون وقت بهاره ...🌷
34
همه‌چیز از باریکی پاره می‌شود،
ظلم از کلفتی.


📚سال‌های ابری
👤علی‌اشرف درویشیان


@adelehz
27🕊7💔1
جمعه های کودکی
آرام می گذشت و شیرین
انگار یک غار امن میان طوفانها بود وقتی بعد از یک هفته درس و امتحان و صبح زود بیدار شدن به آن می رسیدی‌.
یک ساعت خواب بیشتری بود و برنامه ی کودکی بعد از صبحانه
بیخیالی مطلق و بوی آبگوشت روی بار مادر که با شتاب و بی توجه به اطراف قل می زد .
جمعه های کودکی هر ساعتش یک مزه ای داشت مزه ی طالبی های تابستانی یا خرمالوهای پاییزی شاید هم طعم گیلاس های اواخر بهار
جمعه های کودکی ترسی از غروب دلگیر نداشت همه چیز نقره ای بود و درخشان
نمیدانم سالها بعد چه چیزی فرق کرد .چه چیزی عوض شد که دنیا برای کودکی های شیرین دیگر وقتی نداشت .
جای چایی های خوش رنگ جمعه را قهوه های تلخ و جای غروب های نقره ای غروب های دلگیر توام با دود سیگار گرفت.
شاید بزرگ شدن بهای سنگینی داشت
بهایی به قیمت از دست دادن جمعه های خوش آب و رنگ
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢6💔5
برای دوستی بین حال و احوال نوشتم
حالت چطوره؟ خوش میگذره ؟‌
راستش قبل از اینکه او پاسخ دهد خودم چند ثانیه در سکوت و بهت معلق ماندم .
عجب سوال عجیبی پرسیدم .
خوش گذشتن؟؟
در روزهای خاکستری ؟
پس قبل از تایپ کردنش نوشتم نمی‌خواهد جواب بدهی چون خودم می داند که :
نه در واقع خوش نمی‌گذرد فقط می گذرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔27😢13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو دریای من بودی آغوش وا کن
که می‌خواهد این قوی زیبا بمیرد..😢

@adelehz
18😢14
گاهی دلم می‌خواهد خودم را در آغوش بگیرم و بگویم
مرا ببخش که نتوانستم آنقدری که لیاقتت بود خوشحالت کنم.سخت تلاش کردم تا بتوانم برایت کاری بکنم اما نشد که نشد .
دوست دارم خودم را در آغوش بکشم و بگویم عزیزم مرا ببخش که نتوانستم آدمهایی را پیدا کنم که باعث شادی ات شوند...
در واقع هر آدمی یک آغوش محکم اینچنینی به خودش بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
30😢11
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
13
رادیو سوئد گزارش داده جسد مردی که دو یا سه سال قبل در بستر خواب در خانه‌اش در شهر گوتنبرگ سویدن فوت کرده بود، هنگامی کشف شد که خانه‌اش در معرض نمایش برای فروش گذاشته شد.
این مرد که حدود هشتاد سال سن داشت، دو تا سه سال قبل و به دلایل نا معلوم در بستر خوابش درگذشته است.
یک نهاد دولتی بنام «اداره اجرائیات»، آپارتمان او را دو ماه قبل به فروش گذاشت، چون در دوسال گذشته پول خدمات آپارتمان و بقیه هزینه‌ها پرداخت نشده و این نهاد نتوانسته با مردی که درگذشته، تماس برقرار کند.
بازدید کنندگان و خریداران، یکی یکی آمدند و آپارتمان را دیدند، اما هیچ کسی متوجه جسد خشک شده ی مرد هشتاد ساله در زیر لحاف نشدند.
در نهایت، یک کارمند «اداره اجرائیات» متوجه شد که جسدی زیر لحاف افتاده است.
به دلیل اینکه جسد خشک شده بود و بوی آن کاملاً از بین رفته بود، در این مدت نه همسایه‌ها و نه بازدیدکنندگان، متوجه آن نشدند.
یک رسانه سوئدی دختر این مرد را پیدا کرد و با او مصاحبه کرده و این خانم گفت، از ۲۰ سال به این‌سو با پدرش تماس نداشته و نمی‌داند چه بر سر پدرش گذشته است. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که احتمال دارد اموال و اجناس خانه پدرش در جریان بازدید مشتری‌ها از خانه دزدی شده باشند!!!


پ.ن: ۲۰ سال دخترت ازت خبر نگیره،۳ سال بعد مرگت بفهمند مردی
یعنی توی ۸ میلیارد آدم بود و نبودت برای یه نفر هم مهم نباشه !
والله که غربت همینه و لا غیر
#عادله_زمانی
@adelehz
😢52💔211
شبی‌ از میان‌ اینهمه‌ درد، امید‌ می‌‌روید

امیر حیدرپور

@adelehz
🕊28💔8😁1
شبتون بخیر نقل و نبات ها ❤️
دوستتون دارم
خدا براتون بسازه جوری که هیچکی نتونه خرابش کنه❤️
@afelehz
51😁2👍1