تاریکی غلیظ سرمازده
و چقدر نور لازم ست
شاید نوری که از سوی خدا بتابد
تا دلی را روشن کند.
اخ ،نور زیبای خدا
لحظه درخشان خندیدن
شکوه رقصی از عمق جان
در این تاریکی ها و گمگشته کوره راههای زندگانی
مرا،مارا دریاب.
حتی از آسمان هفتم
بتاب بر وجودمان
که سرمای این زمستان خندیدن را از یادمان برده است.
بتاب نور زیبای خدا🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
و چقدر نور لازم ست
شاید نوری که از سوی خدا بتابد
تا دلی را روشن کند.
اخ ،نور زیبای خدا
لحظه درخشان خندیدن
شکوه رقصی از عمق جان
در این تاریکی ها و گمگشته کوره راههای زندگانی
مرا،مارا دریاب.
حتی از آسمان هفتم
بتاب بر وجودمان
که سرمای این زمستان خندیدن را از یادمان برده است.
بتاب نور زیبای خدا🖤🥀
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊21
❄️یخبندان گسترده طی هفته آینده در کشور
🔹طی هفته آینده کاهش دما در کشور محسوستر از این هفته بوده و علی الخصوص در ساعات شبانگاهی شب های سردی را در کشور شاهد خواهیم بود.
🔹با کاهش محسوس دما در ساعات کمینه شاهد ثبت دماهای منفی و زیر صفر درجه سانتیگراد در بخش گسترده ای از استان های نیمه غربی کشور خواهیم بود.
🔹استان های سردسیر نیمه غربی و نوار شمالی کشور طی هفته آینده اولین یخبندان گسترده را به ثبت خواهند رساند.
@adelehz
🔹طی هفته آینده کاهش دما در کشور محسوستر از این هفته بوده و علی الخصوص در ساعات شبانگاهی شب های سردی را در کشور شاهد خواهیم بود.
🔹با کاهش محسوس دما در ساعات کمینه شاهد ثبت دماهای منفی و زیر صفر درجه سانتیگراد در بخش گسترده ای از استان های نیمه غربی کشور خواهیم بود.
🔹استان های سردسیر نیمه غربی و نوار شمالی کشور طی هفته آینده اولین یخبندان گسترده را به ثبت خواهند رساند.
@adelehz
😢10❤3
موضوع داد و گرفت نیست .
ما از معامله در عشق حرف نمیزنیم.
اما عشق یا هر تلاشی برای ان باید دوطرفه باشد چون آنکه دوست داشته نشود نمی تواند دوست بدارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ما از معامله در عشق حرف نمیزنیم.
اما عشق یا هر تلاشی برای ان باید دوطرفه باشد چون آنکه دوست داشته نشود نمی تواند دوست بدارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25💔7😢3
ما هميشه زندگى را بديهى فرض مىكنيم، نه؟
فكر مىكنيم سالهاى زيادى پيشِ رو داريم و براى تمام كارهايى كه قرار است در آينده انجام دهيم برنامه ريزى مىكنيم، به اين فكر كردم كه هر كدام از ما چه زمان زيادى را با ناراحتى تلف مىكنيم، كارهايى را كه نمىخواهيم انجام مىدهيم و هرگز خودمان را راضى نمىكنيم؛ چرا كه فكر میکنیم براى آنكه بالاخره، كارى را كه مىخواهيم انجام بدهيم، وقت زيادى باقى مانده است؛
اما اين طور نيست، زندگى ممكن است در يک ثانيه تغيير كند، ممكن است در يک لحظه متلاشى شود و در هم بريزد و آن وقت، براى انجام دادن كارهايى كه به تاخير انداخته ايم، خيلى دير است. ديگر خيلى دير است كه بخواهيم بر اساس روياهايى كه تمام اين مدت در سر مىپرورانده ايم، زندگى كنيم.
✍🏻 سى بل هاگ
@adelehz
فكر مىكنيم سالهاى زيادى پيشِ رو داريم و براى تمام كارهايى كه قرار است در آينده انجام دهيم برنامه ريزى مىكنيم، به اين فكر كردم كه هر كدام از ما چه زمان زيادى را با ناراحتى تلف مىكنيم، كارهايى را كه نمىخواهيم انجام مىدهيم و هرگز خودمان را راضى نمىكنيم؛ چرا كه فكر میکنیم براى آنكه بالاخره، كارى را كه مىخواهيم انجام بدهيم، وقت زيادى باقى مانده است؛
اما اين طور نيست، زندگى ممكن است در يک ثانيه تغيير كند، ممكن است در يک لحظه متلاشى شود و در هم بريزد و آن وقت، براى انجام دادن كارهايى كه به تاخير انداخته ايم، خيلى دير است. ديگر خيلى دير است كه بخواهيم بر اساس روياهايى كه تمام اين مدت در سر مىپرورانده ايم، زندگى كنيم.
✍🏻 سى بل هاگ
@adelehz
😢12❤4
در هند یک روستایی وجود داره که با بدنیا آمدن هر دختر ۱۱۱ درخت کاشته میشه و احتمالا اگر خانوادهای بگه ما توانایی مالی بزرگ کردن دختر رو نداریم اهالی بهش پول و امکانات میدن و تضمین میگیرن که دختر رو تا ۱۸ سالگی ساپورت کنه و بذاره دختر درس بخونه و...
این رسم از سال ۲۰۰۶ وقتی که بزرگ روستا دخترش رو از دست داد، شروع شد و مردم به پیشنهاد همون بزرگ روستا این حرکت رو برای هر دختری که تازه به جمع روستا وارد میشه انجام میدن
درختها هم اکثر درخت میوهاند و از همون میوه هم درآمدزایی میشه. تا الان بیش از ۳۵ هزار درخت در این منطقه بخاطر دختران کاشته شده ست.
@adelehz
این رسم از سال ۲۰۰۶ وقتی که بزرگ روستا دخترش رو از دست داد، شروع شد و مردم به پیشنهاد همون بزرگ روستا این حرکت رو برای هر دختری که تازه به جمع روستا وارد میشه انجام میدن
درختها هم اکثر درخت میوهاند و از همون میوه هم درآمدزایی میشه. تا الان بیش از ۳۵ هزار درخت در این منطقه بخاطر دختران کاشته شده ست.
@adelehz
❤65🕊8
"زنی کهگم کردم "
در هند یک روستایی وجود داره که با بدنیا آمدن هر دختر ۱۱۱ درخت کاشته میشه و احتمالا اگر خانوادهای بگه ما توانایی مالی بزرگ کردن دختر رو نداریم اهالی بهش پول و امکانات میدن و تضمین میگیرن که دختر رو تا ۱۸ سالگی ساپورت کنه و بذاره دختر درس بخونه و... این رسم…
یه دختر از این دنیا میره ولی صدها دختر بدنیا برمیگردند❤️
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
❤55💔4
برای من از آدمهایی بگو که سراسر زندگی و عشق بودند .
خنده شان شور بود و رقص هایشان افق های زیستن را معنا می کرد
برایم از داستانهای زیبای گم نشدنی در تاریخ آدمها بگو
از آدمهایی که چیزی جز عشق برای عرضه به جهان نداشتند به آنها که وجود شان لازم بود و نبودشان شور و خلا آفرین .
آنها که جاودانه شدند در قاب های خندان و رقصان
برایم از هرچیزی بگو که دلم را گرم کند
دلم را که شبی در کوهستان میان برف گیر کرده ست ،خوابش گرفته
صدای گرگ ها را از دور دستها ها میشنود
اما بین خواب و بیداری رویای خورشیدکی گرم را می بیند ..
برایم بگو...
#عادله_زمانی
@adelehz
خنده شان شور بود و رقص هایشان افق های زیستن را معنا می کرد
برایم از داستانهای زیبای گم نشدنی در تاریخ آدمها بگو
از آدمهایی که چیزی جز عشق برای عرضه به جهان نداشتند به آنها که وجود شان لازم بود و نبودشان شور و خلا آفرین .
آنها که جاودانه شدند در قاب های خندان و رقصان
برایم از هرچیزی بگو که دلم را گرم کند
دلم را که شبی در کوهستان میان برف گیر کرده ست ،خوابش گرفته
صدای گرگ ها را از دور دستها ها میشنود
اما بین خواب و بیداری رویای خورشیدکی گرم را می بیند ..
برایم بگو...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤17
"زنی کهگم کردم "
Habib – Bebar Ey Barf
امیدوارم امسال برفهای زیادی بر مزار دایی احمد و همه ی اونهایی که رفتند اما بشکلی خاص موندگار شدن بباره ...
😢35❤7
❤27🕊7💔1
جمعه های کودکی
آرام می گذشت و شیرین
انگار یک غار امن میان طوفانها بود وقتی بعد از یک هفته درس و امتحان و صبح زود بیدار شدن به آن می رسیدی.
یک ساعت خواب بیشتری بود و برنامه ی کودکی بعد از صبحانه
بیخیالی مطلق و بوی آبگوشت روی بار مادر که با شتاب و بی توجه به اطراف قل می زد .
جمعه های کودکی هر ساعتش یک مزه ای داشت مزه ی طالبی های تابستانی یا خرمالوهای پاییزی شاید هم طعم گیلاس های اواخر بهار
جمعه های کودکی ترسی از غروب دلگیر نداشت همه چیز نقره ای بود و درخشان
نمیدانم سالها بعد چه چیزی فرق کرد .چه چیزی عوض شد که دنیا برای کودکی های شیرین دیگر وقتی نداشت .
جای چایی های خوش رنگ جمعه را قهوه های تلخ و جای غروب های نقره ای غروب های دلگیر توام با دود سیگار گرفت.
شاید بزرگ شدن بهای سنگینی داشت
بهایی به قیمت از دست دادن جمعه های خوش آب و رنگ
#عادله_زمانی
@adelehz
آرام می گذشت و شیرین
انگار یک غار امن میان طوفانها بود وقتی بعد از یک هفته درس و امتحان و صبح زود بیدار شدن به آن می رسیدی.
یک ساعت خواب بیشتری بود و برنامه ی کودکی بعد از صبحانه
بیخیالی مطلق و بوی آبگوشت روی بار مادر که با شتاب و بی توجه به اطراف قل می زد .
جمعه های کودکی هر ساعتش یک مزه ای داشت مزه ی طالبی های تابستانی یا خرمالوهای پاییزی شاید هم طعم گیلاس های اواخر بهار
جمعه های کودکی ترسی از غروب دلگیر نداشت همه چیز نقره ای بود و درخشان
نمیدانم سالها بعد چه چیزی فرق کرد .چه چیزی عوض شد که دنیا برای کودکی های شیرین دیگر وقتی نداشت .
جای چایی های خوش رنگ جمعه را قهوه های تلخ و جای غروب های نقره ای غروب های دلگیر توام با دود سیگار گرفت.
شاید بزرگ شدن بهای سنگینی داشت
بهایی به قیمت از دست دادن جمعه های خوش آب و رنگ
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢6💔5
برای دوستی بین حال و احوال نوشتم
حالت چطوره؟ خوش میگذره ؟
راستش قبل از اینکه او پاسخ دهد خودم چند ثانیه در سکوت و بهت معلق ماندم .
عجب سوال عجیبی پرسیدم .
خوش گذشتن؟؟
در روزهای خاکستری ؟
پس قبل از تایپ کردنش نوشتم نمیخواهد جواب بدهی چون خودم می داند که :
نه در واقع خوش نمیگذرد فقط می گذرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
حالت چطوره؟ خوش میگذره ؟
راستش قبل از اینکه او پاسخ دهد خودم چند ثانیه در سکوت و بهت معلق ماندم .
عجب سوال عجیبی پرسیدم .
خوش گذشتن؟؟
در روزهای خاکستری ؟
پس قبل از تایپ کردنش نوشتم نمیخواهد جواب بدهی چون خودم می داند که :
نه در واقع خوش نمیگذرد فقط می گذرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔27😢13
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❤18😢14
گاهی دلم میخواهد خودم را در آغوش بگیرم و بگویم
مرا ببخش که نتوانستم آنقدری که لیاقتت بود خوشحالت کنم.سخت تلاش کردم تا بتوانم برایت کاری بکنم اما نشد که نشد .
دوست دارم خودم را در آغوش بکشم و بگویم عزیزم مرا ببخش که نتوانستم آدمهایی را پیدا کنم که باعث شادی ات شوند...
در واقع هر آدمی یک آغوش محکم اینچنینی به خودش بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا ببخش که نتوانستم آنقدری که لیاقتت بود خوشحالت کنم.سخت تلاش کردم تا بتوانم برایت کاری بکنم اما نشد که نشد .
دوست دارم خودم را در آغوش بکشم و بگویم عزیزم مرا ببخش که نتوانستم آدمهایی را پیدا کنم که باعث شادی ات شوند...
در واقع هر آدمی یک آغوش محکم اینچنینی به خودش بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢11
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤13
رادیو سوئد گزارش داده جسد مردی که دو یا سه سال قبل در بستر خواب در خانهاش در شهر گوتنبرگ سویدن فوت کرده بود، هنگامی کشف شد که خانهاش در معرض نمایش برای فروش گذاشته شد.
این مرد که حدود هشتاد سال سن داشت، دو تا سه سال قبل و به دلایل نا معلوم در بستر خوابش درگذشته است.
یک نهاد دولتی بنام «اداره اجرائیات»، آپارتمان او را دو ماه قبل به فروش گذاشت، چون در دوسال گذشته پول خدمات آپارتمان و بقیه هزینهها پرداخت نشده و این نهاد نتوانسته با مردی که درگذشته، تماس برقرار کند.
بازدید کنندگان و خریداران، یکی یکی آمدند و آپارتمان را دیدند، اما هیچ کسی متوجه جسد خشک شده ی مرد هشتاد ساله در زیر لحاف نشدند.
در نهایت، یک کارمند «اداره اجرائیات» متوجه شد که جسدی زیر لحاف افتاده است.
به دلیل اینکه جسد خشک شده بود و بوی آن کاملاً از بین رفته بود، در این مدت نه همسایهها و نه بازدیدکنندگان، متوجه آن نشدند.
یک رسانه سوئدی دختر این مرد را پیدا کرد و با او مصاحبه کرده و این خانم گفت، از ۲۰ سال به اینسو با پدرش تماس نداشته و نمیداند چه بر سر پدرش گذشته است. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که احتمال دارد اموال و اجناس خانه پدرش در جریان بازدید مشتریها از خانه دزدی شده باشند!!!
پ.ن: ۲۰ سال دخترت ازت خبر نگیره،۳ سال بعد مرگت بفهمند مردی
یعنی توی ۸ میلیارد آدم بود و نبودت برای یه نفر هم مهم نباشه !
والله که غربت همینه و لا غیر
#عادله_زمانی
@adelehz
این مرد که حدود هشتاد سال سن داشت، دو تا سه سال قبل و به دلایل نا معلوم در بستر خوابش درگذشته است.
یک نهاد دولتی بنام «اداره اجرائیات»، آپارتمان او را دو ماه قبل به فروش گذاشت، چون در دوسال گذشته پول خدمات آپارتمان و بقیه هزینهها پرداخت نشده و این نهاد نتوانسته با مردی که درگذشته، تماس برقرار کند.
بازدید کنندگان و خریداران، یکی یکی آمدند و آپارتمان را دیدند، اما هیچ کسی متوجه جسد خشک شده ی مرد هشتاد ساله در زیر لحاف نشدند.
در نهایت، یک کارمند «اداره اجرائیات» متوجه شد که جسدی زیر لحاف افتاده است.
به دلیل اینکه جسد خشک شده بود و بوی آن کاملاً از بین رفته بود، در این مدت نه همسایهها و نه بازدیدکنندگان، متوجه آن نشدند.
یک رسانه سوئدی دختر این مرد را پیدا کرد و با او مصاحبه کرده و این خانم گفت، از ۲۰ سال به اینسو با پدرش تماس نداشته و نمیداند چه بر سر پدرش گذشته است. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که احتمال دارد اموال و اجناس خانه پدرش در جریان بازدید مشتریها از خانه دزدی شده باشند!!!
پ.ن: ۲۰ سال دخترت ازت خبر نگیره،۳ سال بعد مرگت بفهمند مردی
یعنی توی ۸ میلیارد آدم بود و نبودت برای یه نفر هم مهم نباشه !
والله که غربت همینه و لا غیر
#عادله_زمانی
@adelehz
😢52💔21❤1