"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
رفقا با چی وصلید؟
@aydel7
13😢3
دارم کتاب میخونم و منتظرم بالای صفحه نوفیکیشن بیاد یا دو بار میزنم رو صفحه که خاموش نشه😐
خدایا خل شدیم تو این زمونه ات😒
@adelehz
😁33😢13🕊5
سلام به آنها که پلی لیست شان حتی یک آهنگ شاد نداشت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔49😢12
دوستتون دارم
شبتون بخیر رفقا
تو کوچه ی ما هم عروسی میشه یه روز ❤️
@adelehz
44🕊11😢1
زنان به شنیدن نیاز دارند .
معمولا زنان در یک‌رابطه ی عاطفی به شنیدن دوستت دارم یا ابراز عشق از طرف مرد بیشتر نیاز دارند به شکلی که هربار اگر بشنوند که توسط شریک‌احساسی خود دوست داشته می شوند به همان اندازه برای شان جذاب و تازه ست که اولین بار .
گرچه ابراز علاقه ی مستقیم برای زنان بسیار باارزش ست اما در صورتی که چنین چیزی رخ ندهد می کوشند در رفتار مردان به دنبال نشانه هایی دال بر توجه و عشق آنها به خودشان بیابند .
مردان تصور می کنند اگر یک‌بار به زنی بگویند دوستت دارم ،کافی ست و آن زن باید تا آخر این را به یاد داشته باشد حال آنکه زنان مرتب در حال ارزیابی علاقه ی طرف مقابل به خود هستند و همیشه می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که احساس او تغییری نکرده است .

نشانه های کوچک محبت آمیز مثل تماس های بی دلیل روزانه ،خریدن هدیه ای کوچک گاه و بیگاه ،یادآوری کردن به او که حضورش تا چه حد باعث خوشحالی و آرامش ست .می تواند باعث تداوم رابطه گردد.
خوشحال کردن یک‌زن در واقع هزینه ی خیلی زیادی ندارد . زن وقتی بفهمد آنقدر مهم ست که حتی در سخت ترین لحظات زندگی یک‌مرد جایی در قلب او دارد برای خوشحالی آن مرد از هیچ کاری دریغ نکرده و چشم بر بسیاری از کمبودهایش خواهد بست .
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
27💔1
شازده کوچلو گفت اگر فکر کردی می توانی کسی را اهلی خودت کنی اشتباه کردی ،اهلی
شدن باید از دل آدم‌ها بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
29💔7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .

خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
41😢1
"زنی که‌گم کردم "
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند. ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک…
این بچه‌ها به اردو و تفریح و گردش نیامده‌اند. اینجا یک کلاس درس در پارک چیتگر است. جمیله‌السادات میرهادی، یک معلم بازنشسته مقطع ابتدایی،‌ هر روز کودکان کار و خیابان را اینجا جمع می‌کند و به آنها درس می‌دهد تا این بچه‌ها از تحصیل باز نمانند

دانيال معمار

پ.ن میدونید این سرزمین همیشه معلم‌های بزرگ و سربلندی داشته تن خانم معلم‌میرهادی سلامت دستشون و میبوسم

@adelehz
71💔5
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
4
ما را عجب غمیست که گفتن نمی توان

هلالی جغتایی

@adelehz
16🕊8😢6💔3
شبتون بخیر رفقای جانم

بوس بهتون ❤️
🌙🪐
@adelehz
27
به بهانه ی ۳ نوامبر روز جهانی خانم های خانه دار ❤️

قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیم‌مادرانمان در واقع شغل ندارند .

سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بی‌خبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم  با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت  دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .

یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون  کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی
#زنان


@adelehz
30😢5💔1
‍ گمانم ۵-۶ ساله بودم. صدای شهره داشت در اتاق کوچک زیرپله خاله‌کوچیکه پخش می‌شد. من جلوی آینه ایستاده بودم و داشتم خودم را به‌طرز ناشیانه، اما کودکانه‌ای، تکان می‌دادم. خاله داشت نامه عاشقانه‌اش را پاک‌نویس می‌کرد....من نامه‌رسان کوچکی بودم که باید کلمه‌های عاشقانه بین دونفر را به آن‌ها می‌رساندم.

من داشتم توی آینه قدی اتاق خاله با صدای شهره، خودم را تکان می‌دادم که خاله نامه‌اش را گذاشت داخل پاکتی که خودش روی آن را نقاشی کرده بود، بعد داد دستِ من و گفت: «می‌تونی یه جوری بهش بدی که آقا و آبا نبینن؟! نباید هیچ‌کس ببینه! بدبخت می‌شیم.»

و من همه وقت‌ها، کوچکی‌ام را طوری از در آهنی حیاط خانه آقاجان رد می‌کردم که به چشم هیچ‌کس نیایم.

من برای کوچکی خودم، برای تو که دوری، برای خاله‌ای که نامهٔ عاشقانه می‌نوشت و برای مردی که مخاطب نامه‌هایش بود، دل‌تنگم! وسط این دلتنگی تمام‌نشدنی هم خانم شهره با صدای بلندی می‌خواند: غبار راه دورت نشسته رو لباسم...

فاطمه بهروزفخر
@adelehz
22😢11💔1
Shekayat
Sogand
🎧@adelehz
نه ایمون داره نه دین داره نه دل داره یارم...
💔8
زنان تلاش می کنند
تا با مردان برابر شوند!

و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند

اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...

شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!

برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!

سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz
27😢5🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احساس میکنم نیاز دارم گربه داشته باشم🫥
@adelehz
21😁7😢4🕊2
از اینکه کسی به من بگوید عادت می کنی! متنفرم.
نه دوست من !
من عادت نمی کنم .
من فقط یاد میگیرم با یک بحران یا یک خلا هم به زندگی ادامه دهم‌.
عادت کردن به چه؟
به نبود یا فقدان آنچه که باید باشد؟
نه عزیزک نادان من !
من عادت نمیکنم
من فقط می پذیرم که اینگونه هم می‌شود زندگی کرد.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
33💔7😢4
در من زنی خانه دار نگران هفت ساله شدن سیر ترشی هایش ست.
دخترکی اهل قر و فر لاک قرمزش را تجدید می کند و آدامس می ترکاند .
زنی مومن ،کتاب ادعیه اش را روی طاقچه می‌گذارد تا سفره ی نذر را هموار کند .
زنی عاشق موهای شرابی اش را جلوی پنجره باز می کند،سیگاری بر لب می‌گذارد و به خم کوچه چشم‌ می دوزد تا معشوقش را ببیند .
خانم معلمی جوان گچ ها را از سر شانه هایش می تکاند و کرم مرطوب کننده ی ارزان قیمتش را به دست می زند .
دختری مدرسه ای نامه ای عاشقانه را ته جیب روپوشش میچپاند.
و تو رهگذری که در خیابان از کنار من عبور میکنی و لحظه ای عمیق تر نفس میکشی تا عطر شیرین زنانه ای که صبح بر لباسم پاشیدم را محکم تر ببلعی ،آیا باورت می‌شود این‌همه زن در وجود ساکتم زندگی می کنند؟
آه چه زن هایی و چه زن هایی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
42💔11😢3
غمین مباش که غم جاودان نخواهد ماند

نورعلیشاه اصفهانی
@adelehz
🕊17😢1310😁2