"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
میدونم خسته اید
با خستگی هاتونم
دوستتون دارم
شب بخیر رفقای جانم❤️
@adelehz
54😢9
شمس گفت:
«دو مسیر برای رسیدن به تقدس وجود دارد:
مسیر طولانی و دراز ...»
و اشاره به کتاب ها کرد.
«یا مسیر کوتاه»
مولانا پرسید:
«نام آن مسیر کوتاه چیست؟»
شمس گفت:
«طریقت عشق»
@adelehz
24
سکس یا هم آغوشی برای زنان یک رفتار برخواسته از رابطه ی عمیق احساسی ست .بیشتر زنان هم آغوشی را نوعی  ابزار برای ابراز عمیق عاطفه و عشق می دانند .
و آن را متکی به وجود اعتماد و علاقه به پارتنر شان می کنند .
برای زنان هم آغوشی نه تنها مسیر فرونشاندن تکانه ی جنسی بلکه نهایت ابراز یک عشق آتشین تعبیر می شود.
این است که زنان در اوایل آشنایی با یک مرد به موضوعات جنسی کمتر توجه می کنند و به نوعی به دنبال کسب صمیمیت عاطفی با او هستند .
صمیمیت عاطفی می‌تواند در ادامه به نزدیکی جسمانی و عشق بازی منتهی شود.
برخلاف مردان،زنان سکس را تنها یک موضوع ساده نمی دانند بلکه این امر برای آنها پیچیدگی های فراوانی بهمراه دارد .
این است که وقتی زنی از نظر عاطفی دلبسته ی مردی نباشد یا از او رنجیده خاطر باشد بسختی می‌تواند تن به هم آغوشی با او بدهد .
و اگر مجبور به چنین کاری شود نه تنها لذت نمی برد بلکه دچار عذاب نیز خواهد شد .
برای مردان ممکن ست  داشتن یک‌هم آغوشی صمیمانه بعد از جر و بحثی مفصل با شریک جنسی شان یا در اوج یک‌بحران عاطفی بین آن دو  امری عادی به حساب بیاید
اما یک زن تا اعتمادش به علاقه و عاطفه ی مردش دوباره ترمیم نشود قادر به پذیرش دوباره ی  نزدیکی جسمانی نیست .
زنان با قلبشان عاشق می‌شوند و هر نکته و رفتار را هزار بار با ذهنشان مرور می‌کنند. هر اندوه یا رنج می‌تواند بر بدن آنها و حتی نیازهای جسمانی شان مستقیما اثر بگذارد .
در واقع زنان پیش از نزدیکی دل و روح شان نمی‌توانند براحتی جسم مردی را  میزبان باشند.چیزی که در عین سادگی متاسفانه توسط خیلی ها درک نمی شود.
چنین چیزی را نباید به عدم علاقه تعبیر کرد فقط باید به آن زن فرصت داد و سعی کرد اعتمادش به عاطفه و عشق را دوباره بازسازی نمود.
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
77💔3😁1😢1
مهم نیست کسی را از خودت متنفر کنی؛

اما هیچ‌گاه کسی را از خودش متنفر نکن ...


مارک منسن

@adelehz
22😢5
رفقا با چی وصلید؟
@aydel7
13😢3
دارم کتاب میخونم و منتظرم بالای صفحه نوفیکیشن بیاد یا دو بار میزنم رو صفحه که خاموش نشه😐
خدایا خل شدیم تو این زمونه ات😒
@adelehz
😁33😢13🕊5
سلام به آنها که پلی لیست شان حتی یک آهنگ شاد نداشت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔49😢12
دوستتون دارم
شبتون بخیر رفقا
تو کوچه ی ما هم عروسی میشه یه روز ❤️
@adelehz
44🕊11😢1
زنان به شنیدن نیاز دارند .
معمولا زنان در یک‌رابطه ی عاطفی به شنیدن دوستت دارم یا ابراز عشق از طرف مرد بیشتر نیاز دارند به شکلی که هربار اگر بشنوند که توسط شریک‌احساسی خود دوست داشته می شوند به همان اندازه برای شان جذاب و تازه ست که اولین بار .
گرچه ابراز علاقه ی مستقیم برای زنان بسیار باارزش ست اما در صورتی که چنین چیزی رخ ندهد می کوشند در رفتار مردان به دنبال نشانه هایی دال بر توجه و عشق آنها به خودشان بیابند .
مردان تصور می کنند اگر یک‌بار به زنی بگویند دوستت دارم ،کافی ست و آن زن باید تا آخر این را به یاد داشته باشد حال آنکه زنان مرتب در حال ارزیابی علاقه ی طرف مقابل به خود هستند و همیشه می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که احساس او تغییری نکرده است .

نشانه های کوچک محبت آمیز مثل تماس های بی دلیل روزانه ،خریدن هدیه ای کوچک گاه و بیگاه ،یادآوری کردن به او که حضورش تا چه حد باعث خوشحالی و آرامش ست .می تواند باعث تداوم رابطه گردد.
خوشحال کردن یک‌زن در واقع هزینه ی خیلی زیادی ندارد . زن وقتی بفهمد آنقدر مهم ست که حتی در سخت ترین لحظات زندگی یک‌مرد جایی در قلب او دارد برای خوشحالی آن مرد از هیچ کاری دریغ نکرده و چشم بر بسیاری از کمبودهایش خواهد بست .
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
27💔1
شازده کوچلو گفت اگر فکر کردی می توانی کسی را اهلی خودت کنی اشتباه کردی ،اهلی
شدن باید از دل آدم‌ها بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
29💔7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .

خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
41😢1
"زنی که‌گم کردم "
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند. ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک…
این بچه‌ها به اردو و تفریح و گردش نیامده‌اند. اینجا یک کلاس درس در پارک چیتگر است. جمیله‌السادات میرهادی، یک معلم بازنشسته مقطع ابتدایی،‌ هر روز کودکان کار و خیابان را اینجا جمع می‌کند و به آنها درس می‌دهد تا این بچه‌ها از تحصیل باز نمانند

دانيال معمار

پ.ن میدونید این سرزمین همیشه معلم‌های بزرگ و سربلندی داشته تن خانم معلم‌میرهادی سلامت دستشون و میبوسم

@adelehz
71💔5
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
4
ما را عجب غمیست که گفتن نمی توان

هلالی جغتایی

@adelehz
16🕊8😢6💔3
شبتون بخیر رفقای جانم

بوس بهتون ❤️
🌙🪐
@adelehz
27
به بهانه ی ۳ نوامبر روز جهانی خانم های خانه دار ❤️

قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیم‌مادرانمان در واقع شغل ندارند .

سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بی‌خبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم  با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت  دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .

یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون  کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی
#زنان


@adelehz
30😢5💔1
‍ گمانم ۵-۶ ساله بودم. صدای شهره داشت در اتاق کوچک زیرپله خاله‌کوچیکه پخش می‌شد. من جلوی آینه ایستاده بودم و داشتم خودم را به‌طرز ناشیانه، اما کودکانه‌ای، تکان می‌دادم. خاله داشت نامه عاشقانه‌اش را پاک‌نویس می‌کرد....من نامه‌رسان کوچکی بودم که باید کلمه‌های عاشقانه بین دونفر را به آن‌ها می‌رساندم.

من داشتم توی آینه قدی اتاق خاله با صدای شهره، خودم را تکان می‌دادم که خاله نامه‌اش را گذاشت داخل پاکتی که خودش روی آن را نقاشی کرده بود، بعد داد دستِ من و گفت: «می‌تونی یه جوری بهش بدی که آقا و آبا نبینن؟! نباید هیچ‌کس ببینه! بدبخت می‌شیم.»

و من همه وقت‌ها، کوچکی‌ام را طوری از در آهنی حیاط خانه آقاجان رد می‌کردم که به چشم هیچ‌کس نیایم.

من برای کوچکی خودم، برای تو که دوری، برای خاله‌ای که نامهٔ عاشقانه می‌نوشت و برای مردی که مخاطب نامه‌هایش بود، دل‌تنگم! وسط این دلتنگی تمام‌نشدنی هم خانم شهره با صدای بلندی می‌خواند: غبار راه دورت نشسته رو لباسم...

فاطمه بهروزفخر
@adelehz
22😢11💔1
Shekayat
Sogand
🎧@adelehz
نه ایمون داره نه دین داره نه دل داره یارم...
💔8
زنان تلاش می کنند
تا با مردان برابر شوند!

و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند

اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...

شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!

برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!

سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz
27😢5🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM