Azizam
Mahasti
بچه که بودم مامانم با ضبط صوت کوچلوی توی آشپزخونه اش این آهنگ و پلی می کرد و به کاراش می رسید منم با اون دامن های گلدار کوتاهی که برام می دوخت دورش می چرخیدم و برای خودم می رقصیدم.
مدتیه آهنگ شاد گوش نمیدم نه که نخوام نمی تونم یه غمی گوشه ی دلمنشسته حس میکنم اگه آهنگ شاد بشنوم انگار دارم به یه نفر خیانت می کنم ..
امشب اما ..
این آهنگ و گذاشتم و چشمامو بستم انگار ایمان داشته باشم که
یه روز دوباره مامانم این آهنگ و توی آشپزخونه اش پلی میکنه و با دامن کلوش سیاه قشنگش اونجا راه میره ..
یه روز دوباره کتلت های خوشمزه و کوکوهای سرخ شده می چینیم توی چینی های گلسرخی
یه روز دوباره مامان هامون اینقدر حالشون خوب میشه که شب با بیگودی آب جوشی بخوابند و صبح با موهای فر و رژ لبهای مکه ای برای باباهامون دلبری کنند .
یه روز همه چیز قشنگ تر میشه
یه روز از ظهر تا نزدیک غروب این طرف و اون طرف می دویم تا به عروسی دختر همسایه برسیم و اونجا با آهنگهای قر دار یه دل سیر برقصیم.
یه روز دوباره زرشک پلوها با نوشابه های زرد عروسی ها حالمون و خوب میکنه
یه روز دوباره ذوق میکنیم
همین
#عادله_زمانی
مدتیه آهنگ شاد گوش نمیدم نه که نخوام نمی تونم یه غمی گوشه ی دلمنشسته حس میکنم اگه آهنگ شاد بشنوم انگار دارم به یه نفر خیانت می کنم ..
امشب اما ..
این آهنگ و گذاشتم و چشمامو بستم انگار ایمان داشته باشم که
یه روز دوباره مامانم این آهنگ و توی آشپزخونه اش پلی میکنه و با دامن کلوش سیاه قشنگش اونجا راه میره ..
یه روز دوباره کتلت های خوشمزه و کوکوهای سرخ شده می چینیم توی چینی های گلسرخی
یه روز دوباره مامان هامون اینقدر حالشون خوب میشه که شب با بیگودی آب جوشی بخوابند و صبح با موهای فر و رژ لبهای مکه ای برای باباهامون دلبری کنند .
یه روز همه چیز قشنگ تر میشه
یه روز از ظهر تا نزدیک غروب این طرف و اون طرف می دویم تا به عروسی دختر همسایه برسیم و اونجا با آهنگهای قر دار یه دل سیر برقصیم.
یه روز دوباره زرشک پلوها با نوشابه های زرد عروسی ها حالمون و خوب میکنه
یه روز دوباره ذوق میکنیم
همین
#عادله_زمانی
❤28💯18😢7🕊5
❤54
در سخت ترین شبهای زندگی ام آنگاه که با چشمان خیس سر بر بالشت گذاشتم و از شدت گریه خواب پشت پلک هایم نشست آنچه مرا سرپا نگه داشت قدرت تصور و خیال پردازی ام بود.
من در گریه خنده را تصور کردم
و هنگام ناراحتی روزهای شادی
و در هنگام باران آفتاب را
پس هر چه از من میخواهی بگیر ولی قدرت خیال پردازی ام را نه
بگذار آنچه نیست را تصور کنم و به آن امید چشم بر بهم بگذارم .
که کسی نمی داند فردا چه خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
من در گریه خنده را تصور کردم
و هنگام ناراحتی روزهای شادی
و در هنگام باران آفتاب را
پس هر چه از من میخواهی بگیر ولی قدرت خیال پردازی ام را نه
بگذار آنچه نیست را تصور کنم و به آن امید چشم بر بهم بگذارم .
که کسی نمی داند فردا چه خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤40😢8
هالووین واسه اینخارجی های نازک نارنجیه
وگرنه ما که در طول سال داریم پشم های برباد رفته مونو جمع میکنیم 😒
@adelehz
وگرنه ما که در طول سال داریم پشم های برباد رفته مونو جمع میکنیم 😒
@adelehz
😁31😢9💔3
روباه با گذشت بود شازده کوچلو عاشقش بود اما اگه روباه از بعضی رفتاراش می رنجید شازده کوچلو سرد برخورد می کرد و متهمش میکرد به بی درکی روباه دور شد چون دلش گرفته بود شازده کوچلو سرد جوابشو داد دل روباه که دوباره نزدیک شده بود بازم شکست . تقصیر روباه بود ؟
anonymous poll
نه شازده کوچلو نباید سعی می کرد انتقام بگیره روباه گناهی نداشت فقط دلش گرفته بود. – 42
👍👍👍👍👍👍👍 76%
شازده کوچلو حوصله ی گلایه های روباه و نداشته و خواسته ادبش کنه. – 8
👍 15%
آره،روباه بازم باید درک میکرد و گلایه نمی کرد. – 5
👍 9%
👥 55 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
نه شازده کوچلو نباید سعی می کرد انتقام بگیره روباه گناهی نداشت فقط دلش گرفته بود. – 42
👍👍👍👍👍👍👍 76%
شازده کوچلو حوصله ی گلایه های روباه و نداشته و خواسته ادبش کنه. – 8
👍 15%
آره،روباه بازم باید درک میکرد و گلایه نمی کرد. – 5
👍 9%
👥 55 people voted so far. Poll closed.
😢8❤2💔1
❤54😢9
شمس گفت:
«دو مسیر برای رسیدن به تقدس وجود دارد:
مسیر طولانی و دراز ...»
و اشاره به کتاب ها کرد.
«یا مسیر کوتاه»
مولانا پرسید:
«نام آن مسیر کوتاه چیست؟»
شمس گفت:
«طریقت عشق»
@adelehz
«دو مسیر برای رسیدن به تقدس وجود دارد:
مسیر طولانی و دراز ...»
و اشاره به کتاب ها کرد.
«یا مسیر کوتاه»
مولانا پرسید:
«نام آن مسیر کوتاه چیست؟»
شمس گفت:
«طریقت عشق»
@adelehz
❤24
سکس یا هم آغوشی برای زنان یک رفتار برخواسته از رابطه ی عمیق احساسی ست .بیشتر زنان هم آغوشی را نوعی ابزار برای ابراز عمیق عاطفه و عشق می دانند .
و آن را متکی به وجود اعتماد و علاقه به پارتنر شان می کنند .
برای زنان هم آغوشی نه تنها مسیر فرونشاندن تکانه ی جنسی بلکه نهایت ابراز یک عشق آتشین تعبیر می شود.
این است که زنان در اوایل آشنایی با یک مرد به موضوعات جنسی کمتر توجه می کنند و به نوعی به دنبال کسب صمیمیت عاطفی با او هستند .
صمیمیت عاطفی میتواند در ادامه به نزدیکی جسمانی و عشق بازی منتهی شود.
برخلاف مردان،زنان سکس را تنها یک موضوع ساده نمی دانند بلکه این امر برای آنها پیچیدگی های فراوانی بهمراه دارد .
این است که وقتی زنی از نظر عاطفی دلبسته ی مردی نباشد یا از او رنجیده خاطر باشد بسختی میتواند تن به هم آغوشی با او بدهد .
و اگر مجبور به چنین کاری شود نه تنها لذت نمی برد بلکه دچار عذاب نیز خواهد شد .
برای مردان ممکن ست داشتن یکهم آغوشی صمیمانه بعد از جر و بحثی مفصل با شریک جنسی شان یا در اوج یکبحران عاطفی بین آن دو امری عادی به حساب بیاید
اما یک زن تا اعتمادش به علاقه و عاطفه ی مردش دوباره ترمیم نشود قادر به پذیرش دوباره ی نزدیکی جسمانی نیست .
زنان با قلبشان عاشق میشوند و هر نکته و رفتار را هزار بار با ذهنشان مرور میکنند. هر اندوه یا رنج میتواند بر بدن آنها و حتی نیازهای جسمانی شان مستقیما اثر بگذارد .
در واقع زنان پیش از نزدیکی دل و روح شان نمیتوانند براحتی جسم مردی را میزبان باشند.چیزی که در عین سادگی متاسفانه توسط خیلی ها درک نمی شود.
چنین چیزی را نباید به عدم علاقه تعبیر کرد فقط باید به آن زن فرصت داد و سعی کرد اعتمادش به عاطفه و عشق را دوباره بازسازی نمود.
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
و آن را متکی به وجود اعتماد و علاقه به پارتنر شان می کنند .
برای زنان هم آغوشی نه تنها مسیر فرونشاندن تکانه ی جنسی بلکه نهایت ابراز یک عشق آتشین تعبیر می شود.
این است که زنان در اوایل آشنایی با یک مرد به موضوعات جنسی کمتر توجه می کنند و به نوعی به دنبال کسب صمیمیت عاطفی با او هستند .
صمیمیت عاطفی میتواند در ادامه به نزدیکی جسمانی و عشق بازی منتهی شود.
برخلاف مردان،زنان سکس را تنها یک موضوع ساده نمی دانند بلکه این امر برای آنها پیچیدگی های فراوانی بهمراه دارد .
این است که وقتی زنی از نظر عاطفی دلبسته ی مردی نباشد یا از او رنجیده خاطر باشد بسختی میتواند تن به هم آغوشی با او بدهد .
و اگر مجبور به چنین کاری شود نه تنها لذت نمی برد بلکه دچار عذاب نیز خواهد شد .
برای مردان ممکن ست داشتن یکهم آغوشی صمیمانه بعد از جر و بحثی مفصل با شریک جنسی شان یا در اوج یکبحران عاطفی بین آن دو امری عادی به حساب بیاید
اما یک زن تا اعتمادش به علاقه و عاطفه ی مردش دوباره ترمیم نشود قادر به پذیرش دوباره ی نزدیکی جسمانی نیست .
زنان با قلبشان عاشق میشوند و هر نکته و رفتار را هزار بار با ذهنشان مرور میکنند. هر اندوه یا رنج میتواند بر بدن آنها و حتی نیازهای جسمانی شان مستقیما اثر بگذارد .
در واقع زنان پیش از نزدیکی دل و روح شان نمیتوانند براحتی جسم مردی را میزبان باشند.چیزی که در عین سادگی متاسفانه توسط خیلی ها درک نمی شود.
چنین چیزی را نباید به عدم علاقه تعبیر کرد فقط باید به آن زن فرصت داد و سعی کرد اعتمادش به عاطفه و عشق را دوباره بازسازی نمود.
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
❤77💔3😁1😢1
دارم کتاب میخونم و منتظرم بالای صفحه نوفیکیشن بیاد یا دو بار میزنم رو صفحه که خاموش نشه😐
خدایا خل شدیم تو این زمونه ات😒
@adelehz
خدایا خل شدیم تو این زمونه ات😒
@adelehz
😁33😢13🕊5
💔49😢12
❤44🕊11😢1
زنان به شنیدن نیاز دارند .
معمولا زنان در یکرابطه ی عاطفی به شنیدن دوستت دارم یا ابراز عشق از طرف مرد بیشتر نیاز دارند به شکلی که هربار اگر بشنوند که توسط شریکاحساسی خود دوست داشته می شوند به همان اندازه برای شان جذاب و تازه ست که اولین بار .
گرچه ابراز علاقه ی مستقیم برای زنان بسیار باارزش ست اما در صورتی که چنین چیزی رخ ندهد می کوشند در رفتار مردان به دنبال نشانه هایی دال بر توجه و عشق آنها به خودشان بیابند .
مردان تصور می کنند اگر یکبار به زنی بگویند دوستت دارم ،کافی ست و آن زن باید تا آخر این را به یاد داشته باشد حال آنکه زنان مرتب در حال ارزیابی علاقه ی طرف مقابل به خود هستند و همیشه میخواهند اطمینان حاصل کنند که احساس او تغییری نکرده است .
نشانه های کوچک محبت آمیز مثل تماس های بی دلیل روزانه ،خریدن هدیه ای کوچک گاه و بیگاه ،یادآوری کردن به او که حضورش تا چه حد باعث خوشحالی و آرامش ست .می تواند باعث تداوم رابطه گردد.
خوشحال کردن یکزن در واقع هزینه ی خیلی زیادی ندارد . زن وقتی بفهمد آنقدر مهم ست که حتی در سخت ترین لحظات زندگی یکمرد جایی در قلب او دارد برای خوشحالی آن مرد از هیچ کاری دریغ نکرده و چشم بر بسیاری از کمبودهایش خواهد بست .
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
معمولا زنان در یکرابطه ی عاطفی به شنیدن دوستت دارم یا ابراز عشق از طرف مرد بیشتر نیاز دارند به شکلی که هربار اگر بشنوند که توسط شریکاحساسی خود دوست داشته می شوند به همان اندازه برای شان جذاب و تازه ست که اولین بار .
گرچه ابراز علاقه ی مستقیم برای زنان بسیار باارزش ست اما در صورتی که چنین چیزی رخ ندهد می کوشند در رفتار مردان به دنبال نشانه هایی دال بر توجه و عشق آنها به خودشان بیابند .
مردان تصور می کنند اگر یکبار به زنی بگویند دوستت دارم ،کافی ست و آن زن باید تا آخر این را به یاد داشته باشد حال آنکه زنان مرتب در حال ارزیابی علاقه ی طرف مقابل به خود هستند و همیشه میخواهند اطمینان حاصل کنند که احساس او تغییری نکرده است .
نشانه های کوچک محبت آمیز مثل تماس های بی دلیل روزانه ،خریدن هدیه ای کوچک گاه و بیگاه ،یادآوری کردن به او که حضورش تا چه حد باعث خوشحالی و آرامش ست .می تواند باعث تداوم رابطه گردد.
خوشحال کردن یکزن در واقع هزینه ی خیلی زیادی ندارد . زن وقتی بفهمد آنقدر مهم ست که حتی در سخت ترین لحظات زندگی یکمرد جایی در قلب او دارد برای خوشحالی آن مرد از هیچ کاری دریغ نکرده و چشم بر بسیاری از کمبودهایش خواهد بست .
#عادله_زمانی
#زنان
@adelehz
❤27💔1
شازده کوچلو گفت اگر فکر کردی می توانی کسی را اهلی خودت کنی اشتباه کردی ،اهلی
شدن باید از دل آدمها بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
شدن باید از دل آدمها بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29💔7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41😢1
"زنی کهگم کردم "
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند. ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک…
این بچهها به اردو و تفریح و گردش نیامدهاند. اینجا یک کلاس درس در پارک چیتگر است. جمیلهالسادات میرهادی، یک معلم بازنشسته مقطع ابتدایی، هر روز کودکان کار و خیابان را اینجا جمع میکند و به آنها درس میدهد تا این بچهها از تحصیل باز نمانند
دانيال معمار
پ.ن میدونید این سرزمین همیشه معلمهای بزرگ و سربلندی داشته تن خانم معلممیرهادی سلامت دستشون و میبوسم❤
@adelehz
دانيال معمار
پ.ن میدونید این سرزمین همیشه معلمهای بزرگ و سربلندی داشته تن خانم معلممیرهادی سلامت دستشون و میبوسم❤
@adelehz
❤71💔5
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤4