"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کودک بودم‌مادرم عادت داشت در مرکز فرماندهی اش یعنی همان آشپزخانه ی بزرگ پنجره دارش که یک‌نورگیر بزرگ روی سقف بلندش داشت ،حین کار کردن آواز بخواند .
مادر جوان و زیبای من که آن آشپزخانه ی بی روح را تبدیل به معدنی جادویی از عطرهای خاص کرده بود حین سرخ کردن بادمجان های قلمی یا وقتی در سالهایی که همه ی اجاق گازها فر نداشت کیکی خانگی را در کیک‌پز برقی آماده میکرد،آواز میخواند .
مادرم آرام، پیوسته و با تاکید میخواند و گاهی که بین ابیات سکوت می‌کرد من قطره ی درخشانی را می دیدم‌که از گوشه چشمش به سمت پایین سر می خورد .
در آن دنیای کودکانه من فقط مادرم را می دیدم و آشپزخانه ای غرق نور
اما نمیدانستم که آنجا خود بهشت ست و مادرم فرشته اش ..
گاهی دلم برای آن سالها تنگ می‌شود دلم‌میخواهد دوباره کودک‌شوم و دست مادرم را بگیرم تا به آن آشپزخانه برویم شاید مادرم هنوز یک‌تکه کیک گردویی گرم برایم کنار گذاشته باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
36😢14💯1
این شام صبح گردد و این شب سحر شود

خواجوی کرمانی
@adelehz
22🕊10💔6😢2
اگر کسی را دوست دارید او را همانگونه که هست بپذیرید .وقتی از او میخواهید که تغییر کند و بخاطر شما به باورهای خودش خیانت کند چه دلیلی دارد که روزی از شما نگذرد ؟
آنچه دوستش دارید خودِ اوست نه یک نسخه ی بازسازی شده ی باب میل شما
#عادله_زمانی
@adelehz
💔1912😢2
بهشت شاید همچین جایی باشه..❤️
@adelehz
31🕊11😢1
واتساپ دچار اختلال جهانی شده 🐢
@adelehz
😢20😁7
این نوع زندگی که ما امروزه داریم زندگی نیست، رکود است!
مرگ در حال زندگی است!
به تمام این خانه‌های لعنتی نگاه کن و همین‌طور به افراد بی‌هدف داخل خانه‌ها!
گاهی اوقات فکر می‌کنم ما همه جسد هستیم، فقط فرق‌مان با جسد این است که در حالی که ایستاده‌ایم درحال پوسیدنیم...

👤جورج اورول

@adelehz
💔32😢19🕊1
من از قبیله‌ی عصیان و هم‌سرِ دردم
درختی‌ام که کمی سبزم و کمی زردم
به گوش هرچه تبر هم به خنده باید گفت؛
درختی‌ام که شکستم، ولی گل آوردم

هدایت حاذق
@adelehz
28
یه خواربار فروشی هست که بابام ازش خرید میکنه حدودا ۵۰ سال قدمت داره
مغازه ی کوچیکی که قفسه هاش کنار هم هست
ولی هرچی میخریم توش چیزای دیگه پیدا میشه
مثلا من توی شکلات‌ها تخمه پیدا کردم
توی تافی ها شکلات کره ای
توی گردوها بادوم هندی
و امروز لابلای کشمش پلویی ها شکلات های کوچلوی ژله ای 😄
خلاصه هربار خریدا رو میارن من میرم ببینم لابلاشون چی پیدا میکنم🙈😄
@adelehz
42😁22
وجود زن در دنیای مردانه چنین حالتی دارد ،رنگ ست میان بی رنگی
شور ست میان سکون
آوازست در قلب سکوت
من بارها این تصویر را با خود مرور کردم ،من بارها به چشمان این دختر نگاه کردم
و آن سیاهی تلخ را بی او تصور کردم و اندوهگین شدم .
اما وجودش زیباست
و من
این شور زیبا را دوست دارم .
#عادله_زمانی
@adelehz
38😢4
باباش سندروم داون هستپسرش یه دندانپزشک خیلی موفق شده و باهم این عکسها رو گرفتن
دلم ضعف رفت که🥺
@adelehz
68
ما را به دعا کاش فراموش نسازند

رندان سحر خیز که  صاحب نفسانند ...

حافظ
@adelehz
44
دوستتون دارم

شبتون بخیر ❤️
52😁2
نمیدانم تا بحال برای تان اتفاق افتاده است ،یا نه اینکه به خود امروز تان نگاه کنید و آه بکشید
و از خود بپرسید من چرا اینقدر تغییر کردم.
چاق شدم‌
لاغر شدم‌
کتابهایی که قرار بود بخوانم چی شد ؟
مگر قرار نبود هرشب قبل خواب یوگا کنم؟
چرا دوباره لاک‌نمیزنم و به ناخن هایم نمی رسم
چرا تمام شدن عطرم دیگر مهم نیست؟
تابحال شده از دیدن چیزی که شده اید به گریه بیفتید؟
من حس میکنم همه ی ما ممکن ست حداقل یک بار در زندگی به نقطه ی رها کردن خود رسیده باشیم و چه بد نقطه ای ...
این لحظه و این نقطه بدترین قسمت داستان زندگی ست.
لطفاخودتان را از این نقطه نجات دهید .
لطفا به قولهای ساده ای که به خودتان می دهید پایبند بمانید.
ممکن ست سخت باشد اما این چیزی ست که باید بخاطر خودتان انجام دهید و هم به خاطر بقیه ی آدمها
آدمی که که نتواند به خودش متعهد باشد آدمی که نتواند به خودش عشق بورزد آدمی که نتواند از خودش محافظت کند هرگز نخواهد توانست این را برای دیگران انجام دهد .
چطور قرار ست پدر یا مادر یک کودک باشید چطور میخواهید به او عشق بدهید در حالی که حتی از دادن عشق به خودتان ناتوانید.

به قولهای کوچکی که به خودتان داده اید پای بند بمانید می دانم بسیاری از قولهای بزرگ همیشه بدست نمی آیند اما رها کردن خود به حال خود گناه بزرگتری ست .

#عادله_زمانی
@adelehz
😢22💔108
«‏إلى كُل الذين ما زالوا يتظاهروا بِالقوة،
رُغم الضرر الذي لحق بِقلوبهم
سلامٌ عليكم طبتم من الحزن، آمين!»

برای تمام کسانی که هنوز وانمود می‌کنند
قوی‌اند به رغم آسیبی که به قلبشان رسیده!
درود بر شما، دور از غم بمانید؛ آمین.

@adelehz
30😢10🕊7
سلام بر همه ی آنها که خواستند اما نتوانستند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔37😢10🕊4
هرگز نباید عشقی که بتو پیشکش کرده بودم را به هوای همیشگی بودنش ساده می انگاشتی ..
بله عشق من جویباری بود که همیشه جاری بود ولی اشتباه تو این بود که ندانستی جویبار عشقم از وجود تو سرچشمه گرفته بود .
وجودی که می‌دانستم زیباست و آنگاه که زیبایی را کنار گذاشتی آیا آن جویبار جاری باقی می ماند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
23💔11😢3
عزیزکم
مرا ببخش اگر گاهی سکوت میکنم
آنقدر غرق ناتوانی ام برای گفتنم که سکوت تنها راه چاره ام می‌شود.
ناتوانم از گفتن آنچه حجم دردش فراتر از حجم وجود من ست .
مرا ببخش عزیزکم
اگر گاهی با تو که نه حتی با خودم هم سخن نمی‌گویم.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢23💔2
امید، تک‌دُرنای سیبری، با طی مسافت ۵۷۰۰کیلومتری زودتر از هرسال به ایران رسید.
من چندسالی ست که خبرهای امید را میخوانم و وقتی از او میشنوم چراغی در دلم روشن می‌شود انگار که مطمئن شوم کسی وجود دارد که دلش برای ما تنگ می‌شود و خودش را به دیدن ما می رساند .
امید زیبا
امید ِامید بخش
خوش خبر باشی ❤️
خوش آمدی امیدِ خانه
#عادله_زمانی


📸یاسر آزادی‌کناری

@adelehz
44🕊12