"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جمیز وب تصاویر جدید خودش رو منتشر کرده‌ و اسم چیزی که می‌بینید رو گذاشته «ستون‌های آفرینش». ستون‌های آفرینش غبارهای نیمه‌شفافی هستند که ستاره‌ها داخل اونها بوجود میان. نقاط نورانی که می‌بینید ستاره‌های تازه متولد شده‌اند!
این ستون‌ها ۶۵۰۰ سال نوری از ما فاصله دارند.

✍️ مجید میرزایی


@adelehz
27
"زنی که‌گم کردم "
Photo
هر وقت در مورد کشف یه چیز جدید از جهان خلقت میشنوم حسودیم میشه 🥺دلم میخواد خدا حواسش فقط به خودم باشه و مشغول بقیه ی چیزهای عالم نباشه🥺❤️
بنده ی حسود هم داشتن داستانیه
@adelehz
31
شب بخیر رفقا
@adelehz
20😢7💔1
"زنی که‌گم کردم "
شب بخیر رفقا @adelehz
رفقا ❤️
اگه امشب با خدا حرف زدین‌❤️
بگین هوای این بنده شو هم داشته باشه لطفا 🥺
اسم‌منم ببرید 😌
دوستتون دارم
شب بخیر
49🕊9😢6
آیا چیزی در مورد روابط سمی میدونین؟
اینکه چقدر مهمه در روابط تون آسیب نبینید .
#عادله_زمانی
#روابط_سمی

اگر فکر میکنید بدرد کسی میخوره براش ارسال کنید ❤️
@adelehz
18👍2
زنان اگر مجبور شوند،روی دیوارهای زندان آسمان آبی را نقاشی خواهند کرد. اگر پارچه های زخم بندی سوزانده شود، پارچه های بیشتری خواهند بافت.

اگر خرمنها نابود شوند، بذرهای بیشتری خواهند پاشید.

آنجا که دری نیست، زنان در خواهند ساخت و آن را باز خواهند کرد و از آن عبور خواهند کرد و به راههای جدید
و زندگی های جدید گام خواهند نهاد.

کلاریسا پینکولا استس
زنانی که با گرگها میدوند

@adelehz
24
همیشه گفته ام بنشین برایت چای دم کرده ام
یک بار بگو بنشین برایت چای دم کرده ام .
آن که همیشه مهربان ست و صبور هم گاهی نیاز دارد کسی مهربانش باشد و صبورش
آنکس که همیشه می‌شنود هم نیاز دارد گاهی بگوید و آرام شود .
آنی که همیشه منتظرست گاهی نیاز دارد کسی منتظرش باشد .
آنی که همیشه عاشق ست هم باید روزی دوست داشته شود ..
#عادله_زمانی

@adelehz
33😢7
اینقدر نگران زندگیت نباش!
یک وقت‌هایی همه چیز از هم می‌پاشه تا سر جای درستش قرار بگیره... خب؟


شب بخیر رفقا
@adelehz
27😢21🕊4
گلهای ارغوانی ِ شادی
گلهای سرخ خوشحالی
گلهای زیبای آرامش بر خاک باغچه ی دل ما هم روییده خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢145🕊4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه جوری قشنگه که دلم میخواد فقط چشمامو ببندم و تو ستاره هاش غرق بشم 
یعنی آغوش خدا همچین جاییه؟ ❤️💫
#عادله_زمانی
@adelehz
24
هفته ی پیش یه رمان معروف بدون‌توجه به اسم مترجم خریدم‌
به قدری ترجمش افتضاح بود که سردرد گرفتم و کنارش گذاشتم .
دوست گرامی واقعا وقتی زبانت خوب نیست چه لزومی داره از روی گوگل ترانسلیت کتاب ترجمه کنی😐😒
@adelehz
😁45😢61
بگذار نور خاصیت تو باشد و روشنایی هنرت
هرکجا که رفتی از تو شعاع نور باقی بماند و هر که را دیدی در روشنایی ات آرام گیرد ...
و خداوند که نام مبارکش نور ست .
هر کجا دلت گرفت نور را صدا بزن
و او پاسخ خواهد داد.
نور را حذف نکن از زندگیت تا مبادا در تاریکی خشم و کینه و حسد غرق شوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
31🕊3
یکم لبخند بزنید
خندیدن یادتون نره
برای روزهای قشنگ
فرداهای آبی لازمش دارید❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
30
ساعت ده شب از خیابان‌های شهر به خانه برمیگردم ،زیر نور چراغ برق های غمگین به آسفالتی که دیگر رنگ خاکی ندارد و زیر آن نور متفاوت تر می درخشد نگاه میکنم.
صدای جیرجیرکی در دور دست فکر کنم از بین گیاهان پارک کوچک محله به گوش می رسد.
آخ که کاش می‌توانستم بفهمم جیرجیرک ها شبها رویا می بینند یا برای دلشان عاشقانه یک بالشان را بر بال دیگری می کشند ؟
و خانه ها
خانه های جادویی که چراغ هایشان از دور دستها سو سو زنان وجود قلب هایی را یادآوری می کنند.
پشت آن‌پنجره ها که گاها با پرده های ضخیم و گاهی با پرده های حریر رقصان پوشیده شدند هزار دل ایستاده اند.
هزار دلی که کسی نمیفهمد در درونشان چه می‌گذرد.
از پشت پنجره ها که می‌گذرم هیچ نمیدانم آنها در آن خانه ها شادند یا غمگین ..
راستی مردم این شهر،مردم این خانه ها شادند؟
دلم می‌خواهد اینطور فکر کنم
راهم را ادامه می دهم و پیش می روم
سکوت را به آرامش تعبیر میکنم و صدای خفه ی گریه ای که از یکی از خانه ها به گوش می رسد را با خوش‌بینی احمقانه ای نشنیده می گیرم .
دلم‌ میخواهد خیال کنم پشت ان‌پنجره ها
آن هزاران دل شاد زندگی می کنند .
حتی اگر این طور نباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔233
خداوندا آنچنان به دردهایمان برس که به غیر خودت به هیچ درمانگر دیگری نیندیشیم .
به غمگینان دلی شاد
به گرفتاران رهایی
به فقیران مکنت مالی
به سردرگمان راه
به حاجت مندان حاجتشان را ارزانی دار...
و به آنکه تورا میخواهد خودت را هدیه بده .
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
43💔5😢1
بر آنچه از دست رفته افسوس نخورید ،
فقط می توانید آنچه را که غیر واقعی است از دست بدهید و اگر غیر واقعی برود ، آنچه واقعی است به جا می ماند .

دیپاک چوپرا
@adelehz
20😁1
یه طوری شده که میترسم صفحه گوشیم خاموش بشه چون نمیدونم بعدش دوباره فیلترشکن وصل میشه یا نه😐
@adelehz
😢46😁7
سال ۱۳۷۷ خیابون گاندی تهران
توی چشماشون چه برق خوشحالی دیده میشه ..
@adelehz
35😢8
هر بار دوستی قدیمی میبینم ممکن ست با چنین جمله ای روبرو شوم .
شما که براتون راحت جور میشه چرا نمیرید یه سمت دیگه؟؟؟
و هربار بعد  از شنیدن چنین ‌جمله ای من لبخند احمقانه ای تحویل طرف می دهم و برای اینکه با او وارد بحث فرسایشی اعصاب خورد کنی نشوم می‌گویم راستش تا بحال موقعیتش پیش نیامده ولی به آن فکر میکنم .
اما در حقیقت موقعیتش پیش آمده ولی من هیچوقت به آن فکر نکرده ام مگر چندباری که فکرش باعث شد مزه ی تلخی در دهانم احساس کنم .
باید اعتراف کنم با وجود اینکه شاید می توانستم  مهاجرت کنم شاید می‌توانستم راهی جایی دیگر شوم اما از آن ترسیدم !!
البته برای کسی مثل من که خودش شامل نسل دوم مهاجرانی ست که روزگاری برای فرار از آتش جنگ به نزدیکترین خانه ی همسایه رسیدند با اینکه در این‌کشور متولد و بزرگ شده ست هم مهاجرت مفهوم ناشناخته ای نیست اما حتی برای پدر ومادر من و هزاران نفر مثل آنها هم مهاجرت کردن دوباره نوعی درد توام با تلخی را یادآوری می کند .
البته که می شد گذاشت و رفت اما به کجا؟
نه اینکه مقصد فیزیکی وجود نداشته باشد موضوع این نیست .
موضوع این ست که این حجم از خاطرات،دلبستگی ها ،دوستان را باید چه کرد .
من هربار به رفتن از ایران فکر می کنم از خودم میپرسم گیرم که بتوانم بروم درختان توت تنومند کوچه های کودکی ام را که نمی‌توانم با خودم ببرم چه؟
البته که در هر کشوری درختهای زیباتری هم وجود دارد اما من چطور می‌توانم خاطراتی تکرار نشدنی را آنجا دوباره بازسازی کنم .
بوی های آشنا را چکار کنم ؟در آن دیارهای ناشناخته چطور سر صبحی با عطر سنگک بیدار شوم و حریصانه هوای پر از بوی نان تازه را نفس بکشم؟؟؟
این ها شعارهای آب نکشیده ی یک آدم احساسی نیست بلکه چکیده ی زندگی واقعی من و هزاران آدم دیگر است .اینکه نمی توان رفت بی آنکه پشت سر چیزی جا نگذاشت.
اینکه حتی لذت مزه مزه کردن تجربه های جدید هم نمی‌تواند این خلا درونی را پر کند.
میخواهم بگویم گفتن از رفتن آسان ست اما عمل کردن واقعا جان کندن ست .
گمان نمی‌کنم هیچکس از این سرزمین رفته باشد بی آنکه شبی خواب خیابان‌ها و کوچه هایش را ندیده باشد و دلتنگ خنده ها و اشک‌هایش در آن نشده باشد .
حتی اندوه این دیار هم جنس متفاوتی دارد می‌توان فرسنگها دورتر از ایران زندگی کرد اما نمی‌توان به آن فکر نکرد .
من بارها به این فکر کرده ام بارها تصمیم گرفتم این بار بروم و بارها شکست خوردم چون نتوانستم باور کنم در هر جای دیگر جهان بتوانم تمامیت خودم را حفظ کنم بدون اینکه نیمه ای از روحم اینجا جا نمانده باشد .
گفتن از رفتن آسان است
اما رفتن چه ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
44