Lalaei
Darya Dadvar
من گاهی شبها قبل از خواب لالایی میشنوم
این ربطی به کودک درون سابقا شادم که حالا مدتی ست گوشه ای بی سروصدا نشسته و با چشمان درشتش مرا نگاه میکند ندارد.
مرا ببخش فرزند کوچک اگر نمیتوانم لبخند به لبهایت بیاورم .
اما لالایی ها زیباترین نغمه های عالمند بی شک
آوازهای زنانه برای عریان ترین و واقعی ترین عشق یک زن
کودکی که از تاروپود او زنده شده است .
و هر زنی کودکی دارد ولو که او را نزاییده باشد .
من گاهی لالایی میشنوم
نه برای خودم
برای کودکی که در رویاها و سکوت من با من زندگی میکند
برای آرامش کودکی که در درون روحم خانه دارد تا ابد.
#عادله_زمانی
@adelehz
این ربطی به کودک درون سابقا شادم که حالا مدتی ست گوشه ای بی سروصدا نشسته و با چشمان درشتش مرا نگاه میکند ندارد.
مرا ببخش فرزند کوچک اگر نمیتوانم لبخند به لبهایت بیاورم .
اما لالایی ها زیباترین نغمه های عالمند بی شک
آوازهای زنانه برای عریان ترین و واقعی ترین عشق یک زن
کودکی که از تاروپود او زنده شده است .
و هر زنی کودکی دارد ولو که او را نزاییده باشد .
من گاهی لالایی میشنوم
نه برای خودم
برای کودکی که در رویاها و سکوت من با من زندگی میکند
برای آرامش کودکی که در درون روحم خانه دارد تا ابد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20😢2💔2
روز پرنسس های صورتی پوش نه ،بلکه روز ظریف های قوی، نازک های نشکن ،دل کوچولوهای شجاع روز اونایی که همیشه در تاریخ نادیده گرفته شدن روز اونهایی که عقل و منطق و توانایی هم دارند.روز اونهایی که هم میتونند شیطان باشند هم فرشته ! روز غصه خورهای عالم که حتی مادر نشده مادری می کنند مبارک .
بیاد تمام دخترانی که روزی رویایی داشتند اما رویاهایشون و باد برد و خودشون در لابلای برگهای تاریخ گم شدند ...
روز دخترهای نامراد تاریخ هم مبارک 💔
#عادله_زمانی
@adelehz
بیاد تمام دخترانی که روزی رویایی داشتند اما رویاهایشون و باد برد و خودشون در لابلای برگهای تاریخ گم شدند ...
روز دخترهای نامراد تاریخ هم مبارک 💔
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25😢10🕊9
"زنی کهگم کردم "
روز پرنسس های صورتی پوش نه ،بلکه روز ظریف های قوی، نازک های نشکن ،دل کوچولوهای شجاع روز اونایی که همیشه در تاریخ نادیده گرفته شدن روز اونهایی که عقل و منطق و توانایی هم دارند.روز اونهایی که هم میتونند شیطان باشند هم فرشته ! روز غصه خورهای عالم که حتی مادر…
نامراد به لهجه هراتی یعنی کسی که هیچوقت به مراد دلش نرسید ..💔
❤16💔1
دنیا همه را در هم میشکند
ولی پس از آن خیلیها ،
جای شکستگیشان قویتر میشود ...
ارنست همینگوی
@adelehz
ولی پس از آن خیلیها ،
جای شکستگیشان قویتر میشود ...
ارنست همینگوی
@adelehz
❤19
«رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا»
یعنی خدایا منو توی (هرکاری و شغلی یا هرچیزی) به درستی وارد کن و به درستی بیرون بیار! و همیشه از سمت خودت یه نیروی کمکی برای من بفرست!
خیلی قشنگه♥️
شب زیبا
@adelehz
یعنی خدایا منو توی (هرکاری و شغلی یا هرچیزی) به درستی وارد کن و به درستی بیرون بیار! و همیشه از سمت خودت یه نیروی کمکی برای من بفرست!
خیلی قشنگه♥️
شب زیبا
@adelehz
❤34💔14🕊8
«هرقدر انسان، شریف تر و نجیب تر و حساس تر باشد از دیگران بیشتر رنج میبرد! و این دو علت دارد یکی اینکه خود را مستحق خیانت نمیبیند و دیگر اینکه انتظار ندارد بقیه با او جوری رفتار کنند که خودِ او با بقیه رفتار نکرده است..!»
الکساندر دوما
@adelehz
الکساندر دوما
@adelehz
❤46🕊7
یکی از بدترین کارهایی که میتوانید در حق کسی بکنید این است که اورا به چیزی واهی امیدوار کنید .
به چیزی که خودتان هم به وجودش باور ندارید اما بر آن اصرار می ورزید .
با اعتماد کسی که باورتان کرده بازی نکنید
شما خواهید رفت
او هم زنده می ماند
اما بعد از شما دیگر نمیتواند به کسی اعتماد کند و این زجر بزرگی ست .
چقدر نایابند آدمهایی که امیدوارت نمیکنند به آنچه که پای بندش نیستند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به چیزی که خودتان هم به وجودش باور ندارید اما بر آن اصرار می ورزید .
با اعتماد کسی که باورتان کرده بازی نکنید
شما خواهید رفت
او هم زنده می ماند
اما بعد از شما دیگر نمیتواند به کسی اعتماد کند و این زجر بزرگی ست .
چقدر نایابند آدمهایی که امیدوارت نمیکنند به آنچه که پای بندش نیستند .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔23😢6
قصد دارم یک فایل صوتی آموزشی برای عموم در کانال منتشر کنم.کدوم موضوع و انتخاب می کنید؟
anonymous poll
نشانه های یک رابطه ی سمی چیست ؟ – 61
👍👍👍👍👍👍👍 63%
چرا قدرت نوشتار در جهان امروز اهمیت دارد؟ – 36
👍👍👍👍 37%
👥 97 people voted so far.
anonymous poll
نشانه های یک رابطه ی سمی چیست ؟ – 61
👍👍👍👍👍👍👍 63%
چرا قدرت نوشتار در جهان امروز اهمیت دارد؟ – 36
👍👍👍👍 37%
👥 97 people voted so far.
"زنی کهگم کردم "
Farzaneh Faghihi – Bechin Reihon
یه آهنگهایی برام میفرستید که دلم میخواد بغل تون کنم🥺❤️
❤19
در گذشته از تاریکی میترسیدم.شبها که وقت خواب تمام چراغ ها خاموش میشد ترس وجودم را فرا می گرفت .زمان که گذشت و بزرگتر شدم عاشق تاریکی و نور کم شدم وقتی چراغها را در شب خاموش میکردم و به شب نمای توی سالن اکتفا می کردم ،آرامش بود که در من وجودم لبریز می شد .نور به ذات زیباست من هم عاشقش هستم اما در زمانش مثل هر چیز دیگری .
میخواهم بگویمحتی زیباترین چیزها هم اگر در زمانی که متعلق به آنها نیست دیده شوند زیبایی شان را از دست می دهند .
حتی نور هم در شب برهم زننده آرامش می شود .
چقدر هر چیز در زمان خودش زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم بگویمحتی زیباترین چیزها هم اگر در زمانی که متعلق به آنها نیست دیده شوند زیبایی شان را از دست می دهند .
حتی نور هم در شب برهم زننده آرامش می شود .
چقدر هر چیز در زمان خودش زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28
دوستت داشتم و نتوانستم غیر از این باشم .
خواب آرام شباهنگام نبودی که صبح بیدار شوم و دیگر بیادت نیاورم ..
دوستت داشتم و تورا بیاد می آوردم بی آنکه از خودم بپرسم چرا ؟
من هرگز جوابی برای تو نداشتم
همانطور که جوابی برای دلیل دوست داشتنت نداشتم.
نور صبحگاهی من
دوستت داشتم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خواب آرام شباهنگام نبودی که صبح بیدار شوم و دیگر بیادت نیاورم ..
دوستت داشتم و تورا بیاد می آوردم بی آنکه از خودم بپرسم چرا ؟
من هرگز جوابی برای تو نداشتم
همانطور که جوابی برای دلیل دوست داشتنت نداشتم.
نور صبحگاهی من
دوستت داشتم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22💔5😢1
یه جایی از زندگی میفهمی
کسی نمیاد تا خوشحالت کنه
خودت باید بگردی علت واسه خوشحالیت پیدا کنی
به اون لحظه میگن :
"بزرگ شدن "
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی نمیاد تا خوشحالت کنه
خودت باید بگردی علت واسه خوشحالیت پیدا کنی
به اون لحظه میگن :
"بزرگ شدن "
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢10🕊10💔5
گمان اینکه ما میتوانستیم بیشتر عاشق هم باشیم گمان بیهوده ای بود .
این ممکن نبود،عشق ما به هم نهایت یک عشق و خانه ی آخر پر شدن یک پیمانه بود.
گاهی وقتها نباید بدنبال بیشتر و بیشتر شدن گشت تا مبادا لبریز شود آنچه میخواهیم بیشترش کنیم و آنچه داریم هم از دست برود.
بهرحال من گمان میکنم ما بشکلی حساب شده و دقیق عاشق هم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
این ممکن نبود،عشق ما به هم نهایت یک عشق و خانه ی آخر پر شدن یک پیمانه بود.
گاهی وقتها نباید بدنبال بیشتر و بیشتر شدن گشت تا مبادا لبریز شود آنچه میخواهیم بیشترش کنیم و آنچه داریم هم از دست برود.
بهرحال من گمان میکنم ما بشکلی حساب شده و دقیق عاشق هم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢8❤7
خواستن و خواسته شدن
هر گاه یکی هست دیگری کمپیداست .
اما خوشبختترین ها که به گمانم تعدادشان هم کم است کسانی هستند که هم خواسته شدند و هم خواستند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
هر گاه یکی هست دیگری کمپیداست .
اما خوشبختترین ها که به گمانم تعدادشان هم کم است کسانی هستند که هم خواسته شدند و هم خواستند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤35😢3
با قلبی شکسته خبردار شدم که دختر جوان یک دوست قدیمی به سفری ابدی رفته ست .
دختر جوانی بیست و چهارساله که فرشته ای دچار معلولیت بود .
موسکای زیبا که در عین دردهای جسمی بی شمار هنوز لبخند می زد و بهانه ای برای اعتماد به دنیا به نزدیکانش می داد .
بی هوا از خبر رفتنش آگاه شدم و ناگهان مثل حلول سرما بر وجودم به خود لرزیدم ..
رخت بر بستن یک دختر در اوج جوانی چیزی نیست که آدم را نلرزاند اما تصور رفتن دخترکی که تمام عمر درد کشیده و هرگز فرصتی برای انتخاب چیزی در زندگی را نداشته دل آدم را بیشتر می سوزاند .
فرشته ی بی پر وبالی که نه دلی را شکانده بود و نه گناه را میشناخت تا مرتکبش شود .من سابقه ی برخورد با این فرشته ها را دارم و میتوانم میزان پاکی و خوبی شان را تصور کنم .
با پدرش در موردش حرف می زدم درحالی که دستممی لرزید و اشک هایم بر گونه می لغزید .
میگفت بعد از فوتش صورتش آرامش عجیبی داشته تو گویی کسی صورتش را آرایش کرده باشد و انگار نه انگار دردی در وجودش مانده باشد .
به او گفتم حتما برای ضیافت در بهشت آماده شده ست برای سبک سفر کردن و رها شدن از قفس پر درد بدن ..
برای موسکای درد کشیده که نامش معنای تبسم می دهد .
برای تمام دختران و پسران جوانی که این روزها میشنویم رهسپار بهشتی شدند که در زمین ارزانی شان نشد.
برای پدر ومادر موسکا و تمام پدرومادرهایی که دختری یا پسری را به ضیافت بهشت فرستاده اند .
برای جهانی که از فرشته ها خالی میشود
و برای بهشتی که فرشتگان پاک زیادی در آن با لباس سپید در حال خندیدن، آواز خواندن و شادی زندگی می کنند .
برای کودکانی که خداوند آنها را برای خودش بر میدارد و زمین را لایقشان نمی بیند .
برای تمام درد کشیده ها ..
خداوند کاش آرامش و شفایی بر درد ارزانی دارد.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
دختر جوانی بیست و چهارساله که فرشته ای دچار معلولیت بود .
موسکای زیبا که در عین دردهای جسمی بی شمار هنوز لبخند می زد و بهانه ای برای اعتماد به دنیا به نزدیکانش می داد .
بی هوا از خبر رفتنش آگاه شدم و ناگهان مثل حلول سرما بر وجودم به خود لرزیدم ..
رخت بر بستن یک دختر در اوج جوانی چیزی نیست که آدم را نلرزاند اما تصور رفتن دخترکی که تمام عمر درد کشیده و هرگز فرصتی برای انتخاب چیزی در زندگی را نداشته دل آدم را بیشتر می سوزاند .
فرشته ی بی پر وبالی که نه دلی را شکانده بود و نه گناه را میشناخت تا مرتکبش شود .من سابقه ی برخورد با این فرشته ها را دارم و میتوانم میزان پاکی و خوبی شان را تصور کنم .
با پدرش در موردش حرف می زدم درحالی که دستممی لرزید و اشک هایم بر گونه می لغزید .
میگفت بعد از فوتش صورتش آرامش عجیبی داشته تو گویی کسی صورتش را آرایش کرده باشد و انگار نه انگار دردی در وجودش مانده باشد .
به او گفتم حتما برای ضیافت در بهشت آماده شده ست برای سبک سفر کردن و رها شدن از قفس پر درد بدن ..
برای موسکای درد کشیده که نامش معنای تبسم می دهد .
برای تمام دختران و پسران جوانی که این روزها میشنویم رهسپار بهشتی شدند که در زمین ارزانی شان نشد.
برای پدر ومادر موسکا و تمام پدرومادرهایی که دختری یا پسری را به ضیافت بهشت فرستاده اند .
برای جهانی که از فرشته ها خالی میشود
و برای بهشتی که فرشتگان پاک زیادی در آن با لباس سپید در حال خندیدن، آواز خواندن و شادی زندگی می کنند .
برای کودکانی که خداوند آنها را برای خودش بر میدارد و زمین را لایقشان نمی بیند .
برای تمام درد کشیده ها ..
خداوند کاش آرامش و شفایی بر درد ارزانی دارد.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢57💔6🕊1