"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
قریب به دوسال از رفتن دایی احمد میگذرد هنوز اما وقتی اتفاقی می افتد دلم میخواهد با ذوق برایش تعریف کنم که چه شده است.
دایی احمد عادت داشت در مورد مسائل مهم و دسته اول از من سوال کند نه اینکه خودش نداند چه خبر است نه اینکه خودش عاشق دنبال کردن موضوعات مهم نباشد.
از شوق و ذوق من در تعریف کردن مسائل و از پیاز داغی که بیشترش میکردم لذت می برد .
هنوز هم تصویر چهره ی نجیبش وقتی با تعجب حرفهایم را گوش می‌داد و می گفت نه بابااااا
و یا برمی‌گشت به شوخی به مادرم می گفت این دخترت عجب آدمی ست ها و بلند می خندید در ذهنم پررنگ نقش بسته ست ..
گاهی با خودم فکر میکنم اگر دایی احمد هنوز اینجا بود من چه حرفها که نداشتم تا به او بزنم چند بار ذوق می‌کرد و چند بار چشمانش با تعجب گشاد می شد و می‌گفت نه باباااا
احساس میکنم اورا بشدت در روزهای زندگی کم دارم احساس میکنم عمیقا به تکیه دادن به او نیاز دارم اما از آن محرومم..
و همینطور احساس میکنم همه ی آدم‌ها در زندگی شان به یک دایی احمد نیاز دارند ،کسی که آنها را دوست داشته باشد با ذوق به حرفهایشان گوش بدهد به جزئیات رفتارشان دقت کند و حتی برای آن ذوق کند .
کسی که همیشه تکیه گاه باشد .
کسی که بزرگ باشد و بزرگی کردن بلد باشد.
آه که چقدر زندگی به ما دایی احمد بدهکار ست
و چقدر دنیا حسود بود که نتوانست لذت داشتن دایی احمد را برای ما ببیند ..
رفیق هنوز و همیشه دلتنگت هستم .
در آن جهانی که هستی این یادت نرود ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
31😢14
زنها آن قدر قوی هستند که ساعتها درد بکشند تا فقط یک موجود زنده ی دیگر را به دنیا بیاورند.
اما همین موجود بشدت قدرتمند گاهی برای دلتنگی هایش فقط به یک شانه برای گریه کردن نیازدارد.
زنها واقعا غافلگیرکننده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢8
بتو حاصلی ندارد غم روزگار گفتن ...
سعدی
شب زیبا ❤️
@adelehz
23😢9
🔴مهم و فوری

پراکسی های ضد فیلتر تلگرام بر روی نسخه های غیراصلی فیلتر شده اند. برای استفاده از این پراکسی ها فقط و فقط از برنامه اصلی تلگرام استفاده کنید.

#نشر_دهید

@adelehz
5
Forwarded from کاف
Telegram.apk
59.7 MB
فایل تلگرام اصلی

بفرستید برای رفقاتون ♥️

@Kafiha
4
ولی اگر روزی کودکی داشتم میخواهم به او اجازه بدهم که سرکش باشد .
که هر چه من گفتم صرف به حساب آنکه بدنیا آوردمش چشم نگویید
میخواهم کودکی باشد که از من پیشنهاد بشنود نه دستور
که اگر خواستم مجبورش کنم آنچه من برایش انتخاب کرده ام را بپذیرد از من بپرسد چرا؟
میخواهم کودکی باشد که اجازه نمی دهد تحقیرش کنم .
ساعتها پای نصایح کتابی من ننشیند و با گفتن اجازه بده فکر کنم و تصمیم را بگویم به من نشان دهد که قرار ست فکر کند .
و در واقع من می‌خواهم او فکر کند .
و کودک آرام سر به زیر بله چشم گویی که نسل‌های پیشین از ما انتظار داشتند باشیم،نباشد.
اما کدام مادری ست که چنین فرزندی بخواهد.
من
و چرا ؟
چون خواهم دانست که آینده از آن او خواهد بود،او که برای آنچه فکر می‌کند درست ست ایستادگی می‌کند و آنچه دوست دارد را به خاطر اخم و دوست نداشتن مادر و پدرش در پستوی قلبش پنهان نمی کند.
او که یاد می‌گیرد فکر کند و براساس این فکر کردن تنفر مادر و پدرش از بعضی آدمها به خاطر طبقه اجتماعی، نژاد یا رنگ شان را نمی پذیرد‌‌.و مانند آنها رفتار نمی کند.
من خوب میدانم که این به او کمک خواهد کرد که فردا را بسازد و حرفی برای گفتن داشته باشد .
این به او کمک خواهد کرد خودش باشد و از تضاد چیزی دلش میخواهد باشد و چیزی که لازم ست به خاطر مصلحت و خوشنودی پدر و مادرش نشان دهد ترک برنمی‌دارد.

این به او کمک می‌کند که وقتی بزرگتر شد یک کوله بار حسرت را هر روز با خودش این طرف و آن طرف نبرد و مدام از خود نپرسد اگر دنبال علایقم می رفتم چه میشد ؟
اگر کسی که دوست داشتم را انتخاب می کردم چه میشد ؟
اگر خودم بودم،چه میشد ؟؟
چون خوب می دانم این به او کمک می‌کند تا رشد کند و اجازه ندهد نادیده گرفته شود.
راستی که فردا از آن چنین فرزندی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
19
می خواهمت آنقدر که اندازه ندانَم ...

سیمین بهبهانی
@adelehz
12😢3
دختر کوچلوی قشنگ
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمی‌تواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
22😢4
چایی گذاشتم یه ربع بعد برگشتم تو آشپزخونه از خودم میپرسم کی چایی گذاشته؟
ببین !!
برای اینهمه دغدغه ذهنی و فراموش کردن این چیزا هنوز خیلی زوده🤦‍♀
خدایا خودت رحم‌کن
@adelehz
😢32😁84
Mahasti- Mosafer مهٔستی٬مسافر
خواننده مورد علاقه ی من مهستی ست .صدای جادویی و شعرهای نابش هیچ وقت برایم تکراری نشد .
اما این‌آهنگ مهستی حکایتش جداست،این آهنگ سرشار از عشقی واقعی به وطنی صبور و زیباست .
جایی که مقدسه و نمیشود در آن نفس کشیده باشی و عاشقش نباشی..
ایران جای عجیبی ست .
شما ممکن ست سخت ترین زندگی را در این کشور تجربه کرده باشید ولی نتوانید حتی از فرسخ ها دورتر به او فکر نکنید و نخواهیدش
بوی سنگگ گرم سر صبح ،عطر شمعدانی های کنار پنجره،درخت های تاک کوچه باغ های قدیمی،ترشی های خانگی اول پاییزش ..
اصلا هر چیز کوچکی که هیچ جای دیگری از جهان تکرار نمی شود .
ایران بشدت توانایی عاشق خودش کردن آدم‌ها را دارد .و این چیزی ست که من سالها به آن فکر کردم و امروز باورم شده که واقعیت همین ست .
نمی‌شود دوستش نداشت
واقعا نمی شود....

#عادله_زمانی
@adelehz
17
من به این نسل برای دنیایی زیباتر عجیب امیدوارم.
@adelehz
30
من شاعری را به حد معمولش بلدم .
ولی از حد عادی بیشتر دوستت دارم
شعرهایم دیگر  کفاف گفتن دوست داشتنت را نمی دهد .
پس برایم‌چاره ای نمانده جز آنکه بگویم :
بیا تا ببوسمت...
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢3
ولی من نیاز دارم برم به این رستوران🥺شما رو نمیدونم
@adelehz
25
امروز که زنده‌ای، زندگی کن. فردا خواهی مُرد. همانطور که شاید یک ساعت پیش بایست مرده باشی. وقتی که سراسر زندگی‌ات در برابر ابدیت، لحظه‌ای بیش نیست، چه جای آنست که خود را عذاب دهی؟!

- لئو تولستوی


@adelehz
25
مایوس نباش
‏من امیدم را در یاس یافتم
‏مهتابم را در شب
‏عشقم را در سال بد یافتم
‏و هنگامی که داشتم ‏خاکستر می‌شدم
‏گُر گرفتم...
@adelehz
24🕊2
بطرز عجیبی خسته ام
انگار کسی شبهای طولانی مانع خوابیدنم شده
یا کسی به من گفته هیچ کجا،جا ندارم .
آنقدر خسته که گویا صدای من در امواج دریا گم می‌شود و کسی که در چراغ فانوس دریایی ایستاده نمی تواند فریادم را بشنود...
به شکلی عجیب خسته ام..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢40💔1
رسما جون میکنم تا وصل بشم😐
😢9211😁4