🔴فوری
ایلان ماسک تو توییتر از آغاز روند فعال سازی اینترنت ماهوارهای استارلینک برای ایران خبر داد
@adelehz
ایلان ماسک تو توییتر از آغاز روند فعال سازی اینترنت ماهوارهای استارلینک برای ایران خبر داد
@adelehz
❤20😁3😢3
با هم باشید امّا بگذارید در با هم بودنِ شما فاصلهای باشد. و بگذارید نسیم در میان شما بورزد.
یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد.
پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید.
از نان خود به یکدیگر ارزانی کنید امّا از یک قرص نان نخورید.
با هم بخوانید و برقصید و شادکام باشید امّا به حریم تنهایی یکدیگر تجاوز نکنید.
همچون تارهای عود باشید که جدا از هم امّا با یک نوا مترنم میشوند.
قلبهایتان را بههم هدیه کنید امّا یکدیگر را به اسارت در نیاورید. زیرا تنها دستان زندگی است که بر قلبهای شما حاکم است.
در کنار یکدیگر باشید امّا نه چندان نزدیک زیرا ستونهای معبد دور از هم قرار دارند و درخت بلوط و سرو در سایه یکدیگر رشد نمیکنند.
📘 پیامبر
✍🏻 جبران خلیل جبران
@adelehz
یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد.
پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید.
از نان خود به یکدیگر ارزانی کنید امّا از یک قرص نان نخورید.
با هم بخوانید و برقصید و شادکام باشید امّا به حریم تنهایی یکدیگر تجاوز نکنید.
همچون تارهای عود باشید که جدا از هم امّا با یک نوا مترنم میشوند.
قلبهایتان را بههم هدیه کنید امّا یکدیگر را به اسارت در نیاورید. زیرا تنها دستان زندگی است که بر قلبهای شما حاکم است.
در کنار یکدیگر باشید امّا نه چندان نزدیک زیرا ستونهای معبد دور از هم قرار دارند و درخت بلوط و سرو در سایه یکدیگر رشد نمیکنند.
📘 پیامبر
✍🏻 جبران خلیل جبران
@adelehz
❤16😢1
"زنی کهگم کردم "
با هم باشید امّا بگذارید در با هم بودنِ شما فاصلهای باشد. و بگذارید نسیم در میان شما بورزد. یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد. پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید. از نان خود…
برای هر زوجی هزار بار خوندن این تیکه از کتاب جبران خلیل جبران لازمه❤️
@adelehz
@adelehz
❤7
حال تون چطوره رفقا؟
anonymous poll
پایان شب سیه سپید ست. – 83
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری – 77
👍👍👍👍👍👍 47%
حالی خوش باش و عمر بر باد مکن – 3
▫️ 2%
👥 163 people voted so far.
anonymous poll
پایان شب سیه سپید ست. – 83
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری – 77
👍👍👍👍👍👍 47%
حالی خوش باش و عمر بر باد مکن – 3
▫️ 2%
👥 163 people voted so far.
😢11❤1
به نظر من زن همه چیز ماست!
بدون زن، دنیا هیچ فرقی با ویلونزن بدون ویلون، مگسک بدون تفنگ یا سوپاپ بدون قره نی نداشت ...
ما به جرات میتونیم بگیم که هیچ مساعدهای برامون جای زن رو نمیتونه بگیره.
از آقایون شاعر سوال میکنم: چه کسی الهامبخش شما بود در اون شبهای دلنشین مهتابی ...
شما چی آقایون طنزپرداز؟ آیا واقعا موافق نیستید که بدون حضور زنها، داستانهای شما نه دهم جذابیت خودشون رو از دست میدادن؟ مگه بهترین لطیفهها اونهایی نیستن که همه نمکشون توی دم دراز و فنر دامنها مخفی شده؟ ...
به آقایون نقاش هم دیگه نیازی نیست یادآوری کنم که خیلی از آنها فقط به این دلیل اینجا نشستن که بلدن خانم ها رو تصویر کنن...!
📓 به سلامتی خانمها
✍🏻 آنتوان چخوف
@adelehz
بدون زن، دنیا هیچ فرقی با ویلونزن بدون ویلون، مگسک بدون تفنگ یا سوپاپ بدون قره نی نداشت ...
ما به جرات میتونیم بگیم که هیچ مساعدهای برامون جای زن رو نمیتونه بگیره.
از آقایون شاعر سوال میکنم: چه کسی الهامبخش شما بود در اون شبهای دلنشین مهتابی ...
شما چی آقایون طنزپرداز؟ آیا واقعا موافق نیستید که بدون حضور زنها، داستانهای شما نه دهم جذابیت خودشون رو از دست میدادن؟ مگه بهترین لطیفهها اونهایی نیستن که همه نمکشون توی دم دراز و فنر دامنها مخفی شده؟ ...
به آقایون نقاش هم دیگه نیازی نیست یادآوری کنم که خیلی از آنها فقط به این دلیل اینجا نشستن که بلدن خانم ها رو تصویر کنن...!
📓 به سلامتی خانمها
✍🏻 آنتوان چخوف
@adelehz
❤9
"هیواد" به پشتو یعنی وطن
میتواند نامی پسرانه به همین معنا نیز باشد.
من از آن دسته آدمها هستم که هیواد را عاشقانه دوست دارم.
چه او پسر کوچکم باشد چه وطنم
ولی آنچه میبینم این است که
همه بی طاقتند تا هیوادشان را در آغوش بکشند.
هیچکس طاقت گریه ی هیوادش را ندارد .
آه پسرم
آه وطن کوچکم
چقدر خوب که همیشه بخندی.
که چه خوب که هیوادها همیشه بخندند..
#عادله_زمانی
@adelehz
میتواند نامی پسرانه به همین معنا نیز باشد.
من از آن دسته آدمها هستم که هیواد را عاشقانه دوست دارم.
چه او پسر کوچکم باشد چه وطنم
ولی آنچه میبینم این است که
همه بی طاقتند تا هیوادشان را در آغوش بکشند.
هیچکس طاقت گریه ی هیوادش را ندارد .
آه پسرم
آه وطن کوچکم
چقدر خوب که همیشه بخندی.
که چه خوب که هیوادها همیشه بخندند..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16
قریب به دوسال از رفتن دایی احمد میگذرد هنوز اما وقتی اتفاقی می افتد دلم میخواهد با ذوق برایش تعریف کنم که چه شده است.
دایی احمد عادت داشت در مورد مسائل مهم و دسته اول از من سوال کند نه اینکه خودش نداند چه خبر است نه اینکه خودش عاشق دنبال کردن موضوعات مهم نباشد.
از شوق و ذوق من در تعریف کردن مسائل و از پیاز داغی که بیشترش میکردم لذت می برد .
هنوز هم تصویر چهره ی نجیبش وقتی با تعجب حرفهایم را گوش میداد و می گفت نه بابااااا
و یا برمیگشت به شوخی به مادرم می گفت این دخترت عجب آدمی ست ها و بلند می خندید در ذهنم پررنگ نقش بسته ست ..
گاهی با خودم فکر میکنم اگر دایی احمد هنوز اینجا بود من چه حرفها که نداشتم تا به او بزنم چند بار ذوق میکرد و چند بار چشمانش با تعجب گشاد می شد و میگفت نه باباااا
احساس میکنم اورا بشدت در روزهای زندگی کم دارم احساس میکنم عمیقا به تکیه دادن به او نیاز دارم اما از آن محرومم..
و همینطور احساس میکنم همه ی آدمها در زندگی شان به یک دایی احمد نیاز دارند ،کسی که آنها را دوست داشته باشد با ذوق به حرفهایشان گوش بدهد به جزئیات رفتارشان دقت کند و حتی برای آن ذوق کند .
کسی که همیشه تکیه گاه باشد .
کسی که بزرگ باشد و بزرگی کردن بلد باشد.
آه که چقدر زندگی به ما دایی احمد بدهکار ست
و چقدر دنیا حسود بود که نتوانست لذت داشتن دایی احمد را برای ما ببیند ..
رفیق هنوز و همیشه دلتنگت هستم .
در آن جهانی که هستی این یادت نرود ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
دایی احمد عادت داشت در مورد مسائل مهم و دسته اول از من سوال کند نه اینکه خودش نداند چه خبر است نه اینکه خودش عاشق دنبال کردن موضوعات مهم نباشد.
از شوق و ذوق من در تعریف کردن مسائل و از پیاز داغی که بیشترش میکردم لذت می برد .
هنوز هم تصویر چهره ی نجیبش وقتی با تعجب حرفهایم را گوش میداد و می گفت نه بابااااا
و یا برمیگشت به شوخی به مادرم می گفت این دخترت عجب آدمی ست ها و بلند می خندید در ذهنم پررنگ نقش بسته ست ..
گاهی با خودم فکر میکنم اگر دایی احمد هنوز اینجا بود من چه حرفها که نداشتم تا به او بزنم چند بار ذوق میکرد و چند بار چشمانش با تعجب گشاد می شد و میگفت نه باباااا
احساس میکنم اورا بشدت در روزهای زندگی کم دارم احساس میکنم عمیقا به تکیه دادن به او نیاز دارم اما از آن محرومم..
و همینطور احساس میکنم همه ی آدمها در زندگی شان به یک دایی احمد نیاز دارند ،کسی که آنها را دوست داشته باشد با ذوق به حرفهایشان گوش بدهد به جزئیات رفتارشان دقت کند و حتی برای آن ذوق کند .
کسی که همیشه تکیه گاه باشد .
کسی که بزرگ باشد و بزرگی کردن بلد باشد.
آه که چقدر زندگی به ما دایی احمد بدهکار ست
و چقدر دنیا حسود بود که نتوانست لذت داشتن دایی احمد را برای ما ببیند ..
رفیق هنوز و همیشه دلتنگت هستم .
در آن جهانی که هستی این یادت نرود ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢14
زنها آن قدر قوی هستند که ساعتها درد بکشند تا فقط یک موجود زنده ی دیگر را به دنیا بیاورند.
اما همین موجود بشدت قدرتمند گاهی برای دلتنگی هایش فقط به یک شانه برای گریه کردن نیازدارد.
زنها واقعا غافلگیرکننده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما همین موجود بشدت قدرتمند گاهی برای دلتنگی هایش فقط به یک شانه برای گریه کردن نیازدارد.
زنها واقعا غافلگیرکننده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢8
ولی اگر روزی کودکی داشتم میخواهم به او اجازه بدهم که سرکش باشد .
که هر چه من گفتم صرف به حساب آنکه بدنیا آوردمش چشم نگویید
میخواهم کودکی باشد که از من پیشنهاد بشنود نه دستور
که اگر خواستم مجبورش کنم آنچه من برایش انتخاب کرده ام را بپذیرد از من بپرسد چرا؟
میخواهم کودکی باشد که اجازه نمی دهد تحقیرش کنم .
ساعتها پای نصایح کتابی من ننشیند و با گفتن اجازه بده فکر کنم و تصمیم را بگویم به من نشان دهد که قرار ست فکر کند .
و در واقع من میخواهم او فکر کند .
و کودک آرام سر به زیر بله چشم گویی که نسلهای پیشین از ما انتظار داشتند باشیم،نباشد.
اما کدام مادری ست که چنین فرزندی بخواهد.
من
و چرا ؟
چون خواهم دانست که آینده از آن او خواهد بود،او که برای آنچه فکر میکند درست ست ایستادگی میکند و آنچه دوست دارد را به خاطر اخم و دوست نداشتن مادر و پدرش در پستوی قلبش پنهان نمی کند.
او که یاد میگیرد فکر کند و براساس این فکر کردن تنفر مادر و پدرش از بعضی آدمها به خاطر طبقه اجتماعی، نژاد یا رنگ شان را نمی پذیرد.و مانند آنها رفتار نمی کند.
من خوب میدانم که این به او کمک خواهد کرد که فردا را بسازد و حرفی برای گفتن داشته باشد .
این به او کمک خواهد کرد خودش باشد و از تضاد چیزی دلش میخواهد باشد و چیزی که لازم ست به خاطر مصلحت و خوشنودی پدر و مادرش نشان دهد ترک برنمیدارد.
این به او کمک میکند که وقتی بزرگتر شد یک کوله بار حسرت را هر روز با خودش این طرف و آن طرف نبرد و مدام از خود نپرسد اگر دنبال علایقم می رفتم چه میشد ؟
اگر کسی که دوست داشتم را انتخاب می کردم چه میشد ؟
اگر خودم بودم،چه میشد ؟؟
چون خوب می دانم این به او کمک میکند تا رشد کند و اجازه ندهد نادیده گرفته شود.
راستی که فردا از آن چنین فرزندی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
که هر چه من گفتم صرف به حساب آنکه بدنیا آوردمش چشم نگویید
میخواهم کودکی باشد که از من پیشنهاد بشنود نه دستور
که اگر خواستم مجبورش کنم آنچه من برایش انتخاب کرده ام را بپذیرد از من بپرسد چرا؟
میخواهم کودکی باشد که اجازه نمی دهد تحقیرش کنم .
ساعتها پای نصایح کتابی من ننشیند و با گفتن اجازه بده فکر کنم و تصمیم را بگویم به من نشان دهد که قرار ست فکر کند .
و در واقع من میخواهم او فکر کند .
و کودک آرام سر به زیر بله چشم گویی که نسلهای پیشین از ما انتظار داشتند باشیم،نباشد.
اما کدام مادری ست که چنین فرزندی بخواهد.
من
و چرا ؟
چون خواهم دانست که آینده از آن او خواهد بود،او که برای آنچه فکر میکند درست ست ایستادگی میکند و آنچه دوست دارد را به خاطر اخم و دوست نداشتن مادر و پدرش در پستوی قلبش پنهان نمی کند.
او که یاد میگیرد فکر کند و براساس این فکر کردن تنفر مادر و پدرش از بعضی آدمها به خاطر طبقه اجتماعی، نژاد یا رنگ شان را نمی پذیرد.و مانند آنها رفتار نمی کند.
من خوب میدانم که این به او کمک خواهد کرد که فردا را بسازد و حرفی برای گفتن داشته باشد .
این به او کمک خواهد کرد خودش باشد و از تضاد چیزی دلش میخواهد باشد و چیزی که لازم ست به خاطر مصلحت و خوشنودی پدر و مادرش نشان دهد ترک برنمیدارد.
این به او کمک میکند که وقتی بزرگتر شد یک کوله بار حسرت را هر روز با خودش این طرف و آن طرف نبرد و مدام از خود نپرسد اگر دنبال علایقم می رفتم چه میشد ؟
اگر کسی که دوست داشتم را انتخاب می کردم چه میشد ؟
اگر خودم بودم،چه میشد ؟؟
چون خوب می دانم این به او کمک میکند تا رشد کند و اجازه ندهد نادیده گرفته شود.
راستی که فردا از آن چنین فرزندی ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
دختر کوچلوی قشنگ
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمیتواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمیتواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22😢4
چایی گذاشتم یه ربع بعد برگشتم تو آشپزخونه از خودم میپرسم کی چایی گذاشته؟
ببین !!
برای اینهمه دغدغه ذهنی و فراموش کردن این چیزا هنوز خیلی زوده🤦♀
خدایا خودت رحمکن
@adelehz
ببین !!
برای اینهمه دغدغه ذهنی و فراموش کردن این چیزا هنوز خیلی زوده🤦♀
خدایا خودت رحمکن
@adelehz
😢32😁8❤4