سلام به پاییز
که خیلی طوفانی دلگیر بودن شو شروع کرد :(
پاییز تون خوش 🍂
که خیلی طوفانی دلگیر بودن شو شروع کرد :(
پاییز تون خوش 🍂
❤20😢9
بطرز عجیبی امشب دلم برای همه ی دخترانی که این سالها دیدم، شناختم یا حتی چه کسی می داند شاید ندیدمشان و حسشان نکردم تنگ شد .
دختران نجیب و آرامی که خواست زیادی از دنیا نداشتند.
دخترانی که بیشتر از آنچه متعلق به آنها بود از دنیا نخواستند .
دختران جسور و شجاعی که از پسران بسیاری با استعداد تر بودند .
همکلاسی ها، همسایه ها،دوستانم ..
دخترانی که باهم بازی کردیم درس خواندیم عاشق شدیم،آرام خندیدیم و یواشکی اشک ریختیم و رویاهایمان را ستاره زدیم.
آخ خواهران زیبای من
دلتنگ همه ی شما هستم .
آیا می دانید که پاییز شما هم بهار است؟
آیا می دانید بسیار نجیب هستید؟
اخ خواهرانم
عطر موهای سیاه تان در باد اولین شب پاییز رها شده است.
دلتنگ تمام تان هستم ...
هرکجا هستید خدا محافظ رویاها و خنده های نجیبانه تان باشد..
خواهرانم
خدا بهمراه تان....
این را از خواهری که دعایش با شماست بپذیرید ..
راه تان روشن دختران زیبای این خانه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دختران نجیب و آرامی که خواست زیادی از دنیا نداشتند.
دخترانی که بیشتر از آنچه متعلق به آنها بود از دنیا نخواستند .
دختران جسور و شجاعی که از پسران بسیاری با استعداد تر بودند .
همکلاسی ها، همسایه ها،دوستانم ..
دخترانی که باهم بازی کردیم درس خواندیم عاشق شدیم،آرام خندیدیم و یواشکی اشک ریختیم و رویاهایمان را ستاره زدیم.
آخ خواهران زیبای من
دلتنگ همه ی شما هستم .
آیا می دانید که پاییز شما هم بهار است؟
آیا می دانید بسیار نجیب هستید؟
اخ خواهرانم
عطر موهای سیاه تان در باد اولین شب پاییز رها شده است.
دلتنگ تمام تان هستم ...
هرکجا هستید خدا محافظ رویاها و خنده های نجیبانه تان باشد..
خواهرانم
خدا بهمراه تان....
این را از خواهری که دعایش با شماست بپذیرید ..
راه تان روشن دختران زیبای این خانه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤61😢1
صبح از خواب بیدار شدم و یادم اومد که داشتم خواب می دیدم رفتم مدرسه .
لباس فرم سورمه ای پوشیدم و به دبستان قدیمی خودم برگشتم ،سرصف ناظم بخاطر عقب بودن مقنعه ام بهم تذکر داده و مامانم که کنار در ورودی مدرسه وایستاده بود رفته تا با ناظم حرف بزنه :)
با همکلاسیم که اون و ندا صدا کردم(من چندساله خیلی کم بقیه رو به اسم کوچیک صدا میزنم )
رفتم لوازم التحریر فروشی سر کوچه مدرسه مون که صاحبش توی خوابم خیلی جوون شده بود و سر مدادی و مداد خریدم :)
من بیشتر وقتها حیاط و کلاسهای دبستان قدیمی مو خواب میبینم
اما تا بحال صبح اول مهر با این خواب بیدار نشده بودم :)
بخاطر این حال خوش چند لحظه ای واقعا از ضمیر ناخودآگاهم ممنونم :)))
#عادله_زمانی
مهر تون پر مهر ❤️
@adelehz
لباس فرم سورمه ای پوشیدم و به دبستان قدیمی خودم برگشتم ،سرصف ناظم بخاطر عقب بودن مقنعه ام بهم تذکر داده و مامانم که کنار در ورودی مدرسه وایستاده بود رفته تا با ناظم حرف بزنه :)
با همکلاسیم که اون و ندا صدا کردم(من چندساله خیلی کم بقیه رو به اسم کوچیک صدا میزنم )
رفتم لوازم التحریر فروشی سر کوچه مدرسه مون که صاحبش توی خوابم خیلی جوون شده بود و سر مدادی و مداد خریدم :)
من بیشتر وقتها حیاط و کلاسهای دبستان قدیمی مو خواب میبینم
اما تا بحال صبح اول مهر با این خواب بیدار نشده بودم :)
بخاطر این حال خوش چند لحظه ای واقعا از ضمیر ناخودآگاهم ممنونم :)))
#عادله_زمانی
مهر تون پر مهر ❤️
@adelehz
❤19
🔴فوری
ایلان ماسک تو توییتر از آغاز روند فعال سازی اینترنت ماهوارهای استارلینک برای ایران خبر داد
@adelehz
ایلان ماسک تو توییتر از آغاز روند فعال سازی اینترنت ماهوارهای استارلینک برای ایران خبر داد
@adelehz
❤20😁3😢3
با هم باشید امّا بگذارید در با هم بودنِ شما فاصلهای باشد. و بگذارید نسیم در میان شما بورزد.
یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد.
پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید.
از نان خود به یکدیگر ارزانی کنید امّا از یک قرص نان نخورید.
با هم بخوانید و برقصید و شادکام باشید امّا به حریم تنهایی یکدیگر تجاوز نکنید.
همچون تارهای عود باشید که جدا از هم امّا با یک نوا مترنم میشوند.
قلبهایتان را بههم هدیه کنید امّا یکدیگر را به اسارت در نیاورید. زیرا تنها دستان زندگی است که بر قلبهای شما حاکم است.
در کنار یکدیگر باشید امّا نه چندان نزدیک زیرا ستونهای معبد دور از هم قرار دارند و درخت بلوط و سرو در سایه یکدیگر رشد نمیکنند.
📘 پیامبر
✍🏻 جبران خلیل جبران
@adelehz
یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد.
پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید.
از نان خود به یکدیگر ارزانی کنید امّا از یک قرص نان نخورید.
با هم بخوانید و برقصید و شادکام باشید امّا به حریم تنهایی یکدیگر تجاوز نکنید.
همچون تارهای عود باشید که جدا از هم امّا با یک نوا مترنم میشوند.
قلبهایتان را بههم هدیه کنید امّا یکدیگر را به اسارت در نیاورید. زیرا تنها دستان زندگی است که بر قلبهای شما حاکم است.
در کنار یکدیگر باشید امّا نه چندان نزدیک زیرا ستونهای معبد دور از هم قرار دارند و درخت بلوط و سرو در سایه یکدیگر رشد نمیکنند.
📘 پیامبر
✍🏻 جبران خلیل جبران
@adelehz
❤16😢1
"زنی کهگم کردم "
با هم باشید امّا بگذارید در با هم بودنِ شما فاصلهای باشد. و بگذارید نسیم در میان شما بورزد. یکدیگر را دوست بدارید امّا از عشق زندانی برای یکدیگر نسازید. بگذارید عشق جایی در ساحل روحتان باشد. پیمانههای یکدیگر را پر کنید امّا از یک پیمانه ننوشید. از نان خود…
برای هر زوجی هزار بار خوندن این تیکه از کتاب جبران خلیل جبران لازمه❤️
@adelehz
@adelehz
❤7
حال تون چطوره رفقا؟
anonymous poll
پایان شب سیه سپید ست. – 83
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری – 77
👍👍👍👍👍👍 47%
حالی خوش باش و عمر بر باد مکن – 3
▫️ 2%
👥 163 people voted so far.
anonymous poll
پایان شب سیه سپید ست. – 83
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری – 77
👍👍👍👍👍👍 47%
حالی خوش باش و عمر بر باد مکن – 3
▫️ 2%
👥 163 people voted so far.
😢11❤1
به نظر من زن همه چیز ماست!
بدون زن، دنیا هیچ فرقی با ویلونزن بدون ویلون، مگسک بدون تفنگ یا سوپاپ بدون قره نی نداشت ...
ما به جرات میتونیم بگیم که هیچ مساعدهای برامون جای زن رو نمیتونه بگیره.
از آقایون شاعر سوال میکنم: چه کسی الهامبخش شما بود در اون شبهای دلنشین مهتابی ...
شما چی آقایون طنزپرداز؟ آیا واقعا موافق نیستید که بدون حضور زنها، داستانهای شما نه دهم جذابیت خودشون رو از دست میدادن؟ مگه بهترین لطیفهها اونهایی نیستن که همه نمکشون توی دم دراز و فنر دامنها مخفی شده؟ ...
به آقایون نقاش هم دیگه نیازی نیست یادآوری کنم که خیلی از آنها فقط به این دلیل اینجا نشستن که بلدن خانم ها رو تصویر کنن...!
📓 به سلامتی خانمها
✍🏻 آنتوان چخوف
@adelehz
بدون زن، دنیا هیچ فرقی با ویلونزن بدون ویلون، مگسک بدون تفنگ یا سوپاپ بدون قره نی نداشت ...
ما به جرات میتونیم بگیم که هیچ مساعدهای برامون جای زن رو نمیتونه بگیره.
از آقایون شاعر سوال میکنم: چه کسی الهامبخش شما بود در اون شبهای دلنشین مهتابی ...
شما چی آقایون طنزپرداز؟ آیا واقعا موافق نیستید که بدون حضور زنها، داستانهای شما نه دهم جذابیت خودشون رو از دست میدادن؟ مگه بهترین لطیفهها اونهایی نیستن که همه نمکشون توی دم دراز و فنر دامنها مخفی شده؟ ...
به آقایون نقاش هم دیگه نیازی نیست یادآوری کنم که خیلی از آنها فقط به این دلیل اینجا نشستن که بلدن خانم ها رو تصویر کنن...!
📓 به سلامتی خانمها
✍🏻 آنتوان چخوف
@adelehz
❤9
"هیواد" به پشتو یعنی وطن
میتواند نامی پسرانه به همین معنا نیز باشد.
من از آن دسته آدمها هستم که هیواد را عاشقانه دوست دارم.
چه او پسر کوچکم باشد چه وطنم
ولی آنچه میبینم این است که
همه بی طاقتند تا هیوادشان را در آغوش بکشند.
هیچکس طاقت گریه ی هیوادش را ندارد .
آه پسرم
آه وطن کوچکم
چقدر خوب که همیشه بخندی.
که چه خوب که هیوادها همیشه بخندند..
#عادله_زمانی
@adelehz
میتواند نامی پسرانه به همین معنا نیز باشد.
من از آن دسته آدمها هستم که هیواد را عاشقانه دوست دارم.
چه او پسر کوچکم باشد چه وطنم
ولی آنچه میبینم این است که
همه بی طاقتند تا هیوادشان را در آغوش بکشند.
هیچکس طاقت گریه ی هیوادش را ندارد .
آه پسرم
آه وطن کوچکم
چقدر خوب که همیشه بخندی.
که چه خوب که هیوادها همیشه بخندند..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16
قریب به دوسال از رفتن دایی احمد میگذرد هنوز اما وقتی اتفاقی می افتد دلم میخواهد با ذوق برایش تعریف کنم که چه شده است.
دایی احمد عادت داشت در مورد مسائل مهم و دسته اول از من سوال کند نه اینکه خودش نداند چه خبر است نه اینکه خودش عاشق دنبال کردن موضوعات مهم نباشد.
از شوق و ذوق من در تعریف کردن مسائل و از پیاز داغی که بیشترش میکردم لذت می برد .
هنوز هم تصویر چهره ی نجیبش وقتی با تعجب حرفهایم را گوش میداد و می گفت نه بابااااا
و یا برمیگشت به شوخی به مادرم می گفت این دخترت عجب آدمی ست ها و بلند می خندید در ذهنم پررنگ نقش بسته ست ..
گاهی با خودم فکر میکنم اگر دایی احمد هنوز اینجا بود من چه حرفها که نداشتم تا به او بزنم چند بار ذوق میکرد و چند بار چشمانش با تعجب گشاد می شد و میگفت نه باباااا
احساس میکنم اورا بشدت در روزهای زندگی کم دارم احساس میکنم عمیقا به تکیه دادن به او نیاز دارم اما از آن محرومم..
و همینطور احساس میکنم همه ی آدمها در زندگی شان به یک دایی احمد نیاز دارند ،کسی که آنها را دوست داشته باشد با ذوق به حرفهایشان گوش بدهد به جزئیات رفتارشان دقت کند و حتی برای آن ذوق کند .
کسی که همیشه تکیه گاه باشد .
کسی که بزرگ باشد و بزرگی کردن بلد باشد.
آه که چقدر زندگی به ما دایی احمد بدهکار ست
و چقدر دنیا حسود بود که نتوانست لذت داشتن دایی احمد را برای ما ببیند ..
رفیق هنوز و همیشه دلتنگت هستم .
در آن جهانی که هستی این یادت نرود ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
دایی احمد عادت داشت در مورد مسائل مهم و دسته اول از من سوال کند نه اینکه خودش نداند چه خبر است نه اینکه خودش عاشق دنبال کردن موضوعات مهم نباشد.
از شوق و ذوق من در تعریف کردن مسائل و از پیاز داغی که بیشترش میکردم لذت می برد .
هنوز هم تصویر چهره ی نجیبش وقتی با تعجب حرفهایم را گوش میداد و می گفت نه بابااااا
و یا برمیگشت به شوخی به مادرم می گفت این دخترت عجب آدمی ست ها و بلند می خندید در ذهنم پررنگ نقش بسته ست ..
گاهی با خودم فکر میکنم اگر دایی احمد هنوز اینجا بود من چه حرفها که نداشتم تا به او بزنم چند بار ذوق میکرد و چند بار چشمانش با تعجب گشاد می شد و میگفت نه باباااا
احساس میکنم اورا بشدت در روزهای زندگی کم دارم احساس میکنم عمیقا به تکیه دادن به او نیاز دارم اما از آن محرومم..
و همینطور احساس میکنم همه ی آدمها در زندگی شان به یک دایی احمد نیاز دارند ،کسی که آنها را دوست داشته باشد با ذوق به حرفهایشان گوش بدهد به جزئیات رفتارشان دقت کند و حتی برای آن ذوق کند .
کسی که همیشه تکیه گاه باشد .
کسی که بزرگ باشد و بزرگی کردن بلد باشد.
آه که چقدر زندگی به ما دایی احمد بدهکار ست
و چقدر دنیا حسود بود که نتوانست لذت داشتن دایی احمد را برای ما ببیند ..
رفیق هنوز و همیشه دلتنگت هستم .
در آن جهانی که هستی این یادت نرود ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢14
زنها آن قدر قوی هستند که ساعتها درد بکشند تا فقط یک موجود زنده ی دیگر را به دنیا بیاورند.
اما همین موجود بشدت قدرتمند گاهی برای دلتنگی هایش فقط به یک شانه برای گریه کردن نیازدارد.
زنها واقعا غافلگیرکننده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما همین موجود بشدت قدرتمند گاهی برای دلتنگی هایش فقط به یک شانه برای گریه کردن نیازدارد.
زنها واقعا غافلگیرکننده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢8