مادرمان حوا
سیب را که خورد
ندانسته دخترانش را راهی جاده ی میوه ی ممنوعه خوردن کرد.
هربار خواستم نخواهمت
نتوانستم ..
من دختر شبیهی به آن مادر بودم به گمانم...
#عادله_زمانی
@adelehz
سیب را که خورد
ندانسته دخترانش را راهی جاده ی میوه ی ممنوعه خوردن کرد.
هربار خواستم نخواهمت
نتوانستم ..
من دختر شبیهی به آن مادر بودم به گمانم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28
پاشین بیاین یه آهنگ عاشقونه ی اروم و قشنگ بهم معرفی کنید خوشگلا😎
@aydel7
@aydel7
❤12
هیچوقت برای شروع یک اتفاق قشنگ دیر نیست .
برعکس بیشتر وقتها برای غصه خوردن دیر ست و آدم عاقل نباید آن لحظه غصه ی چیزی که رفته را بخورد.
هیچوقت به حرف کسی که میگوید برای آموختن یک زبان جدید ،برای لاغر یا چاق شدن و تغییر کردن ،برای تغییر مثبت سبک زندگی برای ترک عادات مضر برای عاشق شدن ...دیر است توجهی نکن.
هیچ وقت برای شروع یک اتفاق خوب دیر نیست
پس شروع کن ..و زیبا تر شو
#عادله_زمانی
@adelehz
برعکس بیشتر وقتها برای غصه خوردن دیر ست و آدم عاقل نباید آن لحظه غصه ی چیزی که رفته را بخورد.
هیچوقت به حرف کسی که میگوید برای آموختن یک زبان جدید ،برای لاغر یا چاق شدن و تغییر کردن ،برای تغییر مثبت سبک زندگی برای ترک عادات مضر برای عاشق شدن ...دیر است توجهی نکن.
هیچ وقت برای شروع یک اتفاق خوب دیر نیست
پس شروع کن ..و زیبا تر شو
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18😁2
فقط یک بار حس کردم یک نفر درکم کرد ..
تازه با ربه کا بهم زده بودم و حالم خیلی بد بود ،
توی کافه نشسته بودم که دختر پیشخدمت به من گفت چقدر بهم ریخته ام ..
ماجرای دعوای با ربه کا و جدا شدنمان را برایش تعریف کردم ..
و او در جواب به من نگفت همه درد دارند ،
نگفت باید شرمنده باشم که چنین چیزی اذیتم می کند ،
نگفت جنبه ی مثبت زندگی را ببین، نگفت که تقصیر خودم است ،
بحث مارکوس ، نقاش فلج سر کوچه آگوستین را پیش نکشید،
فقط چهره اش را در هم کشید و گفت « آخ... »
همین . انگار خوب می فهمید که همین درد ساده و پیش پا افتاده ، چقدر دارد آزارم می دهد ..
تنها باری که حس کردم کسی درکم کرد، همان یک بار بود ...
همان یک بار
✍🏻 ژاک پریم
@adelehz
تازه با ربه کا بهم زده بودم و حالم خیلی بد بود ،
توی کافه نشسته بودم که دختر پیشخدمت به من گفت چقدر بهم ریخته ام ..
ماجرای دعوای با ربه کا و جدا شدنمان را برایش تعریف کردم ..
و او در جواب به من نگفت همه درد دارند ،
نگفت باید شرمنده باشم که چنین چیزی اذیتم می کند ،
نگفت جنبه ی مثبت زندگی را ببین، نگفت که تقصیر خودم است ،
بحث مارکوس ، نقاش فلج سر کوچه آگوستین را پیش نکشید،
فقط چهره اش را در هم کشید و گفت « آخ... »
همین . انگار خوب می فهمید که همین درد ساده و پیش پا افتاده ، چقدر دارد آزارم می دهد ..
تنها باری که حس کردم کسی درکم کرد، همان یک بار بود ...
همان یک بار
✍🏻 ژاک پریم
@adelehz
❤28
زن باید دستش بند باشد،باید کار کند باید کتاب بخواند باید جایی داشته باشد که برود و ساعتها آنجا گم و گور باشد .
چون وقتی تنها میشود می نشیند و رویاهای احمقانه می بافد .
وقتی دستش بند نباشد احمق می شود و خوش خیال ،با خودش می نشیند به وعده های یک مرد دل می بندد .
بچه های بدنیا نیامده اش را بزرگ می کند و برای مردی که نیست دلبری می کند .
دست زن نباید خالی باشد زن نباید فرصت رویاپردازی داشته باشد وگرنه احمق میشود
و جهان جای خوبی برای احمقهای خوش خیال نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
چون وقتی تنها میشود می نشیند و رویاهای احمقانه می بافد .
وقتی دستش بند نباشد احمق می شود و خوش خیال ،با خودش می نشیند به وعده های یک مرد دل می بندد .
بچه های بدنیا نیامده اش را بزرگ می کند و برای مردی که نیست دلبری می کند .
دست زن نباید خالی باشد زن نباید فرصت رویاپردازی داشته باشد وگرنه احمق میشود
و جهان جای خوبی برای احمقهای خوش خیال نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢30❤20
❤23😢9
کجای دنیا آن لحظه ی کودکانه ای که نارنگی را پوست می کندم و میخندیدم را می فروشند ؟
از این بزرگسالی پر غصه فراری ام
کجا کودکانه هایم را می فروشند ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
از این بزرگسالی پر غصه فراری ام
کجا کودکانه هایم را می فروشند ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢31❤1
چه خوب که هستید
هر وقت خسته ام
دلم آشوبه
یا این دل شکسته بهتون پناه می آورم
براتون مینویسم و حس میکنم حسم میکنید...
در خوشی ها هم دلم میخواد کنارتون باشه .
چه خوب که دارم تون😢❤️
@adelehz
هر وقت خسته ام
دلم آشوبه
یا این دل شکسته بهتون پناه می آورم
براتون مینویسم و حس میکنم حسم میکنید...
در خوشی ها هم دلم میخواد کنارتون باشه .
چه خوب که دارم تون😢❤️
@adelehz
❤48
در زندگی هیچ چیز ارزش آن را ندارد که به تمنا آلوده شود
تمنای چیزی را داشتن، حتی اگر بعد ها به ما تعلق پیدا کند، آن را برای همیشه بی ارزش خواهد کرد...
@adelehz
تمنای چیزی را داشتن، حتی اگر بعد ها به ما تعلق پیدا کند، آن را برای همیشه بی ارزش خواهد کرد...
@adelehz
❤30😢6
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بفرستید برای هر دختری که در این روزها نیاز داره این حرفها رو بشنوه 🥀🖤
@adelehz
@adelehz
❤18
احساس میکنم اندوهی بزرگ بر قلبم چنبره زده ست اندوهی به وسعت شب و به عمق لحظه ی گرگمیشی که به صبح نرسیده ست .
صدای دختری شاد که در علفزارها می دود در سرم می پیچد .
باد لای موهایش می دمد و لبخندش ..بله لبخندش علفزارهای مه گرفته را روشن میکند.
آه دنیا اگر زمانی فرصتی دوباره برای شادی و عبور از این اندوه های عمیق به ما دادی بتو خواهیم گفت که ارام رقصیدن زیر نور ماه را بخوبی بلد بودیم اما ماه شبها نمی تابید بر باغ سبز مان ...
اندوه شب رها کن این باغ سبز را ..
بوی خوب عشق بپیچ میان علفزار ما..
#عادله_زمانی
@adelehz
صدای دختری شاد که در علفزارها می دود در سرم می پیچد .
باد لای موهایش می دمد و لبخندش ..بله لبخندش علفزارهای مه گرفته را روشن میکند.
آه دنیا اگر زمانی فرصتی دوباره برای شادی و عبور از این اندوه های عمیق به ما دادی بتو خواهیم گفت که ارام رقصیدن زیر نور ماه را بخوبی بلد بودیم اما ماه شبها نمی تابید بر باغ سبز مان ...
اندوه شب رها کن این باغ سبز را ..
بوی خوب عشق بپیچ میان علفزار ما..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29😢12
در رقص کُردی:
یک در میون قرار گرفتن زن و مرد یعنی مساوی بودنشون
دست های هم رو که تو رقص می گیرن یعنی اتحاد؛
دستمالی که تو هوا می چرخونن یعنی آزادی؛
پایی که بر زمین می کوبن یعنی عشق به وطن؛
آیا زیبا نیست؟
@adelehz
یک در میون قرار گرفتن زن و مرد یعنی مساوی بودنشون
دست های هم رو که تو رقص می گیرن یعنی اتحاد؛
دستمالی که تو هوا می چرخونن یعنی آزادی؛
پایی که بر زمین می کوبن یعنی عشق به وطن؛
آیا زیبا نیست؟
@adelehz
❤61
وقتی زنی میمیرد .
زمین تعادل خود را از دست میدهد !
ماه صدسال عزای عمومی اعلام میکند
و شعر بیکار میشود ...
🖤🥀
"نزار قبانی"
@adelehz
زمین تعادل خود را از دست میدهد !
ماه صدسال عزای عمومی اعلام میکند
و شعر بیکار میشود ...
🖤🥀
"نزار قبانی"
@adelehz
❤39😢13