"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
رابطه ی راه دور سخت ترین اما در عین حال واقعی ترین رابطه هاست.تعهد بکسی که اورا نمیبینی حسش نمیکنی ،لمسش نمیکنی اما وجودش را در لحظه های زندگیت جاری می سازی. دوست داشتن کسی که از تو دور است اما بجز فکرش نمیتوانی چیزی را در طول روز باور کنی .رابطه ی راه دور سخت اما زیباست .
#عادله_زمانی
42😢25
دیشب وقتی میخواستم دراز بکشم بوی پاییز خودش را کوبید به پنجره و لای یک نسیم سرد رها شد روی دستانم .
دستانم یخ کرده بود انها را به دهانم نزدیک کردم و آرام ها کردم .
نه انگار واقعا پاییز دارد می آید.
بچه تر که بودم این هوا و این حس وحال هشدار نزدیک بودن شروع مدارس و پایان‌تعطیلات خوشمزه ی تابستانی بود .
یک‌نوع رعشه ی ترس آلود بهمراه داشت  ترس از پایان صبحهای طولانی و شبهایی که اجازه داشتم تا دیر وقت بیدار بمانم.
بزرگتر که شدم این هوا شد بهترین حال برایم،بعد از پایان یک‌گرمای جان فرسا آرامشی خنک و گوارا از پنجره های اتاق سر صبح یا دم دمای غروب به درون خانه می ریخت و جانم را با آن لرزش کوتاه تازه می کرد.
پاییز در راه ست .
شاید بتوان گفت مهمترین چیزی که در تقویم منتظرش هستم پاییز ست .
این لذت گوارا و خنک این آرامش دم غروب
خرمالوها و انارها و نارنگی ها
مرباهای به
پاییز دیشب به آرامی به خانه آمد
و من او را بی آنکه بداند بوسیدم
که جانم بوسیده از پاییزی خوش گوار ست .
#عادله_زمانی
48
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاروانی شکر از مصر به شیراز آید
اگر آن یار سفرکرده ما بازآید

#سعدی
@adelehz
16
ببین دختر جان
چه بخواهی چه نخواهی این دنیا از روز اول دنیای مردانه ای بوده است و دنیای مردانه ای باقی می ماند .
مگر نه اینکه آدم قبل از حوا خلق شد مگر نه اینکه حتی یک پیامبر زن وجود ندارد .
اما در دنیایی تا این حد مردانه هم تو باید زنانه زندگی کنی .
در چنین دنیایی هم تو باید خودت باشی
اصلا مگر مادران مقدس ما در طول این‌همه سال و قرن چه کردند ؟
به خودت بیا دختر جان
به خودت بیا و آنچه تو را می سازد،آنچه زنانگی ات را چون یک نگین پرتلالو درخشان تر می کند دنبال کن .
به هوای مردانه ای که هر صبح می خورد توی صورتت توجه نکن .میان آن همه مردانگی تو زنانه زندگی کن .
هرچه باشد ما دختران حواییم
مادرمان رها نکرد تو هم رها نکن .
#عادله_زمانی
@adelehz
39
چقدر آهنگ‌های قشنگ در این دنیا وجود داشت که من نشنیده بودم. چقدر چهره‌های زیبا از برابرم گذشتند که من آن‌ها را ندیدم.
چقدر رویاهای عجیب دیدم که وقتی از خواب بیدار شدم، هرگز دیگر به یادم نیامد.
و بوی عطری از دست رفته در دلم چنگ زد که
تا همیشه خودم را نبخشم.

زندگی یعنی ناگهان، جایی قطع می‌شدم!

✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
18
آدمهای سمی را کنار بگذارید.
کسی که در یک رابطه قدرتان را نمی‌داند و حضورتان را باید مکرر به او یادآوری کنید آدمی سمی ست .
کسی که می‌گوید دوستتان ست ولی از خوشحالی تان خوشحال نمی شود آدمی سمی ست.
آنکه می کوشد در یک مکالمه ی ساده نقاط ضعف تان را با کنایه به رخ تان بکشد، آدمی سمی ست .
کسی که مدام بشما دروغ می‌گوید و غیبت دیگران را می‌کند آدمی سمی ست ،خوش گمان نباشید که این کار را با شما نمی‌کند.موضوع گفتگوی وی با دیگران شما هستید مکالمه ای که قطعا خیلی خوب نخواهد بود.
میخواهم بدانید که آدم‌های سمی برای ریختن سمی که در درونشان غلیان می‌کند در وجود و زندگی شما معطل اجازه نمی مانند .
اما این شماید که باید دستشان را از حریم  زندگی تان کوتاه کنید.
به یک رابطه ی نامناسب خاتمه دهید.
دوستی با یک آدم حسود را به پایان برسانید .
راه تان را از راه یک آدم بد دهن کج کنید و ..
و سعی کنید به خودتان بیشترین بها را بدهید.
چون شما
لایق بهترین هایید.
#عادله_زمانی
@adelehz
25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر بار که شهر شروع می کند به یخ کردن
از این مدل یخ کردن‌های یهویی و ملایم که هم تنت را می لرزاند هم هنوز زمستان به حساب نمی آید.
من برمیگردم و یک نگاه به خودم می اندازم
از خودم میپرسم دختر جان بزرگتر شده ای ؟؟؟
پخته تر شده ای؟
این پاییز مثل پاییز قبلی برای چیزهای بیخود غصه نمیخوری؟
اگر جوابم بله باشد
به خودم بیست می دهم و از اینه برای خودم بوسی یواشکی می فرستم .
راستی که پخته تر شدن لذت دارد.
#عادله_زمانی
پ.ن ویدئو نمیدونم کار کیه ولی دمش گرم
@adelehz
23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کنون که رو به غروب آفتاب مهر و وفاست

هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است

شهریار❤️
@adelehz
17
اینکه عاشق دست‌های زنی هستم
در محل کار
از سر اجبار است
اینکه عاشق چشم‌های زنی در تلویزیون
موهای زنی در مجله...

تکه‌تکه‌ات کرده‌اند بمب‌ها
و مجبورم تکه‌هایت را
در زنان دیگر دوست بدارم...

ارسلان جوانبخت

@adelehz
17😢12
ولی من در هر دنیای دیگری بدنبالت خواهم گشت .
پیدایت خواهم کرد و بتو خواهم گفت
عزیزم
یک زندگی برای داشتنت کم ست
دوباره مال من شو ...
#عادله_زمانی
@adelehz
32
مادرمان حوا
سیب را که خورد
ندانسته دخترانش را راهی جاده ی میوه ی ممنوعه خوردن کرد.
هربار خواستم نخواهمت
نتوانستم ..
من دختر شبیهی  به آن مادر بودم به گمانم...
#عادله_زمانی
@adelehz
28
پاشین بیاین یه آهنگ عاشقونه ی اروم و قشنگ بهم معرفی کنید خوشگلا😎
@aydel7
12
صَنما چگونه گويم، كه تو نورِ جانِ مایی

مولانای جان
@adelehz
16
هیچوقت برای شروع یک اتفاق قشنگ دیر نیست .
برعکس بیشتر وقتها برای غصه خوردن دیر ست و آدم عاقل نباید آن لحظه غصه ی چیزی که رفته را بخورد.
هیچوقت به حرف کسی که میگوید برای آموختن یک زبان جدید ،برای لاغر یا چاق شدن و تغییر کردن ،برای تغییر مثبت سبک زندگی برای ترک عادات مضر برای عاشق شدن ...دیر است توجهی نکن.
هیچ وقت برای شروع یک اتفاق خوب دیر نیست
پس شروع کن ..و زیبا تر شو
#عادله_زمانی
@adelehz
18😁2
فقط یک بار حس کردم یک نفر درکم کرد ..
تازه با ربه کا بهم زده بودم و حالم خیلی بد بود ،
توی کافه نشسته بودم که دختر پیشخدمت به من گفت چقدر بهم ریخته ام ..
ماجرای دعوای با ربه کا و جدا شدنمان را برایش تعریف کردم ..
و او در جواب به من نگفت همه درد دارند ،
نگفت باید شرمنده باشم که چنین چیزی اذیتم می کند ،
نگفت جنبه ی مثبت زندگی را ببین، نگفت که تقصیر خودم است ،
بحث مارکوس ، نقاش فلج سر کوچه آگوستین را پیش نکشید،

فقط چهره اش را در هم کشید و گفت « آخ... »
همین . انگار خوب می فهمید که همین درد ساده و پیش پا افتاده ، چقدر دارد آزارم می دهد ..
تنها باری که حس کردم کسی درکم کرد، همان یک بار بود ...
همان یک بار

✍🏻 ژاک پریم
@adelehz
28
زن باید دستش بند باشد،باید کار کند باید کتاب بخواند باید جایی داشته باشد که برود و ساعتها آنجا گم و گور باشد .
چون وقتی تنها می‌شود می نشیند و رویاهای احمقانه می بافد .
وقتی دستش بند نباشد احمق می شود و خوش خیال ،با خودش می نشیند به وعده های یک مرد دل می بندد .
بچه های بدنیا نیامده اش را بزرگ می کند و برای مردی که نیست دلبری می کند .
دست زن نباید خالی باشد زن نباید فرصت رویاپردازی داشته باشد وگرنه احمق می‌شود
و جهان جای خوبی برای احمقهای خوش خیال نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢3020