"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیار مایل هستم در مورد این کلیپ باهاتون صحبت کنم .
ما افرادی که خیلی به اصالت و نژادمون افتخار می‌کنیم یا همیشه مرزهایی برای برتری خودمون با بقیه ایجاد میکنیم
لازمه که حتما این کلیپ و ببینیم و حتی اگر بتونیم این آزمایش و بدیم .
شاید بیشتر درک کنیم که در جهان پهناور ،در این اقیانوس بی انتها کوچکتر از آن هستیم که برای چیزی انتسابی غرور به خودمون راه بدیم یا خودمون رو برتر ببینیم.
راستی شما می دونید دقیقا کی هستید؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی


@adelehz
30
زندگی یک موهبت الهی ست یا عذابی طاقت فرسا ؟
در واقع کیست که بتواند در تاریخ به سوالی کوتاه مثل این پاسخ بدهد .
من هم‌مثل هزاران انسان دیگر نمی‌توانم پاسخ خیلی واضحی به این سوال بدهم.
اما آنچه می‌توانم صادقانه آن را بیان‌کنم این است که، حتی کسانی که خودکشی کرده اند در آخرین لحظه از خود پرسیدند آیا دلم برای یک صبح دیگر تنگ نخواهد شد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
12😢8
"زنی که‌گم کردم "
Video
قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیم‌مادرانمان در واقع شغل ندارند .

سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بی‌خبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم  با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت  دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .

یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون  کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی


@adelehz
37😢14😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بهانه ی درگذشت ملکه الیزابت دوم ،ملکه ی بریتانیا
@adelehz
18
رابطه ی راه دور سخت ترین اما در عین حال واقعی ترین رابطه هاست.تعهد بکسی که اورا نمیبینی حسش نمیکنی ،لمسش نمیکنی اما وجودش را در لحظه های زندگیت جاری می سازی. دوست داشتن کسی که از تو دور است اما بجز فکرش نمیتوانی چیزی را در طول روز باور کنی .رابطه ی راه دور سخت اما زیباست .
#عادله_زمانی
42😢25
دیشب وقتی میخواستم دراز بکشم بوی پاییز خودش را کوبید به پنجره و لای یک نسیم سرد رها شد روی دستانم .
دستانم یخ کرده بود انها را به دهانم نزدیک کردم و آرام ها کردم .
نه انگار واقعا پاییز دارد می آید.
بچه تر که بودم این هوا و این حس وحال هشدار نزدیک بودن شروع مدارس و پایان‌تعطیلات خوشمزه ی تابستانی بود .
یک‌نوع رعشه ی ترس آلود بهمراه داشت  ترس از پایان صبحهای طولانی و شبهایی که اجازه داشتم تا دیر وقت بیدار بمانم.
بزرگتر که شدم این هوا شد بهترین حال برایم،بعد از پایان یک‌گرمای جان فرسا آرامشی خنک و گوارا از پنجره های اتاق سر صبح یا دم دمای غروب به درون خانه می ریخت و جانم را با آن لرزش کوتاه تازه می کرد.
پاییز در راه ست .
شاید بتوان گفت مهمترین چیزی که در تقویم منتظرش هستم پاییز ست .
این لذت گوارا و خنک این آرامش دم غروب
خرمالوها و انارها و نارنگی ها
مرباهای به
پاییز دیشب به آرامی به خانه آمد
و من او را بی آنکه بداند بوسیدم
که جانم بوسیده از پاییزی خوش گوار ست .
#عادله_زمانی
48
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاروانی شکر از مصر به شیراز آید
اگر آن یار سفرکرده ما بازآید

#سعدی
@adelehz
16
ببین دختر جان
چه بخواهی چه نخواهی این دنیا از روز اول دنیای مردانه ای بوده است و دنیای مردانه ای باقی می ماند .
مگر نه اینکه آدم قبل از حوا خلق شد مگر نه اینکه حتی یک پیامبر زن وجود ندارد .
اما در دنیایی تا این حد مردانه هم تو باید زنانه زندگی کنی .
در چنین دنیایی هم تو باید خودت باشی
اصلا مگر مادران مقدس ما در طول این‌همه سال و قرن چه کردند ؟
به خودت بیا دختر جان
به خودت بیا و آنچه تو را می سازد،آنچه زنانگی ات را چون یک نگین پرتلالو درخشان تر می کند دنبال کن .
به هوای مردانه ای که هر صبح می خورد توی صورتت توجه نکن .میان آن همه مردانگی تو زنانه زندگی کن .
هرچه باشد ما دختران حواییم
مادرمان رها نکرد تو هم رها نکن .
#عادله_زمانی
@adelehz
39
چقدر آهنگ‌های قشنگ در این دنیا وجود داشت که من نشنیده بودم. چقدر چهره‌های زیبا از برابرم گذشتند که من آن‌ها را ندیدم.
چقدر رویاهای عجیب دیدم که وقتی از خواب بیدار شدم، هرگز دیگر به یادم نیامد.
و بوی عطری از دست رفته در دلم چنگ زد که
تا همیشه خودم را نبخشم.

زندگی یعنی ناگهان، جایی قطع می‌شدم!

✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
18
آدمهای سمی را کنار بگذارید.
کسی که در یک رابطه قدرتان را نمی‌داند و حضورتان را باید مکرر به او یادآوری کنید آدمی سمی ست .
کسی که می‌گوید دوستتان ست ولی از خوشحالی تان خوشحال نمی شود آدمی سمی ست.
آنکه می کوشد در یک مکالمه ی ساده نقاط ضعف تان را با کنایه به رخ تان بکشد، آدمی سمی ست .
کسی که مدام بشما دروغ می‌گوید و غیبت دیگران را می‌کند آدمی سمی ست ،خوش گمان نباشید که این کار را با شما نمی‌کند.موضوع گفتگوی وی با دیگران شما هستید مکالمه ای که قطعا خیلی خوب نخواهد بود.
میخواهم بدانید که آدم‌های سمی برای ریختن سمی که در درونشان غلیان می‌کند در وجود و زندگی شما معطل اجازه نمی مانند .
اما این شماید که باید دستشان را از حریم  زندگی تان کوتاه کنید.
به یک رابطه ی نامناسب خاتمه دهید.
دوستی با یک آدم حسود را به پایان برسانید .
راه تان را از راه یک آدم بد دهن کج کنید و ..
و سعی کنید به خودتان بیشترین بها را بدهید.
چون شما
لایق بهترین هایید.
#عادله_زمانی
@adelehz
25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر بار که شهر شروع می کند به یخ کردن
از این مدل یخ کردن‌های یهویی و ملایم که هم تنت را می لرزاند هم هنوز زمستان به حساب نمی آید.
من برمیگردم و یک نگاه به خودم می اندازم
از خودم میپرسم دختر جان بزرگتر شده ای ؟؟؟
پخته تر شده ای؟
این پاییز مثل پاییز قبلی برای چیزهای بیخود غصه نمیخوری؟
اگر جوابم بله باشد
به خودم بیست می دهم و از اینه برای خودم بوسی یواشکی می فرستم .
راستی که پخته تر شدن لذت دارد.
#عادله_زمانی
پ.ن ویدئو نمیدونم کار کیه ولی دمش گرم
@adelehz
23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کنون که رو به غروب آفتاب مهر و وفاست

هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است

شهریار❤️
@adelehz
17
اینکه عاشق دست‌های زنی هستم
در محل کار
از سر اجبار است
اینکه عاشق چشم‌های زنی در تلویزیون
موهای زنی در مجله...

تکه‌تکه‌ات کرده‌اند بمب‌ها
و مجبورم تکه‌هایت را
در زنان دیگر دوست بدارم...

ارسلان جوانبخت

@adelehz
17😢12