"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جمعه حال خوب رهایی ست .
رهایی از باری که یک‌هفته سنگینی کرده
بگذارد بگذرد این ثانیه ها در آرامش
بگذار آرام این موج عبور کند
رهایی را با تمام وجود بپذیر و مزه مزه کن
جمعه ات بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
15
ای با تو پیر گشتن، از هر شباب خوش تر ❤️🥺
حسین منزوی
@adelehz
23
"زنی که‌گم کردم "
امسال، سال غم انگیزی برای هنر و ادبیات ایران بود 🖤 @adelehz


معروفی چند سال پیش با نوشته کوتاه زیر از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود:
سیمین دانشور به من گفت: غصه یعنی سرطان! غصه نخوری یکوقت، معروفی!
و من غصه خوردم ...

@adelehz
😢42
تورا گم میکنم هر روز و پیدا میکنم هرشب
بدین سان خوابها را با تو زیبا میکنم هرشب

شب زیبا ❤️
@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید صبور باشم
خانم جان خدا رحمتش کند می گفت صبر ست که غوره را انگور میکند .شیرین و خوش عطر و ملایم
تو هم صبر کن خدا را چه دیدی شاید وقت انگور شدن غوره ات رسید .
#عادله_زمانی
@adelehz
29😢3
من با این کلمات رل،زید،اکس، کراش نمیتونم ارتباط برقرار کنم .
ما همون نسل عاشق فلانی ام، فلانی عاشقمه هستیم اونم فقط یه نفر :))
@adelehz
65
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشق باید جریان ملایم و مداومی باشد .
اگر فوران کند و ناگهان چون آتشفشان گدازه های داغش تورا در بر بگیرد در عین زیبایی خطرناک می نماید .
عشق نباید مثل سیل فرو ریزد بلکه باید بارانی ملایم و نرم باشد که بر فراز خانه ات آرام آرام می بارد .
سیل ناگهان فرو می نشیند اما بارانی نرم حالا حالا مهمانت ست .
به سیلی ناگهانی دلخوش نکن بلکه عشق را آرام بخواه اما همیشگی..
#عادله_زمانی
@adelehz
51
هر کسی در عمق وجود خود
قبرستان کوچکی دارد
که محل آرمیدن تمام کسانی است
که او یک روز آن‌ها را دوست داشته است.

📕 ژان کریستف
✍🏻 رومن رولان
@adelehz
16😢8
"زنی که‌گم کردم "
ای با تو پیر گشتن، از هر شباب خوش تر ❤️🥺 حسین منزوی @adelehz
دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم.

📚کالیگولا
👤آلبرکامو

خط قشنگ🥰مریم خطیبی
@adelehz
17😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیار مایل هستم در مورد این کلیپ باهاتون صحبت کنم .
ما افرادی که خیلی به اصالت و نژادمون افتخار می‌کنیم یا همیشه مرزهایی برای برتری خودمون با بقیه ایجاد میکنیم
لازمه که حتما این کلیپ و ببینیم و حتی اگر بتونیم این آزمایش و بدیم .
شاید بیشتر درک کنیم که در جهان پهناور ،در این اقیانوس بی انتها کوچکتر از آن هستیم که برای چیزی انتسابی غرور به خودمون راه بدیم یا خودمون رو برتر ببینیم.
راستی شما می دونید دقیقا کی هستید؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی


@adelehz
30
زندگی یک موهبت الهی ست یا عذابی طاقت فرسا ؟
در واقع کیست که بتواند در تاریخ به سوالی کوتاه مثل این پاسخ بدهد .
من هم‌مثل هزاران انسان دیگر نمی‌توانم پاسخ خیلی واضحی به این سوال بدهم.
اما آنچه می‌توانم صادقانه آن را بیان‌کنم این است که، حتی کسانی که خودکشی کرده اند در آخرین لحظه از خود پرسیدند آیا دلم برای یک صبح دیگر تنگ نخواهد شد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
12😢8
"زنی که‌گم کردم "
Video
قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیم‌مادرانمان در واقع شغل ندارند .

سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بی‌خبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم  با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت  دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .

یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون  کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی


@adelehz
37😢14😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بهانه ی درگذشت ملکه الیزابت دوم ،ملکه ی بریتانیا
@adelehz
18
رابطه ی راه دور سخت ترین اما در عین حال واقعی ترین رابطه هاست.تعهد بکسی که اورا نمیبینی حسش نمیکنی ،لمسش نمیکنی اما وجودش را در لحظه های زندگیت جاری می سازی. دوست داشتن کسی که از تو دور است اما بجز فکرش نمیتوانی چیزی را در طول روز باور کنی .رابطه ی راه دور سخت اما زیباست .
#عادله_زمانی
42😢25