"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Payize Saale Ba'd
Rastaak
دنیای ما اندازه ی هم نیست
@adelehz
2
گرچه تو دوری از برم،همره خويش می برم
شب همه شب به بسترم،ياد تو را به جای تو

حسين منزوي

شب زیبا
@adelehz
18
امسال، سال غم انگیزی برای هنر و ادبیات ایران بود 🖤

@adelehz
😢2510
"روین چوپرا" توی مقاله ی خودش دوازده بغل رو برای انسان ضروری دونسته که به شرح زیر باید انجامش بدید:

نخستین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب.
دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن بـه محل کار.
سومین آغوش: وقت ناهار.
چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه.
پنجمین آغوش: قبل از شام.
ششمین آغوش: بعد از شام و هنگام تشکر بابت غذا.
هفتمین آغوش: هنگام کمک بـه شست شوی ظروف شام.
هشتمین آغوش: در حال تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه.
نهمین آغوش: در طول صرف یک میان وعده در اواخر شب.
دهمین آغوش: هنگام یک دوش مشترک.
یازدهمین آغوش: هنگام گفتن شب بخیر.
دوازدهمین آغوش: قبل از خواب شبانه.

@adelehz
20😢19😁5
جمعه حال خوب رهایی ست .
رهایی از باری که یک‌هفته سنگینی کرده
بگذارد بگذرد این ثانیه ها در آرامش
بگذار آرام این موج عبور کند
رهایی را با تمام وجود بپذیر و مزه مزه کن
جمعه ات بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
15
ای با تو پیر گشتن، از هر شباب خوش تر ❤️🥺
حسین منزوی
@adelehz
23
"زنی که‌گم کردم "
امسال، سال غم انگیزی برای هنر و ادبیات ایران بود 🖤 @adelehz


معروفی چند سال پیش با نوشته کوتاه زیر از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود:
سیمین دانشور به من گفت: غصه یعنی سرطان! غصه نخوری یکوقت، معروفی!
و من غصه خوردم ...

@adelehz
😢42
تورا گم میکنم هر روز و پیدا میکنم هرشب
بدین سان خوابها را با تو زیبا میکنم هرشب

شب زیبا ❤️
@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید صبور باشم
خانم جان خدا رحمتش کند می گفت صبر ست که غوره را انگور میکند .شیرین و خوش عطر و ملایم
تو هم صبر کن خدا را چه دیدی شاید وقت انگور شدن غوره ات رسید .
#عادله_زمانی
@adelehz
29😢3
من با این کلمات رل،زید،اکس، کراش نمیتونم ارتباط برقرار کنم .
ما همون نسل عاشق فلانی ام، فلانی عاشقمه هستیم اونم فقط یه نفر :))
@adelehz
65
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشق باید جریان ملایم و مداومی باشد .
اگر فوران کند و ناگهان چون آتشفشان گدازه های داغش تورا در بر بگیرد در عین زیبایی خطرناک می نماید .
عشق نباید مثل سیل فرو ریزد بلکه باید بارانی ملایم و نرم باشد که بر فراز خانه ات آرام آرام می بارد .
سیل ناگهان فرو می نشیند اما بارانی نرم حالا حالا مهمانت ست .
به سیلی ناگهانی دلخوش نکن بلکه عشق را آرام بخواه اما همیشگی..
#عادله_زمانی
@adelehz
51
هر کسی در عمق وجود خود
قبرستان کوچکی دارد
که محل آرمیدن تمام کسانی است
که او یک روز آن‌ها را دوست داشته است.

📕 ژان کریستف
✍🏻 رومن رولان
@adelehz
16😢8
"زنی که‌گم کردم "
ای با تو پیر گشتن، از هر شباب خوش تر ❤️🥺 حسین منزوی @adelehz
دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم.

📚کالیگولا
👤آلبرکامو

خط قشنگ🥰مریم خطیبی
@adelehz
17😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیار مایل هستم در مورد این کلیپ باهاتون صحبت کنم .
ما افرادی که خیلی به اصالت و نژادمون افتخار می‌کنیم یا همیشه مرزهایی برای برتری خودمون با بقیه ایجاد میکنیم
لازمه که حتما این کلیپ و ببینیم و حتی اگر بتونیم این آزمایش و بدیم .
شاید بیشتر درک کنیم که در جهان پهناور ،در این اقیانوس بی انتها کوچکتر از آن هستیم که برای چیزی انتسابی غرور به خودمون راه بدیم یا خودمون رو برتر ببینیم.
راستی شما می دونید دقیقا کی هستید؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی


@adelehz
30
زندگی یک موهبت الهی ست یا عذابی طاقت فرسا ؟
در واقع کیست که بتواند در تاریخ به سوالی کوتاه مثل این پاسخ بدهد .
من هم‌مثل هزاران انسان دیگر نمی‌توانم پاسخ خیلی واضحی به این سوال بدهم.
اما آنچه می‌توانم صادقانه آن را بیان‌کنم این است که، حتی کسانی که خودکشی کرده اند در آخرین لحظه از خود پرسیدند آیا دلم برای یک صبح دیگر تنگ نخواهد شد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
12😢8