❤14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اون روزهایی که داشتیم از ترس و غصه ی کرونا روزی هزار بار می مردیم و زنده می شدیم فکرشو نمیکردیم یه روز با ماسکهایی که حکم مایه حیات گرفته بودند بازی کنیم .
گرچه توی سیاهی بودیم اما ته دلمون هنوز امید به روزهای خوب باقی بود .
میخوام بگم بازم ناامید نباش شاید آخر این شب سیاه بلاخره سفید بشه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
گرچه توی سیاهی بودیم اما ته دلمون هنوز امید به روزهای خوب باقی بود .
میخوام بگم بازم ناامید نباش شاید آخر این شب سیاه بلاخره سفید بشه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29😁4
من بارها از خودم پرسیده بودم که چه چیز میتواند مرا خوشحال کند ؟
و هربار لیست بلند بالایی از آرزوهایم را ردیف کرده بودم.یک روز اما در میان آرزو کردن هایم چیزی توجهم را جلب کرد،از خود پرسیده بودم که اگر چیزهایی که دارم را از دست بدهم چه خواهد شد؟
و آنگاه فهمیده بودم که خوشبختی همیشه در آرزو کردن نداشته ها نیست بلکه در نگاه کردن به داشته هاست.
#عادله_زمانی
@adelehz
و هربار لیست بلند بالایی از آرزوهایم را ردیف کرده بودم.یک روز اما در میان آرزو کردن هایم چیزی توجهم را جلب کرد،از خود پرسیده بودم که اگر چیزهایی که دارم را از دست بدهم چه خواهد شد؟
و آنگاه فهمیده بودم که خوشبختی همیشه در آرزو کردن نداشته ها نیست بلکه در نگاه کردن به داشته هاست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34
هیچ اشکالی ندارد احساساتی داشته باشیم
که دیگران چیزی از آن درک نکنند؛
هر کسی سفر خودش را میرود ...
✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
که دیگران چیزی از آن درک نکنند؛
هر کسی سفر خودش را میرود ...
✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
❤25
یه تئوری هست که میگه :
نخ سرخ نامرئی وجود داره که به انگشت دونفر که قراره توی موقعیت خاصی همو ببینن و عاشق هم بشن بسته شده ...
به این نخ میگن نخ سرنوشت🥺😍
@adelehz
نخ سرخ نامرئی وجود داره که به انگشت دونفر که قراره توی موقعیت خاصی همو ببینن و عاشق هم بشن بسته شده ...
به این نخ میگن نخ سرنوشت🥺😍
@adelehz
❤30😢6
پاییز که بیاید دوباره برایت خرمالو میچینم
می نشینم سر جاده
تا زودتر بیایی
انارها را در خانه گذاشته ام اما خرمالوها در دستم انجا ایستاده ام .
پاییز که بیاید و تو بیایی با خرمالو ها به خانه برمی گردانمت تا وعده ی انارهای جادویی دانه یاقوتی محقق شود.
پاییز که بیاید
#عادله_زمانی
@adelehz
می نشینم سر جاده
تا زودتر بیایی
انارها را در خانه گذاشته ام اما خرمالوها در دستم انجا ایستاده ام .
پاییز که بیاید و تو بیایی با خرمالو ها به خانه برمی گردانمت تا وعده ی انارهای جادویی دانه یاقوتی محقق شود.
پاییز که بیاید
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بخوابیم
وباور کنیم
آغوش هایی درجهان
هستند که همواره بروی ما
باز میمانند.
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
وباور کنیم
آغوش هایی درجهان
هستند که همواره بروی ما
باز میمانند.
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
❤35
چندسال قبل ،شرایط فکری من با امروز چیزی شبیه فاصله ی زمین تا آسمان متفاوت بود .
اگز عادله ی امروز با عادله ی دیروز مواجهه می شدند قطعا همدیگر را نمی شناختند.
تازه درسم را تمام کرده بودم و روی یک هدف مشخص متمرکز بودم .این تمرکز به نحوی بود که هر تخطی از آن مرا نگران و مشوش می ساخت .
آن هدف آنقدر مقدس و لازم الوصول بود که حاضر نبودم هیچ نکته ی منفی را در موردش بپذیرم .
خدا میداند بخاطرش چقدر اشک ریختم و تلاش کردم .
خوابم و خیالم برهم ریخته بود وزن کم کرده بودم و حتی دیگر نمی توانستم براحتی خوشحال باشم .
اما با تمام این سختی ها من آن شاخه ی کم توان درخت تاک را با امید محکم نگه داشته بودم و به واسطه ی دلبستگی قلبی به آن هدف همچنان در سختی ها لبخند میزدم و امید به وصولش داشتم.
اما خوب قرار نیست تمام داستانهای امیدوارانه به پایانی خوش ختم شود کلیشه ی سریالهای آبکی همیشه و همه جا تکرار نمی شود .
در پایان طوفان شدیدی وزید و نه تنها آن تاک ضعیف امید من که تاکستان های فراوانی را ویران کرد و با خود برد .
آن هدف به نقطه ای تکرار نشدنی در تاریخ پیوست .
خوب میتوانید حدس بزنید من چه کردم ؟؟؟
با تمام توان غصه خوردم
اشک ریختم.
بر سر اطرافیان بی گناهم فریاد زدم .
خودم را در خانه حبس کردم
و ...
اما آیا تمام این ها باعث بازگرداندن آنچه از دست رفته بود ،شد؟
قطعا که نه
بعد از آن طوفان من آموختم که در واقع انسان ناچارست فقدان و شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرد و با آن همراه شود گرچه آن هرگز لذت بخش نباشد .
آموختم که میتوانم طوفانها را مقهور اراده ام کنم اما هرگز نخواهم توانست که به آسمان دستور دهم تا طوفانی نفرستد.
میتوانم اندوهگین باشم اما نمیتوانم تمام عمر در آن حال بمانم ...
پس آموختم که
زندگی آنقدر ارزش دارد که تو باید بیاموزی به خاطر هر غصه یک بار اندوهگین شوی نه بیشتر
و به خاطر از دست دادن یکموقعیت یک بار عصبی شوی نه بیشتر
چون بیرون از خانه هزار قطار خالی منتظر سوار کردن توست .
تا تورا به مقصدی برساند که همیشه آرزویش را داشتی .
به امید رسیدن به رویاهای واقعی و ایستگاه های خوب کام روا شدن ها ...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگز عادله ی امروز با عادله ی دیروز مواجهه می شدند قطعا همدیگر را نمی شناختند.
تازه درسم را تمام کرده بودم و روی یک هدف مشخص متمرکز بودم .این تمرکز به نحوی بود که هر تخطی از آن مرا نگران و مشوش می ساخت .
آن هدف آنقدر مقدس و لازم الوصول بود که حاضر نبودم هیچ نکته ی منفی را در موردش بپذیرم .
خدا میداند بخاطرش چقدر اشک ریختم و تلاش کردم .
خوابم و خیالم برهم ریخته بود وزن کم کرده بودم و حتی دیگر نمی توانستم براحتی خوشحال باشم .
اما با تمام این سختی ها من آن شاخه ی کم توان درخت تاک را با امید محکم نگه داشته بودم و به واسطه ی دلبستگی قلبی به آن هدف همچنان در سختی ها لبخند میزدم و امید به وصولش داشتم.
اما خوب قرار نیست تمام داستانهای امیدوارانه به پایانی خوش ختم شود کلیشه ی سریالهای آبکی همیشه و همه جا تکرار نمی شود .
در پایان طوفان شدیدی وزید و نه تنها آن تاک ضعیف امید من که تاکستان های فراوانی را ویران کرد و با خود برد .
آن هدف به نقطه ای تکرار نشدنی در تاریخ پیوست .
خوب میتوانید حدس بزنید من چه کردم ؟؟؟
با تمام توان غصه خوردم
اشک ریختم.
بر سر اطرافیان بی گناهم فریاد زدم .
خودم را در خانه حبس کردم
و ...
اما آیا تمام این ها باعث بازگرداندن آنچه از دست رفته بود ،شد؟
قطعا که نه
بعد از آن طوفان من آموختم که در واقع انسان ناچارست فقدان و شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرد و با آن همراه شود گرچه آن هرگز لذت بخش نباشد .
آموختم که میتوانم طوفانها را مقهور اراده ام کنم اما هرگز نخواهم توانست که به آسمان دستور دهم تا طوفانی نفرستد.
میتوانم اندوهگین باشم اما نمیتوانم تمام عمر در آن حال بمانم ...
پس آموختم که
زندگی آنقدر ارزش دارد که تو باید بیاموزی به خاطر هر غصه یک بار اندوهگین شوی نه بیشتر
و به خاطر از دست دادن یکموقعیت یک بار عصبی شوی نه بیشتر
چون بیرون از خانه هزار قطار خالی منتظر سوار کردن توست .
تا تورا به مقصدی برساند که همیشه آرزویش را داشتی .
به امید رسیدن به رویاهای واقعی و ایستگاه های خوب کام روا شدن ها ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤37😢1
دلبستگی و وابستگی دو نقطه ی متفاوت از هم هستند .
دلبستگی خواستن برای صرفا بودن چیزی یا کسی ست .
خوب یا بد،اگر حالم را خوب کنی یا نه اگر درست یا غلط من دل بسته تو هستم.
اما وابستگی یعنی میخواهم باشی تا دلم آرام گیرد و حال خوبی داشته باشم ..
و در دنیای وابسته ها دلبسته ها چه باارزشند و کم یاب ..
#عادله_زمانی
@adelehz
دلبستگی خواستن برای صرفا بودن چیزی یا کسی ست .
خوب یا بد،اگر حالم را خوب کنی یا نه اگر درست یا غلط من دل بسته تو هستم.
اما وابستگی یعنی میخواهم باشی تا دلم آرام گیرد و حال خوبی داشته باشم ..
و در دنیای وابسته ها دلبسته ها چه باارزشند و کم یاب ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢6
"روین چوپرا" توی مقاله ی خودش دوازده بغل رو برای انسان ضروری دونسته که به شرح زیر باید انجامش بدید:
نخستین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب.
دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن بـه محل کار.
سومین آغوش: وقت ناهار.
چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه.
پنجمین آغوش: قبل از شام.
ششمین آغوش: بعد از شام و هنگام تشکر بابت غذا.
هفتمین آغوش: هنگام کمک بـه شست شوی ظروف شام.
هشتمین آغوش: در حال تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه.
نهمین آغوش: در طول صرف یک میان وعده در اواخر شب.
دهمین آغوش: هنگام یک دوش مشترک.
یازدهمین آغوش: هنگام گفتن شب بخیر.
دوازدهمین آغوش: قبل از خواب شبانه.
@adelehz
نخستین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب.
دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن بـه محل کار.
سومین آغوش: وقت ناهار.
چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه.
پنجمین آغوش: قبل از شام.
ششمین آغوش: بعد از شام و هنگام تشکر بابت غذا.
هفتمین آغوش: هنگام کمک بـه شست شوی ظروف شام.
هشتمین آغوش: در حال تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه.
نهمین آغوش: در طول صرف یک میان وعده در اواخر شب.
دهمین آغوش: هنگام یک دوش مشترک.
یازدهمین آغوش: هنگام گفتن شب بخیر.
دوازدهمین آغوش: قبل از خواب شبانه.
@adelehz
❤20😢19😁5
"زنی کهگم کردم "
"روین چوپرا" توی مقاله ی خودش دوازده بغل رو برای انسان ضروری دونسته که به شرح زیر باید انجامش بدید: نخستین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب. دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن بـه محل کار. سومین آغوش: وقت ناهار. چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه. پنجمین…
چندتا شو در طول روز دریافت میکنید قهرمانها؟🥺
😢66😁9❤5
جمعه حال خوب رهایی ست .
رهایی از باری که یکهفته سنگینی کرده
بگذارد بگذرد این ثانیه ها در آرامش
بگذار آرام این موج عبور کند
رهایی را با تمام وجود بپذیر و مزه مزه کن
جمعه ات بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
رهایی از باری که یکهفته سنگینی کرده
بگذارد بگذرد این ثانیه ها در آرامش
بگذار آرام این موج عبور کند
رهایی را با تمام وجود بپذیر و مزه مزه کن
جمعه ات بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
"زنی کهگم کردم "
امسال، سال غم انگیزی برای هنر و ادبیات ایران بود 🖤 @adelehz
معروفی چند سال پیش با نوشته کوتاه زیر از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود:
سیمین دانشور به من گفت: غصه یعنی سرطان! غصه نخوری یکوقت، معروفی!
و من غصه خوردم ...
@adelehz
معروفی چند سال پیش با نوشته کوتاه زیر از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود:
سیمین دانشور به من گفت: غصه یعنی سرطان! غصه نخوری یکوقت، معروفی!
و من غصه خوردم ...
@adelehz
😢42