This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان می کنم خداوند هنگام آفرینش هر آدمی بخشی از قلب او را کامل نکرد.نه اینکه نتواند البته که او خدای کامل کننده است و قادر به خلقت هر چیزی ست .
پس دلیلش چه بود؟ شاید خدا میخواست هر کس به دنبال اکمال قلبش بروی زمین بگردد و او را به قلبش متصل کند .
اما همانگونه که انتهای تمام قصه ها قشنگ نیست همه ی انسانها هم نمیتوانند کامل کننده ی خودشان را بیابند اما آنان که میتوانند جز خوشبخت ترین ها به حساب می آیند.
#عادله_زمانی
@adelehz
پس دلیلش چه بود؟ شاید خدا میخواست هر کس به دنبال اکمال قلبش بروی زمین بگردد و او را به قلبش متصل کند .
اما همانگونه که انتهای تمام قصه ها قشنگ نیست همه ی انسانها هم نمیتوانند کامل کننده ی خودشان را بیابند اما آنان که میتوانند جز خوشبخت ترین ها به حساب می آیند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18😢4
خداوند وعده ی شیرینی بعد از تلخی را داده ست .
و خودش گفته وفادارترین به عهدش ست .
ما هم دلخوش به حرفهایش
به امید اینکه پس از سختی اسانی،پس از تلخی شیرینی و پس از دلگیری فراخ و آسودگی فرا رسد...
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
و خودش گفته وفادارترین به عهدش ست .
ما هم دلخوش به حرفهایش
به امید اینکه پس از سختی اسانی،پس از تلخی شیرینی و پس از دلگیری فراخ و آسودگی فرا رسد...
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر دختری پیش از هرکسی دنیای مردانه را با تصویری از پدرش کشف می کند .
حمایت ،تشویق،عشق و صبوری های پدرانه می تواند دختری به جامعه تقدیم کند که از بقیه ی مردان نمی ترسد و در برابرشان عزت نفس بالایی دارد .
دختری که عاشقانه پدرش را دوست داشته باشد میتواند بعدها عاشق مردی شود که به اندازه ی پدرش حمایت و عشق به او هدیه میکند .
چنین دختری بدنبال سرابی از محبت تن به آب و آتش نمی زند و بعدها می تواند محکم تر روی پای خودش بایستد .
و چقدر جهان محتاج چنین پدرانی ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
حمایت ،تشویق،عشق و صبوری های پدرانه می تواند دختری به جامعه تقدیم کند که از بقیه ی مردان نمی ترسد و در برابرشان عزت نفس بالایی دارد .
دختری که عاشقانه پدرش را دوست داشته باشد میتواند بعدها عاشق مردی شود که به اندازه ی پدرش حمایت و عشق به او هدیه میکند .
چنین دختری بدنبال سرابی از محبت تن به آب و آتش نمی زند و بعدها می تواند محکم تر روی پای خودش بایستد .
و چقدر جهان محتاج چنین پدرانی ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینکه خودت حواست نباشد و کسی دوستت داشته باشد .اینکه خودت بیاد نیاوری ولی کسی لبخندت را در دعایش از خدا بخواهد
اینکه تو آنقدرها خوب نباشی اما کسی تورا خوب ببیند
یعنی خدا لطفتش بتو زیاد ست
قدر آن یکی را حالا هر که هست بدان
چنین خوشبختی در زندگی خیلی تکرار نمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
اینکه تو آنقدرها خوب نباشی اما کسی تورا خوب ببیند
یعنی خدا لطفتش بتو زیاد ست
قدر آن یکی را حالا هر که هست بدان
چنین خوشبختی در زندگی خیلی تکرار نمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤37
➰
دیوانِه تَرین دلبَر این شَهر تو بودی
ای وای بِه حال دلِ دیوانِه پَسَندَم...
مولانای جان
یک پرتره از قرن هجدهم
@adelehz
دیوانِه تَرین دلبَر این شَهر تو بودی
ای وای بِه حال دلِ دیوانِه پَسَندَم...
مولانای جان
یک پرتره از قرن هجدهم
@adelehz
❤13😢3
برقص دخترکم،
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد ودانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفشهای دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد ودانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفشهای دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢1
فرزندم
بیاد داشته باش
تنها دوستت که هیچوقت تغییر نخواهد کرد کتاب توست .
کتابت را بیشتر از هردوستی محترم بدار و دوست داشته باش.
دوستی که نه ترکت میکند نه تغییر میکند.
#عادله_زمانی
@adelehz
بیاد داشته باش
تنها دوستت که هیچوقت تغییر نخواهد کرد کتاب توست .
کتابت را بیشتر از هردوستی محترم بدار و دوست داشته باش.
دوستی که نه ترکت میکند نه تغییر میکند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32
دلبرم،من شما را بسیار دوست دارم
نه چون شما دوست داشتنی هستید
چون دوست داشتن تان نیاز حال ِ خوب من است .
انگار آدم یک لیوان شربت خنک شیرینِ گل نسترن را وسط یک روز داغ تابستانی سر کشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
نه چون شما دوست داشتنی هستید
چون دوست داشتن تان نیاز حال ِ خوب من است .
انگار آدم یک لیوان شربت خنک شیرینِ گل نسترن را وسط یک روز داغ تابستانی سر کشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤33
من فهرستی از آنچه در مدرسه
به ما یاد نمیدهند را تهیه کردهام:
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه کسی را دوست بداریم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه در شهرت
به درستی زندگی کنیم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه در گمنامی،
از زندگی لذت ببریم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه از کسی که
دوستش نداریم جدا شویم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که به آنچه در ذهن دیگری میگذرد
فکر کنیم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که به کسی که در حال مرگ است
چه بگوییم.
آنها به ما هیچ چیزی را که
ارزش یاد گرفتن داشته باشد،
یاد نمیدهند ...
✍🏻 نیل گیمن
@adelehz
به ما یاد نمیدهند را تهیه کردهام:
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه کسی را دوست بداریم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه در شهرت
به درستی زندگی کنیم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه در گمنامی،
از زندگی لذت ببریم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که چگونه از کسی که
دوستش نداریم جدا شویم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که به آنچه در ذهن دیگری میگذرد
فکر کنیم.
آنها به ما یاد نمیدهند
که به کسی که در حال مرگ است
چه بگوییم.
آنها به ما هیچ چیزی را که
ارزش یاد گرفتن داشته باشد،
یاد نمیدهند ...
✍🏻 نیل گیمن
@adelehz
❤24😢3👍1😁1
دنیا جای زیبایی ست .
اگر یادبگیرم خوشبختی نه یک رویا بلکه همان چیزیست که امروز در دست دارم .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر یادبگیرم خوشبختی نه یک رویا بلکه همان چیزیست که امروز در دست دارم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16
موسیقی فیلم مادر
Arsalan kamkar
لطفا با پلی موزیک خوانده شود :)
یه حس هایی هاست که دوباره تکرار نمیشه،نمی دونم شاید توی دنیاهای موازی توی زندگی های دیگه بشه امیدی به تکرارشون داشت اما توی این زندگی که داریم میگذرونیم بعید میدونم .
یکی از اون حسها لذت دیدن اولین بار یه فیلم عمیق در کودکی ست که بعدها وقتی بزرگتر میشی،میشه نوستالژی
میشه معدن خاطرات کودکانه ای که از دستت رفته و گفتم بهت توی این زندگی دوباره تکرار نخواهد شد .
برای من اون صدا،موسیقی قشنگ فیلم مادر علی حاتمی کیا ست .
طعم خونه های قدیمی سرداب دار ،حوض آب پر از هندونه ،خورشت قیمه ی پر از دارچین و گلاب
طعم زمستونهای واقعی و برفهای تا کمر
طعم خیلی چیزهای دیگه ...
من هربار دلم تنگ بشه مدهوش این موسیقی میشم تو فکر کن با هر نت بالا و پایینش توی بازار مسگرها و زرگرهای کاشان قدم بزنم .
گرچه چیزی تکرار نخواهد شد اما حسی ست که میتوان هنوز به آن امید داشت .
حسی نادیدنی اما لازم برای گذراندن روزهای سخت
#عادله_زمانی
@adelehz
یه حس هایی هاست که دوباره تکرار نمیشه،نمی دونم شاید توی دنیاهای موازی توی زندگی های دیگه بشه امیدی به تکرارشون داشت اما توی این زندگی که داریم میگذرونیم بعید میدونم .
یکی از اون حسها لذت دیدن اولین بار یه فیلم عمیق در کودکی ست که بعدها وقتی بزرگتر میشی،میشه نوستالژی
میشه معدن خاطرات کودکانه ای که از دستت رفته و گفتم بهت توی این زندگی دوباره تکرار نخواهد شد .
برای من اون صدا،موسیقی قشنگ فیلم مادر علی حاتمی کیا ست .
طعم خونه های قدیمی سرداب دار ،حوض آب پر از هندونه ،خورشت قیمه ی پر از دارچین و گلاب
طعم زمستونهای واقعی و برفهای تا کمر
طعم خیلی چیزهای دیگه ...
من هربار دلم تنگ بشه مدهوش این موسیقی میشم تو فکر کن با هر نت بالا و پایینش توی بازار مسگرها و زرگرهای کاشان قدم بزنم .
گرچه چیزی تکرار نخواهد شد اما حسی ست که میتوان هنوز به آن امید داشت .
حسی نادیدنی اما لازم برای گذراندن روزهای سخت
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16😢7
زنها با بافتن خو گرفته اند
گاهی طره ای از گیسویشان را میبافند برای معشوقی در راه مانده ...
گاهی شال گردنی میبافند برای کودک به خواب رفته شان ...
گاهی دروغی می بافند برای خوب کردن حال دل شکسته شان ..
و اینگونه ست که زنها اسطوره ی بافتن هستند و ازهمین بافتن های زنانه ست که جهان هنوز جایی ست برای زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی طره ای از گیسویشان را میبافند برای معشوقی در راه مانده ...
گاهی شال گردنی میبافند برای کودک به خواب رفته شان ...
گاهی دروغی می بافند برای خوب کردن حال دل شکسته شان ..
و اینگونه ست که زنها اسطوره ی بافتن هستند و ازهمین بافتن های زنانه ست که جهان هنوز جایی ست برای زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢3