"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
نمیدونم راجع به این عینک فروشی خاص که تهران واقع شده چیزی شنیدید یا نه ،یه جورایی مثل مداد فروشی رفیع در بازار بزرگ‌میمونه،یه جای خاص که مثل خودش و نداره دهها مدل عینک های مختلف اینجا جمع شده شبیه فروشگاه های عجیب و غریب با ویترین‌های خیلی بزرگ نیست ولی اینقدر دلکش و زیباست که بنظر انسان میتونه ساعتها داخلش به عینک‌هایی نگاه کنه که قراره زاویه ی جدید تری از اون بیرون به چشمهای آدم بده .پیشنهاد میدم به مغازه ی قشنگ خوشحالی فروشی 😊سر بزنید .صاحب مغازه آقای محقق همیشه روی گشاده و برخورد مهربونی با مشتری ها دارند این فضای قشنگ ارزونی چشمهاتون ❤️

ادرس شون:خیابان قرنی بین چهارراه سمیه وچهارراه طالقانی .
@adelehz
29
هیچ رابطه ای قادر به از میان بردن تنهایی نیست.
هر یک از ما در هستی تنهاییم ولی می‌توانیم در تنهایی یک دیگر شریک شویم همانطور که عشق، درد تنهایی را جبران می‌کند.

اروین د یالوم

@adelehz
32
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان می کنم خداوند هنگام آفرینش هر آدمی بخشی از قلب او را کامل نکرد.نه اینکه نتواند البته که او خدای کامل کننده است و قادر به خلقت هر چیزی ست .
پس دلیلش چه بود؟ شاید خدا میخواست هر کس به دنبال اکمال قلبش بروی زمین بگردد و او را به قلبش متصل کند .
اما همانگونه که انتهای تمام قصه ها قشنگ نیست همه ی انسانها هم نمی‌توانند کامل کننده ی خودشان را بیابند اما آنان که می‌توانند جز خوشبخت ترین ها به حساب می آیند.
#عادله_زمانی
@adelehz
18😢4
خداوند وعده ی شیرینی بعد از تلخی را داده ست .
و خودش گفته وفادارترین به عهدش ست .
ما هم دلخوش به حرفهایش
به امید اینکه پس از سختی اسانی،پس از تلخی شیرینی و پس از دلگیری فراخ و آسودگی فرا رسد...
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
29
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
6
ماه شهریور پر است
از خاطرات عشق من
من به جان تا زنده باشم،
عاشق شهریورم...
اخوان ثالث
❤️
@adelehz
21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر دختری پیش از هرکسی دنیای مردانه را با تصویری از پدرش کشف می کند .
حمایت ،تشویق،عشق و صبوری های پدرانه می تواند دختری به جامعه تقدیم کند که از بقیه ی مردان نمی ترسد و در برابرشان عزت نفس بالایی دارد .
دختری که عاشقانه پدرش را دوست داشته باشد می‌تواند بعدها عاشق مردی شود که به اندازه ی پدرش حمایت و عشق به او هدیه می‌کند ‌.
چنین دختری بدنبال سرابی از محبت تن به آب و آتش نمی زند و بعدها می تواند محکم تر روی پای خودش بایستد .
و چقدر جهان محتاج چنین پدرانی ست ..

#عادله_زمانی
@adelehz
39
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینکه خودت حواست نباشد و کسی دوستت داشته باشد .اینکه خودت بیاد نیاوری ولی کسی لبخندت را در دعایش از خدا بخواهد
اینکه تو آنقدرها خوب نباشی اما کسی تورا خوب ببیند
یعنی خدا لطفتش بتو زیاد ست ‌
قدر آن یکی را حالا هر که هست بدان
چنین خوشبختی در زندگی خیلی تکرار نمیشود‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
37


دیوانِه تَرین دلبَر این شَهر تو بودی
ای وای بِه حال دلِ دیوانِه پَسَندَم...


مولانای جان

یک پرتره از قرن هجدهم
@adelehz
13😢3
برقص دخترکم،
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد و‌دانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفش‌های دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢1
فرزندم
بیاد داشته باش
تنها دوستت که هیچوقت تغییر نخواهد کرد کتاب توست .
کتابت را بیشتر از هردوستی محترم بدار و دوست داشته باش.
دوستی که نه ترکت می‌کند نه تغییر می‌کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
32
دلبرم،من شما را بسیار دوست دارم
نه چون شما دوست داشتنی هستید
چون دوست داشتن تان نیاز حال ِ خوب من است .
انگار آدم یک لیوان شربت خنک شیرینِ گل نسترن را وسط یک روز داغ تابستانی سر کشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
33
من فهرستی از آنچه در مدرسه
به ما یاد نمی‌دهند را تهیه کرده‌ام:

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که چگونه کسی را دوست بداریم.

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که چگونه در شهرت
به درستی زندگی کنیم.

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که چگونه در گمنامی،
از زندگی لذت ببریم.

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که چگونه از کسی که
دوستش نداریم جدا شویم.

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که به آنچه در ذهن دیگری می‌گذرد
فکر کنیم.

آنها به ما یاد نمی‌دهند
که به کسی که در حال مرگ است
چه بگوییم.

آنها به ما هیچ چیزی را که
ارزش یاد گرفتن داشته باشد،
یاد نمی‌دهند ...

✍🏻 نیل گیمن
@adelehz
24😢3👍1😁1
شب بخیر ❤️

@adelehz
18
دنیا جای زیبایی ست .
اگر یادبگیرم خوشبختی نه یک رویا بلکه همان چیزیست که امروز در دست دارم .
#عادله_زمانی
@adelehz
16
شبیه یک رویا
گروه دال
دیدمت ...بویدمت ...بوسیدمت درخواب
@adelehz
11😢1
موسیقی فیلم مادر
Arsalan kamkar
لطفا با پلی موزیک خوانده شود :)
یه حس هایی هاست که دوباره تکرار نمیشه،نمی دونم شاید توی دنیاهای موازی توی زندگی های دیگه بشه امیدی به تکرارشون داشت اما توی این زندگی که داریم میگذرونیم بعید میدونم .
یکی از اون حس‌ها لذت دیدن اولین بار یه فیلم عمیق در کودکی ست که بعدها وقتی بزرگتر میشی،میشه نوستالژی
میشه معدن خاطرات کودکانه ای که از دستت رفته و گفتم بهت توی این زندگی دوباره تکرار نخواهد شد .
برای من اون صدا،موسیقی قشنگ فیلم مادر علی حاتمی کیا ست .
طعم خونه های قدیمی سرداب دار ،حوض آب پر از هندونه ،خورشت قیمه ی پر از دارچین و گلاب
طعم زمستونهای واقعی و برفهای تا کمر
طعم خیلی چیزهای دیگه ...
من هربار دلم تنگ بشه مدهوش این موسیقی میشم تو فکر کن با هر نت بالا و پایینش توی بازار مسگرها و زرگرهای کاشان قدم بزنم .
گرچه چیزی تکرار نخواهد شد اما حسی ست که می‌توان هنوز به آن امید داشت .
حسی نادیدنی اما لازم برای گذراندن روزهای سخت
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢7