"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم
باید بشنومش...
این‌واقعا یه نیازه ...
37
قسم به آغوشت که آخرین سنگر این سرباز گمشده در جنگ است .
#عادله_زمانی
@adelehz
21
خدا نجات میدهد؛
آن جا که تمام راه ها کور است و بن بست،
خدا نور است!
آن جا که تاریکی میان زندگی میخزد و آن جا که غصه ها به گلویت بغض می آویزند؛
خدا پناه است!
وحشت می آفریند،خدا لبخند است!
آن جا که میان زندگی حیران و بی کس مانده ای... میدانی خدا همان است که؛
میبینید، می‌شنود و هست!


پس در پناه ابدی اش ❤️

شب زیبا❤️
@adelehz
34
‏روباه صحرا کوچکترین روباه جهان.😻

#نارنجی
@adelehz
30
برای تو و خویش چشمانی آرزو می‌کنم
که چراغ ها و نشانه ها را
در ظلمات‌مان ببیند ...

گوشی
که صداها و شناسه‌ها را در
بیهوشی‌مان بشنود ...

برای تو و خویش روحی
که این همه را در خود گیرد و
بپذیرد ...

و زبانی که در صداقت خود ما
را از خاموشی خویش بیرون کشد
و بگذارد از آن چیزها که
در بندمان کشیده است،
سخن بگوییم …

مارگوت بیکل
ترجمه‌ی شاملو

@adelehz
14
گاهی سرنوشت برای ما چیزایی تو چنته داره که تصورشم نمی‌کنیم ، فقط کافیه ایمان داشته باشیم که اتفاقای خوبی برامون می‌افته ...


✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
25
تو به سان درختی با شاخه های پیچ در پیچ بدور وجود من پیچیدی .
عشقت مرا تبدیل به زیباترین ساختمان شهر کرد ‌ساختمانی که درختی اورا احاطه کرده است .
به من نگاه کن وقتی نباشی من تبدیل میشوم به یکی دیگر از آن ساختمان‌های هم شکل بی روح
حالا بفهم که چرا نباید عشقت را از من بگیری‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
18
جمعه های کودکی
آرام می گذشت و شیرین
انگار یک غار امن میان طوفانها بود وقتی بعد از یک هفته درس و امتحان و صبح زود بیدار شدن به آن می رسیدی‌.
یک ساعت خواب بیشتری بود و برنامه ی کودکی بعد از صبحانه
بیخیالی مطلق و بوی آبگوشت روی بار مادر که با شتاب و بی توجه به اطراف قل می زد .
جمعه های کودکی هر ساعتش یک مزه ای داشت مزه ی طالبی های تابستانی یا خرمالوهای پاییزی شاید هم طعم گیلاس های اواخر بهار
جمعه های کودکی ترسی از غروب دلگیر نداشت همه چیز نقره ای بود و درخشان
نمیدانم سالها بعد چه چیزی فرق کرد .چه چیزی عوض شد که دنیا برای کودکی های شیرین دیگر وقتی نداشت .
جای چایی های خوش رنگ جمعه را قهوه های تلخ و جای غروب های نقره ای غروب های دلگیر توام با دود سیگار گرفت.
شاید بزرگ شدن بهای سنگینی داشت
بهایی به قیمت از دست دادن جمعه های خوش آب و رنگ
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مریوان کوردستان،لک لک ها با اعتماد به انسانها به لانه های ساخته شده آنها پناه آوردند.
در کوردستان بازاری برای فروش پرندگان مهاجر شکار شده وجود ندارد و مردم با لک لک ها مثل آدم‌ها با احترام رفتار می‌کنند ‌.
دعوتید به دیدن ابعاد وسیع انسانیت کوردهای مهربان و داستان زیبای شان با لک لک هایی که خداوند دوست شان دارد 😊
#عادله_زمانی
@adelehz
48
شازده کوچولو: کِی اوضاع بهتر میشه؟

روباه: از وقتی بفهمی همه چیز به خودت بستگی داره ...

📕 شازده کوچولو
✍🏻 آنتوان دوسنت اگزوپری

شب بخیر

@adelehz
26
من درک نمیکنم در ذهن معماران قدیم چه می‌گذشته است؟این حد از زیبایی طلبی و میل به آفرینش زیبایی از کجا ناشی می شده است ؟؟؟ آیا در پیرامون شان کمبود ظرافت و زیبایی را حس می‌کردند و به همین خاطر بوده که سعی در خلق نوع خاصی از زیبایی داشتند ؟ آیا معشوقکانی داشتند که الهام ببخش زیبایی بخشی آنها می شدند ؟ آیا این معماران با آن دستان جادویی اصلا اهل زمین بودند؟ راستش نمیدانم فقط این را می دانم که بر مزار هرکدام از آن معماران گمنام باید مقبره ای ساخت و بر سر در آن نوشت اینجا مردی یا چه بسا زنی ارامیده است که زیبایی می افرید پس او شایسته ی احترامی ابدی است‌.
#عادله_زمانی
38😢4
چشمها❤️
@adelehz
37
نمیدونم راجع به این عینک فروشی خاص که تهران واقع شده چیزی شنیدید یا نه ،یه جورایی مثل مداد فروشی رفیع در بازار بزرگ‌میمونه،یه جای خاص که مثل خودش و نداره دهها مدل عینک های مختلف اینجا جمع شده شبیه فروشگاه های عجیب و غریب با ویترین‌های خیلی بزرگ نیست ولی اینقدر دلکش و زیباست که بنظر انسان میتونه ساعتها داخلش به عینک‌هایی نگاه کنه که قراره زاویه ی جدید تری از اون بیرون به چشمهای آدم بده .پیشنهاد میدم به مغازه ی قشنگ خوشحالی فروشی 😊سر بزنید .صاحب مغازه آقای محقق همیشه روی گشاده و برخورد مهربونی با مشتری ها دارند این فضای قشنگ ارزونی چشمهاتون ❤️

ادرس شون:خیابان قرنی بین چهارراه سمیه وچهارراه طالقانی .
@adelehz
29