"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
این خیلی خبر امیدوار کننده ای ست .در جهان تعدادی زیادی از زنان و دختران به محصولات بهداشتی قاعدگی یا دسترسی ندارند یا براشون خیلی گرون در میاد ‌.
@adelehz
😢2419
توی این همه سال که به نقش و نقاشی مشغول بودم یاد گرفتم که میشه دنیا را با همه‌ی حقیقتش جدی نگرفت.
میشه غرق خیالات شد و به پس و پیش دنیا هیچ اهمیتی نداد.
حتی میشه به خیالات رنگ واقعیت داد و با اون‌ها زندگی کرد.
برای همین از خیلی وقت پیش دیگه هیچی رو جدی نمی‌گیرم که اینجوری نه ترسی از آینده داری نه حسرتی برای گذشته.

اورهان پاموک

@adelehz
20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدم حسابی ها زیاد بلد نیستند راجع به کارهایشان تز بدهند .
در صفحات اجتماعی شان در ستایش همدیگر دوستی و مهربانی چیزهای زیادی به چشم‌نمی‌خورد.
اصلا بلد نیستند در این مورد برای دیگران سخنرانی کنند .
اما یک روز می بینی شان که آب سرد و شربت درست کرده اند و می برند برای کارگران ساختمان روبرویی
بی آنکه به کسی چیزی بگویند یا نظری بخواهند.
می بینی شان که کفش‌های نوی خودشان را به کسی دیگر دادند.
یا می بینی شان که برای تولد کسی قشنگترین هدیه ره خریده اند ‌.
آدم حسابی ها اینطوری هستند حرف نمی‌زنند بلکه در سکوت حواس شان به همه چیز ست .
و چقدر جهان به آدم حسابی ها نیاز دارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
56
بابا‌فغانی‌شیرازی :

چه‌ باشد‌ عاشقی؟
خود‌ را‌ به‌ غم‌ها‌ مبتلا‌ کردن


شب زیبا❤️
@adelehz
22
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کتابها،این قدرت را دارند که شما را به سرزمین های دیگر به زندگی های دیگر ببرند .
از آنجایی که نشسته ای فقط با خواندن چند خط و چند ورق برهم زدن میتوانی پرت شوی وسط یک دوره ی زمانی و مکانی که شاید دیگر وجود نداشته باشد ‌.
این اگر معجزه نیست چیست ؟
معجزه ی قلم ،معجزه ی نوشتن
معجزه ی کتاب ..
بوی خوب کاغذ نو
و خطوطی که قرارست مرا تبدیل به آدمی دیگر کند.چیزهایی ست که همیشه خواهانشان باقی خواهم ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
19
از یک سنی به بعد آنقدر بزرگ‌میشوی که رفتن آدم‌ها تورا بهم نمی ریزد .
دلتنگی وجود دارد اما مثل یک‌مار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدم‌ها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمی‌کند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد می‌کند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
29
ما را هنری بهتر از آواره شدن نیست

کلیم کاشانی
@adelehz
19
"زنی که‌گم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم
باید بشنومش...
این‌واقعا یه نیازه ...
37
قسم به آغوشت که آخرین سنگر این سرباز گمشده در جنگ است .
#عادله_زمانی
@adelehz
21
خدا نجات میدهد؛
آن جا که تمام راه ها کور است و بن بست،
خدا نور است!
آن جا که تاریکی میان زندگی میخزد و آن جا که غصه ها به گلویت بغض می آویزند؛
خدا پناه است!
وحشت می آفریند،خدا لبخند است!
آن جا که میان زندگی حیران و بی کس مانده ای... میدانی خدا همان است که؛
میبینید، می‌شنود و هست!


پس در پناه ابدی اش ❤️

شب زیبا❤️
@adelehz
34
‏روباه صحرا کوچکترین روباه جهان.😻

#نارنجی
@adelehz
30
برای تو و خویش چشمانی آرزو می‌کنم
که چراغ ها و نشانه ها را
در ظلمات‌مان ببیند ...

گوشی
که صداها و شناسه‌ها را در
بیهوشی‌مان بشنود ...

برای تو و خویش روحی
که این همه را در خود گیرد و
بپذیرد ...

و زبانی که در صداقت خود ما
را از خاموشی خویش بیرون کشد
و بگذارد از آن چیزها که
در بندمان کشیده است،
سخن بگوییم …

مارگوت بیکل
ترجمه‌ی شاملو

@adelehz
14
گاهی سرنوشت برای ما چیزایی تو چنته داره که تصورشم نمی‌کنیم ، فقط کافیه ایمان داشته باشیم که اتفاقای خوبی برامون می‌افته ...


✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
25
تو به سان درختی با شاخه های پیچ در پیچ بدور وجود من پیچیدی .
عشقت مرا تبدیل به زیباترین ساختمان شهر کرد ‌ساختمانی که درختی اورا احاطه کرده است .
به من نگاه کن وقتی نباشی من تبدیل میشوم به یکی دیگر از آن ساختمان‌های هم شکل بی روح
حالا بفهم که چرا نباید عشقت را از من بگیری‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
18