این خیلی خبر امیدوار کننده ای ست .در جهان تعدادی زیادی از زنان و دختران به محصولات بهداشتی قاعدگی یا دسترسی ندارند یا براشون خیلی گرون در میاد .
@adelehz
@adelehz
😢24❤19
توی این همه سال که به نقش و نقاشی مشغول بودم یاد گرفتم که میشه دنیا را با همهی حقیقتش جدی نگرفت.
میشه غرق خیالات شد و به پس و پیش دنیا هیچ اهمیتی نداد.
حتی میشه به خیالات رنگ واقعیت داد و با اونها زندگی کرد.
برای همین از خیلی وقت پیش دیگه هیچی رو جدی نمیگیرم که اینجوری نه ترسی از آینده داری نه حسرتی برای گذشته.
اورهان پاموک
@adelehz
میشه غرق خیالات شد و به پس و پیش دنیا هیچ اهمیتی نداد.
حتی میشه به خیالات رنگ واقعیت داد و با اونها زندگی کرد.
برای همین از خیلی وقت پیش دیگه هیچی رو جدی نمیگیرم که اینجوری نه ترسی از آینده داری نه حسرتی برای گذشته.
اورهان پاموک
@adelehz
❤20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدم حسابی ها زیاد بلد نیستند راجع به کارهایشان تز بدهند .
در صفحات اجتماعی شان در ستایش همدیگر دوستی و مهربانی چیزهای زیادی به چشمنمیخورد.
اصلا بلد نیستند در این مورد برای دیگران سخنرانی کنند .
اما یک روز می بینی شان که آب سرد و شربت درست کرده اند و می برند برای کارگران ساختمان روبرویی
بی آنکه به کسی چیزی بگویند یا نظری بخواهند.
می بینی شان که کفشهای نوی خودشان را به کسی دیگر دادند.
یا می بینی شان که برای تولد کسی قشنگترین هدیه ره خریده اند .
آدم حسابی ها اینطوری هستند حرف نمیزنند بلکه در سکوت حواس شان به همه چیز ست .
و چقدر جهان به آدم حسابی ها نیاز دارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
در صفحات اجتماعی شان در ستایش همدیگر دوستی و مهربانی چیزهای زیادی به چشمنمیخورد.
اصلا بلد نیستند در این مورد برای دیگران سخنرانی کنند .
اما یک روز می بینی شان که آب سرد و شربت درست کرده اند و می برند برای کارگران ساختمان روبرویی
بی آنکه به کسی چیزی بگویند یا نظری بخواهند.
می بینی شان که کفشهای نوی خودشان را به کسی دیگر دادند.
یا می بینی شان که برای تولد کسی قشنگترین هدیه ره خریده اند .
آدم حسابی ها اینطوری هستند حرف نمیزنند بلکه در سکوت حواس شان به همه چیز ست .
و چقدر جهان به آدم حسابی ها نیاز دارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤56
❤22
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کتابها،این قدرت را دارند که شما را به سرزمین های دیگر به زندگی های دیگر ببرند .
از آنجایی که نشسته ای فقط با خواندن چند خط و چند ورق برهم زدن میتوانی پرت شوی وسط یک دوره ی زمانی و مکانی که شاید دیگر وجود نداشته باشد .
این اگر معجزه نیست چیست ؟
معجزه ی قلم ،معجزه ی نوشتن
معجزه ی کتاب ..
بوی خوب کاغذ نو
و خطوطی که قرارست مرا تبدیل به آدمی دیگر کند.چیزهایی ست که همیشه خواهانشان باقی خواهم ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
از آنجایی که نشسته ای فقط با خواندن چند خط و چند ورق برهم زدن میتوانی پرت شوی وسط یک دوره ی زمانی و مکانی که شاید دیگر وجود نداشته باشد .
این اگر معجزه نیست چیست ؟
معجزه ی قلم ،معجزه ی نوشتن
معجزه ی کتاب ..
بوی خوب کاغذ نو
و خطوطی که قرارست مرا تبدیل به آدمی دیگر کند.چیزهایی ست که همیشه خواهانشان باقی خواهم ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
از یک سنی به بعد آنقدر بزرگمیشوی که رفتن آدمها تورا بهم نمی ریزد .
دلتنگی وجود دارد اما مثل یکمار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدمها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمیکند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد میکند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلتنگی وجود دارد اما مثل یکمار چنبره نمی زند دور گلویت .از یک سنی به بعد با نبودن یا تغییر آدمها کنار می آیی .
نه که عذاب نکشی نه که نبودن کسی که به او باور داری آزارت ندهد نه ...
بلکه یاد میگیری با این دلتنگی ها و غم ها زندگی کنی و شاید به نحوی به آن تخفیف بدهی ...
مثل یک درخت تنها که در جنگل زندگی نمیکند و جایی بسیار متفاوت تر از جایی که باید باشد رشد میکند تو یاد میگیری با ریشه های تنیده در اندوه در جایی غیر معمول به زندگی ادامه دهی.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29
"زنی کهگم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
❤37
خدا نجات میدهد؛
آن جا که تمام راه ها کور است و بن بست،
خدا نور است!
آن جا که تاریکی میان زندگی میخزد و آن جا که غصه ها به گلویت بغض می آویزند؛
خدا پناه است!
وحشت می آفریند،خدا لبخند است!
آن جا که میان زندگی حیران و بی کس مانده ای... میدانی خدا همان است که؛
میبینید، میشنود و هست!
پس در پناه ابدی اش ❤️
شب زیبا❤️
@adelehz
آن جا که تمام راه ها کور است و بن بست،
خدا نور است!
آن جا که تاریکی میان زندگی میخزد و آن جا که غصه ها به گلویت بغض می آویزند؛
خدا پناه است!
وحشت می آفریند،خدا لبخند است!
آن جا که میان زندگی حیران و بی کس مانده ای... میدانی خدا همان است که؛
میبینید، میشنود و هست!
پس در پناه ابدی اش ❤️
شب زیبا❤️
@adelehz
❤34
برای تو و خویش چشمانی آرزو میکنم
که چراغ ها و نشانه ها را
در ظلماتمان ببیند ...
گوشی
که صداها و شناسهها را در
بیهوشیمان بشنود ...
برای تو و خویش روحی
که این همه را در خود گیرد و
بپذیرد ...
و زبانی که در صداقت خود ما
را از خاموشی خویش بیرون کشد
و بگذارد از آن چیزها که
در بندمان کشیده است،
سخن بگوییم …
مارگوت بیکل
ترجمهی شاملو
@adelehz
که چراغ ها و نشانه ها را
در ظلماتمان ببیند ...
گوشی
که صداها و شناسهها را در
بیهوشیمان بشنود ...
برای تو و خویش روحی
که این همه را در خود گیرد و
بپذیرد ...
و زبانی که در صداقت خود ما
را از خاموشی خویش بیرون کشد
و بگذارد از آن چیزها که
در بندمان کشیده است،
سخن بگوییم …
مارگوت بیکل
ترجمهی شاملو
@adelehz
❤14
گاهی سرنوشت برای ما چیزایی تو چنته داره که تصورشم نمیکنیم ، فقط کافیه ایمان داشته باشیم که اتفاقای خوبی برامون میافته ...
✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
✍🏻 جوجو مویز
@adelehz
❤25