صبح زود
دایی دویش را در خواب دیدم .با آن قامت بلند و ریش ستاری سیاهش خیلی جوانتر از همیشه وارد اتاق شد .
در آن عالم رویا با آنکه می دانستم این رویاست میفهمیدم که دایی دویش مدتهاست از این جهان رفته است .
جلوتر رفتم و آغوشش را باز کرد مثل همان وقتهایی که در هرات بغلش میکردم ،دایی مهربان زجر کشیده ام بشدت آغوش امنی داشت .
دستم را دور کمرش حلقه کردم و زدم زیر گریه
گفتم دلم برایت تنگ شده دایی دویش جانم
دلم خیلی برای چشمانت و آن خنده ی شیرینت تنگ شده
با آنکه معمولا در خواب صداها بیادمنمی ماند اما به وضوح صدایش و گرمای آغوشش را بیاد دارم .
وقتی از خواب بیدار شدم بالشتم خیس اشک بود ...
معمولا آدم فامیل شناسی نیستم اما حکایت این دوتا دایی حکایت متفاوتی بود..
دایی احمد و دایی دویش من برایم زیادی باارزش و خاص بودند.
من نمیدانم چقدر به روح و این چیزها باور دارید اما میتوانم قسم بخورم تا دقایقی بعد از بیدار شدن هنوز حضور دایی دویش خسته و درد کشیده ام را حس میکردم .
آه
مولانای جان باز هم از آن دشت سبز بگو
از آن دشتی که ماورای بودن ها و نبودن ها میتوانم آنجا دایی های مهربانم با دلهای شکسته شان را دوباره ببینم
بازهم بگو ...
#عادله_زمانی
#دایی_احمد_جانم
#دایی_دویش_جانم
@adelehz
دایی دویش را در خواب دیدم .با آن قامت بلند و ریش ستاری سیاهش خیلی جوانتر از همیشه وارد اتاق شد .
در آن عالم رویا با آنکه می دانستم این رویاست میفهمیدم که دایی دویش مدتهاست از این جهان رفته است .
جلوتر رفتم و آغوشش را باز کرد مثل همان وقتهایی که در هرات بغلش میکردم ،دایی مهربان زجر کشیده ام بشدت آغوش امنی داشت .
دستم را دور کمرش حلقه کردم و زدم زیر گریه
گفتم دلم برایت تنگ شده دایی دویش جانم
دلم خیلی برای چشمانت و آن خنده ی شیرینت تنگ شده
با آنکه معمولا در خواب صداها بیادمنمی ماند اما به وضوح صدایش و گرمای آغوشش را بیاد دارم .
وقتی از خواب بیدار شدم بالشتم خیس اشک بود ...
معمولا آدم فامیل شناسی نیستم اما حکایت این دوتا دایی حکایت متفاوتی بود..
دایی احمد و دایی دویش من برایم زیادی باارزش و خاص بودند.
من نمیدانم چقدر به روح و این چیزها باور دارید اما میتوانم قسم بخورم تا دقایقی بعد از بیدار شدن هنوز حضور دایی دویش خسته و درد کشیده ام را حس میکردم .
آه
مولانای جان باز هم از آن دشت سبز بگو
از آن دشتی که ماورای بودن ها و نبودن ها میتوانم آنجا دایی های مهربانم با دلهای شکسته شان را دوباره ببینم
بازهم بگو ...
#عادله_زمانی
#دایی_احمد_جانم
#دایی_دویش_جانم
@adelehz
😢30❤3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
میگویند روح آدمی که رفته است
هر شب جمعه درقالب پرنده ای حوالی خانه عزیزانش آواز سرمیدهد.
و اگر دعایی بگیرد آرام به آسمان پرمیکشد....
دعا را برای رفته گان این راه دراز در این شب فراموش نکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر شب جمعه درقالب پرنده ای حوالی خانه عزیزانش آواز سرمیدهد.
و اگر دعایی بگیرد آرام به آسمان پرمیکشد....
دعا را برای رفته گان این راه دراز در این شب فراموش نکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢20❤10
از روزهای دانشجویی که عبور کنی،دوباره هیچوقت ،دوباره هرگز شبیه آن روزها نخواهی شد .
نه خودت نه احساست، نه حتی دنیایی که اطراف خودت ساخته ای .
نه آنقدر خوش خیالی و رویاباف نه انقدر بی دلیل شاد
روزهای دانشجو بودن با تمام خامی و اشتباهات رنگارنگش بهترین فرصت برای عاشقی ست .
برای عاشق شدن و دل سپردن
قبول دارم که نود درصد عشقهای آن زمان بی سرانجام ست اما..کیست که دلش یک جرعه شراب نخواهد حتی با تصور سردرد و بی حالی فردا صبحش..
میدانی چه میگویم؟
هرچیزی فصلی دارد
و فصل عاشقی همان روزهای خوش خیالی و شادی دانشجویی ست .
اما اینکه عشق قسمت کی خواهد بود را نمی دانم..
باید در کوله ی دانشجویی جایی برای عشق گذاشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
نه خودت نه احساست، نه حتی دنیایی که اطراف خودت ساخته ای .
نه آنقدر خوش خیالی و رویاباف نه انقدر بی دلیل شاد
روزهای دانشجو بودن با تمام خامی و اشتباهات رنگارنگش بهترین فرصت برای عاشقی ست .
برای عاشق شدن و دل سپردن
قبول دارم که نود درصد عشقهای آن زمان بی سرانجام ست اما..کیست که دلش یک جرعه شراب نخواهد حتی با تصور سردرد و بی حالی فردا صبحش..
میدانی چه میگویم؟
هرچیزی فصلی دارد
و فصل عاشقی همان روزهای خوش خیالی و شادی دانشجویی ست .
اما اینکه عشق قسمت کی خواهد بود را نمی دانم..
باید در کوله ی دانشجویی جایی برای عشق گذاشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29😁7😢7
❤25
جمعه ها یک جورایی آدم را تسخیر می کند .به نظرم هیچ روزی قدرت جمعه را ندارد ،انگار یک دست آهنین دارد که میندازد خِر گلوی روح و روان آدم و تا جایی که میتواند فشار می دهد .
فشارش تصاعدی بالا می رود یعنی از صبح که کسل بیدار میشوی شروع میشود نزدیکای غروب آخرین توانش را روی تو پیاده می کند.
اصلا نمیدانم کی جمعه ها این جوری شد ما که نسل عاشق جمعه بودیم ما تمام هفته را صبح ساعت ۷ به ذوق رسیدن جمعه بیدار می شدیم .
نکند که ما بزرگ شدیم و این به سرمان آمد
نکند که بقیه ی دلخوشی هایمان هم به سرنوشت جمعه دچار شد؟ ..
#عادله_زمانی
@adelehz
فشارش تصاعدی بالا می رود یعنی از صبح که کسل بیدار میشوی شروع میشود نزدیکای غروب آخرین توانش را روی تو پیاده می کند.
اصلا نمیدانم کی جمعه ها این جوری شد ما که نسل عاشق جمعه بودیم ما تمام هفته را صبح ساعت ۷ به ذوق رسیدن جمعه بیدار می شدیم .
نکند که ما بزرگ شدیم و این به سرمان آمد
نکند که بقیه ی دلخوشی هایمان هم به سرنوشت جمعه دچار شد؟ ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16
فکر کردم چه چیزی ما را به هم مرتبط میکند،
نقاط زخمی درون آدم ها نوعی محبت بین آنها به وجود میآورد.
✍🏻یوستین گردر
@adelehz
نقاط زخمی درون آدم ها نوعی محبت بین آنها به وجود میآورد.
✍🏻یوستین گردر
@adelehz
❤22
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امیدوارم روزایی وجود داشته باشه که قهوه مزهی خیلی خوبی بده، لیست آهنگات باعث رقصیدنت بشن، غریبهها دلیل لبخند زدنت بشن و آسمون پر ستارهی شب روحت رو لمس کنه. امیدوارم روزایی باشه که از زنده بودن لذت ببری.
@adelehz
@adelehz
❤34😁1😢1
❤69
آدمهای بعد از عشق،مثل آدمهای ازجنگ برگشته اند..کسی نمیفهمد دقیقا کجای قلبشان درد دارد کجای روح شان زخم خورده ست .وقتی ازعشق مجروح برمیگردی دیگر نمیتوانی دوباره مثل روز اول عاشق شوی واینجاست که میگویند سردی وبی احساس ومردم نمیفهمند تو روزی آنقدر عاشق بودی که جهان حیران عشقت بود .
آدمها زخمهای دلت را نمیبینند ومدام سوال میکنند درست مثل مجروحی که از جنگ برگشته ست و مردم در کنارش راه می روند وزندگی میکنند بی آنکه بدانند آن چیزی که او درمیدان جنگ جاگذاشته است .پایش یا دستش نیست بلکه روحش ست دقیقا مثل عاشقی از میدان عشق برگشته ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمها زخمهای دلت را نمیبینند ومدام سوال میکنند درست مثل مجروحی که از جنگ برگشته ست و مردم در کنارش راه می روند وزندگی میکنند بی آنکه بدانند آن چیزی که او درمیدان جنگ جاگذاشته است .پایش یا دستش نیست بلکه روحش ست دقیقا مثل عاشقی از میدان عشق برگشته ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤38😢9😁1
یه بلاگر ۲۱ ساله آمریکایی-آلمانی رفته پاکستان که با ویدئوهاش نشون بده پاکستان جای امنی برای زن هاست و به پروپاگاندای رسانه ها توجه نکنید.
چند مرد پاکستانی بصورت گروهی بهش تجاوز کردند!
از کاف
@adelehz
چند مرد پاکستانی بصورت گروهی بهش تجاوز کردند!
از کاف
@adelehz
😢69😁17
در دیدار با ادمها چقدر به نکات مثبت شان دقت می کنیم؟
جز اینکه بگوییم چقدر چاق شدی،مردی از لاغری،چرا بچه ات نمی شود،کجاست آن بدبختی که قرار ست تورا بگیرد و هزار جمله ی زشت دیگر پیچیده شده در لفاف ببخشید ها و قصد جسارت نباشه ها ....
بلدیم حرف قشنگ هم بزنیم؟
چشمات چقدر قشنگه،چه خوشگل میخندی،این لباست عالیه ،راست میگی پرستاری؟ من چقدر پرستارا رو دوست دارم ..
بذار برات چایی بریزم حرف بزنیم از بس حرفات قشنگه و ...
اینا رو تا بحال بکسی گفتیم؟
جواب اکثریت مون نه هست
حالا یکی بیاد بگه:
منی که یاد نگرفتم محبت بدم و قشنگ ببینم کسی یا چیزی رو که الزاما هم خیلی زیبا نیست .
منی که یاد نگرفتم ذره بین نندازم رو عیب ها شون و خوبی هاشون و با چشم کور بدون عینک نبینم .
منی که عشق نکاشتم ..
چطور قراره مورد عشق قرار بگیرم؟
چطور قراره دوستم داشته باشن؟
چطور قراره روزم قشنگ بشه ؟
بردارید این عینکهای سیاه بدیمنی و دنبال عیب گشتن رو،بخدا قسم که زندگی جز همین دمی که به زشت یابی می گذرونیدش نیست
اگر نخواهی تغییر کنی .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
جز اینکه بگوییم چقدر چاق شدی،مردی از لاغری،چرا بچه ات نمی شود،کجاست آن بدبختی که قرار ست تورا بگیرد و هزار جمله ی زشت دیگر پیچیده شده در لفاف ببخشید ها و قصد جسارت نباشه ها ....
بلدیم حرف قشنگ هم بزنیم؟
چشمات چقدر قشنگه،چه خوشگل میخندی،این لباست عالیه ،راست میگی پرستاری؟ من چقدر پرستارا رو دوست دارم ..
بذار برات چایی بریزم حرف بزنیم از بس حرفات قشنگه و ...
اینا رو تا بحال بکسی گفتیم؟
جواب اکثریت مون نه هست
حالا یکی بیاد بگه:
منی که یاد نگرفتم محبت بدم و قشنگ ببینم کسی یا چیزی رو که الزاما هم خیلی زیبا نیست .
منی که یاد نگرفتم ذره بین نندازم رو عیب ها شون و خوبی هاشون و با چشم کور بدون عینک نبینم .
منی که عشق نکاشتم ..
چطور قراره مورد عشق قرار بگیرم؟
چطور قراره دوستم داشته باشن؟
چطور قراره روزم قشنگ بشه ؟
بردارید این عینکهای سیاه بدیمنی و دنبال عیب گشتن رو،بخدا قسم که زندگی جز همین دمی که به زشت یابی می گذرونیدش نیست
اگر نخواهی تغییر کنی .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤7