"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یه کوچه باغ درخت اناری
کنار یه باغ قدیمی
عصر تابستون
خیال آسوده ی تمام شدن مدرسه ها
یه تاب که بین دو تا از بلندترین درخت های باغ انداخته شده
صدای آب که بین کوچه با دیوارهای گلی پیچیده..
دلم یک لیوان چای پررنگ اینجا میخواد...
#عادله_زمانی
@adelehz
27
میدونین چرا تا این حد در حسرت
روزهای طلایی کودکی هستیم؟

نیچه: چون روزهای کودکی
روزهای بی خیالی بودن،
روزهای عاری از دلواپسی،
روزهایی که هنوز آوار گذشته‌ها
و خاطرات دردناک و محزون بر ما
سنگینی نمی‌کرده‌اند.

درمان شوپنهاور
اروین د یالوم
@adelehz
😢176
به نظر من شنونده ی خوب بودن چند قدم از گوینده ی خوب بودن پیش تر است.بدین صورت که شنونده ی خوب و با ذوق می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد .
فرض کنید یک نفر با ذوق و شوقی وصف ناشدنی در حال توصیف یا تعریف یک اتفاق ست .چیزی که ممکن است بخاطرش خیلی خوشحال باشد یا حتی چیزی که توانسته قلب و روحش را پر از ذوق کند .
حتی ساده تر از این،فرض کنید کسی سعی می‌کند انرژی مثبتی را که تجربه کرده حالا حتی اگر فقط یک جوک ساده باشد به کس دیگری منتقل کند اما شنونده انقدر بی توجه و بی ذوق به موضوع گوش می دهد که حتی کلام آخر گوینده را هم نمی‌شنود همان جایی که گوینده می‌گوید مارو باش رو دیوار کی یادگاری مینویسیم😒
قبول دارم انسانها همیشه روی مود شنیدن نیستند شاید حتی آنچه کسی را سر شوق می آورد برای فرد دیگری چرندیات تف داده ای بیش نباشد اما ...
اما،کسی که شما را پیدا کرده تا با شما حرف بزند شاید انسان تنهایی ست ،شاید کسی را برای بیان ذوقش ندارد شاید هیچکس نخواسته گوش شنوایش باشد. چه چیز خاصی رخ خواهد داد اگر چند دقیقه پای صحبت‌هایش بنشینید و با لبهای کش دار و چشمهای پشت پلک نازک شده نگاهش نکنید؟
چه می‌شود اگر کمی با خنده هایش ریز بخندید و یک جوری نشان دهید که شما هم با خنده اش ذوق کرده اید.
والله که راه دوری نمی رود اگر همراه حال خوب همدیگر در این روزگار پرآشوب دل آزار باشیم .
#عادله_زمانی
پ.ن پای حرفهای منفی و ناله های کسی ننشینید به همان اندازه که گوینده بد باشد حق دارید شما هم شنونده خوبی نباشید.
@adelehz
22
امام حسین و کاروانش یک شام غریبان داشتند..
اما در اطرافمان هستند خانواده هایی که هرشب شان شام غریبان است..فراموش نکنیم غریبان ،گرسنگان یتیمان و دل شکستگان را..
@adelehz
😢3011
مرغ شَبخوان که با دلم میخواند، رفت و این آشیانه خالی ماند
آهوان گم شده اند در شب دشت، آه از آن رفتگانِ بی برگشت ...

سایه ادبیات فارسی درگذشت 🖤

@adelehz
19😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرغ شَبخوان که با دلم میخواند، رفت و این آشیانه خالی ماند
آهوان گم شده اند در شب دشت، آه از آن رفتگانِ بی برگشت ...

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
😢285
کوتاه ترین داستان عاشقانه به گمانم این طور نوشته شود:کسی که تلاش می‌کند در هر شرایطی حتی به کمترین میزان،خوشحالت کند.

#عادله_زمانی
@adelehz
27
صبح زود
دایی دویش را در خواب دیدم .با آن قامت بلند و ریش ستاری سیاهش خیلی جوانتر از همیشه وارد اتاق شد .
در آن عالم رویا با آنکه می دانستم این رویاست میفهمیدم که دایی دویش مدت‌هاست از این جهان رفته است .
جلوتر رفتم و آغوشش را باز کرد مثل همان وقتهایی که در هرات بغلش میکردم ،دایی مهربان زجر کشیده ام بشدت آغوش امنی داشت .
دستم را دور کمرش حلقه کردم و زدم زیر گریه
گفتم دلم برایت تنگ شده دایی دویش جانم
دلم خیلی برای چشمانت و آن خنده ی شیرینت تنگ شده
با آنکه معمولا در خواب صداها بیادم‌نمی ماند اما به وضوح صدایش و گرمای آغوشش را بیاد دارم .
وقتی از خواب بیدار شدم بالشتم خیس اشک بود ...
معمولا آدم فامیل شناسی نیستم اما حکایت این دوتا دایی حکایت متفاوتی بود..
دایی احمد و دایی دویش من برایم زیادی باارزش و خاص بودند.
من نمیدانم چقدر به روح و این چیزها باور دارید اما می‌توانم قسم بخورم تا دقایقی بعد از بیدار شدن هنوز حضور دایی دویش خسته و درد کشیده ام را حس میکردم .
آه
مولانای جان باز هم از آن دشت سبز بگو
از آن دشتی که ماورای بودن ها و نبودن ها می‌توانم آنجا دایی های مهربانم با دلهای شکسته شان را دوباره ببینم
بازهم بگو ...
#عادله_زمانی
#دایی_احمد_جانم
#دایی_دویش_جانم
@adelehz
😢303
میگویند روح آدمی که رفته است
هر شب جمعه درقالب پرنده ای حوالی خانه عزیزانش آواز سرمیدهد.
و اگر دعایی بگیرد آرام به آسمان پرمیکشد....
دعا را برای رفته گان این راه دراز در این شب فراموش نکنیم.
#عادله_زمانی



@adelehz
😢2010
از روزهای دانشجویی که عبور کنی،دوباره هیچوقت ،دوباره هرگز شبیه آن روزها نخواهی شد .
نه خودت نه احساست، نه حتی دنیایی که اطراف خودت ساخته ای .
نه آنقدر خوش خیالی و رویاباف نه انقدر بی دلیل شاد
روزهای دانشجو بودن با تمام خامی و اشتباهات رنگارنگش بهترین فرصت برای عاشقی ست .
برای عاشق شدن و دل سپردن
قبول دارم که نود درصد عشقهای آن زمان بی سرانجام ست اما..کیست که دلش یک جرعه شراب نخواهد حتی با تصور سردرد و بی حالی فردا صبحش..
میدانی چه می‌گویم؟
هرچیزی فصلی دارد
و فصل عاشقی همان روزهای خوش خیالی و شادی دانشجویی ست .
اما اینکه عشق قسمت کی خواهد بود را نمی دانم‌..
باید در کوله ی دانشجویی جایی برای عشق گذاشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
29😁7😢7
بی رویِ دلفروزت، ما را سرِ طرب نیست
با ما شبی به سر کن، یک شب هزار شب نیست!


کاتبی شیرازی

@adelehz
25
جمعه ها یک جورایی آدم را تسخیر می کند .به نظرم هیچ روزی قدرت جمعه را ندارد ،انگار یک دست آهنین دارد که میندازد خِر گلوی روح و روان آدم و تا جایی که میتواند فشار می دهد .
فشارش تصاعدی بالا می رود یعنی از صبح که کسل بیدار میشوی شروع می‌شود نزدیکای غروب آخرین توانش را روی تو پیاده می کند.
اصلا نمیدانم کی جمعه ها این جوری شد ما که نسل عاشق جمعه بودیم ما تمام هفته را صبح ساعت ۷ به ذوق رسیدن جمعه بیدار می شدیم .
نکند که ما بزرگ شدیم و این به سرمان آمد
نکند که بقیه ی دلخوشی هایمان هم به سرنوشت جمعه دچار شد؟ ..
#عادله_زمانی
@adelehz
16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی میخواد پرنده هایی که غذاهاشو میدزدن بترسونه این صدا رو در میاره😄

@adelehz
😁1512
«من شما را بی‌اینکه امیدی داشته باشم، دوست می‌دارم.»


📚قمارباز
👤داستایوفسکی
@adelehz
15😢4
فکر کردم چه چیزی ما را به هم مرتبط می‌کند،
نقاط زخمی درون آدم ها نوعی محبت بین آن‌ها به وجود می‌آورد.

✍🏻یوستین گردر

@adelehz
22
متن و🎙:عادله زمانی
8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏امیدوارم روزایی وجود داشته باشه که قهوه مزه‌ی خیلی خوبی بده، لیست آهنگات باعث رقصیدنت بشن، غریبه‌ها دلیل لبخند زدنت بشن و آسمون پر ستاره‌ی شب روحت رو لمس کنه. امیدوارم روزایی باشه که از زنده بودن لذت ببری.

@adelehz
34😁1😢1
آمنه
۱۱ سالشه و مبتلا به زالی (سفیدی مو) و هتروکرومیا(تفاوت رنگ عنبیه) است.
زیبایی محض❤️
@adelehz
69