هیچکس کشته مرده ی دوست داشته شدن توسط کسی نیست ،یعنی شاید دلش بخواهد بعضی آدمها دوستش داشته باشند و به او عشق و توجه بدهند اما اگر هم اینطور نشد ...آدم از توجه نکردن آن آدم یحتمل که نمی میرد..
اما گاهی وقتها دلست دیگر ،یهو به خودش می آید و می پرسد چرا فلانی آنقدر عمیق با من مهربان نیست چرا همیشه به من فکر نمی کند چرا یهو دلش هوای مرا نمی کند ..
دلِ نازک یهو برمیگردد توی صورتت و از تو میپرسد که چرا ؟
توام در اکثر موارد چیزی نداری که بگویی دلت را بغل میکنی و می گویی فدای سرت عزیزم
غصه نخور
خودم به جای تمام دنیا دوستت خواهم داشت .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
اما گاهی وقتها دلست دیگر ،یهو به خودش می آید و می پرسد چرا فلانی آنقدر عمیق با من مهربان نیست چرا همیشه به من فکر نمی کند چرا یهو دلش هوای مرا نمی کند ..
دلِ نازک یهو برمیگردد توی صورتت و از تو میپرسد که چرا ؟
توام در اکثر موارد چیزی نداری که بگویی دلت را بغل میکنی و می گویی فدای سرت عزیزم
غصه نخور
خودم به جای تمام دنیا دوستت خواهم داشت .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42
کوچه گل مریم
پشت نام هر منطقه،کوچه، کوی و گذر یک قصه نهفته است.
اینجا کوچه ای در ناحیه ی اول شهر کابل است کوچه ای به نام گل مریم
در سالهای بسیار دور اینجا یک رودخانه جاری بوده و یک باغ بزرگ در آن خودنمایی می کرده است در این باغ جوانی بنام قاسم باغبان بود و دختر زیبا مالک باغ هر روز با دوستانش برای هواخوری به این باغ سر می زدند
دختر زیبایی به نام مریم ..
طی این دیدارها مریم و قاسم باغبان عاشق همدیگر شدند .
اما وقتی مالک بزرگ از راز دخترش با خبر شد که عاشق قاسم باغبان شده است بشدت خشمگین شد.
و مریم را از کابل به بدخشان که جای بسیار دوری بوده ست فرستاد.
مریمناامید از وصال به قاسم باغبان خودکشی می کند و قاسم هم تا آخر زندگی ازدواج نمیکند و بیاد مریم همیشه در باغ، گل مریم میکارد.
گلهای مریم آنقدر زیاد میشوند که تمام منطقه را فرا میگیرند .
بعدها که آن باغها و رودخانه از بین می رود و کوچه ای ساخته میشود ،مردم بیاد بود آن عشق و گلهای زیبا اسم کوچه را گل مریم میگذارند.
بجز مهر بجز عشق دیگر تخم نکاریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
پشت نام هر منطقه،کوچه، کوی و گذر یک قصه نهفته است.
اینجا کوچه ای در ناحیه ی اول شهر کابل است کوچه ای به نام گل مریم
در سالهای بسیار دور اینجا یک رودخانه جاری بوده و یک باغ بزرگ در آن خودنمایی می کرده است در این باغ جوانی بنام قاسم باغبان بود و دختر زیبا مالک باغ هر روز با دوستانش برای هواخوری به این باغ سر می زدند
دختر زیبایی به نام مریم ..
طی این دیدارها مریم و قاسم باغبان عاشق همدیگر شدند .
اما وقتی مالک بزرگ از راز دخترش با خبر شد که عاشق قاسم باغبان شده است بشدت خشمگین شد.
و مریم را از کابل به بدخشان که جای بسیار دوری بوده ست فرستاد.
مریمناامید از وصال به قاسم باغبان خودکشی می کند و قاسم هم تا آخر زندگی ازدواج نمیکند و بیاد مریم همیشه در باغ، گل مریم میکارد.
گلهای مریم آنقدر زیاد میشوند که تمام منطقه را فرا میگیرند .
بعدها که آن باغها و رودخانه از بین می رود و کوچه ای ساخته میشود ،مردم بیاد بود آن عشق و گلهای زیبا اسم کوچه را گل مریم میگذارند.
بجز مهر بجز عشق دیگر تخم نکاریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکی از من پرسیده بود زندگی چه معنایی دارد؟
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
❤31😢2
روباهی که شازده کوچلویی نداشته باشد همان بهتر تا اهلی نشود .
اهلی شدن به چه دردش میخورد وقتی در هیچ سیارکی شاهزاده ای منتظرش نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
اهلی شدن به چه دردش میخورد وقتی در هیچ سیارکی شاهزاده ای منتظرش نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢11🕊1
❤26
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من همیشه تصور میکنم فرصت برای عشق ورزیدن هرچقدر هم عمیق،کوتاه است .
راستش هیچکس تابحال نگفته است که بعد از مرگ آیا میتوانیم دوباره به عزیزترینهایی که در زندگی عاشق شان بودیم بپیوندیم یا نه ؟
آیا میتوانیم دوباره آنها را پیدا کنیم و دوباره عاشقشان شویم یا نه و اگر جواب نه باشد من فکر میکنم این حسرت آمیز ترین بخش خلقت انسان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
راستش هیچکس تابحال نگفته است که بعد از مرگ آیا میتوانیم دوباره به عزیزترینهایی که در زندگی عاشق شان بودیم بپیوندیم یا نه ؟
آیا میتوانیم دوباره آنها را پیدا کنیم و دوباره عاشقشان شویم یا نه و اگر جواب نه باشد من فکر میکنم این حسرت آمیز ترین بخش خلقت انسان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢25❤6
من فکر میکنم آن چه موجب رنجش آدمها از یکدیگر میشود، این است که:
غالبا ما آدمها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویهی دید ما نگاه کند!
✍🏻 گونتر گراس
@adelehz
غالبا ما آدمها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویهی دید ما نگاه کند!
✍🏻 گونتر گراس
@adelehz
❤30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توضیحات فرستنده فیلم:
سلام
ما دانـ.ـشـجوییم و الان توی بخش نوزادان بیمارستانیم
به کرات میبینیم نوزادایی رو که یا والدینشون رهـ.ـاشون میکنن یا خود بهزیـ.ـستی تشخیص میده صلاحیت نگهداری نوزاد رو ندارن و به هر صورت بی سرپرست میشن
اینم یکیشونه که خود پرسنل بیمارستان اسم کامیار روش گذاشتن و خانمم رفت و در آغوش گرفتش و براش لالایی خوند.
از پیج چهررازی
خلاصه که شبتون بخیر 😔
@adelehz
توضیحات فرستنده فیلم:
سلام
ما دانـ.ـشـجوییم و الان توی بخش نوزادان بیمارستانیم
به کرات میبینیم نوزادایی رو که یا والدینشون رهـ.ـاشون میکنن یا خود بهزیـ.ـستی تشخیص میده صلاحیت نگهداری نوزاد رو ندارن و به هر صورت بی سرپرست میشن
اینم یکیشونه که خود پرسنل بیمارستان اسم کامیار روش گذاشتن و خانمم رفت و در آغوش گرفتش و براش لالایی خوند.
از پیج چهررازی
خلاصه که شبتون بخیر 😔
@adelehz
😢50❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعیت این ست که همیشه همه چیز با هم به یک انسان اعطا نمی شود.
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
میکس و صدا گذاری ویدیو:
علی ترکمانی
@adelehz
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
میکس و صدا گذاری ویدیو:
علی ترکمانی
@adelehz
❤14
"بزرگترین هدیهای که خدا میتواند به تو بدهد این است: درک آنچه در زندگیات گذشته، تا زندگیات برایت توجیه شود.
این همان آرامشی است که دنبالش بودی"
📘 در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند .
✍🏻 میچ البوم
این همان آرامشی است که دنبالش بودی"
📘 در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند .
✍🏻 میچ البوم
❤14
گمان اینکه ما میتوانستیم بیشتر عاشق هم باشیم گمان بیهوده ای بود .
این ممکن نبود،عشق ما به هم نهایت یک عشق و خانه ی آخر پر شدن یک پیمانه بود.
گاهی وقتها نباید بدنبال بیشتر و بیشتر شدن گشت تا مبادا لبریز شود آنچه میخواهیم بیشترش کنیم و آنچه داریم هم از دست برود.
بهرحال من گمان میکنم ما بشکلی حساب شده و دقیق عاشق هم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
این ممکن نبود،عشق ما به هم نهایت یک عشق و خانه ی آخر پر شدن یک پیمانه بود.
گاهی وقتها نباید بدنبال بیشتر و بیشتر شدن گشت تا مبادا لبریز شود آنچه میخواهیم بیشترش کنیم و آنچه داریم هم از دست برود.
بهرحال من گمان میکنم ما بشکلی حساب شده و دقیق عاشق هم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤17
🔴هشدار سیل در تهران برای امروز و فردا (سهشنبه و چهارشنبه)/ نه کوه بروید نه کنار رودخانه
🔻اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی بهویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.
@adelehz
🔻اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی بهویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.
@adelehz
😢7
نزدیکای غروب چشام رفته بود رو هم که با شنیدن یه مکالمه با تن صدایی توام با نگرانی و ترس بیدار شدم .
اومدم توی سالن دیدم کل فرش زیر خونِ
پدرم در حالی ایستاده که پاش شدیدا خونریزی داره و مادرم که پریشون داره باهاش حرف میزنه
چند روز پیش یه لیوان توی سالن شکسته بود و با اینکه جمعش کردیم و جاروبرقی کشیدیم یه تیکه از شیشه کناره پایه ی مبل جامونده که به پای بابام گیر میکنه و قسمتی از رگشو میبره و خون شبیه آبی که از یک سوراخ در شلنگ بیرون بجهه بیرون میاد
از پروسه ی بردن به بیمارستان و اطمینان خاطر از اینکه زخم خیلی عمیقی نیست و استراحت و پانسمان که بگذریم
الان ساعت یک و نیمه شبه و من نمیتونم بخوابم
با وجود اینکه موضوع ختم به خیر شده و الان آرامش برقراره ولی اروم نیستم
دلممیخواد برای دیدن اینکه پدرم با یه زخم خون آلود مظلومانه وسط سالن وایستاده بود اشک بریزم .
حتی وقتی در سکوت توی بیمارستان اروم نگاه میکرد تا زخمش و پانسمان کنند .
اصلا پدر و مادرها میفهمند که با ناراحتی یا مریضی شون چی بسر دل بچه هاشون میارن🥺😢
واقعا این حسی که آدم از ناراحتی عزیزش میکشه چقدر انسان و میتونه ضعیف بکنه
چند ساعته دارم سعی میکنم اروم باشم و نمیتونم
از خود خدا میخوام هیچ وقت هیچ کس و با عزیزش آزمایش نکنه
و دل هیچ کس و بخاطر ناراحتی عزیزش نسوزونه
درسته که خداروشکر بخیر گذشت اما نمیتونم اروم باشم 😢
خدا خودش حافظ عزیزان مون باشه
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
اومدم توی سالن دیدم کل فرش زیر خونِ
پدرم در حالی ایستاده که پاش شدیدا خونریزی داره و مادرم که پریشون داره باهاش حرف میزنه
چند روز پیش یه لیوان توی سالن شکسته بود و با اینکه جمعش کردیم و جاروبرقی کشیدیم یه تیکه از شیشه کناره پایه ی مبل جامونده که به پای بابام گیر میکنه و قسمتی از رگشو میبره و خون شبیه آبی که از یک سوراخ در شلنگ بیرون بجهه بیرون میاد
از پروسه ی بردن به بیمارستان و اطمینان خاطر از اینکه زخم خیلی عمیقی نیست و استراحت و پانسمان که بگذریم
الان ساعت یک و نیمه شبه و من نمیتونم بخوابم
با وجود اینکه موضوع ختم به خیر شده و الان آرامش برقراره ولی اروم نیستم
دلممیخواد برای دیدن اینکه پدرم با یه زخم خون آلود مظلومانه وسط سالن وایستاده بود اشک بریزم .
حتی وقتی در سکوت توی بیمارستان اروم نگاه میکرد تا زخمش و پانسمان کنند .
اصلا پدر و مادرها میفهمند که با ناراحتی یا مریضی شون چی بسر دل بچه هاشون میارن🥺😢
واقعا این حسی که آدم از ناراحتی عزیزش میکشه چقدر انسان و میتونه ضعیف بکنه
چند ساعته دارم سعی میکنم اروم باشم و نمیتونم
از خود خدا میخوام هیچ وقت هیچ کس و با عزیزش آزمایش نکنه
و دل هیچ کس و بخاطر ناراحتی عزیزش نسوزونه
درسته که خداروشکر بخیر گذشت اما نمیتونم اروم باشم 😢
خدا خودش حافظ عزیزان مون باشه
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤68😢27